Counter-Strike: GO ute nu – spelar du?

Robot
Counter-Strike: GO ute nu – spelar du?

Igår släpptes Counter-Strike: Global Offensive till pc via Steam. Idag är det konsolernas tur. Kommer du ge dig i kast med Valves nästa storspel?

#counter-strike-global-offensive, #valve


Medlem
Counter-Strike: GO ute nu – spelar du?

Har inte spelat så mycket så kan ge ett betyg än, provade lite igår. Men det verkar klart lovande.
Finns dock lite jag stör mig på:
1: Vissa models är väldigt svåra att se skillnad på så det är inte sällan man står och sprejjar ett helt mag i en lagkamrat.
2: Sprejjen är mer lik 1.6 än source, men det är svårt att se var ens skott hamnar när man skjuter.
3: För många typer av nades.

Men klart ett spel med potential.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

spelar faktiskt, dock är gallil lika enkel att göra HS nu med som i dom andra spelen.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

Medlem

Saknar MP5...

Medlem

Spelade beta men tänker inte köpa det. Känns identiskt som andra CS spel, lite annorlunda texturer bara. Sen tycker jag vapenkänslan, eller precisionen, är sämre än 1.6. Tycker i dom nyare CS är det mer sprayande än ordentligt siktande.

Medlem

Jag var en av dom få som spelade CS innan det blev en stor global hit, spelade från första alpha versionerna tills det släpptes och ett tag till, men vi vet ju alla hur roliga CS kidzen kan vara att ha göra med så jag slutade. Sen dess har jag alltid varit en anti-CS gamer, och lär aldrig spela CS mer igen. Men dom första månaderna/halvåret så var CS ett grymt bra spel, those where the days....


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Har inte spelat CS på låååååång tid.. men jag tycker CS:GO var bra! Inte så mycket "lull" som i andra FPS spel som släpps nu.

Sen så tycker jag det är mycket svårare att träffa HS i CS:GO. Men detta beror nog snarare på ålderdom och inte själva spelets fel.

Nippppppp

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Har inte spelat så mycket så kan ge ett betyg än, provade lite igår. Men det verkar klart lovande.
Finns dock lite jag stör mig på:
1: Vissa models är väldigt svåra att se skillnad på så det är inte sällan man står och sprejjar ett helt mag i en lagkamrat.
2: Sprejjen är mer lik 1.6 än source, men det är svårt att se var ens skott hamnar när man skjuter.
3: För många typer av nades.

Men klart ett spel med potential.

Jag håller med om punkt 1 och 2. Punkt 3 trycker jag är positivt. Alla granater tillför en ny unik funktion till spelet. Vet själv hur många gånger jag blivit lurad av lockgranaten som låter som att någon skjuter och även visar en market för upptäckt motståndare på radarn.

Radarn för mig är även ett stort plus. Där kan man se när andra i laget har sett någon motståndare, man slipper allt för mycket skrik på ventrilo:)

Om jag spelar med 4 vänner, borde det finnas möjligheten att matchas mot 5 andra spelare, som spelar som vänner. När jag spelade igår med 2 vänner på ventrilo så var det många gånger alldeles för lätt att vinna rundor, som gjorde att ruljansen på spelare i motståndarlaget var väldigt stor.

Det är lite ovant för en 1.6 spelare som mig att vänja sig vid alla diverse hål etc man kan skjuta igenom, då 1.6 i princip bara var uppbyggt av väggar, dörrar och lådor.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag var en av dom få som spelade CS innan det blev en stor global hit, spelade från första alpha versionerna tills det släpptes och ett tag till, men vi vet ju alla hur roliga CS kidzen kan vara att ha göra med så jag slutade. Sen dess har jag alltid varit en anti-CS gamer, och lär aldrig spela CS mer igen. Men dom första månaderna/halvåret så var CS ett grymt bra spel, those where the days....

Alley banan i tidig beta (tror jag började på beta 0.2 eller något) och shotgun som man ej kunde köpa ammo till, those where the days

Spelade från tidig beta jag med upp till 1.4 retail och nu avskyr jag CS mer än allt!


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Nejtack, får inte samla gamla goa känsla av CS längre som man fick när man gick på högstadiet. Darksiders II blev det istället ::)

Medlem
Skrivet av ElyziuM:
Skrivet av HaZe303:

Jag var en av dom få som spelade CS innan det blev en stor global hit, spelade från första alpha versionerna tills det släpptes och ett tag till, men vi vet ju alla hur roliga CS kidzen kan vara att ha göra med så jag slutade. Sen dess har jag alltid varit en anti-CS gamer, och lär aldrig spela CS mer igen. Men dom första månaderna/halvåret så var CS ett grymt bra spel, those where the days....

Alley banan i tidig beta (tror jag började på beta 0.2 eller något) och shotgun som man ej kunde köpa ammo till, those where the days

Spelade från tidig beta jag med upp till 1.4 retail och nu avskyr jag CS mer än allt!

Im not alone in the world...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

nah kör TF2 istället.

Medlem

Ja, självklart! På PC Gamers egna server Vi ses väl där? cs.onlinegamer.se:27015

Medlem

Jag blev lite besviken faktiskt. Hade hoppats mer på att Valve inte skulle göra om samma misstag man gjorde när man skapade CS:Source. Där dog CS lite för mig, CS:Source var aldrig en värdig uppföljare. CS:GO känns, för min del, mer Source än 1.6. Det stora problemet, som någon nämnde tidigare, är att det är mer sprayande än vad det faktiskt är aim-skillz. Men det blev bara ett par timmars spelande för mig i går kväll. Jag ska ge det lite mer tid, kanske trivs man med det till slut.

Medlem

Såg att CSGO släppts, plockar fram Visakortet, kollar en gameplayvideo på youtube, stoppar undan visakortet och startar up Planetside2 betan istället.

Medlem

AWP siktet.... fyyyyyfan va dåligt.

Medlem
Skrivet av Quicken:

Såg att CSGO släppts, plockar fram Visakortet, kollar en gameplayvideo på youtube, stoppar undan visakortet och startar up Planetside2 betan istället.

samma!
fast MwO istället ^^

Inaktiv

Helt klart värt den ca hundralappen som det kostar, skön nostalgi också. Jag hade iaf riktigt kul med dust den timmen jag lirade förra veckan.

Medlem
Skrivet av musse1:

Jag blev lite besviken faktiskt. Hade hoppats mer på att Valve inte skulle göra om samma misstag man gjorde när man skapade CS:Source. Där dog CS lite för mig, CS:Source var aldrig en värdig uppföljare. CS:GO känns, för min del, mer Source än 1.6. Det stora problemet, som någon nämnde tidigare, är att det är mer sprayande än vad det faktiskt är aim-skillz. Men det blev bara ett par timmars spelande för mig i går kväll. Jag ska ge det lite mer tid, kanske trivs man med det till slut.

Jag har självklart köpt CSGO då det endast kostar ca 100 spänn så jag körde i ett par timmar igår kväll och håller helt och hållet med dig!

Tycker det är mycket mer spray & pray än vad det var i 1.6 vilket är synd :/

Det krävs fortfarande MYCKET, MYCKET mer skill än i CoD men det är fortfarande inte lika bra som 1.6 imo.

Medlem

Får se om jag skaffar detta. Körde betan lite smått.

Medlem

Spelade betan i ett par omgångar, känns inte tillräckligt fräscht för att jag ska köpa det..
Det nya i spelet är virrigt och inte speciellt bra, det gamla är för.. gammalt..


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Inaktiv

Köpte CS:GO endast för att det va såpass billigt, men det levererar inte högre än vad det kostar heller.. kommer nog bara spela det lite till och från och det känns inte som en värdig ersättare till CS 1.6 heller.

Medlem

Var inte duktig i cs serien, men när jag körde betan så hade jag ca 70% headshots utav alla mina kills och då sprayar jag mestadels mot magen.

Dafuq?

Inaktiv

Jag lirade cs innan det var alfa ens. those werewulf the days.

Geeks Gaming

Märktes att spelet släpptes igår när ens 24 slots server blev full på 5 min

Medlem

spelet är bra men det viktigaste var att dem leverera bra matchmaking och ladders i flera teambrackets, och på denna punkt är det ett fatalt misslyckande. Jag hoppas verkligen detta är planen för framtiden.

Medlem

Det är ett konsol anpassat CS. Varför i hela helvete skulle jag vilja spela detta när jag redan dessutom har CS:S? Ja jag har köpt det och spelat en del, fan vad jag ångrar mig.

Kan tänka mig att det är hyffsat kul på konsol dock.

Medlem

Ljudet är värdelöst, jobbiga texturer och svårt att skilja på fiender och teammates. Så än så länge kan jag bara ge en 2:a i betyg för jag får huvudvärk pga att jag måste anstränga ögonen på ett konstigt sett. Men det finns potential att kunna bli bra, men tvekar på att det kommer bli några större förändringar.

Medlem

Ge mig ett nytt Q3RA!

Medlem

detta är så mkt bättre än cs., världens snabbast växande gratisspel utan nerladdning. ett fps där bara dom grymma överlever.
http://www.nplay.com/BeGone/

12
Skriv svar