Bioshock Infinite – lär känna Elizabeths sinne

Robot
Bioshock Infinite – lär känna Elizabeths sinne

I Irrational Games kommande luftkalas kommer du vandra omkring med en viss Elizabeth vid din sida såväl i tid som i otid. En ny genomgång låter Ken Levine berätta om hennes artificiella intelligens.

#bioshock-infinite


Medlem
Bioshock Infinite – lär känna Elizabeths sinne

Jag gillar faktiskt inte den nya designen på Elisabeth, den har gått från en mer kvinnlig, mogen stil till den här som mest får henne att se ut som en skolflicka. Är det nån som har koll på ifall det är ett medvetet stilbyte eller om hon kommer att byta kläder längre in i spelet?


signatur

War, War never changes...

Inaktiv

Tappat intresse för spelet, känns som man redan spelat det nu.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Man blev proppmätt nu -.-

Spoilervarning på den där filmen!

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Jag gillar faktiskt inte den nya designen på Elisabeth, den har gått från en mer kvinnlig, mogen stil till den här som mest får henne att se ut som en skolflicka. Är det nån som har koll på ifall det är ett medvetet stilbyte eller om hon kommer att byta kläder längre in i spelet?

personligen tycker jag tvärt om, hon ser mycket mer mogen ut nu är förut :S

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Jag gillar faktiskt inte den nya designen på Elisabeth, den har gått från en mer kvinnlig, mogen stil till den här som mest får henne att se ut som en skolflicka. Är det nån som har koll på ifall det är ett medvetet stilbyte eller om hon kommer att byta kläder längre in i spelet?

Hon såg ut som en skolflicka redan innan. Nu ser hon lite mognare ut men liknar fortfarande en lite äldre skolflicka.

ZF
Medlem

är det inte ganska uppenbart att hennes drag och hela estetik är hämtad från tjugotalets ideal. eller är det bara jag som är gammal nog här?

Medlem

Vad hände med hennes ansikte? Hon ser ju ut som ett litet barn nu.

Medlem

Jag tycker det ser helt otroligt ut.

Can't wait!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hur kommer det sig att spelet heter "Bioshock"?
Kan inte hitta några direkta kopplingar mellan spelen

ZF
Medlem
Skrivet av d2004:

Hur kommer det sig att spelet heter "Bioshock"?
Kan inte hitta några direkta kopplingar mellan spelen

förutom att en stor del av det handlar om genmanipulering för superkrafter? och att det inte gick så bra?

vad som är grundkraven för en chock för biologi kan såklart variera.

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Jag gillar faktiskt inte den nya designen på Elisabeth, den har gått från en mer kvinnlig, mogen stil till den här som mest får henne att se ut som en skolflicka. Är det nån som har koll på ifall det är ett medvetet stilbyte eller om hon kommer att byta kläder längre in i spelet?

I Lamb of Columbia trailern (från 19 Feb) visas hon med både sin nya och gamla outfit (den förstnämnda syntes med en trasig axelsöm i en scen).

Medlem

Något som också hade varit häftigt är om man kunde ha valt olika "sidekicks" och storyn förändras beroende på den.
Mycket fokus verkar ha lagts på Elisabeth och storyn i överlag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

ZF
Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av Tarotikum:

Jag gillar faktiskt inte den nya designen på Elisabeth, den har gått från en mer kvinnlig, mogen stil till den här som mest får henne att se ut som en skolflicka. Är det nån som har koll på ifall det är ett medvetet stilbyte eller om hon kommer att byta kläder längre in i spelet?

I Lamb of Columbia trailern (från 19 Feb) visas hon med både sin nya och gamla outfit (den förstnämnda syntes med en trasig axelsöm i en scen).

man kan kanske anta att lite, eller ganska mycket, tid hinner flyta mellan en dag på stranden här och senare. (det måste ju hinna gå åt helvete också..)

ser inte så värst mycket skillnad i ansiktet direkt dock, av det folk verkar plockat upp som "ett mognare utseende" ser jag mest utsmetad maskara. vilket iof är intressant... :$

Skrivet av magma:

Något som också hade varit häftigt är om man kunde ha valt olika "sidekicks" och storyn förändras beroende på den.
Mycket fokus verkar ha lagts på Elisabeth och storyn i överlag.

om man lyssnar på resonerandet i videon verkar de haft nog att göra med en. annars, "Bioshock Infinite uppskjutet på evig tid."

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Gabe:
Skrivet av Tarotikum:

Jag gillar faktiskt inte den nya designen på Elisabeth, den har gått från en mer kvinnlig, mogen stil till den här som mest får henne att se ut som en skolflicka. Är det nån som har koll på ifall det är ett medvetet stilbyte eller om hon kommer att byta kläder längre in i spelet?

I Lamb of Columbia trailern (från 19 Feb) visas hon med både sin nya och gamla outfit (den förstnämnda syntes med en trasig axelsöm i en scen).

man kan kanske anta att lite, eller ganska mycket, tid hinner flyta mellan en dag på stranden här och senare. (det måste ju hinna gå åt helvete också..)

ser inte så värst mycket skillnad i ansiktet direkt dock, av det folk verkar plockat upp som "ett mognare utseende" ser jag mest utsmetad maskara. vilket iof är intressant... :$

Och större urringning.

Medlem

Tråkigt att dom ska ändra hennes utseenden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Tråkigt att dom ska ändra hennes utseenden.

Hennes utseende förändras under spelet så den bild man fick i tidigare trailers kommer också finnas med.

Medlem

Kändes dumt å skapa en ny tråd för att tipsa om:

Bioshock infinite finns nu på g2play för enbart 250kr!
Erbjudandet gäller bara i 1 dygn, så skynda fynda
Beställde det nyligen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det här spelet känns redan gammalt innan det äns har släppts.

Medlem

Kommer bli bra detta.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Jag gillar faktiskt inte den nya designen på Elisabeth, den har gått från en mer kvinnlig, mogen stil till den här som mest får henne att se ut som en skolflicka. Är det nån som har koll på ifall det är ett medvetet stilbyte eller om hon kommer att byta kläder längre in i spelet?

Det var en som cosplayade henne, studion blev imponerad och använde då cosplayern som modell för Elizabeth. För att sedan ha med i promotions etc.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av magma:

Kändes dumt å skapa en ny tråd för att tipsa om:

Bioshock infinite finns nu på g2play för enbart 250kr!
Erbjudandet gäller bara i 1 dygn, så skynda fynda
Beställde det nyligen.

G2play känns inte super legit, kan man inte få strul för sånt senare?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av magma:

Kändes dumt å skapa en ny tråd för att tipsa om:

Bioshock infinite finns nu på g2play för enbart 250kr!
Erbjudandet gäller bara i 1 dygn, så skynda fynda
Beställde det nyligen.

G2play känns inte super legit, kan man inte få strul för sånt senare?

Har köpt ett tiotal spel därifrån utan problem.
Har haft problem EN gång pga en nyckel som avaktiverats. Kontaktade g2play och vi löste det samma dag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Finns för 240 kr på Greenmangaming om man känner sig mer trygg där.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av magma:

Kändes dumt å skapa en ny tråd för att tipsa om:

Bioshock infinite finns nu på g2play för enbart 250kr!
Erbjudandet gäller bara i 1 dygn, så skynda fynda
Beställde det nyligen.

G2play känns inte super legit, kan man inte få strul för sånt senare?

Har köpt ett tiotal spel därifrån utan problem.
Har haft problem EN gång pga en nyckel som avaktiverats. Kontaktade g2play och vi löste det samma dag.

Köpt därifrån 2 ggr, fungerat bra bägge gångerna. Men har läst att Steam bannar sådana nycklar om de aktiveras där(hur de nu ser det). Nycklarna man köper verkar vara tagna från fysiska kopior(första spelet jag köpte var ett foto på serienumret på kartongen), därför de är så mkt billigare gissar jag.

Medlem
Skrivet av tirim4:

Finns för 240 kr på Greenmangaming om man känner sig mer trygg där.

Hur får du till 240kr?

Dollarn ligger just nu på 6,77 (7 kr).
44,99 för bioshock infinite specialerbjudandet (med 2 spel), blir ca 305kr.

Enbart bioshock infinite ligger på 47,99 om man utnyttjar 20% rabatten. Vilket resulterar i 325kr.

Källa:

http://www.forex.se/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av tirim4:

Finns för 240 kr på Greenmangaming om man känner sig mer trygg där.

Hur får du till 240kr?

Dollarn ligger just nu på 6,77 (7 kr).
44,99 för bioshock infinite specialerbjudandet (med 2 spel), blir ca 305kr.

Enbart bioshock infinite ligger på 47,99 om man utnyttjar 20% rabatten. Vilket resulterar i 325kr.

Källa:

http://www.forex.se/

Rabattkoden GMG20-P4DLK-FKYRS ger 20% rea på valfri produkt på GMG när den läggs till i varukorgen. Priset hamnar då på 36$ altså ca 240 kr

Inaktiv

Har hört mycket bra om denna serie, kanske värt att köpa ner alla och spela igenom vid första bästa förkylning?

Medlem
Skrivet av tirim4:
Skrivet av magma:
Skrivet av tirim4:

Finns för 240 kr på Greenmangaming om man känner sig mer trygg där.

Hur får du till 240kr?

Dollarn ligger just nu på 6,77 (7 kr).
44,99 för bioshock infinite specialerbjudandet (med 2 spel), blir ca 305kr.

Enbart bioshock infinite ligger på 47,99 om man utnyttjar 20% rabatten. Vilket resulterar i 325kr.

Källa:

http://www.forex.se/

Rabattkoden GMG20-P4DLK-FKYRS ger 20% rea på valfri produkt på GMG när den läggs till i varukorgen. Priset hamnar då på 36$ altså ca 240 kr

Kunde inte lägga till rabattkoden eftersom 44,99 är ett specialerbjudande då man får med 2 spel. Skumt :/


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

12
Skriv svar