Old Republic-spelandet minskar med nära 25 %

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Tybalt:

När kommer GW2 att släppas?

tippar på sen sommar/hösten.

Kändes väldigt polerat, det jag upplevde i beta eventet.

Uh, those FPS problems.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Inte det minsta förvånande. Bioware var bevisligen desperata i sina försök att få folk att stanna.

Vem har tid att spela MMOs idag, dessutom lägga ut mer än 1200:- om året på ett spel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Moderator | Testpilot
Skrivet av walter_iego:

Vem har tid att spela MMOs idag, dessutom lägga ut mer än 1200:- om året på ett spel?

Folk som inte gör annat än att sitta hemma på dagarna?

inb4 shitstorm coming.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Folk som spelar SW kommer matcha sin betalning nu när Diablo kommer ut, så att den upphör när vi närmar oss 15e maj. Tror jag har 3 polare som lagt ner SW denna månad endast för D3!

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av walter_iego:

Vem har tid att spela MMOs idag, dessutom lägga ut mer än 1200:- om året på ett spel?

Folk som inte gör annat än att sitta hemma på dagarna?

inb4 shitstorm coming.

Use umbrella...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Undra hur många det är per server nudå? 25 pers?

Medlem

kanske lär sig till uppföljaren

Medlem
Skrivet av Dralle:

Spelar fortfarande SWTOR i ett progression guild. Måste säga att spelet i sig är ganska skoj bara för lite att göra. Verktygen man förväntar sig finns inte heller där vilket är synd, det märks att spelarna försvinner för även jag spelar mindre o mindre.

Håller dock inte med om att det är en wow-klon, spelade wow i 8 år i hardcore guilds så har en liten aning om vad det skulle innebära.

Tack för den infon. Jag tyckte det var en WoW klon, men eftersom du spelade WoW i 8 år så måste din åsikt vara mer korrekt än min.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Gillar hur de redovisar inkomst från "play 4 FREE"-titlar. Jätte free.

Det ÄR gratis att spela, men du kan fortfarande köpa grejer i spelet, sk micro transactions. Det är så Play 4 free spel går runt.

Duh.


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dralle:

Spelar fortfarande SWTOR i ett progression guild. Måste säga att spelet i sig är ganska skoj bara för lite att göra. Verktygen man förväntar sig finns inte heller där vilket är synd, det märks att spelarna försvinner för även jag spelar mindre o mindre.

Håller dock inte med om att det är en wow-klon, spelade wow i 8 år i hardcore guilds så har en liten aning om vad det skulle innebära.

Ganska svårt att spela ett spel så länge när det inte ens haft sin 8års dag ännu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Tera är fail. -_-

Ish
Medlem

Shocker!


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dralle:

Spelar fortfarande SWTOR i ett progression guild. Måste säga att spelet i sig är ganska skoj bara för lite att göra. Verktygen man förväntar sig finns inte heller där vilket är synd, det märks att spelarna försvinner för även jag spelar mindre o mindre.

Håller dock inte med om att det är en wow-klon, spelade wow i 8 år i hardcore guilds så har en liten aning om vad det skulle innebära.

Ganska svårt att spela ett spel så länge när det inte ens haft sin 8års dag ännu.

Usa betan startade 1a April 2004, så visst går det.

Medlem
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Tybalt:

När kommer GW2 att släppas?

tippar på sen sommar/hösten.

Kändes väldigt polerat, det jag upplevde i beta eventet.

Uh, those FPS problems.

Hade FPS problem i början, tror det berodde på pingen. När servrarna stabiliserades så maxade jag spelet och det flöt på bra. Kollade aldrig FPSen, men kände inga svackor.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dralle:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Dralle:

Spelar fortfarande SWTOR i ett progression guild. Måste säga att spelet i sig är ganska skoj bara för lite att göra. Verktygen man förväntar sig finns inte heller där vilket är synd, det märks att spelarna försvinner för även jag spelar mindre o mindre.

Håller dock inte med om att det är en wow-klon, spelade wow i 8 år i hardcore guilds så har en liten aning om vad det skulle innebära.

Ganska svårt att spela ett spel så länge när det inte ens haft sin 8års dag ännu.

Usa betan startade 1a April 2004, så visst går det.

Då är det fullt möjligt japp.

Skrivet av Hannu:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Tybalt:

När kommer GW2 att släppas?

tippar på sen sommar/hösten.

Kändes väldigt polerat, det jag upplevde i beta eventet.

Uh, those FPS problems.

Hade FPS problem i början, tror det berodde på pingen. När servrarna stabiliserades så maxade jag spelet och det flöt på bra. Kollade aldrig FPSen, men kände inga svackor.

Det var ju pågrund av spelet bara använde CPU kraft och itne någong GPU (om jag inte minns fel).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Stephan:

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Ren Wow klon...haha...ja vi säger så...wow var först med allt haha

Men det är otroligt lite som skiljer dom två spel åt förutom IP:s då. Jämför till exempel WOW och SWOTOR och sen WOW och Guild Wars 2. Fan swotor har ju kopierat viss spells rakt av.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Förmodligen inte helt omöjligt. Elder Scrolls skulle hålla sig till SP men de blev väl för giriga..

Medlem

I övrigt tycker jag att detta är en trevlig nyhet iom att det innebär att EA förlorar pengar.

Medlem

Nu när Diablo3 kommer så drar folk ifrån SWTOR, Sen när GW2 kommer så drar ännu fler.. SWTOR var bara en klon från WOW, Precis som RIFT var i end game, Samma skit men i annorlunda förpackning

Medlem
Skrivet av Msiden:

Nu när Diablo3 kommer så drar folk ifrån SWTOR, Sen när GW2 kommer så drar ännu fler.. SWTOR var bara en klon från WOW, Precis som RIFT var i end game, Samma skit men i annorlunda förpackning

"... som RIFT var i end game" - så nu kan man inte ens göra ett spel vars delar liknar delar i andra spel utan att det är en klon?

Hur mycket nytt måste det vara för att det inte skall vara en "klon" och hur mycket nytt måste det vara för att ett spel inte skall vara "samma skit men i ny förpackning"?

Jisses, trollen härjar fritt idag...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

I övrigt tycker jag att detta är en trevlig nyhet iom att det innebär att EA förlorar pengar.

fast läser du nyheten så inser du att dom faktiskt tjänat en halv miljard?

Medlem

Jag tror ni glömde tillägga att dessa 1.3 miljoner togs när SWTOR var gratis att spela. Så antalet BETALANDE prenumeranter är antagligen en bit lägre än den siffran.

Medlem

Hade detta i lite mer än en månad. Kul i början med konversationer och storyn. Sen skiter man i den och då blir spelet väldigt enformigt.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Hade detta i lite mer än en månad. Kul i början med konversationer och storyn. Sen skiter man i den och då blir spelet väldigt enformigt.

Jo, det är ju lite det som är problemet. Om folk bara skiter i story, dialoger och så vidare och bara kör, så blir ju spelen likadana (och tar dessutom snabbt fort). Det stämmer in på de flesta spel/genrer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av fakka:

TERA är fantastiskt. Ni borde alla börja lira det istället.

Alver med stringtrosor och gigantiska boobs?
hell yeah..

fast nä.. Questandet i TERA är så sjukt tråkigt.. det är questmarkers.. gör si så hämta belöning, Guild Wars kommer spöa TERA när det är ute, dynamiska quests och inga direkta questgivers

Huh, questandet i tera är baws... Äntligen slipper jag sitta på en quest hub med 50 quests på samma ställe.

Det är otroligt bra flöde. Jag har inte läst, inte ens första ordet, på en enda quest för jag bryr mig absolut inte i huvud taget om någon story. Kalla mig casual, som inte vill ha en massa komplicerat obetydligt bullshit i mina themepark mmo questar, men jag älskar Teras questar.
Snacka med nån dude, döda ett gäng monster, vilket är svinkul, casha in xp och röra sig vidare i landet. Så ska de va!

Jag var en hater som orkade bry mig om porr armor förut. Nu orkar jag inte bry mig längre. Voila, superkul spel!

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Stephan:

Inte oväntat av en ren WoW-klon. Elder Scrolls Online kommer gå samma öde till mötes.

Hoppas du är medveten om att Elder Scrolls skall vara en hybrid mellan WoW och GW2 när det gäller combat och så?

Dynamiska quests, till viss del måste du sikta spells, du har block,dodge,parry knappar..

Folk uttalar sig innan de vet saker.. grymt irriterande

Det här med att sikta hörde vi i Age of Conan också..sikta med pilbåge, sen visade sig att det var ohållbart så det fanns inte med i betan ens.

I Mortal Online måste man sikta med både magi och pilbågar, även svärd

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Snacka med nån dude, döda ett gäng monster, vilket är svinkul, casha in xp och röra sig vidare i landet. Så ska de va!

Jag var en hater som orkade bry mig om porr armor förut. Nu orkar jag inte bry mig längre. Voila, superkul spel!

Shoppinglista principen alltså?
Är det verkligen så roligt att du är TVUNGEN att döda 5/5 gubbar?
Du kan inte lämna in ett quest förrän du är klar med det, du MÅSTE göra vissa saker för att fortsätta..
Vore det inte bättre om en questgivare säger "ut i skogen och döda lite banditer.. kom tillbaka när du känner dig klar"
eller så skiter du i att hämta hans frus vigselring? säger till honom att du inte pallade men vill ha pengar för att du dödade alla banditer.

I Guild Wars kan du säga Fuck this shit o skippa questet, well well du failar, nu kan du inte starta om det.. du får helt enkelt vänta på följdquestet, banditerna kanske dödade ägaren till ett hus och gjorde sedan en basecamp där, de fortsätter kanske raida en mindre by? failar du där med kanske en borg blir intagen..

Failar du ett quest i ett spel som WoW, ToR, TERA, så känner jag inga konsekvenser.. du får göra om det när du själv känner för det.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Brutulv:

Snacka med nån dude, döda ett gäng monster, vilket är svinkul, casha in xp och röra sig vidare i landet. Så ska de va!

Jag var en hater som orkade bry mig om porr armor förut. Nu orkar jag inte bry mig längre. Voila, superkul spel!

Shoppinglista principen alltså?
Är det verkligen så roligt att du är TVUNGEN att döda 5/5 gubbar?
Du kan inte lämna in ett quest förrän du är klar med det, du MÅSTE göra vissa saker för att fortsätta..
Vore det inte bättre om en questgivare säger "ut i skogen och döda lite banditer.. kom tillbaka när du känner dig klar"
eller så skiter du i att hämta hans frus vigselring? säger till honom att du inte pallade men vill ha pengar för att du dödade alla banditer.

I Guild Wars kan du säga Fuck this shit o skippa questet, well well du failar, nu kan du inte starta om det.. du får helt enkelt vänta på följdquestet, banditerna kanske dödade ägaren till ett hus och gjorde sedan en basecamp där, de fortsätter kanske raida en mindre by? failar du där med kanske en borg blir intagen..

Failar du ett quest i ett spel som WoW, ToR, TERA, så känner jag inga konsekvenser.. du får göra om det när du själv känner för det.

Japp, jag tycker om "gå hit, döda x shit" i mina themeparks. Visst hade jag velat ha en sandbox med slumpmässiga events i en vanguard stor värld där man kan göra vad man vill, spelarskapade questar, inga levels, om du slår ihjäl goblinbyn så försvinner den permanent och så vidare men det kommer aldrig någonsin att komma ut som en aaa titel.

Jag kanske har missat nåt, jag är obrydd och ohypad för alla spel men jag tror inte för mitt liv att någon quest kommer någonsin ha någon egentlig betydelse i ett themepark (tera, wow, gw1/2, derp herp). Spelar väl ingen roll om du säger "ah fuck it" till nån npc, han kommer kanske ge dig "oh boho derp" sen går du vidare och han frågar samma grej till nästa mcDerp som kommer förbi.

Nepp, ge mig shoppinglistan så jag slipper tänka. Går du till affären utan en shoppinglista blire planlöst och du missar säkert massa grejjz. Shoppinglista äger både till mataffären som themepark mmos tycker jag. Man får ta themepark för vad det är, inte vad det inte är.

123
Skriv svar