Omröstning – hur vill du ha ditt Battlefield 4?

Medlem

Framtid röstade jag på, men det ska inte vara mer än kanske 20-30 år framåt. Lite postapokalyptiskt.
Levelsystemet skull jag vilja ha lite åt RPG hållet.
Du låser upp vapen och skydd efterhand, men du får välja fritt emellan dem det som ska styra är vikt och storlek. Vill jag ha 4 granater så kanske jag får offra lite kroppsskydd för att kunna röra mig.
Det andra jag vill se är att man levlar de sakerna man gör. Alltså kastar jag mycket granater kommer jag bli bättre på det. Om jag kryper runt utan att folk ser mig kommer jag bli bättre på att smyga osv.

PS finns det något spel som i dagsläget lever upp till mina 2 önskemål skicka gärna ett PM till mig.

Medlem

Känns som WW2 borde göra comback igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Andra världskriget tack, jag är så förbaskat trött på nutidsbaserade FPS-spel!
Och framtiden är inget som lockar mig överhuvudtaget.

Medlem

Modern krigsföring har haft sin gång nu, åter till WWII! Ha det ett tag, och sen tillbaka till MW om folk nu vill det. Alla blir nöjda

Medlem

WW2 eller framtid. Bra balanserat, hitbox/hitreg, nätkod etc. Gillar inte ens frostbite motorn av det jag sett hittills, för mycket bloom och solljus o skit, fixa till det.

Skippa singleplayer-kampanj totalt om det bara kommer bli extremt mediokert som tidigare.

Tyvärr tror jag bygger luftslott

Medlem

Nedlagt helst.. men annars ww2.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

- Inte kunna bli dödad av skott en halv sekund efter att man gått i effektivt skydd eller helt försvunnit ur Line of Sight.

- Inte kunna skjuta folk med bara översta toppen av huvudet som sticker upp bakom skydd.

- MYCKET mer effektiv anti-cheat funktion.

För att nämna några få BF3 irritations-moment som borde avlägsnas i BF4 som jag kan komma på just nu.

SE

Medlem

Med en gnutta respekt och värdighet

Medlem

Snälla, vad som helst utom framtiden!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

WW2 eller Vietnam, alla andra krig var tråkiga IRL


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

för mycket bloom och solljus o skit, fixa till det.

+1, fattar absolut inte varför fler inte klagar på det
själv kan jag inte ens lira bf3 utan att få en mindre huvudvärks attack medans alla andra spel går bra :<

Medlem

Andra Världskriget/Vietnamn eller Framtiden tack! Annars får det vara! Inge mer nutid för fan!

Ett Battlefield 2144 hade varit något! Jag "missade" första...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Första världskriget ffs!

Medlem

WW2 och Vietnam med Frostbite 2/3 motorn... GE MIG!

Medlem

Det där som ign hade som förslag, där de typ slog samman google earth och battlefield, alltså hela världen med förstörbara miljöer! Man går in på en server via typ en jordglob och letar upp området man vill kriga på, sen kanske man inte skulle ha hela världen som en karta (tomt) utan typ spela i Stockholm! Kanske besöka dice ingame!

Medlem

Ett battlefield som handlar lite mer om den privata sektorn som också innehåller SDK, alternativt ett framtidsscenario. Eller ett spel där inte Amerikanerna är hjältarna 24/7, ett spel som reflekterar allt från t.e.x irak´s sida eller som lägger fokus på den svenska armen!!!

Medlem
Skrivet av Pullmanswe:

Framtid röstade jag på, men det ska inte vara mer än kanske 20-30 år framåt. Lite postapokalyptiskt.
Levelsystemet skull jag vilja ha lite åt RPG hållet.
Du låser upp vapen och skydd efterhand, men du får välja fritt emellan dem det som ska styra är vikt och storlek. Vill jag ha 4 granater så kanske jag får offra lite kroppsskydd för att kunna röra mig.
Det andra jag vill se är att man levlar de sakerna man gör. Alltså kastar jag mycket granater kommer jag bli bättre på det. Om jag kryper runt utan att folk ser mig kommer jag bli bättre på att smyga osv.

PS finns det något spel som i dagsläget lever upp till mina 2 önskemål skicka gärna ett PM till mig.

+1 ett spel efter ett kärnvapenskrig eller zombieinfektion som har ödelagt hela världen. Där det är lite mer survival!

Medlem

Jag vill inte se nutid, nära framtid (kommande 20 åren) eller vietnam.

Vietnam finns representerat i några spel, som Vietcong. Vietcong hade riktigt bra singleplayer, den lär ju inte toppas om det blir vietnam i bf4, om bf3 singleplayer var något att gå efter.

Andra världskriget är ok, skulle hellre se korea-kriget och första världskriget som båda är relativt orepresenterade, eller en uppföljare till 2142.

Medlem

Jag skulle vilja se ett spel där man kan bygga lite saker..
Skulle vara roligt om båda lagen kunde ha en main bas som man vill förstöra, Kanske att dom har något radiorum som man måste ta kål på för fienden får in mer trupper så länge radiorummet fungerar

Ett game mode som vore underbart,
varje lag får 5-10 minuter på sig att förstärka sin bas med sandkuddar,väggar,bunkrar,mountade vapen.minor och massa sånt, sedan efter 10 minuter börjar striden och skillsen på sitt byggande sätts på prov, Bygg dåligt och motståndarn kommer in i din bas lätt

Med world destruction så skulle allt motståndaren bygger bara flyga huller om buller skulle vara jätteroligt och klan krig skulle sättas på prov när byggandet är en viktig spel då du bygger din egen bas

Medlem

Kommer detta påverka BF4 överhuvudtaget? Skulle inte tro det.
Andra världskriget eller 2143, titanmode <3

Men BF destruction och andra världskriget... nom nom.
Tänk och ha någon go bana med en Tiger, som kan köra igenom nästan vilken byggnad som helst, och skrämma skiten ur allierade! Sen så faller motorn kaputt... Men det är ju en annan histora

Medlem

Annars så skulle det vara roligt med ett vanligt capture the flag där nästan alla klasser kan bygga något skoj vart dom vill..
Det är ganska tråkigt med alla dagens FPS
man bara springer omkring och skjutar
låt oss avgöra lite hur slagfältet ska se ut
det skulle göra spelet lite mer levande

Görs detta på rätt sätt så kan det bli ett riktigt roligt gameplay

Jag bryr mig faktiskt inte särskilt så länge man gör ett bra spel.

Medlem

Ja just det. Obligatoriskt med byggsystem beroende på vilket scenario det blir.

Trenches, MGs, mortar... osv.
Jag är helt såld i systemet som PR använder, även fast det inte är så optimalt, så är det fanimej inte många spel som man kan bygga så.

Medlem

Ge oss ett spel som utspelar sig på 1600 talet!
Krig var mer intressant förr när folk stred på riktigt!

Nu springer alla omkring i fjolliga utrustningar och super vapen
Det finns ingen riktig anledning till varför man ska kriga i dagens läge igentligen..

Förr så hade vi Kungar, vad har vi nu? Skurkar och töntar..
Vad intressant.. Inte direkt

Skrivet av Msiden:

Ge oss ett spel som utspelar sig på 1600 talet!
Krig var mer intressant förr när folk stred på riktigt!

Nu springer alla omkring i fjolliga utrustningar och super vapen
Det finns ingen riktig anledning till varför man ska kriga i dagens läge igentligen..

Förr så hade vi Kungar, vad har vi nu? Skurkar och töntar..
Vad intressant.. Inte direkt

Hmm, själv tycker jag kungarna under den tiden också skulle klassas som skurkar med dagens mått.

med spel på 1600-talet så tror jag gameplay hade blivit något såhär. gå i ett led med vapen som tar minuter att ladda och när som helst dö av en av de tusentals kulor som flyger runt.

Medlem

Battlefield 4 skulle kunna bli PIRATEFIELD!!!! YARR
Ge oss stora skepp och skattkammar öar som funkar typ som flaggor som man ska ta över..
Man hoppar i livbåtarna och ror in till öarna och striden kan börja!

Båtar,kanoner,Svärdfäktning,Skottlossningar,vapenkrut,bomber,träben,ögonlappar
JA TACK! ^^

Medlem

jag vill ha ett bf4 som är typ som bf PROJECT REALITY!!!!!!

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Hmm, själv tycker jag kungarna under den tiden också skulle klassas som skurkar med dagens mått.

med spel på 1600-talet så tror jag gameplay hade blivit något såhär. gå i ett led med vapen som tar minuter att ladda och när som helst dö av en av de tusentals kulor som flyger runt.

Om striderna var flera hundra/tusen spelare spelare så skulle det ju vara grymt roligt
Skulle vara riktigt kul med ett spel som utspelar sig nästan som ett strategi spel där man styr riktigt stora trupper.. Ta tillbaks commander från BF2 och han kan styra vart han vill att sina trupper ska gå

Medlem
Skrivet av Gnasty:

FFS jag väntar fortfarande på en sequel av BF2.

Sluta nu, BF3 är otroligt bra spel, men om du syftar på befälhavare och de bitarna håller jag fullständigt med. Det var den enda missen i BF3, ja, det och color grading.

Medlem

FeudalField ett medeltids fps med 128 spelare i varje server ! Med grym combat och vackra slagfält, siege battles med catapulter och annat !

Skriv svar