Diablo III-krisen fortsätter – error 37 är tillbaka

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av magma:

Detta är en mycket god anledning till varför man borde ha haft möjlighet till ett offline-läge. Tyvärr verkar Blizzard-Activision tro att lösning på allt är att införa DRM.

tror snarare att anledningen är RMAH...

Det också.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Aldrig att jag skulle skapa en hardcore-karaktär med dessa otroliga nätverkslag!

Medlem

Japp, min stackars lvl 50 HC Barb dog i A4 NM igår, fick time-out från servern, försökte logga in och men fick bara det ökända Error 37. När jag väl kom in möttes jag av ett spöke Nåja, nu kan jag iaf plugga till min tenta ostört. RIP

Medlem

Lyckats få mitt konto hackat.. Unikt password, ingen keylogger eller annan skit på burken, inte varit i något public game... Blizzard verkar ha stora problem, o mycke verkar bero på ett buggat AH...

Medlem

Hmm jag tröttnade på release dagen att inte komma in på Europa server och startade på America servern, och har inte haft några inloggningsproblem förutom lite strul första helgen.

Igår kväll nötte jag hela kvällen, sitter på fiber dock.

Känns trist för de som bokat en "kväll" med Diablo III som kanske inte hinner lira varje dag i veckan.

Medlem

okej allihopa de varnade ju i två dagar, på "breaking news" eller vad den rutan kallas, för att de skulle stänga ner och fixa igårkväll, så det här är ju inget "fel" utan bara ett meddelande att man inte kom in under det planerade driftuppehållet...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Ender:

Hade sett fram emot en skön spelkväll efter jobbet, istället kom jag in (på "sista" försöket) när jag var på väg till sängen. Riktigt trist med alla problem som varit sedan releasen. Jag har fullt förtroende för att Blizzard kommer fixa problemen samt putsa spelet till perfektion till slut, men fram till dess lär jag väl antagligen sitta och fundera för mig själv varför sådant här inte upptäcktes i den stängda betan, och varför den var just stängd.
Utöver det är jag riktigt nöjd med spelet, och jag är dessutom övertygad om att Blizzard är lika frustrerade över allt strul som vi spelare är. Vilken idiot som helst borde fatta att ingen spelstudio värd namnet skulle vilja ha sådant här strul, eller inte bry sig om det.

De är allt för upptagna med att räkna sina (dina, era) pengar för att vara frustrerade. Och nej, de är inte värda namnet.

Jag upprepar:

Skrivet av Ender:

Vilken idiot som helst borde fatta...

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av Ender:

Hade sett fram emot en skön spelkväll efter jobbet, istället kom jag in (på "sista" försöket) när jag var på väg till sängen. Riktigt trist med alla problem som varit sedan releasen. Jag har fullt förtroende för att Blizzard kommer fixa problemen samt putsa spelet till perfektion till slut, men fram till dess lär jag väl antagligen sitta och fundera för mig själv varför sådant här inte upptäcktes i den stängda betan, och varför den var just stängd.
Utöver det är jag riktigt nöjd med spelet, och jag är dessutom övertygad om att Blizzard är lika frustrerade över allt strul som vi spelare är. Vilken idiot som helst borde fatta att ingen spelstudio värd namnet skulle vilja ha sådant här strul, eller inte bry sig om det.

De är allt för upptagna med att räkna sina (dina, era) pengar för att vara frustrerade. Och nej, de är inte värda namnet.

Jag upprepar:

Skrivet av Ender:

Vilken idiot som helst borde fatta...

Jag upprepar:

Skrivet av Morgurthion:

De är inte värda namnet.

*Edit* Kan även tillägga att det finns en djävligt enkel lösning på problemet, låt oss spela singleplayer offline. Blizzard kräver konstant uppkoppling mot deras servrar för att spela singleplayer, sedan levererar de inte servrar som pallar för trycket. Det är oacceptabelt när det gäller ett företag som Blizzard. De har massor erfarenhet av onlinetjänster och de har tjänat hur mycket pengar som helst på grund av sina dedikerade kunder. Det spelar ingen roll vad för "extra värde" (läs: sätt att tjäna pengar) de tror att de kan leverera, att kräva konstant uppkoppling för singleplayer borde vara off the table. De drivs av girighet, inte av passion för spel eller hängivenhet till sina kunder, och det blir så otroligt uppenbart i det här fallet att "vilken idiot som helst borde fatta".


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem
Skrivet av Morgurthion:

*Edit* Kan även tillägga att det finns en djävligt enkel lösning på problemet, låt oss spela singleplayer offline.

Kan dom inte tillåta detta nu när dom sluppit någon slags day 0 pirat grejs? Det sägs jue att dom första veckorna är dom viktigaste för försäljningen. Går säkert o lösa på något sätt med items man hittar, tex bara tillåta försäljning av dom du plockar när du är online men okej för eget bruk. Då kan man visserligen skaffa OP gear om man lyckas hacka skiten o sen farma utav bara helv online igen men men, offline läge, ja tack.

Medlem

Ok nötter. Läs om mitt inlägg. Jag har aldrig sagt att det inte är ett problem. Mitt inlägg handlade om hur FZ flaggar det som en kris, al'a aftonbladet-manér.


signatur

living let die

Inaktiv
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av Morgurthion:

*Edit* Kan även tillägga att det finns en djävligt enkel lösning på problemet, låt oss spela singleplayer offline.

Kan dom inte tillåta detta nu när dom sluppit någon slags day 0 pirat grejs? Det sägs jue att dom första veckorna är dom viktigaste för försäljningen. Går säkert o lösa på något sätt med items man hittar, tex bara tillåta försäljning av dom du plockar när du är online men okej för eget bruk. Då kan man visserligen skaffa OP gear om man lyckas hacka skiten o sen farma utav bara helv online igen men men, offline läge, ja tack.

Ja, eller ge folk möjligheten att skapa karaktärer som är helt offline, som aldrig kan spelas online, så att de och deras items är helt avgränsade från allt vad online heter. Och ja, med tanke på försäljningssiffrorna så borde de kunna känna sig tillräckligt nöjda för att släppa på sitt DRM, men det kommer inte att hända. Eftersom Blizzard aldrig skulle göra ett val som premierar kunderna före profit.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Inaktiv
Skrivet av c0rn:

Ok nötter. Läs om mitt inlägg. Jag har aldrig sagt att det inte är ett problem. Mitt inlägg handlade om hur FZ flaggar det som en kris, al'a aftonbladet-manér.

Ja, eller så kunde ju DU läsa lite, t ex alla kommentarer före dig från frustrerade spelare som inte kommer in, så kunde ju sett att det inte bara är FZ som leker Aftonbladet.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

känns drygt att inte kunna spela, får mig att göra läxorna iallafall

Medlem

Jag fick error 1 igår!!! ^^, jag hade då tur o var inloggad sen 11.30 på förmiddagen o kunde således spela hela dagen

ps. error 1 dök upp när jag försöket skapa ett spel

Medlem

Funkade bra tidigare idag, nu e vår gamla vän error 37 tillbaks igen. (alla har väl precis kommit hem från jobbet o vill logga in förstås)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Förutom launchen så nada probs,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Error 37 betyder bara att det är för många som loggar på, bara att försöka igen. Av någon anledning har de valt bort kösystem och istället får man error 37 när många försöker samtidigt

Medlem
Skrivet av Morgurthion:
Skrivet av c0rn:

Ok nötter. Läs om mitt inlägg. Jag har aldrig sagt att det inte är ett problem. Mitt inlägg handlade om hur FZ flaggar det som en kris, al'a aftonbladet-manér.

Ja, eller så kunde ju DU läsa lite, t ex alla kommentarer före dig från frustrerade spelare som inte kommer in, så kunde ju sett att det inte bara är FZ som leker Aftonbladet.

Ok, du har rätt. Det är en "kris" om vissa inte kan logga in på första försöket, nu tog det mig t.ex 10 gånger innan jag kom in. Sen tog det 15sec innan resume drog igång.

Från NE:

Psykologisk kris, reaktionen på en livssituation där individens tidigare erfarenheter inte är tillräckliga för att han/hon skall kunna bemästra situationen utan ett betydande psykiskt lidande.

http://www.ne.se/kris/231591


signatur

living let die

Medlem

Borde hetat Diablo Online - Lord of Error

Helt vansinnigt feltänkt att kräva konstant anslutning till deras buggiga och underdimensionerade servrar. Att sen lansera spelet utan kösystem är ju pricken över i.
Spelet 8/10... teknisk lösning 2/10... slutbetyg 5/10.
Diablo 4 år 2023 kanske funkar bättre.

Medlem

Kan hända ibland att jag får Error 37 när jag försöker logga in. Men det är inte så farligt

Medlem

Man kan ju skylla på Blizzard för att spelet kräver en uppkoppling, eller så kan man skylla på alla idioter där ute som konstant själ spel utan en tanke på utvecklarna. Jag väljer att skylla på den sistnämnda kategorin.

Medlem

Bortsett från gameplayet som går att diskutera hit och dit så är Diablo 3 och Mw2 dom 2 sämsta spelköpen jag gjort senaste 10+ åren och båda är från Activision. Men nu har man lärt sig så aldrig mer

Medlem

Nästa spel ni vill ha, låt bli att köpa det om det inte finns offline läge som ni gillar. När de sedan gnäller över pirater så hivar ni fram kuken o säger "sug, jag betalade förra gången". Eller så köper vi bara inte skit utan väntar på att nån idiot på 10 bast testat det o säger hur bra det fungerar på forumet.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men! Var är error 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 34, 35 och 36? Jag menar – HALLÅ!

jag fick error 300008 igår.....

Okej! Så mycket orkar jag inte skriva.

Gör du det så ska du få ordentligt med karma, det lovar jag

Medlem

fan börjar bli les på blizzard och deras jävla problem . Det e jämt något error 37 error 32 ....

Medlem
Medlem
Skrivet av Cthugha:

Borde hetat Diablo Online - Lord of Error

Haha. Det var lite kul och samtidigt okul för att det var sant.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Morgurthion:

Blizzard visar återigen att de är ett gäng giriga låtsasrockstjärnor som låtit framgångarna gå dem åt huvudet och glömt bort hur man levererar värdefulla upplevelser till sin kunder. Så djävla glad över att jag stod fast vid min princip att inte köpa spel som kräver konstant uppkoppling. "Jag bryr mig inte, jag har internet" sa folk. När ska ni börja kräva lite i utbyte mot er fanboyism? Hur lågt ska ett spelföretag få sjunka innan ni säger ifrån? Hur lite ska de behöva bry sig om sina spelare innan ni slutar lovprisa dem och försvara varje försämring för kunderna? Blizzard har inte fört spelmediet framåt sedan WoW, och då tog de det i helt fel riktning.

Nåväl, jag skrattar rätt gott åt er nu, och återgår sedan till att spela mina offline-spel utan minsta tillstymmelse till lagg eller plötsliga spelförstörande frånkopplingar.

Det svider att vara en av idioterna som köpte skräpet, men du har 100% rätt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kommer man förbi error 37 så är den ganska troligt att man får error 300008........

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Morgurthion:

Blizzard visar återigen att de är ett gäng giriga låtsasrockstjärnor som låtit framgångarna gå dem åt huvudet och glömt bort hur man levererar värdefulla upplevelser till sin kunder. Så djävla glad över att jag stod fast vid min princip att inte köpa spel som kräver konstant uppkoppling. "Jag bryr mig inte, jag har internet" sa folk. När ska ni börja kräva lite i utbyte mot er fanboyism? Hur lågt ska ett spelföretag få sjunka innan ni säger ifrån? Hur lite ska de behöva bry sig om sina spelare innan ni slutar lovprisa dem och försvara varje försämring för kunderna? Blizzard har inte fört spelmediet framåt sedan WoW, och då tog de det i helt fel riktning.

Nåväl, jag skrattar rätt gott åt er nu, och återgår sedan till att spela mina offline-spel utan minsta tillstymmelse till lagg eller plötsliga spelförstörande frånkopplingar.

Det svider att vara en av idioterna som köpte skräpet, men du har 100% rätt.

Haha jo sign me up och sjukast är att jag avskydde Betan. Men när jag ändå tänkte att jag kanske hade fel så köpte jag det ändå. Klarade knappt igenom act1 och kommer aldrig mer röra spelet.

Synd man är så lättlurad även när man vet vad man vinner.

Första pris är en stor

Turdsandwich med exta krämig turd.

Skriv svar