Arnroths krönika – Gratisspelet som kan ruinera dig

FM-guru
F.d. Sisyr

Tacka vet jag Bubble Shooter. Enda mobilspelet man behöver.

Medlem

Jag läste den här artikeln igår och kunde inte få fram ett ord till kommentar. Men idag vill jag säga att den här formen av spel är som en ovälkommen gäst. Gå härifrån bara. Jag vill inte höra och orkar inte se något om det heller. Försvinn igen och lämna oss ifred.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Paddington:

Jag läste den här artikeln igår och kunde inte få fram ett ord till kommentar. Men idag vill jag säga att den här formen av spel är som en ovälkommen gäst. Gå härifrån bara. Jag vill inte höra och orkar inte se något om det heller. Försvinn igen och lämna oss ifred.

Jag instämmer.

Folk försöker ju tjäna pengar där det finns lättlurade människor. Vi har nog bara sett början på det här.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem

""Och jag tycker det är obehagligt att jag erbjuds snabba resultat och omedelbar extra njutning mot betalning inne i ett spel.""

så passande då att hela spelet ser ut som nån typisk annons för en sexchatt.

Medlem

Det värsta är att för alla idioter som verkligen köper dom där grejerna, visar alla företag att dom kan tjäna enorma högar med pengar, på just skitsaker som idioter betalar för, men som kostar dom nästintill inget. SLUTA KÖP MIKROTRANSAKTIONER M.M!!! NI FÖRSTÖR SPELBRANCHEN, ENDA SÄTTET FÅ BORT DET ÄR OM NI SLUTAR KÖPA SKITEN!!!!

Snart får man väl vara glad om man inte får betala i vanliga spel för att få komma till nästa bana? Det finns snart inga gränser, och vi tillåter detta!? Eh varför?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Men spela inte spelet då? Rösta med plånboken så blir livet mycket enklare istället för att klaga på en affärsmodell. Dessutom får det här citatet dig att verka hyfsat ignorant:

"Att 75 procent av de som spelar King.coms spel är kvinnor mellan 20 och 50 är grundläggande något kul och bra tycker jag. Men man skulle också kunna beskriva den här målgruppen på ett annat sätt: De är ovana och okunniga spelkonsumenter"

Totalt skitsnack - i.o.m. Bejweled som kom runt 2001 så drogs den stora casualvågen igång och visade att kvinnor spelar lika mycket spel som män. de gör det bara inte på samma villkor och det stör kanske, vad vet jag. Gör hemläxan nästa gång. Pinsam artikel.

Medlem
Skrivet av LoopyLinus:

Men spela inte spelet då? Rösta med plånboken så blir livet mycket enklare istället för att klaga på en affärsmodell. Dessutom får det här citatet dig att verka hyfsat ignorant:

"Att 75 procent av de som spelar King.coms spel är kvinnor mellan 20 och 50 är grundläggande något kul och bra tycker jag. Men man skulle också kunna beskriva den här målgruppen på ett annat sätt: De är ovana och okunniga spelkonsumenter"

Totalt skitsnack - i.o.m. Bejweled som kom runt 2001 så drogs den stora casualvågen igång och visade att kvinnor spelar lika mycket spel som män. de gör det bara inte på samma villkor och det stör kanske, vad vet jag. Gör hemläxan nästa gång. Pinsam artikel.

Ja casual... Vad yrar du om?

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Jag har inte spenderat en krona på Candy Crush Saga och jag är på bana 305, så jag förstår inte hur man kan klaga på att de kräver pengar? Det är inget måste. Som sagt har det kostat 0kr för mig. Och nu väntar jag bara på att de ska släppa fler banor så man kan fortsätta spela (helt gratis)

Tips: Man kan spela både på datorn och mobilen så har man 5 liv på mobilen och 5 liv på datorn istället för 5 liv totalt
Kolla på reklam 20sekunder så får man ett extra liv.. detta funkar i oändlighet..

Måste ju bara fråga hur du kom förbi bana 35? Enligt klagomål måste man köpa sig fortsättning.


signatur

Retro.

Medlem

Om man måste betala för att fortsätta spela är det inte free 2 play. Ganska lågt

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Kimpur:

Jag har inte spenderat en krona på Candy Crush Saga och jag är på bana 305, så jag förstår inte hur man kan klaga på att de kräver pengar? Det är inget måste. Som sagt har det kostat 0kr för mig. Och nu väntar jag bara på att de ska släppa fler banor så man kan fortsätta spela (helt gratis)

Tips: Man kan spela både på datorn och mobilen så har man 5 liv på mobilen och 5 liv på datorn istället för 5 liv totalt
Kolla på reklam 20sekunder så får man ett extra liv.. detta funkar i oändlighet..

Måste ju bara fråga hur du kom förbi bana 35? Enligt klagomål måste man köpa sig fortsättning.

35an är lite missplacerad tycker jag enligt svårighetsgrad, finns betydligt lättare upp mot level 100 t.om.. men det e bara o fortsätta försöka få bra kombinationer, sätt ihop t.ex en pralin (5 i rad) + en randig godis (4 i rad) så har du nästan fått bort allt, detta gör att det bildas en himla massa randiga över nästan hela spelfältet som sedan sprängs men det kräver ju en hel del tur också,,


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

12
Skriv svar