Fira Unreals 15-årsdag

Robot
Fira Unreals 15-årsdag
Medlem
Fira Unreals 15-årsdag

Grymt!

Medlem

Unreal är nog ett av de mäktigaste spel jag spelat. Kommer jag NÅGONSIN uppleva samma sak igen när jag spelar ett helt nytt spel? CoD: Ghosts kanske


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Många roliga timmar med UT, en hel del med UT200X också

[candle]Grattis på födelsedagen[/candle]

//edit: candle-taggen fungerar inte


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

Många roliga timmar med UT, en hel del med UT200X också

Nötte Unreal Tournament 2004 så mycket!


signatur
Medlem

Ahhh, Tournament tiden var guld Många LAN har kretsat kring de spelen.

Medlem

Minns 1An de var grejer det :). Kul med rocket hehe.

Medlem

Unreal, UT och UT2004, väldigt bra spel.

Unreal är ett av få spel då jag verkligen fått en sådan wow-känsla, när man kommer ut från skeppet där i början.

UT och UT2004 är väldigt bra MPspel med, tja... det är väl några av de bästa av alla som finns.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är dessa spel olika är alla quake liknande, skjuter som fan mot bottar i en arena? Eller finns det något story mode?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rakoon:

Är dessa spel olika är alla quake liknande, skjuter som fan mot bottar i en arena? Eller finns det något story mode?

Unreal och Unreal 2 är singleplayer, medan Unreal Tournament-spelen fokuserar på multiplayer. Första UT hade väldigt bra bottar, testade aldrig dem (om de fanns?) i UT2K4.

Överlag är det samma princip som Quake, men helt annan movement och balansering av vapnen, och därtill ett par unika bössor som shock rifle och flak cannon.


signatur
Medlem

Hela första Unreal är en härlig SP-upplevelse. Iaf när man spelade det för första gången innan dagens grafikorgier.

Medlem

Är det bara jag här som fortfarande spelar UT2004?

Medlem

Ett av de bästa spelen som någonsin gjorts. Det pirrar i kroppen bara genom att tänka på hur det var att spela det spelet för första gången när det kom. Med tanke på att 3D och FPS hade sin framfart då så kändes allt nytt, fräscht och revolutionärt när man satt och spela det. Jag utmanar vem som helst, jag kan nog nästan konstatera att Unreal fortfarande har en bättre A.I än dom flesta spel idag! Fienderna kan gömma sig, köra sin egen grej, göra olika manövrar beroende på vilket vapen du använder och dra sig tillbaka om dom får för låg hälsa!

Unreal main theme:
https://www.youtube.com/watch?v=--5COmk8ZM0

Medlem

Många timmar har spenderats åt denna spel serie

Stort grattis!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Unreal
Unreal är ett av få spel då jag verkligen fått en sådan wow-känsla, när man kommer ut från skeppet där i början.

I hear you brotha!
Spänningen och atmosfären var helt jävla fantastisk!
Drömmen vore ju en grafisk super-toppad Unreal remake i UE4.
EXAKT som första, bara jävligt mycket snyggare!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ursprungliga Unreal Tournament från 1999 håller definitivt än idag rent FPS-mässigt. Grafiken är helt okej, men spelbalansen och spelkänslan är underbar.

Jag tror jag och mina kompisar spelade det spelet säkert i flera år på olika LAN. Trots att alla vi piratkopierade spelet förutom en snubbe som köpte det i smyg för att smygträna och spöa oss sedan på LAN:et(förutom att alla fattade vad som hade hänt).

Nu får man med andra ord en anledning att köpa spelet lagligt.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Hipshot:

Unreal
Unreal är ett av få spel då jag verkligen fått en sådan wow-känsla, när man kommer ut från skeppet där i början.

I hear you brotha!
Spänningen och atmosfären var helt jävla fantastisk!
Drömmen vore ju en grafisk super-toppad Unreal remake i UE4.
EXAKT som första, bara jävligt mycket snyggare!

Jo verkligen, det hade varit kul med en remake, exakt samma, fast bättre grafik bara... men, ja, det finns alltid en risk med sådant, att det kommer in massa saker som inte skall vara där.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vet att jag hade ganska kul i UT 2004, men de känns alla lite gamla nu. Inte testat UT III vad jag kan komma ihåg, möjligen körde man demon någon gång. Är det verkligen värt det såhär fem år senare? Spelar folk dem fortfarande?

Medlem

UT2k4 ftw, clan s3xy ruled


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Orange kuvert som dimper ner i min brevlåda hela tiden, jämngamla som skaffar barn likt kaniner. Nu är Unreal byxmyndigt. Inte konstigt att man blir gråhårig. Nåväl. Goda tider i UT har man upplevt. Tillsammans med quake representerade dessa något som knappt skådats sedan Counterstrike och Bin Ladin ritade om spelplan.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Unreal och Unreal 2 är singleplayer, medan Unreal Tournament-spelen fokuserar på multiplayer. Första UT hade väldigt bra bottar, testade aldrig dem (om de fanns?) i UT2K4.

Överlag är det samma princip som Quake, men helt annan movement och balansering av vapnen, och därtill ett par unika bössor som shock rifle och flak cannon.

Spelade dessa spel ytterst begränsat online. Hur skiljer sig q och ut åt i rörelser? Blir spelstilarna olika?

Bottarna i UT2K4 var riktigt underhållande av vad jag vill minnas. Ganska kul då sådana spel kräver mer skills än headshots.

Medlem

Slog till så fort det ploppade upp på Steam. Har ut2k4 men det ligger på 6 cd-skivor, bara det gjorde köpet värt

Double Domination är en av dom roligaste spellägena tycker jag. Red team is Dominating! Three, Two, LAST SECOND SAAAAVE!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Kan någon förklara för mig hur man laddar ner soundtracks:en från Soundcloud? Hittar inte en enda knapp.

Medlem

Nej alltså jag pallar inte mer, jag har fan hållt ut i flera dagar så nu får ni se på hur JAG firar detta.

UAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH

Medlem

Unreal va väll ett av dom första spelen som verkligen utnyttjade MMX om jag inte minns fel?
Va riktigt snyggt på min fars 200mmx jämfört med min p120

Medlem

Köpte ny dator för att kunna njuta av bra flyt i Unreal Tournament 2004. 35 papp men oj vad allt funkade :)fb
Som många skriver vapen balansen och AI var suveränt bra ...

Så varför tog bolags spel nissarna bort något som var så bra.
Gör en rejäl uppdatering till modern grafik och jag köper spelet igen med glädje.
Mina skivor är helt slut så en digital ver vore nice


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Fantastiskt bra spelserie. Hoppas de släpper fler uppföljare till både Unreal och UT.

Medlem

Har aldrig kommit och kommer aldrig att komma ett bättre spel än UT, enlig mig!

Medlem

Haha! Har alla dem UT spelen redan ^^ Underbar spelserie! Ska se till att spela lite 99, 2004 och 3 innan helgen är över.

Medlem

Man får ju inte heller glömma att UT har några av de bästa låtarna i gamings historia, t ex denna:


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ett nytt Quake och UT så är FPS MP räddat, trött på all jäkla COD och BF

12
Skriv svar