I Am Alive-utvecklarna: pc-spelarna bara bitchar

Medlem

Kommer iaf hålla mig ifrån Ubisoft's spel efter det här jävla utspelet. Det är helt enkelt så att på konsol säljer sämre spel bättre än på pc. PC-spelare är lite mer kräsna när det kommer till kvalite (jag är iaf).

Bra spel på pc har knappast några dåliga försäljningssiffror. Medans SKIT säljer som SKIT.

Att det har med piratkopiering att göra är ren skitsnack då det kopieras minst lika mycket till konsol (iaf xbox360, nintendo wii i detta land). Blir så trött på dessa idioters uttalanden.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av krad:
Skrivet av MachOne:

Jag måste faktiskt hålla med honom lite. 90-talet, aka PC-eran är över, och nu är det långt ifrån lönsamt att bara utveckla till PC, och många PC-gamers är jävligt bortskämda.

Jag vet inte om det har med ökandet av curlingföräldrar eller vad det nu kan vara men är inte ett spel utvecklat exklusivt mot PC så klagas det alltid på att det lider av konsolifiering och att det är fördummat. Varför ska man som utvecklare satsa på en plattform som kräver mer arbete och där mer än hälften bara klagar och tar för sig utan att betala?

Visst, det är tråkigt att det går utför för PC när det gäller kvalité, men som det ser ut nu så är det långt ifrån kul att bara utveckla spel till PC, både när det gäller optimering och att få intäkterna att rulla på. Detta är dock något som spelindustrin själv har skapat. Dom gör oss konsumenter allt mer osäkra och idag kan man inte ens lita på att högt respekterande speltillverkare som Id Software ska ge oss bra valuta för pengarna.

Så du tror att PC eran är över?

Vilka tror du du det är som får spel och teknik att utvecklas om inte det är hårdvarutillverkarna till PC. Konsol är en slaggprodukt av PC utvecklingen, utan PC kommer definitivt konsolbranchen gå under, eller så för ni nöja er att spela era begränsade spel som ligger 5-10 år bakom rent grafik / modemässigt...

Sen är det ju fjortisar och personer som inte vågat spela dataspel förut bara för att det var nördigt som köper konsol idag...

du snacka skit
kvitta vilken hårdvara du sitter med på din jävla pc....alla pc spel är indirekt styrda av konsolernas hårdvara.. eftersom spelen utvecklas i första hand för xboxens hårdvara. och sen näsa generation Xbox (multiplattformsspel)

är du nöjd med att dom populäraste pc spelen är CS och The Sims som ligger 10år bakom rent grafik /modemässigt?

medelåldern för konsol ägare är runt 25-30..

Hur kan man anklaga någon för att snacka skit och sen göra det själv? Smått komiskt.

Medlem
Skrivet av Horniak:

Bra spel på pc har knappast några dåliga försäljningssiffror. Medans SKIT säljer som SKIT.
.

mmm exempelvis the witcher 2 sålde väl 1miljon ex efter 8månader, medans Gears of war pungade ut 4miljoner ex första veckan..det är ju fantastiska försäljningssiffror för ett pc spel.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av krad:
Skrivet av MachOne:

Jag måste faktiskt hålla med honom lite. 90-talet, aka PC-eran är över, och nu är det långt ifrån lönsamt att bara utveckla till PC, och många PC-gamers är jävligt bortskämda.

Jag vet inte om det har med ökandet av curlingföräldrar eller vad det nu kan vara men är inte ett spel utvecklat exklusivt mot PC så klagas det alltid på att det lider av konsolifiering och att det är fördummat. Varför ska man som utvecklare satsa på en plattform som kräver mer arbete och där mer än hälften bara klagar och tar för sig utan att betala?

Visst, det är tråkigt att det går utför för PC när det gäller kvalité, men som det ser ut nu så är det långt ifrån kul att bara utveckla spel till PC, både när det gäller optimering och att få intäkterna att rulla på. Detta är dock något som spelindustrin själv har skapat. Dom gör oss konsumenter allt mer osäkra och idag kan man inte ens lita på att högt respekterande speltillverkare som Id Software ska ge oss bra valuta för pengarna.

Så du tror att PC eran är över?

Vilka tror du du det är som får spel och teknik att utvecklas om inte det är hårdvarutillverkarna till PC. Konsol är en slaggprodukt av PC utvecklingen, utan PC kommer definitivt konsolbranchen gå under, eller så för ni nöja er att spela era begränsade spel som ligger 5-10 år bakom rent grafik / modemässigt...

Sen är det ju fjortisar och personer som inte vågat spela dataspel förut bara för att det var nördigt som köper konsol idag...

du snacka skit
kvitta vilken hårdvara du sitter med på din jävla pc....alla pc spel är indirekt styrda av konsolernas hårdvara.. eftersom spelen utvecklas i första hand för xboxens hårdvara. och sen näsa generation Xbox (multiplattformsspel)

är du nöjd med att dom populäraste pc spelen är CS och The Sims som ligger 10år bakom rent grafik /modemässigt?

medelåldern för konsol ägare är runt 25-30..

Hur kan man anklaga någon för att snacka skit och sen göra det själv? Smått komiskt.

gör jag?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av matte89:

Varför pratas det knappt om pirat verksamheten till konsolerna? Alla jag känner med Xbox kör med brända skivor.

Känns som det är mer "ok" att bränna en "backup" än att "cracka" ett PC spel, hör folk som pratar om den hemska piratvärlden på PC men har själva lämnat in krysslådan för flashning...

Inaktiv

Öh... en del i den här tråden snackar som om PCn låg på sin dödsbädd.
Så därför att en douchebag-typ på Ubisoft (som redan är hatade av PC-spelarna) inte konverterar EN DD-exklusiv konsoltitel så vill plötsligt ingen göra PC-versioner längre?

Jag räknar f ö med att killen ovan kommer få dementera sina påståenden inom en snar framtid (intervjun som de här citaten är saxade ur är ju för övrigt inte ens publicerad ännu)

Medlem
Skrivet av Broddi:
Skrivet av matte89:

Varför pratas det knappt om pirat verksamheten till konsolerna? Alla jag känner med Xbox kör med brända skivor.

Känns som det är mer "ok" att bränna en "backup" än att "cracka" ett PC spel, hör folk som pratar om den hemska piratvärlden på PC men har själva lämnat in krysslådan för flashning...

klipp dig och väx upp är mitt råd!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vill dem inte sälja till PC så behöver dem inte. Har dem en sån skitinställning till PC-spelare så vill jag faktiskt inte köpa deras spel ändå.

Business-minded = 0%

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av krad:
Skrivet av MachOne:

Jag måste faktiskt hålla med honom lite. 90-talet, aka PC-eran är över, och nu är det långt ifrån lönsamt att bara utveckla till PC, och många PC-gamers är jävligt bortskämda.

Jag vet inte om det har med ökandet av curlingföräldrar eller vad det nu kan vara men är inte ett spel utvecklat exklusivt mot PC så klagas det alltid på att det lider av konsolifiering och att det är fördummat. Varför ska man som utvecklare satsa på en plattform som kräver mer arbete och där mer än hälften bara klagar och tar för sig utan att betala?

Visst, det är tråkigt att det går utför för PC när det gäller kvalité, men som det ser ut nu så är det långt ifrån kul att bara utveckla spel till PC, både när det gäller optimering och att få intäkterna att rulla på. Detta är dock något som spelindustrin själv har skapat. Dom gör oss konsumenter allt mer osäkra och idag kan man inte ens lita på att högt respekterande speltillverkare som Id Software ska ge oss bra valuta för pengarna.

Så du tror att PC eran är över?

Vilka tror du du det är som får spel och teknik att utvecklas om inte det är hårdvarutillverkarna till PC. Konsol är en slaggprodukt av PC utvecklingen, utan PC kommer definitivt konsolbranchen gå under, eller så för ni nöja er att spela era begränsade spel som ligger 5-10 år bakom rent grafik / modemässigt...

Sen är det ju fjortisar och personer som inte vågat spela dataspel förut bara för att det var nördigt som köper konsol idag...

du snacka skit
kvitta vilken hårdvara du sitter med på din jävla pc....alla pc spel är indirekt styrda av konsolernas hårdvara.. eftersom spelen utvecklas i första hand för xboxens hårdvara. och sen näsa generation Xbox (multiplattformsspel)

är du nöjd med att dom populäraste pc spelen är CS och The Sims som ligger 10år bakom rent grafik /modemässigt?

medelåldern för konsol ägare är runt 25-30..

Hur kan man anklaga någon för att snacka skit och sen göra det själv? Smått komiskt.

gör jag?

Ja det tycker jag. Du påstår att alla pcspel är styrda av konsolernas hårdvara? Vilket helt enkelt inte är sant. Tyvärr är det vissa vinstbenägna utvecklare som vill göra snabba pengar och gör dåliga portar osv. Men finns mycket som fortfarande är utvecklat främst till PC.

De spel du hänvisar till, CS och Sims ger en bra bild på att spel kan vara bra utan att vara grafiskt avancerade, tänk också på hur gamla de är. Sen kan man fråga sig hur bra dessa spel hade vart på konsol...

Personligen tycker jag vissa spel lämpar sig bättre för konsol än pc och tvärt om.

Medlem

Multiplatformsspel är mer lönsamma på konsol än på PC. Tråkigt men så är det. Jag håller med att hans uttalande är helt efterblivet, men företag satsar där de tror pengarna finns.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Kenchu:

Multiplatformsspel är mer lönsamma på konsol än på PC. Tråkigt men så är det. Jag håller med att hans uttalande är helt efterblivet, men företag satsar där de tror pengarna finns.

Idioten hävdade aldrig att det inte var lönsamt, bara "inte värt det".
Om det tar 12 personer 3 månader att göra en konvertering och vi säger att dessa får 3000 € i månadslön i genomsnitt så innebär det 108 000 € som totalkostnad eller drygt 1 miljon kronor.
Om 50 000 köpte spelet till PC så skulle det kunna säljas för 2,15 €, mindre än 25 kr alltså, för att gå jämnt ut. Nu skulle det givetvis kosta mycket mer än så att köpa det eftersom Steam och andra DD-firmor vill ha sin andel och utgivarna gärna vill gå med vinst men ja - att få spelet lönsamt till PC är knappast något problem.

Medlem

Ja de suger...... De har släppt en video för ett antal år sedan.... Och nu ger dom oss en bitchslap i facet. Dålig stil. Kommer nog dock ändå köpa det till ps3an....ser nice ut.
Man kan ju inte annat än undra VART folk har bitchat..... Tycker att de är synd att folk håller på så, skulle nog vara kul till pc.


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Tror ärligt talat att _ingen_ bryr sig om att få Ditt godkännande
Seså nu, hoppa ned från de höga hästarna! Hur känns det?

Du säger det? Jag tror nog det ligger något i det jag sa, annars hade inte var enda jäkel jag snackar med kört samma skitsnack. Samma visa varje gång... Och jag tror jag stannar kvar på mina höga hästar. Känns bra här och man ser tydligare vad som pågår från högre höjd

Medlem

Vi måste komma ihåg att anledningen till varför tillverkarna älskar att utveckla till konsol är för att det är lätt och billigt. Det är en given hårdvara i många år framåt. Inget leta efter buggar med grafikdrivrutiner och gud vet vilken hårdvarukombination.
De behöver heller inte några direkta tekniska framsteg och allt bara rullar på. Man pumpar ut spel efter spel med i bästa fall medelmåttig kvalitet och mindre förändringar mot föregångaren och säger att det är nytt och otroligt fantasirik vad de lyckats åstadkomma. Och för varje år som går kommer det en ny generation fjårtisar med föräldrar som inte vet bättre och fortsätter köpa samma gamla skåpmat år ut och år in.
Jag tror på allvar att speltillverkare som Ubisoft fasar nästa generations konsoler för att de kommer vara tvungna att göra tekniska framsteg vilket de inte har lust att göra. It's all about the money!

Zax
Medlem

Släppts det inte till pc håller det alldrig världsklass

Testpilot

Ubisoft borde satsa på att göra bra spel istället för o bitcha över förmodade förluster på PC sidan , de har dessutom grävt sin egen grop djupare genom att helt sonika använda anala DRM metoder.

Betänk att redan på Splintercell tiden så körde de med det beryktade Starforce DRM skyddet , med klanterier som always online DRM mm så har de helt enkelt grävit ner sig i sin egen grop de skapat själva.

De tycker väl att all typ av uppmärksamhet är bra uppmärksamhet , spelet som vi pratar om här har dessutom scrappats och börjat om från grunden med ny spelmotor , lutar lite åt Duke Nukem forever stuket här

Medlem

Är inget större problem, inget pc spel = inget köp...
Nada Problemas....
Bra eller dåligt är upp till var och en att bedöma!? bra eller dåligt spel, vem vet, men av två skäl för min del så kommer jag inte köpa detta spel.
1. köper bara PC spel. 2. Med den Attityden, så skulle jag inte ens köpa det om den så fanns på marknaden.
- Visst är upp till de att ha både det ena och andra skälet till att båda ha eller inte skapa spelet för PC marknaden, men att så cyniskt räkna bort spelare och en Grupp människor, enkom för att "möjligheten" och massa kanske påståendena om en Piratmarknad, istället för ett faktum, FOLK KÖPER INTE SKIT I LÄNGDEN, de kan luras en gång att göra så, men sedan är de som gjort detta brännmärkta för evigt och de kommer gå i graven.
Så om de nu väljer att påstå att folk (läs PC spelare) enbart sysslar med pirat sysslor bara för att de har PC... så får de väl stå sitt kast, mindre försäljning och eftersom VÄRLDEN EJ är rättvist så ha så kul PS3 /Xbox spelare... ni kanske har tur denna gång och får ett bra spel, kul för er.
Samt ! OM IDIOTERNA tror att Konsol marknaden är fri från pirater så... HAHA.. in your face stupid.

Medlem

inte så konstigt att folk hellre laddar ner portade spel då dom är skit, kontrollerna är alltid sega och grafiken värdelös jämfört med pc spelens. att spel laddas ner alls är speltillverkarnas fel då dom släpper så otroligt mkt skräp som inte är nära värt priserna dom säljs för. skyrim och battlefield 3, det är prisvärda spel. inte fan lider dom av pengabrist inte.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Sanazin:

Tror ärligt talat att _ingen_ bryr sig om att få Ditt godkännande
Seså nu, hoppa ned från de höga hästarna! Hur känns det?

Du säger det? Jag tror nog det ligger något i det jag sa, annars hade inte var enda jäkel jag snackar med kört samma skitsnack. Samma visa varje gång... Och jag tror jag stannar kvar på mina höga hästar. Känns bra här och man ser tydligare vad som pågår från högre höjd

Nja, ligger nog noll i det du har sagt =] Låter mer som något du har intalat dig själv för att bekräfta dina egna påstående och påhitt, vilket du dock inte är ensam om så det är nog ingen fara.
Det är ju allmänt känt att man inte ska mata trollet men denna gång kunde jag inte låta bli. =]

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Idioten hävdade aldrig att det inte var lönsamt, bara "inte värt det".
Om det tar 12 personer 3 månader att göra en konvertering och vi säger att dessa får 3000 € i månadslön i genomsnitt så innebär det 108 000 € som totalkostnad eller drygt 1 miljon kronor.
Om 50 000 köpte spelet till PC så skulle det kunna säljas för 2,15 €, mindre än 25 kr alltså, för att gå jämnt ut. Nu skulle det givetvis kosta mycket mer än så att köpa det eftersom Steam och andra DD-firmor vill ha sin andel och utgivarna gärna vill gå med vinst men ja - att få spelet lönsamt till PC är knappast något problem.

Jag uppfattar det som att han menar att det inte är värt det eftersom man tjänar så lite pengar - inte lönsamt. Men det är väl öppet för tolkning.

Hur som helst håller jag fast vid att företag satsar där dom tror pengarna finns, och ubisoft har bedömt att PC inte är värt att satsa på i det här fallet. Jag tror knappast ubisoft skulle sluta göra spel till en viss platform om dom ansåg att det fanns pengar att tjäna. I det här fallet har dom bedömt att det helt enkelt inte är värt investeringen.

Med tanke på hur deras spel säljer på PC kan väl ingen klandra dem. Och folk borde ju inte bli så upprörda heller, för om deras spel verkligen var så populära och dom sålt mycket hade dom ju fortsatt att vilja lägga energi på det.

Stort LOL på att hela denna tråden är full av bittra kommentarer från bitchande PC-spelare.

Zax
Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Stort LOL på att hela denna tråden är full av bittra kommentarer från bitchande PC-spelare.

Jag bryr mig inte för att spelet kommer inte leva upp till min nivå eftersom det bara släpps till xbox vet jag vad dem går för och tycker vi pc spelare är bitchiga? lägg av nästan alla har gått från konsoll till pc. Ubisoft kan ta sig i röven efter heroes 6 dem vet själva om att I am alive suger lite grann och dem är arga och lägger en sådan här kommentar.. Mycket bra concept men ja ni får väl se. VI pc pirater borde ta oss i röven också eftersom nästan inte köper spel så det är svårt för utvecklarna att göra riktigt bra spel som tilltalar övre målgrupp. GIck igenom ubi soft spellista, tja två bra spel Dark messiah och double agent.

Medlem
Skrivet av Zax:
Skrivet av slartibartfast:

Stort LOL på att hela denna tråden är full av bittra kommentarer från bitchande PC-spelare.

Jag bryr mig inte för att spelet kommer inte leva upp till min nivå eftersom det bara släpps till xbox vet jag vad dem går för och tycker vi pc spelare är bitchiga? lägg av nästan alla har gått från konsoll till pc.

trenden är ganska tydlig att folk går till konsol istället för pc


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Nja, ligger nog noll i det du har sagt =] Låter mer som något du har intalat dig själv för att bekräfta dina egna påstående och påhitt, vilket du dock inte är ensam om så det är nog ingen fara.
Det är ju allmänt känt att man inte ska mata trollet men denna gång kunde jag inte låta bli. =]

Jag är nog inte den första som sagt detta, men du är så gullig när du försöker

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Zax:
Skrivet av slartibartfast:

Stort LOL på att hela denna tråden är full av bittra kommentarer från bitchande PC-spelare.

Jag bryr mig inte för att spelet kommer inte leva upp till min nivå eftersom det bara släpps till xbox vet jag vad dem går för och tycker vi pc spelare är bitchiga? lägg av nästan alla har gått från konsoll till pc.

trenden är ganska tydlig att folk går till konsol istället för pc

Det kommer nog öka. Många yngre idag lirar konsol istället för pc för det är bara och köpa konsolen, koppla den till tvn och sätta i skivan. Samt så har priserna sjunkit rejält. Själv kör jag en gammal Ps2 ännu samt en Pc.

Skrivet av Grimley:

Det kommer nog öka. Många yngre idag lirar konsol istället för pc för det är bara och köpa konsolen, koppla den till tvn och sätta i skivan. Samt så har priserna sjunkit rejält. Själv kör jag en gammal Ps2 ännu samt en Pc.

Även i min åldersgrupp (på gränsen till 30) upplever jag att folk går bort från PC till konsoller. De som tidigare var coregamers pallar inte lägre ta hand om/göra plats för en PC och väljer enkeltheten hos en konsoll.
Och för de som spelar spel mer sällan och är uppväxt i quakegenerationen så har en PS3 fortfarande helt fantastisk grafik.

Skulle vara intressant att se lite riktig statistik. Jag har en känsla att hardcore-pc är som starkast i gruppen 15-25 år.

Medlem

Så var vi där igen, denna gången är det vi konsumenter som det är fel på


signatur

Nämen!

Medlem

Jag kommer aldrig börja spela på konsoll, inte ens om spel slutar komma helt och hållet till PC. Det tekniska intresset för PC är för stort så jag kommer antagligen sluta spela spel i så fall.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Ubisoft be bitchin

Skriv svar