Xbox One fungerar inte i alla länder

Medlem

signatur

God is dead

Medlem

haha det här blir bara roligare och roligare, ska bli kul att se hur det slutar


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Det är en hel del "gamla" östländer som INTE finns med på listan. Som är mycket duktiga tekniskt. Vilka gjorde "Metro 2033"? "The Witcher"? hmm--- NATO/Warsavapakten. Håll koll på dina innevånare över datatrafik Hmm Hmm USA.

Medlem

Sony kan lägga ner sin marknadsföringsavdelning. Den biten sköter MS helt fantastiskt på egen hand.

This is... beyond me.

Medlem
Skrivet av Cnopt:

De verkar helt enkelt ha en väldigt rak och strikt affärsplan för xbox one. Planen är kanske inte att sälja 100 miljoner konsoller utan skapa en stabil och stadig användarbas samt lägga mer på kvaliten av deras servrar och cloud system för en bra användar upplevelse. Tanken lär ju knappast varigt att släppa något de inte tror på själva.

Går ju enbart att spekulera i dagsläget.

Det här är inte spekulationer. Det här är fakta rakt från källan, dvs MS själva. Vad som hänt är att deras marknadsavdelning har skitit i det blå skåpet och någon kommer att behöva torka upp det. De övervärderar sin produkt, sina tjänster och undervärderar intelligensen bland deras kunder.
Och i vad skulle stabiliteten bestå av? En halv miljon dårar som inte vet sitt eget bästa? Vilken kundbas!


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Cnopt:

De verkar helt enkelt ha en väldigt rak och strikt affärsplan för xbox one. Planen är kanske inte att sälja 100 miljoner konsoller utan skapa en stabil och stadig användarbas samt lägga mer på kvaliten av deras servrar och cloud system för en bra användar upplevelse. Tanken lär ju knappast varigt att släppa något de inte tror på själva.

Går ju enbart att spekulera i dagsläget.

Kommer inte skaffa en Xbox one själv föränns den gått ner i pris så inget som stör mig i nuläget ändå.

... sen vaknade du upp ur en fantastisk dröm och visste att Microsoft bara gör allt för att krama ut de de sista pengarna av sina kunder.

De borde döpa om den till Xbox Gone, forgotten in history!

Tyck och tro vad du vill så löser det sig likt diarre för dig med ska du se. En vacker dag kanske du inte behöver vara lika bitter över något som du varken behöver lägga tid eller pengar på.

Medlem

Helt ärligt känns de som något är i kikaren hos MS, hur i helvete kan man sköta sin PR så här dåligt om de inte är medvetet. Nästan så att de snart dags att börja koka ihop en konspirationsteori.
MS kunde anlitat en handikappad människa som skött PR:en då skulle de iallafall fått cred för att de gör något för de som har de svårt i samhället.

Medlem

I framtiden kommer uttrycket "göra en xbone" tillämpas på alla dåliga affärer och beslut

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Cnopt:

De verkar helt enkelt ha en väldigt rak och strikt affärsplan för xbox one. Planen är kanske inte att sälja 100 miljoner konsoller utan skapa en stabil och stadig användarbas samt lägga mer på kvaliten av deras servrar och cloud system för en bra användar upplevelse. Tanken lär ju knappast varigt att släppa något de inte tror på själva.

Går ju enbart att spekulera i dagsläget.

Det här är inte spekulationer. Det här är fakta rakt från källan, dvs MS själva. Vad som hänt är att deras marknadsavdelning har skitit i det blå skåpet och någon kommer att behöva torka upp det. De övervärderar sin produkt, sina tjänster och undervärderar intelligensen bland deras kunder.
Och i vad skulle stabiliteten bestå av? En halv miljon dårar som inte vet sitt eget bästa? Vilken kundbas!

Spekulationer gällande deras tanke sätt och resonering. Inte gällande vilka länder som får vad. Men jag antar att du har någon inside info vi andra inte har tillgång till som rakt av sakt att "vi ska göra folk missnöjda och satsa allt på konkursen så fort som möjligt för det är så förbannat skoj".

Då vi inte vet exakt hur de tänk gällande det hela så kallar jag det spekulationer. Kalla det vad du vill själv.

Medlem

Wow...vilket jäkla värdelöst beslut! Känns som man redan kan med säkerhet säga RIP Xbone...och skiten har inte ens släppts!!!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Oroa er inte. Ni kan ju alltid skaffa Xbox 360.

Medlem
Skrivet av Cnopt:

Spekulationer gällande deras tanke sätt och resonering. Inte gällande vilka länder som får vad. Men jag antar att du har någon inside info vi andra inte har tillgång till som rakt av sakt att "vi ska göra folk missnöjda och satsa allt på konkursen så fort som möjligt för det är så förbannat skoj".

Då vi inte vet exakt hur de tänk gällande det hela så kallar jag det spekulationer. Kalla det vad du vill själv.

Spelar det någon roll? Effekten är exakt densamma. Dessutom kommer de ALDRIG att erkänna att de har trampat i det berömda klaveret.

Men sitt du och fundera över det om det känns bättre.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Man tycker ju att Microsoft med sin spytoy kinnect borde vilja göra allt för att sälja i östeuropa och liknande öststater... Det skulle ju kunna gå hand i hand med NSA och plocka ännu fler "terrorister"

Nej, men helt seriöst så verkar dem helt enkelt inte vilja sälja speciellt mycket som de håller på just nu.

Medlem
Skrivet av Över45:

Det är en hel del "gamla" östländer som INTE finns med på listan. Som är mycket duktiga tekninskt. Vilka gjorde "Metro 2033"? "The Witcher"? hmm--- NATO/Warsavapakten. Håll koll på dina innevånare över datatrafik Hmm Hmm USA.

Kul för utvecklarna i dessa länder, skapa spel som deras egna landsmän inte ens kan uppleva... som om Dice skulle göra ett Battlefield eller kanske nya Battlefront och sedan få det bannat i Sverige så vi inte kan spela dem.

Medlem

Haha, what? Efter allt detta som xbox har gjort nu förtjänar de inget annat än total flopp.. Jag hoppas verkligen folk köper ps4 istället. Och på det sätter som Don Mattrick uttrycker sig, respektlöst och ignorant.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Cnopt:

Spekulationer gällande deras tanke sätt och resonering. Inte gällande vilka länder som får vad. Men jag antar att du har någon inside info vi andra inte har tillgång till som rakt av sakt att "vi ska göra folk missnöjda och satsa allt på konkursen så fort som möjligt för det är så förbannat skoj".

Då vi inte vet exakt hur de tänk gällande det hela så kallar jag det spekulationer. Kalla det vad du vill själv.

Spelar det någon roll? Effekten är exakt densamma. Dessutom kommer de ALDRIG att erkänna att de har trampat i det berömda klaveret.

Men sitt du och fundera över det om det känns bättre.

Var precis det jag gjorde innan du kom och störde.

Medlem

Börjar kännas som en dålig komedi det här, där Microsofts nya stjärnskott Xbox One som precis lämnat teaterskolan, får lida för sin urusla managers inkompetens och där till råga på allt hans senaste film inte kommer visas på alla biografer.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Citatet "Xbox go home" går på repeat i mitt huvud. Det går inte bra nu.

Det bör dock både tilläggas i artikeln och påpekas att Xbox One inte släpps i vissa länder (som Japan) och att det är därför som de ej är gröna. Det betyder alltså inte att konsolen inte kommer att fungera där, utan endast att konsolen inte kommer att fungera där lika tidigt som i andra länder.

Det är något som kunde framgå lite tydligare i er text tycker jag allt.

Medlem

Den fungerar alltså i Mexico, men inte i Polen. Lite kul. Nu har väl Mexico kanske kommit ganska långt även om de har en lång väg kvar. Och även om befolkningen är rätt fattig så är det ändå en stor marknad eftersom det är en så stor befolkning där. Bor väl runt 100 miljoner i Mexico eller något i de slängarna?

Medlem

Jag tror att det är för USAs spionprogram Prism är avslöjat och ersätts av X1.

Ser ni inte tendensen - alltid online, Kinect-kamera i din bostads vardagsrum.

Inget är privat längre.

Medlem

Är det ens förenligt med den gemensamma marknaden inom EU att begränsa konsolen till vissa EU-länder men inte andra?

Och sen ser jag ingen anledning till att begränsa användningen till olika länder. Går det att koppla upp sig till Microsofts servrar från landet ser jag inte problemet? Dessutom kommer man säkerligen runt det lätt genom VPN.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av billybob:

Vad är problemet?

Vet inte om jag skulle vilja kalla det ett problem egentligen men jag tror att två av de största konsekvenserna av det här är

1/ I de länder som får vänta på Xb1 så skaffar de som helt enkelt bara vill ha en next-gen-konsoll en PS4:a i stället.

2/ Ju fler sålda konsoller det finns desto fler potentiella kunder finns det att sälja spel till. Det går inte så bra att sälja spel till de som inte köpt en konsoll än så att lämna stora delar av kundkretsen ute i kylan kan svida i plånboken. Särskilt som Xb1 är regionslåst så det är svårare att importera konsollen och spel.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Är det ens förenligt med den gemensamma marknaden inom EU att begränsa konsolen till vissa EU-länder men inte andra?

Och sen ser jag ingen anledning till att begränsa användningen till olika länder. Går det att koppla upp sig till Microsofts servrar från landet ser jag inte problemet? Dessutom kommer man säkerligen runt det lätt genom VPN.

Det är nog förenligt. En fri marknad för varor och tjänster betyder ju inte att man inte får välja vilka länder man vill erbjuda sina varor och tjänster på.

En fri marknad betyder snarare att man ej får begränsa handeln. Om Microsoft hade stått vid gränsen mellan Polen och Tyskland och stoppat alla Xbox One eller velat ha tull så hade det nog stridit mot vad EU bestämt.

Sedan är det ju fritt fram att köpa varan ändå, även om man ej kan använda den.

Medlem

Undrar hur sugen en utvecklare är på att göra spel till en konsol som säljs i 21 länder, jämfört med en som säljs överallt utom i typ nordkorea.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Man gräver sin egen grav. Sony kommer skratta hela vägen till banken.

Medlem

Playstation 4 är inte heller för alla. Den fungerar ju inte utan elektricitet och en tv. Saker som kanske ej finns tillgängliga i alla länder.

Fast det är ju skillnad. En tv kan man få tag på och ett mindre vindkraftverk eller solkraftverk som gör en självförsörjande vad gäller el kan man kanske bygga eller köpa. Däremot blir det svårt att hacka sig in på Xbox Live och verifiera sig utan Microsofts välvilliga stöd.

Medlem

Jag ägde den gamla Xboxen. Jag har idag en x360 med 61st spel till. Men nästa gång blir det en PS4. Till att börja med iaf

Medlem

Fast egentligen så stöds xbox bara till max i ett land av 21.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Visste inte att ryssland hade såhär bra internetuppkoppling som bilden antyder Blir en PS4 dag 1 för mig, förbokade den redan i januari. X1 blir det efter årsskiftet om de ändrar sina DRM krav.

Medlem

Nu får ni sluta... Microsofts stora problem är att de gör en vuxen produkt som småungar vill ha... Och därför agerar de enligt sin ålder på forum...

Som PS3 ägare är det ganska kul att följa hatstormen mot Xbox One, men ni har missat poängen. Eller så är det att ni har fattat och inte vågar tala i klartext...

Online verifiering handlar självklart bara om att trolla bort piratkopieringen. De erbjuder en maskin med massor av funktioner (nyskapande sådana) som kräver onlineuppkoppling. Vilka har inte bredband idag? Hur många spelar inte online? Det är ju inget problem, om du nu inte tänkt cracka boxen och ladda ner spel. Tycker inte synd om er.... Betala för skiten ni spelar!

Någon undrade om vad nästa steg ska bli? Tja, i dagens DI kan man läsa att Fingerprints nu är Microsofts val för fingeravtrycksidentifikation. Köp ett spel, koppla det till ditt fingeravtryck............. Det kommer!

Skriv svar