Aliens vs Predator

Medlem

Kommer köpa spelet eftersom jag gillade demot. MP är det som gäller.


signatur

Here to play.

Inaktiv

Glad att jag inte förbokade spelet.

Medlem

Haha "vem vare som kasta" Skogsturken ftw


signatur

<3

Medlem

precis vad jag trodde...fan va synd efter att jag spelade demot blev jag sjukt besviken på kännslan och grafiken. NOLL känsla snacka om att tappa the ball.

Inaktiv

Tycker vissa folk här litar lite väl mycket på recensioner, själv ska man ha spelet, det är ju ens egen åsikt egentligen som räknas.

Medlem

Jag har bokat PC versionen för 240kr, helt klart värt det även om det inte är ett toppenspel.

Skrivet av Combalex:

Tycker vissa folk här litar lite väl mycket på recensioner, själv ska man ha spelet, det är ju ens egen åsikt egentligen som räknas.

Ja men när man testat demot så var man inte positiv alls, läser man sedan recensionen så upptäcker man att det färdiga spelet suger rätt så enormt. Är ju knappast värt en förbokning iallafall.

Nej dags att installera AVP 1 igen. Finns inget som slår känslan i marine kampanjen där.


signatur
Medlem

Man får ju tänka på att det här är en åsikt av FZ personal. Många andra kan finna det här spelet både bra och dåligt.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Inaktiv
Skrivet av Combalex:

Tycker vissa folk här litar lite väl mycket på recensioner, själv ska man ha spelet, det är ju ens egen åsikt egentligen som räknas.

instämmer, och precis som många säger så är det ju mp man köper det för, jag längtar i alla fall till den 19

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Baxalasse:
Skrivet av Calle Johansson-Sundelius:

Känner du dig extra elak kan du till och med hålla fast obeväpnade civilister och kalla på en facehugger. Mamma blir så stolt att hon skiter ut ett par ägg stora som tunnor av bara farten.

Jag avundas din talang för det skrivna språket Calle

Jaha, kommer det en MP-recension vid tillfälle?

Tack o bock! Om tid finns återvänder jag till multiplayer om ett par veckor när det finns folk på servrarna. Jag testade som sagt en beta av flerspelarläget för några månader sedan och då kändes det lovande, vilket jag hoppas framgick av texten.

Vi måste självklart väga för och nackdelar på att släppa en recension tidigt mot att vänta och testa mp-komponenten. I det här fallet, där de två första spelens kampanjer faktiskt var något att ha kändes det givet.

Skrivet av Baxalasse:

Calle, vilken svårighetsgrad körde du på. Och testade du AI'n på det svåraste?

Jag kör i princip alltid på medium när jag spelar, både för recension och privat. Jag tror heller inte att AI:n skulle förbättra pathfindingen och att de fastnar i rör och liknande, något som även händer dig själv i samma position.


signatur
Medlem
Skrivet av klossen:
Skrivet av X-TroNiC:

lite väl högt betyg xD

Är inte högt alls.

ehrm.. det här behöver absolut inte du: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Ja men när man testat demot så var man inte positiv alls, läser man sedan recensionen så upptäcker man att det färdiga spelet suger rätt så enormt. Är ju knappast värt en förbokning iallafall.

Nej dags att installera AVP 1 igen. Finns inget som slår känslan i marine kampanjen där.

Nog för att AvP1 var bra, men jag hade då inte velat ha ett AvP3 där det känns som man svävar runt i 100km/h.

Det finns gott om känsla i detta spelet, det kan ta lite tid att vänja sig vid att man faktiskt har en kropp och bär på en jävla massa utrustning bara. Att bedöma hela spelet på demot är ett riktigt snedsteg, men även demot trots alla sina brister blev riktigt bra efter ett tag när man lärt sig kontrollerna ordentligt och fått ihop lite improviserade TDM-rundor.

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Medlem

"Vem vare som kasta!?" HAHA!

Skrivet av X-TroNiC:

lite väl högt betyg xD

+1


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av klossen:

Men spelen har inte blivit sämre tycker jag. Orkar inte med denna diskussion dock.

Det beror väl på hur länge man har spelat? Själv har jag spelat sedan i mitten av 80-talet då nes kom, spelat på kompis datorer, c64, amiga, 286, 386, 486 ETC och jag tycker nog att de blivit det... Fast det kan ju vara så att vi som spelat sedan elektroniska spel uppfans i princip har blivit kräsnare med åren...

i mitten på 90 talet var Doom det coolaste som fanns. ingen direkt story, men en jävla massa banor... Little big adventure, underbart äventyr ihop med broken sword, monkey island mm..

Men det görs ju bra spel nu med... GTA4, Mafia, Modern warfare. Cod mm, men det görs ju otroligt mycket skit med. Det görs helt enkelt för mycket spel

Håller med dig fullständigt, tror vi blivit kräsnare samt att utvecklingen hejdats en aning för att plocka upp mer gamers som inte har den erfarenheten...


signatur

Retro.

Skrivet av Darkseed:

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Inte en chans man kan ju INTE ens "huka" sig eller gå ner på knä. Helt absurt ju. Löjligt.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Darkseed:

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Inte en chans man kan ju INTE ens "huka" sig eller gå ner på knä. Helt absurt ju. Löjligt.

Har aldrig någonsin känt att den funktionen behövts vare sig i föregångarna eller i demon till AvP3. Sitter du och skakar i ett litet hörn kommer du ändå bli dödad fort som fan.

Inaktiv

Okej, helt seriöst, det här va den absolut sämsta recension jag nånsin har läst. Verkligen patetiskt. Spelet är hur bra som helst. Speciellt för dom som gillar Alien och Predator franchisen. Det sopar mattan med både AvP1 och 2 till PC också och det kommer från en som har spelat sönder båda spelen och till och med AvP till Jaguar.

Och det bästa med spelet är självklart multiplayer och jämnfört med andra FPS spel så har det här mer att erbjuda:

Tre st olika raser och varje ras spelas på HELT olika sätt och alla tre är grymt bra balanserade, många olika stealth kill och trophy kill animationer som är väldigt beroendeframkallande och helt absurt tillfredsställande att få in (speciellt i multiplayer ), ett riktigt bra och roligt melee combat system som gör spelet mycket mer varierat än andra FPS spel där man mest bara skjuter på varandra, massa olika multiplayer modes, m.m.

Så med andra ord, detta är helt klart drömspelet för alien/predator fans och väldigt kul för andra FPS lirare också.
Så jag personligen ger spelet 4.7 av 5 och rekommenderar det starkt till alla ni som tycker om och lira multiplayer i FPS spel. Tro mig, ni kommer INTE bli besvikna

PS: Till alla er som bestämmer sig för att inte köpa vissa spel efter fz recensioner, Vakna upp för fasiken! Det finns många fler siter på nätet som recenserar mycket bättre. Tex CtrlAltElite, Gametrailers, IGN, Gamespot osv

Medlem

[http://angryjoeshow.com/?p=6474#more-6474]

Så tycker jag om den här recensionen. Det är precis som Game Informers recension! Spelet är förresten riktigt bra! :evil:

Skrivet av kebbe:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Darkseed:

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Inte en chans man kan ju INTE ens "huka" sig eller gå ner på knä. Helt absurt ju. Löjligt.

Har aldrig någonsin känt att den funktionen behövts vare sig i föregångarna eller i demon till AvP3. Sitter du och skakar i ett litet hörn kommer du ändå bli dödad fort som fan.

Har ju inte med saken att göra. Bristen på taktik i ett spel som detta sänker ju stämningen totalt. Ingen mening att ha lådor eller något annat i spelet då ju, kan då lika gärna ha en tom tunnel där du kan springa och leka pang pang.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Darkseed:

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Inte en chans man kan ju INTE ens "huka" sig eller gå ner på knä. Helt absurt ju. Löjligt.

Är avsaknad av crouch det enda du har att komma med? Jag har under alla speltimmar som jag spelat demot inte varit med om ett enda tillfälle då crouch hade kunnat rädda mitt liv. Visst, det hade inte skadat men jag kan inte påstå att den detaljen är så fruktansvärd som du försöker påskina. Hur ofta använder du crouch i AvP1 förresten? Min gissning är: Inte särskilt ofta eller aldrig.

Jag står för mitt påstående att detta spelet växer på en och det är inget du kan ändra på med gnäll om enstaka detaljer. Min allra första uppfattning var inte positiv heller men ju mer man spelar desto roligare blir det. Märk väl att jag inte pratar om DM här heller, de kunde inte valt ett sämre spelläge för ett demo.

Medlem

Det var som fan.

Medlem

Jag hade hoppats på att AvP skulle få minst en 4:a. Var väldigt sugen på att testa kampanjerna men tror jag struntar i att köpa det nu.

Det verkar som om Monoliths version av AVP fortfarande är bäst?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Spelet får 4/5 av mig iaf, lyssna aldrig för mycket på recensioner som andra gjort ni som säger att ni skippar spelet nu bara för att det fick en 2a av FZ.

Och som Darkseed säger, att huka i detta spel är riktigt jävla onödigt, så gör verkligen ingenting att dom inte har med det.

Medlem
Skrivet av purjo:

Jag hade hoppats på att AvP skulle få minst en 4:a. Var väldigt sugen på att testa kampanjerna men tror jag struntar i att köpa det nu.

Spelet har fått 4/5 i flera andra recensioner. Är FZ din bibel? Vågar du inte skapa dig en egen uppfattning?

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av klossen:

Men spelen har inte blivit sämre tycker jag. Orkar inte med denna diskussion dock.

Det beror väl på hur länge man har spelat? Själv har jag spelat sedan i mitten av 80-talet då nes kom, spelat på kompis datorer, c64, amiga, 286, 386, 486 ETC och jag tycker nog att de blivit det... Fast det kan ju vara så att vi som spelat sedan elektroniska spel uppfans i princip har blivit kräsnare med åren...

i mitten på 90 talet var Doom det coolaste som fanns. ingen direkt story, men en jävla massa banor... Little big adventure, underbart äventyr ihop med broken sword, monkey island mm..

Men det görs ju bra spel nu med... GTA4, Mafia, Modern warfare. Cod mm, men det görs ju otroligt mycket skit med. Det görs helt enkelt för mycket spel

Håller med dig fullständigt, tror vi blivit kräsnare samt att utvecklingen hejdats en aning för att plocka upp mer gamers som inte har den erfarenheten...

Jo det är väl lite så med... de flesta spel som släppts idag är ju så konsoll anpassade att de har en inlärningskurva anpassad för en 3:åring...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

blev lite förvånad på betyget, men kan förstå varför, detta är ingenting om man jämnför med AvP 2, de har sabbat multiplayer tycker jag, och människornas vapen är mycket vek :/


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Darkseed:

Jag och väldigt många säger samma sak: Detta spelet VÄXER på en efter ett tag, och växer rejält.

Inte en chans man kan ju INTE ens "huka" sig eller gå ner på knä. Helt absurt ju. Löjligt.

Har aldrig någonsin känt att den funktionen behövts vare sig i föregångarna eller i demon till AvP3. Sitter du och skakar i ett litet hörn kommer du ändå bli dödad fort som fan.

Har ju inte med saken att göra. Bristen på taktik i ett spel som detta sänker ju stämningen totalt. Ingen mening att ha lådor eller något annat i spelet då ju, kan då lika gärna ha en tom tunnel där du kan springa och leka pang pang.

Vad yrar du om? Vadå brist på taktik, som att en duckfunktion skulle erbjuda så mycket takik?

Detta är alltså inte MW2 eller CS, det är AvP, det behövs inte någon sådan funktion, taktiken ligger istället inom teamplay. timing och organisation inom lagen.

Medlem

hmm... mot alla odds så gillar jag den ändå... och kommer ha kul i MP...

Medlem

Sluta använda promotion-screenshots. Ta egna och posta istället. Det ger en bättre bild av hur spelet egentligen ser ut.

Skriv svar