Halo Anniversary-nivåer blir Reach-DLC

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Atlas Redscale:

Halo har spårat ur efter Halo 3 i skonislös mjölkning, oavsätt vad det ger den serien som en gång var ett av det bästa. Så klart får alla tycka som dom vill, men att ni på FZ säger att ni "Tyckte jätte mycket om Reach" är som fingrarna över svarta tavlan för mig. Det spelet's story är något som aldrig borde ha hänt. Det passar helt enkelt inte alls in i den story som redan var förklarad av böckerna.

Halo drog helt enkelt en Star Wars/George Lucas och jag har köpt det sista Halo spelet, det kan jag vara säker på, synd att sådant här alltid slutar i grus och mjölk.

Kan du då berätta varför det är 1,5 miljon människor som varje dag är inne på Halo Reach?

Kan du förklara varför säkert tre gånger så många sitter och spelar CoD dag ut och dag in, och köper alla "nya" CoD spel? Inte jag heller. Men... Som en person sa:
"Tvåhundra miljarder flugor kan inte ha fel.
Skit ÄR gott!"

Mitt "problem" med Reach är det faktum att inget som helst ALLS som spelet tillförde går ihop med resten av storyn. Gameplayet är mer eller mindre exakt detsamma som Halo 3, förutom dessa nästan Crysis-klonade "armour abilities" som är ett enda skämt om jag ska vara ärlig.

EDIT: Nu vill jag även tillägga att jag inte bara pratar illa om Halo för att jag vill smutsa ner dess namn. Så är inte fallet. Halo (Storyn som den SKA vara) är min absoluta favorit story. Böckerna är hur sköna som helst, och Halo 1 och 2 lyckas ge en liknande kännsla så som böckerna gör. För att inte tala om att där passar storyn till 98% in med varandra.

I Reach (Och även typ Halo Wars) så har jag MYCKET svårt att hitta något nytt som faktiskt "makes sense" över huvud taget. Inga av de nya vapnen, karaktärernas drastiska ändrande av ranking-system och kroppsliga former, teknologin hos de båda sidorna och så vidare i en lista som jag kan sitta hela natten att skriva om.

Och jo, tabbar som sig så rejält som de gjorde med Reach så anser jag att jag har all rätt i världen att klaga.

Sen visst, det känns lite konstigt att t.ex. designen på rustningar, veichles och vapen är helt olika i Reach fast att det utspelars sig kort före Halo 1 men utvecklarna kan ju inte vara hur pessimistiska som helst, de måste ju kunna "upgradera" sitt spel, göra nya designer, lägga in nya grejer. Så att de kan locka folk att köpa spelet, annars hade alla spel sett likadana ut. Sen det där med att all story inte går ihop får du gå in mer på, har inte läst böckerna bara spelat spelen.

Det är mycket sant. Men därav att de drog en "Star Wars". Det handlar endast om att locka nya spelare, och så kör man över de gammla. Riktigt synd som jag sa :/

Och visst, jag kan gärna gå in på det där med storyn, men då kommer jag att sno hela tråden känns det som, och det blir ju inte lite Off-Topic, även om den allmänna Halo-communityn borde få veta. Om du vill kan vi ta det i PM..?

Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Atlas Redscale:

Halo har spårat ur efter Halo 3 i skonislös mjölkning, oavsätt vad det ger den serien som en gång var ett av det bästa. Så klart får alla tycka som dom vill, men att ni på FZ säger att ni "Tyckte jätte mycket om Reach" är som fingrarna över svarta tavlan för mig. Det spelet's story är något som aldrig borde ha hänt. Det passar helt enkelt inte alls in i den story som redan var förklarad av böckerna.

Halo drog helt enkelt en Star Wars/George Lucas och jag har köpt det sista Halo spelet, det kan jag vara säker på, synd att sådant här alltid slutar i grus och mjölk.

Kan du då berätta varför det är 1,5 miljon människor som varje dag är inne på Halo Reach?

Kan du förklara varför säkert tre gånger så många sitter och spelar CoD dag ut och dag in, och köper alla "nya" CoD spel? Inte jag heller. Men... Som en person sa:
"Tvåhundra miljarder flugor kan inte ha fel.
Skit ÄR gott!"

Mitt "problem" med Reach är det faktum att inget som helst ALLS som spelet tillförde går ihop med resten av storyn. Gameplayet är mer eller mindre exakt detsamma som Halo 3, förutom dessa nästan Crysis-klonade "armour abilities" som är ett enda skämt om jag ska vara ärlig.

EDIT: Nu vill jag även tillägga att jag inte bara pratar illa om Halo för att jag vill smutsa ner dess namn. Så är inte fallet. Halo (Storyn som den SKA vara) är min absoluta favorit story. Böckerna är hur sköna som helst, och Halo 1 och 2 lyckas ge en liknande kännsla så som böckerna gör. För att inte tala om att där passar storyn till 98% in med varandra.

I Reach (Och även typ Halo Wars) så har jag MYCKET svårt att hitta något nytt som faktiskt "makes sense" över huvud taget. Inga av de nya vapnen, karaktärernas drastiska ändrande av ranking-system och kroppsliga former, teknologin hos de båda sidorna och så vidare i en lista som jag kan sitta hela natten att skriva om.

Och jo, tabbar som sig så rejält som de gjorde med Reach så anser jag att jag har all rätt i världen att klaga.

Gameplayet i Halo Reach är HEEEEEEELT annorlunda och liknar inte ett enda annat Halo, ändå känns det som ett Halo... Men Halo 3 var världens bästa spel tills alla hoppa över till Halo Reach och CoD.

Jasså är det då? Orkade aldrig gå i online-läget något vidare utan tittat mest på mitt syskon som spelat det som en tok, och så klart Youtube och liknande.

Det gör jag gärna


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

är man halo-fan så tycker man om alla halo spelen, och halo anniversary jätte bra ide för att halo1 och tvåan på den gamla xbox går det fortfaranda o lira multiplayer online på den gamla xbox, hahahahaha folk klagar men köper spelet ändå, jag gör, halo-fan alltid fan

12
Skriv svar