Nästa Xbox kräver ständig uppkoppling?

Medlem

Vårat internet är nere kanske två gånger om året (100/80 lina) och jag kommer definitivt köpa nästa xbox.
Hepp


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Chrester:

Vårat internet är nere kanske två gånger om året (100/80 lina) och jag kommer definitivt köpa nästa xbox.
Hepp

Det handlar inte om hur ofta din uppkoppling är eller inte är nere om året, det handlar om att stoppa den här sortens vidriga beteende i sin linda. Spelar man ett singleplayer-spel så finns det absolut ingen vettig anledning att tvingas vara uppkopplad. Kolla på Sim City för att se hur vettiga deras anledningar var.

Oroa dig inte Adam Orth, jag tänker "deala" med det genom att inte köpa en Xbox.

Medlem

Stämmer detta så blir det aldrig ett köp av mig! Kör med trådlös uppkoppling som kan bråka lite ibland och om jag inte ens ska kunna spela single player spel då...suck

Nepp, då blir det Ps4 eller Steams nya konsol


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Chrester:

Vårat internet är nere kanske två gånger om året (100/80 lina) och jag kommer definitivt köpa nästa xbox.
Hepp

Det handlar inte om hur ofta din uppkoppling är eller inte är nere om året, det handlar om att stoppa den här sortens vidriga beteende i sin linda. Spelar man ett singleplayer-spel så finns det absolut ingen vettig anledning att tvingas vara uppkopplad. Kolla på Sim City för att se hur vettiga deras anledningar var.

Oroa dig inte Adam Orth, jag tänker "deala" med det genom att inte köpa en Xbox.

Tja för mig så är det "ingen big deal" med ständig uppkoppling eller inte. Är det ju redan idag så det spelar ingen större skillnad med nästa xbox. Tror nog det är så för de flesta faktiskt.


signatur

Jäh!

Medlem

Tycker det är helt okej bara de är tydliga med för och nackdelarna med detta när de säljer konsolen


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Chrester:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Chrester:

Vårat internet är nere kanske två gånger om året (100/80 lina) och jag kommer definitivt köpa nästa xbox.
Hepp

Det handlar inte om hur ofta din uppkoppling är eller inte är nere om året, det handlar om att stoppa den här sortens vidriga beteende i sin linda. Spelar man ett singleplayer-spel så finns det absolut ingen vettig anledning att tvingas vara uppkopplad. Kolla på Sim City för att se hur vettiga deras anledningar var.

Oroa dig inte Adam Orth, jag tänker "deala" med det genom att inte köpa en Xbox.

Tja för mig så är det "ingen big deal" med ständig uppkoppling eller inte. Är det ju redan idag så det spelar ingen större skillnad med nästa xbox. Tror nog det är så för de flesta faktiskt.

ja men det handlar inte om det, jag kan sitta på världens bästa lina och jag skulle fortf varit sur över det här. det handlar helt enkelt om att jag vill ha den jävla valmöjligheten att spela offline på MIN konsol vart jag än är i världen. och dessutom så mer eller mindre rövknullar dom en helvetes massa utav potentiella kunder i länder som kanske inte har det privilegiet att ha ett bra bredband i deras land, så ska dom bara sitta där med en icke fungerande konsol och ett singelplayer spel dom inte kan lira för att något jävla ägg huvud på microsoft som tror alla bor i hans perfekta lilla bubbla.


signatur

God is dead

Medlem

Skulle detta stämma, så blir det definitivt en PS4 istället för Xbox som nästa konsoll (har en 360 idag) ÄVEN om jag har 100/100 fiber.

Även om man har bra uppkoppling så händer det då och då att den pajar, så om MS skulle implementera detta, kan de lika gärna lägga ner tvspels-avdelningen.
.
Med tanke på att det troligtvis inte kommer skilja mycket i varken arkitektur eller grafiska muskler mellan konsollerna så kommer det företag som ger mest mervärde att vinna.
Att begränsa upplevelsen för de som har en dålig uppkoppling, de som bara vill spela singelspel eller helt enkelt inte vill ha det är inte bara dumt, det är helt idiotiskt.

Om MS hade monopol på tv-spelsmarknaden så kanske det hade varit smart (för dem), men så är ju inte fallet, snarare tvärtom, nu kommer det att finnas fler aktörer än någonsin. Dessutom blir denna marknad mer fragmenterad än någonsin mellan PC, konsol, mobiler och tablets.

Vi får väl hoppas att det endast är ett rykte för annars så har nog MS slagit sitt eget rekord i dåligt genomtänkta idéer.

ELF
Medlem

Äntligen börjar teknikutvecklingen även ta fart på konsolsidan..........

/sarkasm


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av storfigge:

Jag skulle hålla med honom om det krävdes internet för att ansluta min jäkla dammsugare...

Är du efterbliven? Han sa ELAVBROTT


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

k3m
Medlem

Adam orth du är min kandidat till årets idiot. "deal with it"!

k3m
Medlem
Skrivet av Chrester:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Chrester:

Vårat internet är nere kanske två gånger om året (100/80 lina) och jag kommer definitivt köpa nästa xbox.
Hepp

Det handlar inte om hur ofta din uppkoppling är eller inte är nere om året, det handlar om att stoppa den här sortens vidriga beteende i sin linda. Spelar man ett singleplayer-spel så finns det absolut ingen vettig anledning att tvingas vara uppkopplad. Kolla på Sim City för att se hur vettiga deras anledningar var.

Oroa dig inte Adam Orth, jag tänker "deala" med det genom att inte köpa en Xbox.

Tja för mig så är det "ingen big deal" med ständig uppkoppling eller inte. Är det ju redan idag så det spelar ingen större skillnad med nästa xbox. Tror nog det är så för de flesta faktiskt.

Jag tror inte det är så för de flesta.

Medlem

Ser inte problemet i I-länder imo, internet är snart lika vanligt som att ha elektricitet.
Klart det rör sig mer och mer mot ständigt uppkoppling, det är ju bara naturligt.

Dock tvivlar jag starkt på att det är sant för denna generations xbox, alldelse för mkt stålar
att förlora och för många som det skulle reta gallfeber på.

Medlem

Thats it, om det här stämmer så säger jag bara LYCKA TILL microsoft, ni har precis mördat eran chans. Jag köper garanterat PS4 om det här stämmer, MS kan glömma att jag tänker ha jämt uppkopplat. Det händer att internet inte funkar, så jag kan bara spela när jag inte har några uppkopplings problem, GLÖM DET MS!

Skrivet av kill455:
Skrivet av storfigge:

Jag skulle hålla med honom om det krävdes internet för att ansluta min jäkla dammsugare...

Är du efterbliven? Han sa ELAVBROTT

Är du efterbliven? Jag är ganska säker storfigge var sarkastisk.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av Chrester:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Chrester:

Vårat internet är nere kanske två gånger om året (100/80 lina) och jag kommer definitivt köpa nästa xbox.
Hepp

Det handlar inte om hur ofta din uppkoppling är eller inte är nere om året, det handlar om att stoppa den här sortens vidriga beteende i sin linda. Spelar man ett singleplayer-spel så finns det absolut ingen vettig anledning att tvingas vara uppkopplad. Kolla på Sim City för att se hur vettiga deras anledningar var.

Oroa dig inte Adam Orth, jag tänker "deala" med det genom att inte köpa en Xbox.

Tja för mig så är det "ingen big deal" med ständig uppkoppling eller inte. Är det ju redan idag så det spelar ingen större skillnad med nästa xbox. Tror nog det är så för de flesta faktiskt.

ja men det handlar inte om det, jag kan sitta på världens bästa lina och jag skulle fortf varit sur över det här. det handlar helt enkelt om att jag vill ha den jävla valmöjligheten att spela offline på MIN konsol vart jag än är i världen. och dessutom så mer eller mindre rövknullar dom en helvetes massa utav potentiella kunder i länder som kanske inte har det privilegiet att ha ett bra bredband i deras land, så ska dom bara sitta där med en icke fungerande konsol och ett singelplayer spel dom inte kan lira för att något jävla ägg huvud på microsoft som tror alla bor i hans perfekta lilla bubbla.

WORD!

Skrivet av Chrester:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Chrester:

Vårat internet är nere kanske två gånger om året (100/80 lina) och jag kommer definitivt köpa nästa xbox.
Hepp

Det handlar inte om hur ofta din uppkoppling är eller inte är nere om året, det handlar om att stoppa den här sortens vidriga beteende i sin linda. Spelar man ett singleplayer-spel så finns det absolut ingen vettig anledning att tvingas vara uppkopplad. Kolla på Sim City för att se hur vettiga deras anledningar var.

Oroa dig inte Adam Orth, jag tänker "deala" med det genom att inte köpa en Xbox.

Tja för mig så är det "ingen big deal" med ständig uppkoppling eller inte. Är det ju redan idag så det spelar ingen större skillnad med nästa xbox. Tror nog det är så för de flesta faktiskt.

Tur att det inte finns smittsamma sjukdomar som "idiotism", för det där lät bara korkat. Och det är din rätt att vara det. Skillnaden med idag och om det här stämmer är, att idag, om du kopplar ner xboxen eller får problem med internet (vilket inte händer ofta, men händer), så kan du fortfarande använda din konsoll. Det kommer du inte kunna med durango(än en gång om det nu stämmer, vilket jag tvivlar starkt på, kan inte tro MS är så blåsta). OM du tycker det är ok att inte kunna använda något du betalar för när du vill, hur du vill, så var blåst, det är din rättighet. Problemet är bara att om du tycker det är ok, och andra lika korkade människor som tycker det är ok, påverkar oss andra som inte tycker det är ok, för när ni köper durango så säger ni till MS att ni accepterar vad som helst. Och tror dom det, så lär inte MS bli den enda som börjar med idiot förslag som detta, snart har vi reklam var 5 sek pga er.... Allvarligt...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag brukar ta med mig krysslådan till familjehemmet i fjällen, det är faktiskt en av huvudanledningarna till att jag fortfarande använder mig av konsoler. Men om det blir krav på uppkoppling överger jag nog microsoft, har redan funderat på det åtskilliga gånger då Nintendo egentligen gör mycket bättre familjespel.

Men vi får se, det är ett rykte och inget annat just nu.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Men som jag skrev innan i tråden: Är Microsoft tydliga med att Internet-uppkoppling krävs i sin reklam och det står tydligt på kartongen och försäljarna påpekar detta, är det ju inget problem. Man måste inte köpa konsolen och om över 50% tänker "no way" pga krav på Internet så kommer det bli fiasko.

Det är Microsofts bekymmer, inte vårt. Onödigt att folk blir irriterade på varandra.
Ska jag vara ärlig tror jag, att gör de detta, blir det nog en månadsavgift på att bara spela. Ungefär som det är med Multiplayer nu. Och jag tror att även detta kommer försvaras av många som tycker avgiften ger ett mervärde. Jag kommer i vilket fall inte köpa en konsol som måste vara uppkopplad för kampanj-spel. Det därför att jag inte vill bli spårad av MS, Google, Facebok, Apple dygnet runt.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Tur att det inte finns smittsamma sjukdomar som "idiotism", för det där lät bara korkat. Och det är din rätt att vara det. Skillnaden med idag och om det här stämmer är, att idag, om du kopplar ner xboxen eller får problem med internet (vilket inte händer ofta, men händer), så kan du fortfarande använda din konsoll. Det kommer du inte kunna med durango(än en gång om det nu stämmer, vilket jag tvivlar starkt på, kan inte tro MS är så blåsta). OM du tycker det är ok att inte kunna använda något du betalar för när du vill, hur du vill, så var blåst, det är din rättighet. Problemet är bara att om du tycker det är ok, och andra lika korkade människor som tycker det är ok, påverkar oss andra som inte tycker det är ok, för när ni köper durango så säger ni till MS att ni accepterar vad som helst. Och tror dom det, så lär inte MS bli den enda som börjar med idiot förslag som detta, snart har vi reklam var 5 sek pga er.... Allvarligt...

Vill inte påstå att ditt svar var så mycket mer begåvat.
Klart det är upp till varje individ att vara uppkopplad eller inte men jag håller faktist med om att de allra flesta idag är uppkopplade konstant så jag ser inte riktigt problemet.

Om det nu är så illa att man inte klarar sig utan sin konsol de få minuterna/timmen som ens uppkoppling är nere kanske det är dags att dra upp persiennen eller gå ut och ta en nypa frisk luft? För jag anser väl att man har större problem än en icke fungerande uppkoppling om man gnäller över att man inte kan spela på sin konsol på en stund.

Och det är inte alltid vi har rätt att välja som vi vill. Ta Tv-licensen som ett exempel, den skiten vill inte jag betala för bara för att jag äger en dator men lik förbannat måste jag betala för SVT's och resten av skitutbudet som ingår i det.
Det anser jag också borde vara upp till var och en men så är det inte. Och där kan jag ju lätt erkänna att jag känner mig jävligt blåst på pengar jag skulle kunna göra annat för!

Och jag skulle inte ha något emot reklam i konsolen heller. Det är ju knappast så att de kommer göra reklamavbrott mitt i spelet för att säga "Det här spelet presenteras av riksost".
Reklam kan tom (skeptiskt men fullt möjligt!) bidra till billigare spel.

Vad jag däremot skulle förstå om folk blir förbannade över är om Xboxen tex skulle ha felaktig hårdvara eller mjukvara som gör att man blir nerkopplad.
Men precis som du sa så har man ju ett val, i detta fallet köpa eller inte köpa.


signatur

- Wiiga -

Medlem

Men vad menar han nästa Xbox blir en dålig dammsugare om internet inte funkar? Själv så flyttade jag för ett år sen och hade inte internet på över en månad! Det var hårt nog att inte kunna spela online mm under den tiden!

Medlem

Konstant internetuppkoppling och konstant Kinect = Fritt fram för Microsoft att titta in i våra hem, förmodligen även när konsolen är i standby. Skulle inte tro det va!

Microsoft kan dra å helvete! Så fort spelindustrin går över till Linux så ska jag inte ha något med det skitföretaget att göra!

Medlem

det är deras pengar som försvinner


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Hoppas nästan på detta, så det blir lika som det är på PC i mångt och mycket..
Ska fan drabba andra också! Då blir det ramaskri.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Konstant internetuppkoppling och konstant Kinect = Fritt fram för Microsoft att titta in i våra hem, förmodligen även när konsolen är i standby. Skulle inte tro det va!

Microsoft kan dra å helvete! Så fort spelindustrin går över till Linux så ska jag inte ha något med det skitföretaget att göra!

Hoppas du laddat upp med foliehattar. Vad skulle de ha för intresse av att spionera på en "vanlig svensson"? Fullt möjligt är det ju såklart, Men om det nu är så att man har så mycket fuffens för sig att man ser det som ett problem kan man ju alltid vända bort kinect kameran eller dra ur strömmen.

Riktigt knivigt problem det där.


signatur

- Wiiga -

Medlem

ha så kul kids... när någon ber, önskar och kräver av mig att jag skall vara på loggad jämt.. så gör jag det endast om jag så vill... OM Sony ny kräver det av mig ! så Hej då Sony ""Eat shit and die a slow konsoll death"" INGEN kräver av mig, jag väljer själv ! tack. !

Medlem
Skrivet av Bannor:

ha så kul kids... när någon ber, önskar och kräver av mig att jag skall vara på loggad jämt.. så gör jag det endast om jag så vill... OM Sony ny kräver det av mig ! så Hej då Sony ""Eat shit and die a slow konsoll death"" INGEN kräver av mig, jag väljer själv ! tack. !

Då skulle du kanske säga upp ditt bredband också då? Jag menar dom kräver fullständigt namn, personnummer och hemadress för att man ska få ett abbonemang. Och dom kan ju om dom vill också se vad du håller på med.

Men det är klart, det är ju värre med Sony som egentligen bara vill ha ett användarnamn och lösenord. Eventuellt ett bankkorts nummer för att köpa spel då, men det är ju valfritt!

Jag undrar vilket som är värst?

Men om jag också slänger på mig foliehatten så finns det ju som sagt bra mycket värre saker än att vara ständigt uppkopplad anser jag.
Tex: Övervakningskameror som sitter i banker, affärer, på motorvägar och byggnader runt om i landet.
Eller varje gång jag handlar med kort registreras det var, när och hur.

Och folk gnäller över konstant uppkopplade när man redan är övervakade i samhället på olika sätt. Ja det är ju hemskt!


signatur

- Wiiga -

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Bannor:

ha så kul kids... när någon ber, önskar och kräver av mig att jag skall vara på loggad jämt.. så gör jag det endast om jag så vill... OM Sony ny kräver det av mig ! så Hej då Sony ""Eat shit and die a slow konsoll death"" INGEN kräver av mig, jag väljer själv ! tack. !

Då skulle du kanske säga upp ditt bredband också då? Jag menar dom kräver fullständigt namn, personnummer och hemadress för att man ska få ett abbonemang. Och dom kan ju om dom vill också se vad du håller på med.

Men det är klart, det är ju värre med Sony som egentligen bara vill ha ett användarnamn och lösenord. Eventuellt ett bankkorts nummer för att köpa spel då, men det är ju valfritt!

Jag undrar vilket som är värst?

Men om jag också slänger på mig foliehatten så finns det ju som sagt bra mycket värre saker än att vara ständigt uppkopplad anser jag.
Tex: Övervakningskameror som sitter i banker, affärer, på motorvägar och byggnader runt om i landet.
Eller varje gång jag handlar med kort registreras det var, när och hur.

Och folk gnäller över konstant uppkopplade när man redan är övervakade i samhället på olika sätt. Ja det är ju hemskt!

Folk vill kunna spela sin konsoll varsomhelst utan att behöva ha internet tillgång där, det är ingen sansad människa som gnäller över att micrsoft kidnappar dem till sitt rymdskepp om natten.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av HaZe303:

Tur att det inte finns smittsamma sjukdomar som "idiotism", för det där lät bara korkat. Och det är din rätt att vara det. Skillnaden med idag och om det här stämmer är, att idag, om du kopplar ner xboxen eller får problem med internet (vilket inte händer ofta, men händer), så kan du fortfarande använda din konsoll. Det kommer du inte kunna med durango(än en gång om det nu stämmer, vilket jag tvivlar starkt på, kan inte tro MS är så blåsta). OM du tycker det är ok att inte kunna använda något du betalar för när du vill, hur du vill, så var blåst, det är din rättighet. Problemet är bara att om du tycker det är ok, och andra lika korkade människor som tycker det är ok, påverkar oss andra som inte tycker det är ok, för när ni köper durango så säger ni till MS att ni accepterar vad som helst. Och tror dom det, så lär inte MS bli den enda som börjar med idiot förslag som detta, snart har vi reklam var 5 sek pga er.... Allvarligt...

Vill inte påstå att ditt svar var så mycket mer begåvat.
Klart det är upp till varje individ att vara uppkopplad eller inte men jag håller faktist med om att de allra flesta idag är uppkopplade konstant så jag ser inte riktigt problemet.

Om det nu är så illa att man inte klarar sig utan sin konsol de få minuterna/timmen som ens uppkoppling är nere kanske det är dags att dra upp persiennen eller gå ut och ta en nypa frisk luft? För jag anser väl att man har större problem än en icke fungerande uppkoppling om man gnäller över att man inte kan spela på sin konsol på en stund.

Och det är inte alltid vi har rätt att välja som vi vill. Ta Tv-licensen som ett exempel, den skiten vill inte jag betala för bara för att jag äger en dator men lik förbannat måste jag betala för SVT's och resten av skitutbudet som ingår i det.
Det anser jag också borde vara upp till var och en men så är det inte. Och där kan jag ju lätt erkänna att jag känner mig jävligt blåst på pengar jag skulle kunna göra annat för!

Och jag skulle inte ha något emot reklam i konsolen heller. Det är ju knappast så att de kommer göra reklamavbrott mitt i spelet för att säga "Det här spelet presenteras av riksost".
Reklam kan tom (skeptiskt men fullt möjligt!) bidra till billigare spel.

Vad jag däremot skulle förstå om folk blir förbannade över är om Xboxen tex skulle ha felaktig hårdvara eller mjukvara som gör att man blir nerkopplad.
Men precis som du sa så har man ju ett val, i detta fallet köpa eller inte köpa.

För det första så fungerar din tv oavsett om du betalar tv-avgiften eller ej. Att vi har en tv-avgift är för att vi ska ha reklamfri tv som är oberoende från politik eller ekonomiska intressen. Det är en demokratisk funktion i ett samhälle som annars är kontrollerat av ekonomi och politik. Om du inte gillar det som sänds är det din sak men troligtvis beror det mer på att du inte är intresserad av tv rent generellt. Public service har oftast något för alla exempelvis sport, e-sport, egen producerade drama som riktiga människor, inköpta högkvalitativa draman så som Sopranos och Game of Thrones, nyheter, kultur, debatter, granskande journalistik osv osv osv. Jämför utbudet med reklamkanaler så som tv3-6 och säg sedan vad som är vettigast. Du kanske sitter och laddar ner allt men det gör inte att alla, de kanske inte kan eller vill göra det men ändå har de möjlighet att uppleva bra media på grund av public service. Och då har jag inte ens gått in på radio...

Du ska inte heller säga att "det är inte som att de kommer göra reklamavbrott" för nog fan kan de göra det. Det enda som hindrar dem är att spelarna troligen inte skulle köpa spelet. Det görs dessutom reklam i större delen av e-sport världen i tid och otid och det kan vara nog så störande.

Ska vi göra riktiga jämförelser istället för MS-tomtens och dina så är fallet så här:
De vill göra din spelkonsol abbonemangbaserad likt en mobiltelefon.
MS anser att internet är mobiltelefonens gsm/3/4g abbonemang som krävs för att den grundläggande funktionen, att spela eller att ringa, skall fungera över huvud taget.
Detta gör att ditt spelande kommer att kosta extra pengar vare sig du vill det eller inte.
De äger dessutom hårdvaran OCH mjukvaran som gör det möjligt att koppla upp sig och kan därmed ta betalt för att du spelar spel. Tänk playstation plus eller xbox gold fast utan möjligheten att spela alls utan dessa tjänster. Det är dit den här typen av tankegångar är på väg.

Alltså, om du köper ett spel så som Bioshock Infinite som endast är SP så kan det komma att bli så att MS kräver att du ska betala 50 kronor i månaden för att kunna spela ditt spel över huvud taget.

Det här handlar inte om övervakning eller personnummer eller något annat av ditt dravel. Det handlar om att visa att deras nya modell för att ta betalt för spelande inte är okej då den för det första alienerar en mängd personer och för det andra är åt helvete mycket dyrare.

Men du tycker kanske att det är okej?

Om du inte gillade min rant så kan du kolla in den här som är lite mer visuell:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cW28VS...

EDIT: tanken slog mig precis att det här kan vara ett sätt för MS att få ner priserna på spelen. Alla spel idag är som många vet belagda med en licenspeng som MS får för varje sålt spel. Tas den bort kommer "Durango-spelen" att bli billigare än PS4 spelen och vi kanske blir skitglada för det och köper ett "Durango". Dock så kan den extra avgiften för att få tillgång till spelet, eftersom vi måste ha internet via deras tjänst, göra att vi i längden betalar in mängder med mer pengar för dessa spel.

Medlem
Skrivet av Wiiga:
Skrivet av Bojkott:

Konstant internetuppkoppling och konstant Kinect = Fritt fram för Microsoft att titta in i våra hem, förmodligen även när konsolen är i standby. Skulle inte tro det va!

Microsoft kan dra å helvete! Så fort spelindustrin går över till Linux så ska jag inte ha något med det skitföretaget att göra!

Hoppas du laddat upp med foliehattar. Vad skulle de ha för intresse av att spionera på en "vanlig svensson"? Fullt möjligt är det ju såklart, Men om det nu är så att man har så mycket fuffens för sig att man ser det som ett problem kan man ju alltid vända bort kinect kameran eller dra ur strömmen.

Riktigt knivigt problem det där.

Ganska så känt redan nu att dom spionerar. Det står till och med i klartext att du inte ska förvänta dig personlig integritet.

http://www.xbox.com/en-US/legal/livetou
"You should not expect any level of privacy concerning your use of the live communication features"

Den enda skillnaden är att nästa Xbox ryktas kräva att Kinect är ikopplat för att fungera och att du nu dessutom måste vara uppkopplad. Dom kommer med andra ord ha koll på ALLA sina användare. Se hur folk bor, vad man pratar om i hushållet, intressen m.m. Allt för att kunna locka sina användare med riktad reklam.

Medlem

Att behöva vara ständigt uppkopplad ser jag inte som ett problem egentligen, de flesta har trots allt en internetuppkoppling HEMMA. Vill man ha med burken till smålands djupa skogar är det dock helt förkastligt.

Däremot tycker jag att det är fel att kräva att du ska vara online för att mysa lite i soffan med ett skönt lir.

Visst är vi ständigt övervakade via diverse tjänster vi kräver för att leva ett "normalt" liv, men för att spela spel borde det inte ingå att du måste vara online.

Kan vara ett härligt upplägg för konspirationsteorirernas förespråkare genom att studera, folkmängd, vanor och diverse crap vi vill hålla anonymt. Det är inte alla länder som har så god koll på sin befolkning som Sverige har.

Ide´n om detta typ av krav är inte nytt. Du är skyldig att betala TV-licens om du har en mottagare som kan ta emot SVT´s kanaler via någon form av tv-mottagning eller radio och nu även via bredband även om du inte tittar/lyssnar på deras kanaler överhuvudtaget.

Du är tvungen att deklarera din inkomst även om du inte vill, du får inte hjälpa grannen som betalar dig i handen med sina redan beskattade pengar utan det ska skattas för en gång till, under förutsättning att du har ett företag då annars får du knappt ta betalt alls.

Att vara uppkopplad när du spelar spel ser jag som en förlängning av redan inarbetade regler det är bara det att vi är inte vana vid denna form av integritetsintrång i vår vardag, och skriv för fan inte "BOMB" på nätet för då tittar Brorsan lite noggrannare på ditt privatliv...........fan åsså.......

k3m
Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Chrester:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Chrester:

Vårat internet är nere kanske två gånger om året (100/80 lina) och jag kommer definitivt köpa nästa xbox.
Hepp

Det handlar inte om hur ofta din uppkoppling är eller inte är nere om året, det handlar om att stoppa den här sortens vidriga beteende i sin linda. Spelar man ett singleplayer-spel så finns det absolut ingen vettig anledning att tvingas vara uppkopplad. Kolla på Sim City för att se hur vettiga deras anledningar var.

Oroa dig inte Adam Orth, jag tänker "deala" med det genom att inte köpa en Xbox.

Tja för mig så är det "ingen big deal" med ständig uppkoppling eller inte. Är det ju redan idag så det spelar ingen större skillnad med nästa xbox. Tror nog det är så för de flesta faktiskt.

ja men det handlar inte om det, jag kan sitta på världens bästa lina och jag skulle fortf varit sur över det här. det handlar helt enkelt om att jag vill ha den jävla valmöjligheten att spela offline på MIN konsol vart jag än är i världen. och dessutom så mer eller mindre rövknullar dom en helvetes massa utav potentiella kunder i länder som kanske inte har det privilegiet att ha ett bra bredband i deras land, så ska dom bara sitta där med en icke fungerande konsol och ett singelplayer spel dom inte kan lira för att något jävla ägg huvud på microsoft som tror alla bor i hans perfekta lilla bubbla.

WORD!

Skrivet av Chrester:
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Chrester:

Vårat internet är nere kanske två gånger om året (100/80 lina) och jag kommer definitivt köpa nästa xbox.
Hepp

Det handlar inte om hur ofta din uppkoppling är eller inte är nere om året, det handlar om att stoppa den här sortens vidriga beteende i sin linda. Spelar man ett singleplayer-spel så finns det absolut ingen vettig anledning att tvingas vara uppkopplad. Kolla på Sim City för att se hur vettiga deras anledningar var.

Oroa dig inte Adam Orth, jag tänker "deala" med det genom att inte köpa en Xbox.

Tja för mig så är det "ingen big deal" med ständig uppkoppling eller inte. Är det ju redan idag så det spelar ingen större skillnad med nästa xbox. Tror nog det är så för de flesta faktiskt.

Tur att det inte finns smittsamma sjukdomar som "idiotism", för det där lät bara korkat. Och det är din rätt att vara det. Skillnaden med idag och om det här stämmer är, att idag, om du kopplar ner xboxen eller får problem med internet (vilket inte händer ofta, men händer), så kan du fortfarande använda din konsoll. Det kommer du inte kunna med durango(än en gång om det nu stämmer, vilket jag tvivlar starkt på, kan inte tro MS är så blåsta). OM du tycker det är ok att inte kunna använda något du betalar för när du vill, hur du vill, så var blåst, det är din rättighet. Problemet är bara att om du tycker det är ok, och andra lika korkade människor som tycker det är ok, påverkar oss andra som inte tycker det är ok, för när ni köper durango så säger ni till MS att ni accepterar vad som helst. Och tror dom det, så lär inte MS bli den enda som börjar med idiot förslag som detta, snart har vi reklam var 5 sek pga er.... Allvarligt...

Sant, dock hade du kunnat skippa påhoppet.

123
Skriv svar