Fansen vann – Bioware erbjuder nytt Mass Effect 3-slut!

Medlem
Skrivet av ErroXer:

var uppenbarligen inte tydlig nog, det är inte fansen som har lagt ner x antal år åt att utveckla mass effect, jag tkr därför att det är personerna som har skapat detta konstverk som ska få avsluta serien på det sätt de vill att de ska avslutas på.

Men utan deras fans är dom inget, försök inte rövslicka(brist på ett vänligare ord...). Problemet är inte 'hur' det riktigt slutade men problemet var att slutet sparkade spelarna mitt i ansiktet, genom att göra så att ALLT du gjort tidigare i spelen, genom hela ME1, ME2 och ME3, hade ingen betydelse överhuvudtaget. Inte det minsta, inte för fem öre!

Så absolut får dom avsluta på ett ungefär hur de vill, men det låter inte som du riktigt spelat igenom alla 3 spelen för att riktigt förstå vad som är fullkomligt 'fucked up' med det som var.

Tänk dig att du har en bok eller ett spel som är fruktansvärt bra, sen gör Uwe Boll en film på den. Så hemskt känns det.

Skrivet av Icerock:

"teamets artistiska vision".....min kuk skulle göra ett bättre slut än erat så kallad team....giriga fittidioter...

Skärpning! FZ är ingen kloak, tänk på att vårda ditt språk. Om du är arg eller frustrerad finns andra (och lämpligare) sätt att uttrycka det på.

Medlem
Skrivet av Niihdaz:

Det är gratis om du inte la märke till den detaljen. Fram till April 2014

Det missade jag dock, tack för att du rättade mig. Förvånad jag blev nu

Medlem

Detta betyder ju även att Bioware´s story berättande failar totalt de sista 5 minuterna....

De kan skriva hur episk och fantastisk story som helst som räcker till 3 stora spel, men de sista sidorna kan de inte ens knåpa ihopa något som följer hela den storyn?

Det här gör mig nästan mer ledsen, än att få gå med teorin om indoktorneringen och tro på den. Den känns hållbar iaf. :-/


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av Remus:

Är Harbinger med??? Är Harbinger med???

Får vi äntligen en härlig boss-fight och final conclusion med Harbinger????

Harbinger har för svag personlighet för att vara en slutboss. Det räcker he- DIRECT INTERVENTION NESSECARY.

Hmm... Ja du kanske har rätt... Harbinger är ju inte så coo..-ASSUMING DIRECT CONTROL!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det är inte alls tal om något "nytt slut", om det är någon som trodde det. Bioware har sagt att de kommer lägga fokus på att erbjuda mer uppföljning på vad som hände efteråt.

http://kotaku.com/5899441/there-will-be-no-new-mass-effect-3-...


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag var nöjd över slutet så det är inget för mig

Medlem

Jag hoppas verkligen detta blir ett DLC. För jag var fullständigt nöjd över mitt slut. Jag har visserligen bara spela genom det en gång och bara ett slut, men jag vet att alla slut leder till ungefär samma sak. Det känns som folk vill ha ett vanligt tråkigt Hollywoodslut som kan se i 99% alla filmer och spel nu för tiden. Vilket i min mening kommer leda till ännu mer mjölkning av produkten från EA sida. Jag är så pass nöjd med slutet så jag inte är behov av nya DLC till mass effect, pga att jag antagligen inte kommer spela igenom spelet en gång till på några år.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det är inte alls tal om något "nytt slut", om det är någon som trodde det. Bioware har sagt att de kommer lägga fokus på att erbjuda mer uppföljning på vad som hände efteråt.

Precis! Verkar dessutom många som missat att DLC´n kommer att vara gratis.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

För er som inte gillade slutet. Ta er en titt på denna video. (extrem spoiler varning!!!)
http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck&feature=player_emb...

Medlem
Skrivet av raefzm88:

hahaha fyfan vad vidrigt. Mer DLC mjölkning. Värsta är att fansen blir glada? ni blev blåsta från början, nu ska ni få pröjsa ytterligare en gång för att få spela det som det borde ha varit ? Sorgligt.

Ursäkta mig men läste du att DLC:n ska vara gratis.
DEt förånar mig även att först blir folk extremt arga för att dem inte gillar slutet och sen när företaget är schysst och släpper ett GRATIS DLC för ett annorlunda surar folk mer och anser att Bioware är fega och inte kan stå för det dem gjort.
I can't understand this circle

Medlem

Indocrination here we come!

Jag gissar på att bioware hade planerat utöka slutet långt innan alla började klaga.

Medlem
Skrivet av FreddYzzify:
Skrivet av raefzm88:

hahaha fyfan vad vidrigt. Mer DLC mjölkning. Värsta är att fansen blir glada? ni blev blåsta från början, nu ska ni få pröjsa ytterligare en gång för att få spela det som det borde ha varit ? Sorgligt.

Ursäkta mig men läste du att DLC:n ska vara gratis.
DEt förånar mig även att först blir folk extremt arga för att dem inte gillar slutet och sen när företaget är schysst och släpper ett GRATIS DLC för ett annorlunda surar folk mer och anser att Bioware är fega och inte kan stå för det dem gjort.
I can't understand this circle

För att det inte är ett annorlunda slut? Det är en några cutscenes och några filmer som expanderar det slutet som nu är.


signatur

Nämen!

Medlem

Vem vill ha detta DLC, seriöst?
½år efter att spelet släppts, kan man ladda ned ett nytt slut. Alla har ju redan spelar klart spelet, hur intressant kan det då vara att det kommer ett nytt slut? Inte precis som jag sitter o väntar på ett nytt slut till Final Fantasy X-III...

AW8
Medlem
Skrivet av Vorheece:

Så de kommer alltså att fixa till plot holes och ge mer insikt i hur fortsättningen i Mass Effect-världen blir. Slutet kommer säkert att vara bättre men så längde de har kvar samma tema på slutet så kommer jag fortfarande vara riktigt besviken, särskilt om man jämför det mediokra slutet med historien som innan dess varit så grymt bra.

Skrivet av Remus:

Är Harbinger med??? Är Harbinger med???

Får vi äntligen en härlig boss-fight och final conclusion med Harbinger????

Efter att ha byggts upp som en riktig bad guy i 2:an skulle man ju gärna få en värdig avslutning med Harbinger istället för den löjligt minimala rollen han spelar i 3:an.
Han är ju ett skämt, en riktig skugga av sitt forna majestätiska ja- I WILL DIRECT THIS PERSONALLY


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Ondo:

Det känns som folk vill ha ett vanligt tråkigt Hollywoodslut som kan se i 99% alla filmer och spel nu för tiden.

Nej, det är inte sånt slut den stora skaran vill ha. Visst finns det dem som vill ha ett sådant slut också. Men kollar du på BSN så finns där trådar med över 50.000 inlägg av missnöjda kunder och nästan ingen snackar om ett sådant slut.
De flesta vill bara ha ett slut där BioWare gör rätt för sig och uppfyller bara en liten del av de löften de givit oss.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Indocrination here we come!

Jag gissar på att bioware hade planerat utöka slutet långt innan alla började klaga.

Så det är därför de satt utvecklingen av andra DLC åt sidan för att "expandera" det nuvarande slutet? Skulle inte tro det. Mår fan illa.

Casey Hudson, Executive Producer of the Mass Effect series added, “We have reprioritized our post-launch development efforts to provide the fans who want more closure with even more context and clarity to the ending of the game, in a way that will feel more personalized for each player.

Medlem

Mass Effect 3: Spelet som släpptes.. fast ändå inte.

Dags att skriva om releasedatumet till Q2/3 2012?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Icerock:

"teamets artistiska vision".....min kuk skulle göra ett bättre slut än erat så kallad team....giriga fittidioter...

Skärpning! FZ är ingen kloak, tänk på att vårda ditt språk. Om du är arg eller frustrerad finns andra (och lämpligare) sätt att uttrycka det på.

Sorry Sorry tappar ordförrådet när jag läser något om ME3 slutet och the darkside kommer ut. Vanligt brukar jag inte kommentera något när jag ser något om ME3 slutet för att då händer just det där varje gång och de där var milt jämfört hur get burkar komma ut


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

larvigt.


signatur

Lägg ner internet.

Inaktiv

ME1 - Awesome story / Great gameplay.
ME2 - Great story / Good gameplay.
ME3 - Good story / Decent gameplay.
ME3 Ending - Giant kick in the balls.

Bioware - Deal with it!

Jämförelse åsido, Mass Effect har ju varit ett väldigt personligt äventyr för de massor av fans som serien har. Jag kan uppskatta slutet på ett kreativt och originellt sätt, något som skulle passa en bra film trilogi. Men i filmer tas kontrollen ifrån personen som upplever mediet medan ett rollspel ska vara tvärt om, du ska kunna påverkar mediet/slutet. Fansen förväntade sig just detta och Mass Effect verkade ju vara det mest lovande verk för just den här typen av slut, men de fick något helt alienerat istället.

ME3 slutet hade nog funkat jättebra på vita duken men till ett spel av den här typen så är det minst förolämpande. BioWare är inte skyldig oss något, men vi förvänta oss så mycket bättre från deras sida. Dom ska ju vara bäst på det dom gör.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Va fan.... precis, slutet ska ju utökas satan också. Indoctrination teorin lät ju så bra!!

Medlem

Mer klarhet... så dumslutet kvarstår iaf ? suck...

Skrivet av Icerock:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Icerock:

"teamets artistiska vision".....min kuk skulle göra ett bättre slut än erat så kallad team....giriga fittidioter...

Skärpning! FZ är ingen kloak, tänk på att vårda ditt språk. Om du är arg eller frustrerad finns andra (och lämpligare) sätt att uttrycka det på.

Sorry Sorry tappar ordförrådet när jag läser något om ME3 slutet och the darkside kommer ut. Vanligt brukar jag inte kommentera något när jag ser något om ME3 slutet för att då händer just det där varje gång och de där var milt jämfört hur get burkar komma ut

Haha, om du inte kan kontrollera din ilska så föreslår jag att du hänger upp en Mass Effect-tavla på väggen som du kan slå på och avreagera dig med innan du skriver nåt.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Icerock:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Icerock:

"teamets artistiska vision".....min kuk skulle göra ett bättre slut än erat så kallad team....giriga fittidioter...

Skärpning! FZ är ingen kloak, tänk på att vårda ditt språk. Om du är arg eller frustrerad finns andra (och lämpligare) sätt att uttrycka det på.

Sorry Sorry tappar ordförrådet när jag läser något om ME3 slutet och the darkside kommer ut. Vanligt brukar jag inte kommentera något när jag ser något om ME3 slutet för att då händer just det där varje gång och de där var milt jämfört hur get burkar komma ut

Haha, om du inte kan kontrollera din ilska så föreslår jag att du hänger upp en Mass Effect-tavla på väggen som du kan slå på och avreagera dig med innan du skriver nåt.

Bra förslag! skulle lätt göra det om jag inte köpte jäkla kopian digitalt nu förstår jag varför vissa gillar hardcopies istället för digitalt


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Håller tummarna för GULA explosioner denna gången.

Medlem

låter bra


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

hahaha fyfan vad vidrigt. Mer DLC mjölkning. Värsta är att fansen blir glada? ni blev blåsta från början, nu ska ni få pröjsa ytterligare en gång för att få spela det som det borde ha varit ? Sorgligt.

Vad är det du inte fick in i skallen? Eller läser du inte en sak innan du klagar, som en idiot..

"ett nytt Mass Effect 3-slut i form av gratisnedladdningen Mass Effect 3: Extended Cut i sommar"

Sen avslutades spelet som de "borde ha varit", måhända inte som kunden ville det skulle avslutas, men få saker i spel, film och tv industrin gör det.


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Vänta ett par månader på ett annat slut *facepalm*
väx upp för fan

Medlem

Bara bra att fans får säga sitt om spelet man köper, helt rätt att kunna släppa en gratis DLC så att man (förhoppningsvis) blir nöjdare över sitt köp

Skriv svar