Vad är det som håller på att hända i min stad och övriga Sverige?

Inaktiv
Skrivet av weizenbier:

denna gången kan ni dock inte skylla på invandrare, det var inte vi som kom på dem korta straffskalorna

"Libanesen Ahmad Akileh, född 1986-08-12"

Skulle DU slå en 78 årig kvinna i ansiktet? För JAG skulle aldrig göra det!

Inaktiv

Eller varför inte detta straff

http://politisktinkorrekt.info/2010/05/27/zigenare-fick-fange...

Skärp er nu och se vad som händer i Sverige. Att försvara denna typen av brottslighet är nästan ett värre brott i sig självt.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av weizenbier:

denna gången kan ni dock inte skylla på invandrare, det var inte vi som kom på dem korta straffskalorna

"Libanesen Ahmad Akileh, född 1986-08-12"

Skulle DU slå en 78 årig kvinna i ansiktet? För JAG skulle aldrig göra det!

Nä tror inte det e många etniska svenskar som skulle göra ett så jävla fegt brott, å sådana liknande brott mot våra etniska svenska gamlingar före kommer varje dag i detta land av våra så kallade ny svenskar! jag säger igen kolla bara på efterlyst på 3an! vilka står för brottsligheten, det är övervägande så kallade ny svenskar som står för den!

Jag e så jävla trött på detta daltande med dom så kallade ny svenskar! å för min del lär dom aldrig bli "svenskar" Punkt fucking slut.........

Medlem

Nu har jag läst hela domen.

Från domslutet:
"Att Ahmad Akileh utdelade ett knytnävsslag mot en försvarslös åldring måste därför få anses ha varit täckt av hans uppsåt. I det sammanhanget beaktar tingsrätten att det handlar om ett angrepp, först mot en 71-årig åldring, Sven Wickman, och när dennes sju år äldre hustru, Inger Wickman, ska försöka hjälpa maken, själv utsätts för ett mycket allvarligt våld. På grund härav har Ahmad Akileh visat sådan särskild hänsynslöshet och råhet att misshandeln ska bedömas som grov."

"Ska vållandet till Inger Wickmans död att anses som grovt?
Vid bedömningen av om det varit fråga om ett grovt vållande till annans död beaktar tingsrätten att Ahmad Akileh utdelat ett så kraftigt slag mot en 78-årig kvinna att hon fallit handlöst i asfalten. Om någon utdelar ett knytnävsslag mot huvudet på en 78-årig kvinna får denne räkna med att hon kan falla tungt mot marken utan att kunna ta för sig i fallet; den som utdelar ett sådant slag får således utgå ifrån att den slagne kan få allvarliga skador till följd av slaget. Det innebär i sin tur ett så medvetet risktagande av allvarligt slag att gärningen ska bedömas som grov."

Och så får han endast 1 år och 10 månader.

Jösses.

"På grund härav har Ahmad Akileh visat sådan särskild hänsynslöshet och råhet att misshandeln ska bedömas som grov."

^ Såna hänsynslösa och råa människor ska alltså gå fria? Vilket samhälle vi lever i... :/

Medlem

Hur var det nu...
"En svensk är vit!" eller var det ytterliggare mening där?

edit: jag kan inte utläsa något i domen som lägger vikt vid hans etnicitet.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Oavsett etnicitet så är det ett riktigt lågt straff för att misshandla två gamla människor och döda en av dom.

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av weizenbier:

denna gången kan ni dock inte skylla på invandrare, det var inte vi som kom på dem korta straffskalorna

"Libanesen Ahmad Akileh, född 1986-08-12"

Skulle DU slå en 78 årig kvinna i ansiktet? För JAG skulle aldrig göra det!

som svar på din fråga om jag skulle slå en 78 årig kvinna i ansiktet: NEJ

du verkar dock inte förstått mitt inlägg så låt mig omformulera

Det är inte invandrare som skapat sveriges milda lagar när det gäller brott så ni smygrasister(ja jag pekar på dig kompis)kan inte köra med ert vanliga resonemang: ååh allt är invandrarnas fel ååh *snyft*

så ser inte varför du svarar på mitt inlägg med namnet på gärningsmannen och kanske den dummaste frågan som jag fått på ett bra tag om jag skulle slå en 78 årig kvinna, antar du att jag skulle göra det bara för jag inte råkade vara 100% svensk?

och för klargöra om du redan inte fattat det så tycker jag vi har absolut för milda straffskalor här i sverige


signatur

Suup homie

Medlem

Var någonstans har någon försvarat brottslighet?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Var någonstans har någon försvarat brottslighet?

Du! försvara alla dina underbara härliga fina Ny svenskar! Jag spyr åt sådana som dig å dina kommunist polare! å jag spyr åt det mångkulturella som e i mitt fina land som kallas nordens mellanöstern, aj fan jag mena sverige...

Medlem

Johan af Donner fick 5år för snatta pengar av cancerfonden...Landskrona mördaren får några månader på kåken för MORD..WTF!


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Johan af Donner fick 5år för snatta pengar av cancerfonden...Landskrona mördaren får några månader på kåken för MORD..WTF!

Du vet väl att pengar e mer värt en ett människo liv, "ironi" han den dära ny svensken han har ju en kroknäsa kändis till advokat! inte fan skulle jag få det om jag hamna i rättvisans klor..

Medlem
Skrivet av Sleep:
Skrivet av bjosarn:

Var någonstans har någon försvarat brottslighet?

Du! försvara alla dina underbara härliga fina Ny svenskar! Jag spyr åt sådana som dig å dina kommunist polare! å jag spyr åt det mångkulturella som e i mitt fina land som kallas nordens mellanöstern, aj fan jag mena sverige...

Du får aldrig lägga ner!

Skrivet av Saltkråkan:

Johan af Donner fick 5år för snatta pengar av cancerfonden...Landskrona mördaren får några månader på kåken för MORD..WTF!

Ta livet av en annan människa kan man komma rätt lindrigt undan med.
Men lura staten på pengar...då jävlar smäller det.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Sleep:
Skrivet av bjosarn:

Var någonstans har någon försvarat brottslighet?

Du! försvara alla dina underbara härliga fina Ny svenskar! Jag spyr åt sådana som dig å dina kommunist polare! å jag spyr åt det mångkulturella som e i mitt fina land som kallas nordens mellanöstern, aj fan jag mena sverige...

Du får aldrig lägga ner!

Skrivet av Saltkråkan:

Johan af Donner fick 5år för snatta pengar av cancerfonden...Landskrona mördaren får några månader på kåken för MORD..WTF!

Ta livet av en annan människa kan man komma rätt lindrigt undan med.
Men lura staten på pengar...då jävlar smäller det.

Nä jag lovar.

Medlem

ekonomisk brottslighet är det väl hårdare straff än dråp etc? sen länge.

jag antar att det är för att oftast så är det många fler som drabbas av det därav så får ex johan af donner hårdare straff än om han hade gått o stampat ihjäl nån som exempel.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

För övrigt känns det som det behövs en hel del klargörande var gäller domen.

Mannen är inte dömd för mord, så att han skulle blivit dömd till 1 år och 10 månader för "mord" är felaktigt. Han är dömd för misshandel (av mannen) samt grovt vållande till annans död (eftersom han slagit kvinnan, och då åberopas kap 3 §7).

Edit: Vad jag vet så sade åklagaren Göran Olsson innan domen att han yrkade på ett "längre fängelsestraff", och i förhållande till straffskalan för grovt vållande till annans död så är det inte helt otroligt att även han kommer överklaga domen.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Sleep:

Du vet väl att pengar e mer värt en ett människo liv, "ironi" han den dära ny svensken han har ju en kroknäsa kändis till advokat! inte fan skulle jag få det om jag hamna i rättvisans klor..

Lille vän, hur gammal är du egentligen? Dina svenskakunskaper är ju helt bedrövliga!

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ja så gullig man kan va, inte kan det va du? "bjosarn" MEN på din avatar så ser du jävlit tyken ut!! men klart e man kommunist å muslim älskare , vad kan man för vänta sig...

Medlem
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Sleep:

Du vet väl att pengar e mer värt en ett människo liv, "ironi" han den dära ny svensken han har ju en kroknäsa kändis till advokat! inte fan skulle jag få det om jag hamna i rättvisans klor..

Lille vän, hur gammal är du egentligen? Dina svenskakunskaper är ju helt bedrövliga!

Nä en kommunist polare till stor käften bjosarn, har talat,
alla bugar å bockar. lille vän för dig! FUCK OFF för fan!

Medlem
Skrivet av Sleep:

Nä en kommunist polare till stor käften bjosarn, har talat,
alla bugar å bockar. lille vän för dig! FUCK OFF för fan!

Haha, även din argumentationsteknik sviktar. Gå om grundskolan så kommer du inte bara ha lärt dig att stava ordentligt, utan även ha vuxit dig ifrån denna uppenbara pubertetsvrede du verkar ha riktat specifikt mot invandrare.

Att jag sedan råkar hålla med bjosarn har inget med mina politiska preferenser att göra, utan snarare det faktum att du verkar vara uppväxt på en bondgård utan någon som helst kontakt med omvärlden hittills.

Medlem
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Sleep:

Nä en kommunist polare till stor käften bjosarn, har talat,
alla bugar å bockar. lille vän för dig! FUCK OFF för fan!

Haha, även din argumentationsteknik sviktar. Gå om grundskolan så kommer du inte bara ha lärt dig att stava ordentligt, utan även ha vuxit dig ifrån denna uppenbara pubertetsvrede du verkar ha riktat specifikt mot invandrare.

Att jag sedan råkar hålla med bjosarn har inget med mina politiska preferenser att göra, utan snarare det faktum att du verkar vara uppväxt på en bondgård utan någon som helst kontakt med omvärlden hittills.

Oj en förläst idiot! nä bone e jag inte, fast jag har flyttat i från min födelse stad, F:frölunda, jo du e en kommunistisk röv slickare. ja det kan hända att jag skriver som en kråka, ock? e du mer människa då eller? för att du kan skriva å stava bättre en mig? hm. Du jag skiter i vilket okej! SKÅL PÅ DIG! nä du kanske e nykterist, å fy fan.............

Medlem
Skrivet av Sleep:

Nä jag lovar.

TACK!

Skrivet av Sleep:

Oj en förläst idiot! nä bone e jag inte, fast jag har flyttat i från min födelse stad, F:frölunda, jo du e en kommunistisk röv slickare. ja det kan hända att jag skriver som en kråka, ock? e du mer människa då eller? för att du kan skriva å stava bättre en mig? hm. Du jag skiter i vilket okej! SKÅL PÅ DIG! nä du kanske e nykterist, å fy fan.............

<3


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Välkommen tillbaka HollowMan, vi har saknat dig.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Sleep:
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Sleep:

Nä en kommunist polare till stor käften bjosarn, har talat,
alla bugar å bockar. lille vän för dig! FUCK OFF för fan!

Haha, även din argumentationsteknik sviktar. Gå om grundskolan så kommer du inte bara ha lärt dig att stava ordentligt, utan även ha vuxit dig ifrån denna uppenbara pubertetsvrede du verkar ha riktat specifikt mot invandrare.

Att jag sedan råkar hålla med bjosarn har inget med mina politiska preferenser att göra, utan snarare det faktum att du verkar vara uppväxt på en bondgård utan någon som helst kontakt med omvärlden hittills.

Oj en förläst idiot! nä bone e jag inte, fast jag har flyttat i från min födelse stad, F:frölunda, jo du e en kommunistisk röv slickare. ja det kan hända att jag skriver som en kråka, ock? e du mer människa då eller? för att du kan skriva å stava bättre en mig? hm. Du jag skiter i vilket okej! SKÅL PÅ DIG! nä du kanske e nykterist, å fy fan.............

haha har du ens gått ut grundskolan ?

men ock vad spelar de för rol?

SKÅL kompiz


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av weizenbier:
Skrivet av Sleep:
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Sleep:

Nä en kommunist polare till stor käften bjosarn, har talat,
alla bugar å bockar. lille vän för dig! FUCK OFF för fan!

Haha, även din argumentationsteknik sviktar. Gå om grundskolan så kommer du inte bara ha lärt dig att stava ordentligt, utan även ha vuxit dig ifrån denna uppenbara pubertetsvrede du verkar ha riktat specifikt mot invandrare.

Att jag sedan råkar hålla med bjosarn har inget med mina politiska preferenser att göra, utan snarare det faktum att du verkar vara uppväxt på en bondgård utan någon som helst kontakt med omvärlden hittills.

Oj en förläst idiot! nä bone e jag inte, fast jag har flyttat i från min födelse stad, F:frölunda, jo du e en kommunistisk röv slickare. ja det kan hända att jag skriver som en kråka, ock? e du mer människa då eller? för att du kan skriva å stava bättre en mig? hm. Du jag skiter i vilket okej! SKÅL PÅ DIG! nä du kanske e nykterist, å fy fan.............

haha har du ens gått ut grundskolan ?

men ock vad spelar de för rol?

SKÅL kompiz

Hey kompis. N ä jag e en nolla, jag kan inte skriva, å stava, jag e inte muslim, ja jag blir så ledsen nu, ni e duma mot mig. Snyft,Snyft.... jag känner mig mobbad, snyft!! snälla ni sluta å mobba mig, jag lovar att jag ska gå i skolan å lära mig å skriva, för då blir man en riktig karl, hmmm FUCK OFF, Djävla nollor e ni! jag kan slå vad om att ni inga tjejer har, vem fan vill ha förlästa idioter? ingen av er har fått smaka pussy! hahahahaha jävla losers..............................

Medlem
Skrivet av weizenbier:
Skrivet av Sleep:
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Sleep:

Nä en kommunist polare till stor käften bjosarn, har talat,
alla bugar å bockar. lille vän för dig! FUCK OFF för fan!

Haha, även din argumentationsteknik sviktar. Gå om grundskolan så kommer du inte bara ha lärt dig att stava ordentligt, utan även ha vuxit dig ifrån denna uppenbara pubertetsvrede du verkar ha riktat specifikt mot invandrare.

Att jag sedan råkar hålla med bjosarn har inget med mina politiska preferenser att göra, utan snarare det faktum att du verkar vara uppväxt på en bondgård utan någon som helst kontakt med omvärlden hittills.

Oj en förläst idiot! nä bone e jag inte, fast jag har flyttat i från min födelse stad, F:frölunda, jo du e en kommunistisk röv slickare. ja det kan hända att jag skriver som en kråka, ock? e du mer människa då eller? för att du kan skriva å stava bättre en mig? hm. Du jag skiter i vilket okej! SKÅL PÅ DIG! nä du kanske e nykterist, å fy fan.............

haha har du ens gått ut grundskolan ?

men ock vad spelar de för rol?

SKÅL kompiz

weizenbier, Du det va svårt å stava till ditt pussy namn. va fan e du en nolla eller, ditt jävla pucko!!!!

Medlem

Var är moderatorerna när man behöver dom?
Jag tycker att det mest förekommer personangrepp än argument just nu på denna sidan vilket är både tragiskt och vilket FZ har noll tolerans för. Är det så svårt att vara rumsrena? >.>:down: sandlåde nivå


signatur

// FeeAC

Medlem
Skrivet av jedi007:

Var är moderatorerna när man behöver dom?
Jag tycker att det mest förekommer personangrepp än argument just nu på denna sidan vilket är både tragiskt och vilket FZ har noll tolerans för. Är det så svårt att vara rumsrena? >.>:down: sandlåde nivå

Nejnej!
Inga mods!
Den här tråden är åsum! Ett tidsdokument på hur FZ sakta men säkert håller på att bli ett nytt flashback


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av jedi007:

Var är moderatorerna när man behöver dom?
Jag tycker att det mest förekommer personangrepp än argument just nu på denna sidan vilket är både tragiskt och vilket FZ har noll tolerans för. Är det så svårt att vara rumsrena? >.>:down: sandlåde nivå

Nejnej!
Inga mods!
Den här tråden är åsum! Ett tidsdokument på hur FZ sakta men säkert håller på att bli ett nytt flashback

nja jag tycker att nivån är riktigt bra i de flesta trådar, här slant det visst till lite, men med en moderators kärleksfulla tillrättavisning och klick med pekfingret är det snabbt snabbt raderat och förgånget


signatur

thank you, come again

Medlem

"Snabbt".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar