Lightning får större bröst

Medlem

Alla vet väl att desto större bröst desto starkare är karaktären i japanska spel?

Inaktiv

Tack Motomu Toriyama! Vi uppskattar förstås stora bröst!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Johnny:

Är det nyhetstorka på redaktionen tro?

Det är rollspelens svar på Call of Duty. Skulle säga att det här är stora nyheter. Även fast du och jag kanske inte bryr oss om spelserien, så ska vi inte förneka andra möjligheten att läsa om den.

Och var det inte stora nyheter innan, så är de större nu


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Är det inte nakna bröst så bryr jag mig inte.

Medlem

Åh, hon har fått större bröst. Har precis själv ökat från c-kupa till d-kupa pga p-piller, kanske är något liknande här...?
* läser vidare *
"Där har ni något att se fram emot!" Guppande bröst är alltså någon form av huvudsaklig bra-het i spelet? Min p-pillerteori är härmed upplöst.
Nåja. Man kan tydligen välja kläder. Hoppas det finns sport-bh, gillar inte att se bröst skumpa omkring på spelkaraktärer. Jag får sympatiobehag.

Medlem

Man kan nästan tro att de som gnäller om det här aldrig har sett en kvinna på riktigt.
Riktiga bröst guppar, det är inget konstigt eller chockerande med det.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kane:

Spelar det nån roll rent praktiskt? Vilket hyckleri om, man upprörs eftersom det i varje spelserie alltid utvärderas hur ens karaktär, om man inte gör den själv, ska se ut. Givetvis är utseende en del av storyn, allt annat är bara lögn och förbannad dikt.

Om sen utvecklaren ville ha större bröst på en kvinnlig karaktär bör det knappast vara mer än om man fyllde biceps eller "klippte" frisyren på en man... ...eller kvinnlig char för den delen.

Förbaskat trams och sökade av offerkofta.

Kan ju vara så enkelt att dom valde att göra brösten större för att passa hennes (DLC) kläder bättre. Alltså gjort något så att det grafiskt ska vara mer passande precis som tidningar alltid väljer tjejer med lite större byst för att representera underkläder osv.

Haha bästa kommentaren, hur tänkte du där? Missförstå mig inte, jag kunde inte bry mig mindre om att dom gör tuttarna större då Final Fantasy dog för mig efter ffx, men att dom skulle göra tuttarna större för att passa kläderna? Jag hoppas innerligt att du är ironisk . Om du är gravt allvarlig, varför kunde dom isf inte göra så att kläderna passar mindre tuttar? Varför göra först kläder för en karaktär med större tuttar sen tänka i stil med "Oj shit nu blev tuttarna för små vad ska vi göra för att få kläderna att passa? Jag vet vi gör tuttarna större, måste vara det enda sättet att få kläderna att passa".

Men jag vill ändock hoppas att du var väldigt väldigt ironisk...

Ironiskt eller ej så finns det en poäng.. de tror säkert de kommer sälja massor mer DLC i form av olika kläder om bysten är större.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av SenapsBread:

2013, fan va långt vi kommit känner jag.

Vi är trots allt precis samma typ av människor som för 100,000+ årsedan genetiskt.. kanske behövs lite evolutionsförändringar snarare än sociala för att det ska bli mindre sexism.

Dock är det ju alltid en balansgång, jag har inga problem med det personligen.. vafan kvinnor är vackra thats it men sen så är japaner mästare på att överdriva allt så kopiöst.
(Som metal gear solid fantast blev man riktigt trött efter den 34:e kameravinkeln på brösten i mgs4)

Medlem

Så jävla tragiskt att man la ner ens en tanke åt att förstora hennes bröst, fattar inte hur regissören är funtad som kom på det och lika jävla tragiskt är det att karaktärsdesginern tycker det är något bra att se fram emot. Det säger ganska mycket om hur låga tankar dom har om sina kunder.

Medlem

Oh my god. Come on....

Medlem
Skrivet av Johnny:

Är det nyhetstorka på redaktionen tro?

Har någon tappat all sinne för humor?

Medlem

Känns ohyggligt fräscht att kritisera Arnroth för att han kommenterar ett problem i spelindustrin.

Eller vad säger ni grabbar, helst borde vi väl klubba tjejer i huvudet och släpa dem in till grottan för lite ofrivilliga sänglekar, kvinnor är ju ändå bara sexuella objekt.

Medlem

Får man inte gilla tuttar längre? Inte en käft tycker det är konstigt med alla dess konstiga mordvapen i olika spel, men kommer det upp lite tuttar å röv...ja då jävlar.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

På vilket sätt menar du att vapen har med sexism att göra? Det är väl två totalt skilda saker. Om du menar att två fel blir ett rätt så är det ju tyvärr inte så :/

Medlem

Söker du skarpsinniga analyser av sexistiska strukturer? - Då är FZ:s kommentatorsfält platsen för dig!

Medlem
Skrivet av Keno:

Söker du skarpsinniga analyser av sexistiska strukturer? - Då är FZ:s kommentatorsfält platsen för dig!

Och det konstiga med att diskutera sexism i spel på ett spelforum är....?

Medlem

Jag tycker inte det är konstigt. Jag uppmuntrar det, det behövs! Men för att diskutera sexistiska strukturer måste man först inse att det finns sexistiska strukturer. Och det gör inte direkt alla här.

Inaktiv
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Johnny:

Är det nyhetstorka på redaktionen tro?

Har någon tappat all sinne för humor?

Nej då, jag gillar bröst som vilken annan kille som helst men om det är humor folk är ute efter så är det enligt min mening på en låg nivå. Men med det sagt så får alla skratta åt det dom vill, jag väljer dock att avstå:)

Kan lika gärna avstå från den här tråden, det finns intressantare nyheter än den här att diskutera.

Medlem

Krävs mer än stora guppande bröst för att få mig att köpa detta efter att blivit besviken av de 3senaste FF spelen...

Medlem

Man stängde ju givetvis av bröstfysiken i Dead or alive på den tiden man lirade på konsoll. Visst att det var lite kul de första fem minuterna men sen blev det tröttsamt. Värsta är att det mest bara ser otroligt fånigt ut i de flesta fall.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Läser kommentarinläggen. Hepp. Jag är tydligen ensam om att antingen inte bry sig eller t.om ogilla det här? Kanske bör jag ifrågasätta min könsroll....

Skrivet av MurMel:

gubbsvettig stämning här i kommentatorfältet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcasm

För övrigt bör vissa lära sig att sexism handlar om attityder, inte om tuttisar. Meningen "Kvinnor ska hålla sig i köket" är ett sexistiskt uttryck (som jag inte delar), en tutte är inte sexistisk.

Medlem
Skrivet av SenapsBread:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kane:

Spelar det nån roll rent praktiskt? Vilket hyckleri om, man upprörs eftersom det i varje spelserie alltid utvärderas hur ens karaktär, om man inte gör den själv, ska se ut. Givetvis är utseende en del av storyn, allt annat är bara lögn och förbannad dikt.

Om sen utvecklaren ville ha större bröst på en kvinnlig karaktär bör det knappast vara mer än om man fyllde biceps eller "klippte" frisyren på en man... ...eller kvinnlig char för den delen.

Förbaskat trams och sökade av offerkofta.

Kan ju vara så enkelt att dom valde att göra brösten större för att passa hennes (DLC) kläder bättre. Alltså gjort något så att det grafiskt ska vara mer passande precis som tidningar alltid väljer tjejer med lite större byst för att representera underkläder osv.

Och du känner inte alls lite konktret att hela tänket med att ändra kroppen efter kläder är lite absurdt.

Sen fine, ändra kroppstorlek i de olika spelen är en sak. Men att fokusera det på brösten och sedan göra en nyhet av det får ju inget annat än att få oss manliga spelare att framstå som bröstdrivna kåtbockar.

Är det verkligen det du ska ha i ett rpg-spel. Bröst som rör sig och guppar. Njah, finns ju annat att lägga tid på isf.

Fast det var väl ett fan som hade noterat det och frågade utvecklarna om det.

Skrivet av nicbex:

Känns ohyggligt fräscht att kritisera Arnroth för att han kommenterar ett problem i spelindustrin.

Eller vad säger ni grabbar, helst borde vi väl klubba tjejer i huvudet och släpa dem in till grottan för lite ofrivilliga sänglekar, kvinnor är ju ändå bara sexuella objekt.

Jag ser inte parallellen.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Sätt Arnroth och recensera spelet så får vi oss ett garv.

Arnroth? Sätt Kerstin Alex till att recensera det, så får vi en spelrecension samt en propagandaartikel från den feministiska tidskriften "Har du penis? DÅ HAR DU FEL!" i en och samma text!

Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Luciphear:

Läser kommentarinläggen. Hepp. Jag är tydligen ensam om att antingen inte bry sig eller t.om ogilla det här? Kanske bör jag ifrågasätta min könsroll....

Skrivet av MurMel:

gubbsvettig stämning här i kommentatorfältet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcasm

För övrigt bör vissa lära sig att sexism handlar om attityder, inte om tuttisar. Meningen "Kvinnor ska hålla sig i köket" är ett sexistiskt uttryck (som jag inte delar), en tutte är inte sexistisk.

Män som säger kvinnor ska hålla sig i köket gör det för att de har ingen aning om vad de ska göra med kvinnan i sängen


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kane:

Spelar det nån roll rent praktiskt? Vilket hyckleri om, man upprörs eftersom det i varje spelserie alltid utvärderas hur ens karaktär, om man inte gör den själv, ska se ut. Givetvis är utseende en del av storyn, allt annat är bara lögn och förbannad dikt.

Om sen utvecklaren ville ha större bröst på en kvinnlig karaktär bör det knappast vara mer än om man fyllde biceps eller "klippte" frisyren på en man... ...eller kvinnlig char för den delen.

Förbaskat trams och sökade av offerkofta.

Kan ju vara så enkelt att dom valde att göra brösten större för att passa hennes (DLC) kläder bättre. Alltså gjort något så att det grafiskt ska vara mer passande precis som tidningar alltid väljer tjejer med lite större byst för att representera underkläder osv.

Haha bästa kommentaren, hur tänkte du där? Missförstå mig inte, jag kunde inte bry mig mindre om att dom gör tuttarna större då Final Fantasy dog för mig efter ffx, men att dom skulle göra tuttarna större för att passa kläderna? Jag hoppas innerligt att du är ironisk . Om du är gravt allvarlig, varför kunde dom isf inte göra så att kläderna passar mindre tuttar? Varför göra först kläder för en karaktär med större tuttar sen tänka i stil med "Oj shit nu blev tuttarna för små vad ska vi göra för att få kläderna att passa? Jag vet vi gör tuttarna större, måste vara det enda sättet att få kläderna att passa".

Men jag vill ändock hoppas att du var väldigt väldigt ironisk...

Ironiskt eller ej så finns det en poäng.. de tror säkert de kommer sälja massor mer DLC i form av olika kläder om bysten är större.

Jag var lite trött inatt, och insåg nu att jag nog missuppfatta vad du menade

edit: Ja och nu, vad HAN menade

Medlem
Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Får man inte gilla tuttar längre? Inte en käft tycker det är konstigt med alla dess konstiga mordvapen i olika spel, men kommer det upp lite tuttar å röv...ja då jävlar.

Vapen är inte könsdiskriminerande. De behandlar alla lika.

Medlem

Trevlit!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Xzander:

Japaner...

Vidriga rasist, tack o lov sa lägger staten ner miljonbelopp pa kurser, seminarier och känslighetsträning för folk som inte inte kan eller vill acceptera andra kulturers avigsidor. (ironi)

Ju större, desto bättre!


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kane:

Spelar det nån roll rent praktiskt? Vilket hyckleri om, man upprörs eftersom det i varje spelserie alltid utvärderas hur ens karaktär, om man inte gör den själv, ska se ut. Givetvis är utseende en del av storyn, allt annat är bara lögn och förbannad dikt.

Om sen utvecklaren ville ha större bröst på en kvinnlig karaktär bör det knappast vara mer än om man fyllde biceps eller "klippte" frisyren på en man... ...eller kvinnlig char för den delen.

Förbaskat trams och sökade av offerkofta.

Kan ju vara så enkelt att dom valde att göra brösten större för att passa hennes (DLC) kläder bättre. Alltså gjort något så att det grafiskt ska vara mer passande precis som tidningar alltid väljer tjejer med lite större byst för att representera underkläder osv.

Haha bästa kommentaren, hur tänkte du där? Missförstå mig inte, jag kunde inte bry mig mindre om att dom gör tuttarna större då Final Fantasy dog för mig efter ffx, men att dom skulle göra tuttarna större för att passa kläderna? Jag hoppas innerligt att du är ironisk . Om du är gravt allvarlig, varför kunde dom isf inte göra så att kläderna passar mindre tuttar? Varför göra först kläder för en karaktär med större tuttar sen tänka i stil med "Oj shit nu blev tuttarna för små vad ska vi göra för att få kläderna att passa? Jag vet vi gör tuttarna större, måste vara det enda sättet att få kläderna att passa".

Men jag vill ändock hoppas att du var väldigt väldigt ironisk...

Inte alls ironisk.
Nu när jag jobbar på en affisch med ett mc gäng så kan jag göra kläderna större eller mindre men det kommer se fördjävligt ut.
Men nu när jag gjort biceps större och lagt på lite tatueringar så framhäver det karaktären och hans kläder bättre.
Att dom försöker sälja dlc som får huvudkaraktären att se sexigare ut mer eller mindre kräver byst som fyller bhn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag gillar bröst..


signatur

Wake me up for entertainment

Skriv svar