Dota 2 slår Steam-rekord

Medlem
Skrivet av sarg:
Skrivet av Sethernis:

Har hört att många tycker att Dota 2 har högre skillcap än LoL(men är svårare att komma in i), kommentarer på det ni som spelar dessa spel?

Dota/Dota 2 har både högre lärningskurva och skill cap, vilket gör som du hört att det är svårare att komma in i och bemästra än LoL (det är därför så många LoL-spelare som testat Dota 2 har svårt för det och går tillbaka till LoL innan dom lagt ner tillräckligt mycket tid på att "komma in" i spelet). Tutorialen som är på gång till Dota 2 lär nog hjälpa detta problemet med lärningskurvan.

http://www.dota2wiki.com/wiki/User:Pigbuster/Hero_Difficulty här har någon sammanställt en relativ lista över hur svåra karaktärer är att spela. Vissa är helt enkelt bättre för nybörjare än andra. Kan noteras att majoriteten inte är för "Beginners".

Skrivet av Sickness666:

LoL är mycket mer balanserat och snowballar inte lika grovt.

Det är inte helt sant, dock. Även om det snowballar mer tidigt iom kraftfulla skills så jämnas det ut mer i lategame än i LoL. Ifall man förlorar en fight late game i LoL så kan man förlora matchen fastän man haft ett övertag hela gamet för att det inte existerar Buyback. Det är helt enkelt mer "volatile". Och mer passivt, för den delen.

Skrivet av mrFluffy:

Vet faktiskt inte varför folk hänger upp sig på deny hela tiden? Det är olika spel, ja? Är lol mer simpelt än dota tex? Jag vet inte det faktiskt, bara för att man har mer items/skills i dota än i lol så behöver inte spelet bli svårare. Kolla på ett spel som quake 1 och jämnför det med cs. Quake 1 mycket mer simpelt, men eftersom spelet är extremet mycket snabbare och krävs mycket mer rörlighet så kräver nog spelet mer "skills".

Vad gäller mana så finns det champions som du knappt kan använda skillsen mer än 3 gånger innan du är oom.

Gällande runsystemet så tycker jag det är bra för det ger variation och du kan spela ett annan meta än vad din motsåndare tror att du ska spela.

Vad gäller skillsen kan jag nog inte kommentera då det är två olika spel. Och det är väl skönt och bra att det är just två olika spel? Hade lol varit för likt dota så hade nog folk gapat om att det är en rip off av dota istället.

LoL är mer simpelt än Dota 2, ja. LoL är inte snabbare än Dota 2 och kräver inte bättre rörlighet och positionering heller, så ditt hypotetiska argument faller platt.

Visst, det finns dyra skills i LoL, men mana regen i spelet är också mycket högre, så det är inte samma effekt.

Runor gör inte att du spelar ett annat meta. Karaktärer i LoL är tyvärr duvhålade in i roller i spelet iom att dom antingen är AP/AD och därför inte kan anpassa sig till andra roller. Därför är det lätt att förutse lanes och roller, och därmed är metan mycket mer simpel. I Dota 2 så kan en support lätt bygga sig som en carry (även om detta extrema exempelt inte är särskilt smart från ett tävlingsperspektiv), och en karaktär som Gyrocopter (eller "Corki") kan börja i en supportroll och sen late game gå över till en semi-carry när han fått tillräckligt med items pga Herons stora damage potential i team fights late game.

Skrivet av Kuci:

För att tillägga så tycker jag att ability power är väldigt bra i LoL om man jämför med Dota-casters. Du kan ju också picka champions som kan gå antingen AD eller AP.

Du kan ju inte bygga auto-attack som en AP-karaktär (hybrider som Jax är ett sällsynt undantag) dock, så din frihet att bygga hur du vill är mycket mindre. Jämförelsevis så är Dota 2 mycket mer öppet med hur karaktärer kan byggas iom tre olika primary stats (Intelligence, Agility och Strength) vilka ger Damage beroende på vilket stat som är Primary för din karaktär. En Int hero kan bygga damage genom att köpa Int gear och samtidigt få en stor mana pool så att han kan använda sina skills också.

Auto-attack i Dota 2 är mycket mer viktigt för damage output än i LoL då Magic Immunity (i form av Black King Bar — BKB,) existerar, särskilt late game. Det är då magic users faller av, men dom är oftast mer kraftfulla tidigt/mid game. Det är en av de större skillnaderna egentligen — i LoL så kan du vara AP carry till late game, i Dota 2 behöver du högerklick damage i Late game också (generellt sett, det finns undantag — exempelvis när folk inte har KBK, men magic damage är lättare att countra pga att ett sådant föremål existerar så det är mindre pålitligt).

Edit: Under denna veckan, och just nu, håller Eastern qualifiers (asiatiska lag) till en av de två sista platserna till The International 3 (största årliga Dota 2-turneringen, 2 miljoner dollar prispott för tillfället som ökar hela tiden — var 1.6 ursprungligen). Ifall det är någon som är nyfiken på hur högre level game av Dota 2 kan se ut så kan ni titta in på http://www.twitch.tv/beyondthesummit där gruppspel i form av GSL-formatet (för er bekanta med SC2) är på gång.

Förra veckan sändes Western qualifiers till samma turnering här http://www.twitch.tv/thegdstudio. Kan se alla matcher i Videos-fliken, och finalen mellan Mousesports och DD är överst. Sista gamet (http://www.twitch.tv/thegdstudio/c/2307625) är rekommenderat.

Hela ditt inlägg faller då du inte spelat lol tillräckligt. Du vet inte ungefär lika mycket om lol som jag vet om dota 2 dvs ingenting. Supports kan byggas in till semi carrys late game, många supports faktiskt. Antar att du om du nu har spelat lol inte spelat rankade matcher där folk faktiskt bygger defensive items och där faller ap carrys också late game. Då måste du förlita dig på en ad carrys auto attack och positionering. Det finns ap champs som byggs som adc.

Det finns så många champs som kan byggas både ap och ad samt göra nästan alla roller så du har ingen aning om det faktiskt.

Skulle vara kul och se den statestik som säger att folk som testar dota 2 tycker det är för svårt och går tillbaka till lol. Men det är väl någon påhittad statestik som förs av dota 2 fanboys som dig

Det ska tilläggas att jag inte på något sätt ogillar dota 2 eller dess spelare, men ofta har folk fel när de skriver skit om lol.


signatur

IDKFA

Medlem

Hade 12 invites till Dota 2-betan senast jag kollade hehe

Medlem

Det blev inge LoL vs Dota2 krig. För alla vet redan att LoL är bättre ^_^

Medlem

Beta och beta...

har säkert 20 invites som bara ligger och skräpar. Det råder ingen tvivel om att LoL är mycket större, och jag tror det kommer förbli det även om jag föredrar DotA 2.

SMITE är kul det med för övrigt, men likt LoL så är det heroe rotation, där vinner ju DotA 2 stort.

Medlem

skillnad mellan dota och lol är stor, en support är en support, kan ej byggas som semicarries.

I dota har du items som hjälper dig överleva vid aktivering till skillnad ifrån i dota handlar allt om passivt.

i dota har du force staff ghost scepter mfl som aktiverat vid rätt läge vid dive av carry räddar dig och använd korrekt av spells, detta finns ej i lol.

Detta gör att fights och spelet är mer refleks och skicklighet.

Allt är inte platt svart och vit som i lol.

Plus du får inte aktivate spells som lol har utan du måste få guldet för att få en blink och den går ej att använda om attackerad av hero eller har en dot på dig.

Vilket gör att du kan inte slänga ut hemliga kort, allt du har tillgängligt syns i din inventory och vilken hero du spelar det finns ej i lol.

Vilket är bra inte nog med detta mechanics är 10 gånger bättre och väl balanserat än i lol.

Säger inte det är 100% balanserat för det är nästintil omöjligt.

Men i dota är saker inte kopierade utan alla har sin niche gemfört med lol.

Och ja jag har spelat lol

Medlem

FuzioN: Jag ser på en gång i din text att du inte har spelat LoL....

Medlem
Skrivet av FuzioN:

skillnad mellan dota och lol är stor, en support är en support, kan ej byggas som semicarries.

I dota har du items som hjälper dig överleva vid aktivering till skillnad ifrån i dota handlar allt om passivt.

i dota har du force staff ghost scepter mfl som aktiverat vid rätt läge vid dive av carry räddar dig och använd korrekt av spells, detta finns ej i lol.

Detta gör att fights och spelet är mer refleks och skicklighet.

Allt är inte platt svart och vit som i lol.

Plus du får inte aktivate spells som lol har utan du måste få guldet för att få en blink och den går ej att använda om attackerad av hero eller har en dot på dig.

Vilket gör att du kan inte slänga ut hemliga kort, allt du har tillgängligt syns i din inventory och vilken hero du spelar det finns ej i lol.

Vilket är bra inte nog med detta mechanics är 10 gånger bättre och väl balanserat än i lol.

Säger inte det är 100% balanserat för det är nästintil omöjligt.

Men i dota är saker inte kopierade utan alla har sin niche gemfört med lol.

Och ja jag har spelat lol

Du har nog inte spelat LoL tror jag... finns samma sorts items där...+ att dota gubbarna är mycket mera snowball än lol ( i alla fall senast jag kollade)

Medlem
Skrivet av Ariath:

Det är ju det bästa gratisspelet.

...på Steam!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

jag har 15 invites så PM om nån vill ha.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

skillnad mellan dota och lol är stor, en support är en support, kan ej byggas som semicarries.

I dota har du items som hjälper dig överleva vid aktivering till skillnad ifrån i dota handlar allt om passivt.

i dota har du force staff ghost scepter mfl som aktiverat vid rätt läge vid dive av carry räddar dig och använd korrekt av spells, detta finns ej i lol.

Detta gör att fights och spelet är mer refleks och skicklighet.

Allt är inte platt svart och vit som i lol.

Plus du får inte aktivate spells som lol har utan du måste få guldet för att få en blink och den går ej att använda om attackerad av hero eller har en dot på dig.

Vilket gör att du kan inte slänga ut hemliga kort, allt du har tillgängligt syns i din inventory och vilken hero du spelar det finns ej i lol.

Vilket är bra inte nog med detta mechanics är 10 gånger bättre och väl balanserat än i lol.

Säger inte det är 100% balanserat för det är nästintil omöjligt.

Men i dota är saker inte kopierade utan alla har sin niche gemfört med lol.

Och ja jag har spelat lol

Allt du skrev om lol är inte sant, så håller med de andra. Du har nog inte spelat det, kanske testat det, men inte spelat det.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FuzioN:

skillnad mellan dota och lol är stor, en support är en support, kan ej byggas som semicarries.

I dota har du items som hjälper dig överleva vid aktivering till skillnad ifrån i dota handlar allt om passivt.

i dota har du force staff ghost scepter mfl som aktiverat vid rätt läge vid dive av carry räddar dig och använd korrekt av spells, detta finns ej i lol.

Detta gör att fights och spelet är mer refleks och skicklighet.

Allt är inte platt svart och vit som i lol.

Plus du får inte aktivate spells som lol har utan du måste få guldet för att få en blink och den går ej att använda om attackerad av hero eller har en dot på dig.

Vilket gör att du kan inte slänga ut hemliga kort, allt du har tillgängligt syns i din inventory och vilken hero du spelar det finns ej i lol.

Vilket är bra inte nog med detta mechanics är 10 gånger bättre och väl balanserat än i lol.

Säger inte det är 100% balanserat för det är nästintil omöjligt.

Men i dota är saker inte kopierade utan alla har sin niche gemfört med lol.

Och ja jag har spelat lol

Allt du skrev om lol är inte sant, så håller med de andra. Du har nog inte spelat det, kanske testat det, men inte spelat det.

Klart som fan det stämmer, har du en aktiv item som ger dig immunitet emot spells som ej är ultimates eller physical? nej

har du en item som ger dig osynlighet och ökad ms, och ett slag ut ur stealth som ger bonus skada?

Har du item som gör dig immun emot physika attacker men tar mer skada av spells?

Jag kan fortsätta.

Säg inte att en aktiv som ger en hero slowad movementspeed är en aktiv för det är ingenting och verkligen inte aktiv på samma sätt.

Allt i lol är passivt utan knapptryckingar för göra det lättspelat för noobs för ju fler knapptryckingar desto svårare blir det för kassa spelare.

finns där heroes som kräver Micro skills?

Att säga lol kräver mer skicklighet än lol är idiotiskt, att det är ett dåligt spel säger jag inte men mer skicklighet på papperet ör bevisat.

Det gör inte lol till ett dåligt spel, kolla själv på spelarbasen på cod och cs.

nybörjar vänliga spel blir större det är ett faktum.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av FuzioN:

skillnad mellan dota och lol är stor, en support är en support, kan ej byggas som semicarries.

I dota har du items som hjälper dig överleva vid aktivering till skillnad ifrån i dota handlar allt om passivt.

i dota har du force staff ghost scepter mfl som aktiverat vid rätt läge vid dive av carry räddar dig och använd korrekt av spells, detta finns ej i lol.

Detta gör att fights och spelet är mer refleks och skicklighet.

Allt är inte platt svart och vit som i lol.

Plus du får inte aktivate spells som lol har utan du måste få guldet för att få en blink och den går ej att använda om attackerad av hero eller har en dot på dig.

Vilket gör att du kan inte slänga ut hemliga kort, allt du har tillgängligt syns i din inventory och vilken hero du spelar det finns ej i lol.

Vilket är bra inte nog med detta mechanics är 10 gånger bättre och väl balanserat än i lol.

Säger inte det är 100% balanserat för det är nästintil omöjligt.

Men i dota är saker inte kopierade utan alla har sin niche gemfört med lol.

Och ja jag har spelat lol

Allt du skrev om lol är inte sant, så håller med de andra. Du har nog inte spelat det, kanske testat det, men inte spelat det.

Klart som fan det stämmer, har du en aktiv item som ger dig immunitet emot spells som ej är ultimates eller physical? nej

har du en item som ger dig osynlighet och ökad ms, och ett slag ut ur stealth som ger bonus skada?

Har du item som gör dig immun emot physika attacker men tar mer skada av spells?

Jag kan fortsätta.

Säg inte att en aktiv som ger en hero slowad movementspeed är en aktiv för det är ingenting och verkligen inte aktiv på samma sätt.

Allt i lol är passivt utan knapptryckingar för göra det lättspelat för noobs för ju fler knapptryckingar desto svårare blir det för kassa spelare.

finns där heroes som kräver Micro skills?

Att säga lol kräver mer skicklighet än lol är idiotiskt, att det är ett dåligt spel säger jag inte men mer skicklighet på papperet ör bevisat.

Det gör inte lol till ett dåligt spel, kolla själv på spelarbasen på cod och cs.

nybörjar vänliga spel blir större det är ett faktum.

Tänkte inte skriva att du borde gå tillbaka till skolbänken och lära dig svenska, men eftersom du använde "noob" så säger jag det nu. Så slutdiskuterat med dig nu, du är antagligen en sådan där som flamear sönder ett lag.


signatur

IDKFA

Medlem

FuzioN: Blir lite förvirrad att du i dina inlägg ibland jämför Dota 2 med Dota 2, ibland LoL med LoL, och ibland LoL med Dota 2. Kan du städa upp i dina inlägg så att det är lättare att förstå vad du verkligen vill komma fram till?

Jag kommer inte lägga mig i vilket spel som är "bäst", som kräver mest "mechanics", mest "teamplay", mer "skill" - för den diskussionen är löjlig. Men det blir lite löjligt när du spyr så mycket galla över något du inte verkar insatt i.

Exempelvis kan du läsa på http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Active_ability_items (EDIT: Jag säger inte att de är bättre/fler än i Dota 2, men att hävda att de inte skulle finnas är tämligen skrattretande) om du vill. Jag tror inte att du kommer ändra åsikt om NÅGONTING, för du verkar ganska låst i din egna rundgång.

EDIT2: Typo.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Sickness666:

LoL är mycket mer balanserat och snowballar inte lika grovt.
Hade LoL haft namnet Dota 2 så hade nog inte en jävel spelat det nuvarande Dota2

Jag vet inte om du trollar eller om du bara inte har en aning om vad du pratar om...

Jag vet inte heller vad som är värst...

OnT: Det är väl klart att DotA är populärt när det är det i särklass bästa MOBA-spelet.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

OnT: Det är väl klart att DotA är populärt när det är det i särklass bästa MOBA-spelet.

Fast om det skulle korrelera (variabeln populär och resultatet bäst) så skulle det väl vara LoL som är det "bästa" MOBA-spelet?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Newklear:

OnT: Det är väl klart att DotA är populärt när det är det i särklass bästa MOBA-spelet.

Fast om det skulle korrelera (variabeln populär och resultatet bäst) så skulle det väl vara LoL som är det "bästa" MOBA-spelet?

Nope, varför skulle det behöva vara så?

Alla tummar är fingrar, men alla fingrar är inte tummar.

Ett 1:n-förhållande, inte ett 1:1-förhållande.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

MOBA-spelare är så söta som bråkar om vad som är mekaniskt svårast. Är det att trycka på 5 knappar under en 7 sekunders period eller är det att trycka på 7 knappar under en 7 sekunders period? Eller kanske till och med HELA 20 (Invoker) knappar?! Jag har också hört att man ibland måste kontrollera mer än en(!!!) enhet samtidigt, kan det verkligen stämma?!

Medlem
Skrivet av Ophe:

MOBA-spelare är så söta som bråkar om vad som är mekaniskt svårast. Är det att trycka på 5 knappar under en 7 sekunders period eller är det att trycka på 7 knappar under en 7 sekunders period? Eller kanske till och med HELA 20 (Invoker) knappar?! Jag har också hört att man ibland måste kontrollera mer än en(!!!) enhet samtidigt, kan det verkligen stämma?!

Ja, det stämmer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nope, varför skulle det behöva vara så?

Alla tummar är fingrar, men alla fingrar är inte tummar.

Ett 1:n-förhållande, inte ett 1:1-förhållande.

Går det att applicera på massa andra saker? Övriga sporter exempelvis?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Newklear:

Nope, varför skulle det behöva vara så?

Alla tummar är fingrar, men alla fingrar är inte tummar.

Ett 1:n-förhållande, inte ett 1:1-förhållande.

Går det att applicera på massa andra saker? Övriga sporter exempelvis?

Det går att applicera här och det är allt jag orkar tänka igenom just nu :S


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

FuzioN: Blir lite förvirrad att du i dina inlägg ibland jämför Dota 2 med Dota 2, ibland LoL med LoL, och ibland LoL med Dota 2. Kan du städa upp i dina inlägg så att det är lättare att förstå vad du verkligen vill komma fram till?

Jag kommer inte lägga mig i vilket spel som är "bäst", som kräver mest "mechanics", mest "teamplay", mer "skill" - för den diskussionen är löjlig. Men det blir lite löjligt när du spyr så mycket galla över något du inte verkar insatt i.

Exempelvis kan du läsa på http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Active_ability_items (EDIT: Jag säger inte att de är bättre/fler än i Dota 2, men att hävda att de inte skulle finnas är tämligen skrattretande) om du vill. Jag tror inte att du kommer ändra åsikt om NÅGONTING, för du verkar ganska låst i din egna rundgång.

EDIT2: Typo.

Det finns aktiva ja men ingenting som gör någon större påverkan.det är småsaker.

Ingenting som kräver direkt innovation att använda vid exakt rätt läge som i dota. har aldrig sagt där inte finns aktiva där finns.

Jag inte vet vad jag pratar om, jo men tjena spelat moba spel i 8 år tror du inte jag har spelat lol ens?

Tror du jag bygger en åsikt på vad andra skriver eller vad jag tror?

Tycker du ska röra dota och gemföra, tom proffs lol spelare har sagt dota är svårare än lol och dom spelar det bara för det är lättare pengar(ja proffs)

där det bla vart läggmatch för dela på pengarna.

har aldrig sagt att dota är bättre än lol eller lol är bättre än dota ända jag säger är att söker man ett som kräver mer skicklighet mer mechanical knowledge mer clue om positionering(juking vilket fö inte existerar nästan ens förutom i dom fina bladen i lol)

så är dota det spelet du tycker om mer tycker du om ett mer casual förlåtande mindre krävande utav reflexer eller vara mer mana conservant då är lol ditt spel.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av bjosarn:

FuzioN: Blir lite förvirrad att du i dina inlägg ibland jämför Dota 2 med Dota 2, ibland LoL med LoL, och ibland LoL med Dota 2. Kan du städa upp i dina inlägg så att det är lättare att förstå vad du verkligen vill komma fram till?

Jag kommer inte lägga mig i vilket spel som är "bäst", som kräver mest "mechanics", mest "teamplay", mer "skill" - för den diskussionen är löjlig. Men det blir lite löjligt när du spyr så mycket galla över något du inte verkar insatt i.

Exempelvis kan du läsa på http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Active_ability_items (EDIT: Jag säger inte att de är bättre/fler än i Dota 2, men att hävda att de inte skulle finnas är tämligen skrattretande) om du vill. Jag tror inte att du kommer ändra åsikt om NÅGONTING, för du verkar ganska låst i din egna rundgång.

EDIT2: Typo.

Det finns aktiva ja men ingenting som gör någon större påverkan.det är småsaker.

Ingenting som kräver direkt innovation att använda vid exakt rätt läge som i dota. har aldrig sagt där inte finns aktiva där finns.

Jag inte vet vad jag pratar om, jo men tjena spelat moba spel i 8 år tror du inte jag har spelat lol ens?

Tror du jag bygger en åsikt på vad andra skriver eller vad jag tror?

Tycker du ska röra dota och gemföra, tom proffs lol spelare har sagt dota är svårare än lol och dom spelar det bara för det är lättare pengar(ja proffs)

där det bla vart läggmatch för dela på pengarna.

har aldrig sagt att dota är bättre än lol eller lol är bättre än dota ända jag säger är att söker man ett som kräver mer skicklighet mer mechanical knowledge mer clue om positionering(juking vilket fö inte existerar nästan ens förutom i dom fina bladen i lol)

så är dota det spelet du tycker om mer tycker du om ett mer casual förlåtande mindre krävande utav reflexer eller vara mer mana conservant då är lol ditt spel.

Väldigt off-topic, men det gör ont i huvudet att läsa när du skriver så rörigt...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ophe:

MOBA-spelare är så söta som bråkar om vad som är mekaniskt svårast. Är det att trycka på 5 knappar under en 7 sekunders period eller är det att trycka på 7 knappar under en 7 sekunders period? Eller kanske till och med HELA 20 (Invoker) knappar?! Jag har också hört att man ibland måste kontrollera mer än en(!!!) enhet samtidigt, kan det verkligen stämma?!

Ja, det stämmer.

Tack. Nu behöver jag inte ligga vaken om natten och undra över det.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det finns aktiva ja men ingenting som gör någon större påverkan.det är småsaker.
Ingenting som kräver direkt innovation att använda vid exakt rätt läge som i dota. har aldrig sagt där inte finns aktiva där finns.
Jag inte vet vad jag pratar om, jo men tjena spelat moba spel i 8 år tror du inte jag har spelat lol ens?
Tror du jag bygger en åsikt på vad andra skriver eller vad jag tror?
Tycker du ska röra dota och gemföra, tom proffs lol spelare har sagt dota är svårare än lol och dom spelar det bara för det är lättare pengar(ja proffs)
där det bla vart läggmatch för dela på pengarna.
har aldrig sagt att dota är bättre än lol eller lol är bättre än dota ända jag säger är att söker man ett som kräver mer skicklighet mer mechanical knowledge mer clue om positionering(juking vilket fö inte existerar nästan ens förutom i dom fina bladen i lol)
så är dota det spelet du tycker om mer tycker du om ett mer casual förlåtande mindre krävande utav reflexer eller vara mer mana conservant då är lol ditt spel.

Som sagt, jag kommer inte ge mig in i diskussionen om vilket som är "bäst", kräver mest "skills", eller liknande. För den är löjlig. Men att säga att active items inte spelar någon roll, eller ens "småsak" är att släta över det faktum att mekaniken finns där i LoL - och att den är betydelsefull. +20% mdmg i fyra sekunder i en setup med ap nuke är mycket. Sköld för 200dmg på alla i en teamfight på lvl 14 spelar roll. Att kunna ta bort alla debuffs på din hjälte spelar roll. Att sänka attack speed med 35% på en late game adc spelar roll. Att bli osårbar i 2½ sekund spelar roll. För att nämna några.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

känns inte som Dota2 ens är i beta... Så mycket spelare och så raffinerat. Det kommer väl vara samma uppbyggnad med mikrotransaktioner också efter "släpp"? Mycket bra spel iallafall och mycket beroendeframkallande

Medlem
Skrivet av mrmanman:

känns inte som Dota2 ens är i beta... Så mycket spelare och så raffinerat. Det kommer väl vara samma uppbyggnad med mikrotransaktioner också efter "släpp"? Mycket bra spel iallafall och mycket beroendeframkallande

Vad menar du shoppen med nyckel och kosmetiska saker? ja den kommer vara densamma inga hjältar kommer kosta någonting.

Bara kosmetiska saker så som banners,klädsel,taunts,wards osv.

Medlem
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Ophe:

MOBA-spelare är så söta som bråkar om vad som är mekaniskt svårast. Är det att trycka på 5 knappar under en 7 sekunders period eller är det att trycka på 7 knappar under en 7 sekunders period? Eller kanske till och med HELA 20 (Invoker) knappar?! Jag har också hört att man ibland måste kontrollera mer än en(!!!) enhet samtidigt, kan det verkligen stämma?!

Ja, det stämmer.

Tack. Nu behöver jag inte ligga vaken om natten och undra över det.

Varsågod.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

ELF
Medlem

Ska nog se om jag kan blockera Dota 2. Börjar bli trött på detta invite spam...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av FuzioN:

Det finns aktiva ja men ingenting som gör någon större påverkan.det är småsaker.
Ingenting som kräver direkt innovation att använda vid exakt rätt läge som i dota. har aldrig sagt där inte finns aktiva där finns.
Jag inte vet vad jag pratar om, jo men tjena spelat moba spel i 8 år tror du inte jag har spelat lol ens?
Tror du jag bygger en åsikt på vad andra skriver eller vad jag tror?
Tycker du ska röra dota och gemföra, tom proffs lol spelare har sagt dota är svårare än lol och dom spelar det bara för det är lättare pengar(ja proffs)
där det bla vart läggmatch för dela på pengarna.
har aldrig sagt att dota är bättre än lol eller lol är bättre än dota ända jag säger är att söker man ett som kräver mer skicklighet mer mechanical knowledge mer clue om positionering(juking vilket fö inte existerar nästan ens förutom i dom fina bladen i lol)
så är dota det spelet du tycker om mer tycker du om ett mer casual förlåtande mindre krävande utav reflexer eller vara mer mana conservant då är lol ditt spel.

Som sagt, jag kommer inte ge mig in i diskussionen om vilket som är "bäst", kräver mest "skills", eller liknande. För den är löjlig.

Det löjliga är inte diskussionen. Det löjliga är att inte kunna ha diskussionen utan att det blir ett infekterat ragewar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Sickness666:

LoL är mycket mer balanserat och snowballar inte lika grovt.
Hade LoL haft namnet Dota 2 så hade nog inte en jävel spelat det nuvarande Dota2

Aldrig någonsin har jag sett ETT spel avslutats( gått hela tiden ut) då en hero i LoL blivit Feedad, finns fler resurser att stoppa folk i dota2 och de kommer ikapp. I LoL blir det oftast GG surrender at 20min.

I LoL scalar skills med ITEMS, det gör det inte i dota, alltid samma skada om du inte skaffat tex veil of discord. Så en feedad hero i LoL kommer krossa sitt motstånd fullständigtjust pga att som jag tidigare skrev att skillsen scalar med items.

Sen kan du i DOTA2 helt stänga ner en hero's farm med denies bra harass och få de att ständigt vara rädd för en gank/dive( då tornet göra MKT mindre skada än i LoL) och I LoL mister du inga pengar, du kan stå under ett torn i starten utan att behöva oroa dig för ganks och farma relativt enkelt. Gillar båda spelen men säga att Dota2 är mindre balanserat än LoL är ett stjärtsmets WTF

123
Skriv svar