Den första trailern från GTA V är här!

Medlem

Undra om spelet kommer till PC till slut. GTA 4 sålde ju uselt i USA fast bättre i Europa om jag tolkat siffrorna rätt. Ni får gärna överbevisa mig att det inte blev ett fiasko i staterna och att det kanske blir en PC version. Spela GTA på 7 år gammal teknik lockar inte alls.


signatur

Det var detta...

Medlem

Har inget negativt att säga, ser helt perfekt ut

Inaktiv
Skrivet av stormense:

Undra om spelet kommer till PC till slut. GTA 4 sålde ju uselt i USA fast bättre i Europa om jag tolkat siffrorna rätt. Ni får gärna överbevisa mig att det inte blev ett fiasko i staterna och att det kanske blir en PC version. Spela GTA på 7 år gammal teknik lockar inte alls.

Rena spekulationer från min sida: 360 och PS3-versioner med i stort sett samma grafik som i GTA IV, Wii U med bättre grafik, versioner till PC och nästa generation i ett senare skede med mycket bättre grafik.

Avstängd
Skrivet av Fargo:

GTA 5 kommer inte innehålla skivor.
Därför kan spelet egentligen vara hur stort som helst utrymmes-mässigt.

Hört talas om Blu-ray?

Medlem
Skrivet av anon_35747:
Skrivet av stormense:

Undra om spelet kommer till PC till slut. GTA 4 sålde ju uselt i USA fast bättre i Europa om jag tolkat siffrorna rätt. Ni får gärna överbevisa mig att det inte blev ett fiasko i staterna och att det kanske blir en PC version. Spela GTA på 7 år gammal teknik lockar inte alls.

Rena spekulationer från min sida: 360 och PS3-versioner med i stort sett samma grafik som i GTA IV, Wii U med bättre grafik, versioner till PC och nästa generation i ett senare skede med mycket bättre grafik.

I en artikel som fz gjorde för inte allt så länge sen så sa rockstar att de inte har övergett pc och att Max payne 3 och L.A noire är tydliga tecken på det.http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111006/osannolikt-att...

Medlem
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av Fargo:

GTA 5 kommer inte innehålla skivor.
Därför kan spelet egentligen vara hur stort som helst utrymmes-mässigt.

Hört talas om Blu-ray?

Hört talas om xbox? (Som inte har bluray-läsare).

Medlem

Håller tummarna på att man kan flyga flygplan i femman... Utan mods dvs. Längtar

Medlem
Skrivet av anon_35747:
Skrivet av stormense:

Undra om spelet kommer till PC till slut. GTA 4 sålde ju uselt i USA fast bättre i Europa om jag tolkat siffrorna rätt. Ni får gärna överbevisa mig att det inte blev ett fiasko i staterna och att det kanske blir en PC version. Spela GTA på 7 år gammal teknik lockar inte alls.

Rena spekulationer från min sida: 360 och PS3-versioner med i stort sett samma grafik som i GTA IV, Wii U med bättre grafik, versioner till PC och nästa generation i ett senare skede med mycket bättre grafik.

I en artikel som fz gjorde för inte allt så länge sen så sa rockstar att de inte har övergett pc och att Max payne 3 och L.A noire är tydliga tecken på det.http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111006/osannolikt-att...

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av Fargo:

GTA 5 kommer inte innehålla skivor.
Därför kan spelet egentligen vara hur stort som helst utrymmes-mässigt.

Hört talas om Blu-ray?

Hört talas om xbox? (Som inte har bluray-läsare).

40% av alla xbox 360 har 20gb eller mindre hårddisk vilket gör att alla inte kan ha det på en hårddisk så nerladdning endast är väldigt osannolikt. Dock lär det bli flera dvd:er för xbox

Medlem

Jag vägrar kolla på mer FZ ultralånga reklamtrailers. BF3 igår var den sista för min del.
Det är väl den igen förmodar jag.

Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:

I en artikel som fz gjorde för inte allt så länge sen så sa rockstar att de inte har övergett pc och att Max payne 3 och L.A noire är tydliga tecken på det.http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111006/osannolikt-att...

Okej, najs. Låter definitivt som att åtminstone deras största spelserie GTA är garanterad pc-versioner.

Medlem

Kan detta vara ett releasedatum?
http://i41.tinypic.com/14in147.png

24/5/2012?

Medlem

SUCK! Vad var det som var så bra med det här? Så fort det visas en trailer om en spelserie som är stor så avgudar man det. Tycker inte det var något speciellt. Men det kommer säkert bli ett jäkligt bra lir. Softa ned lite så blir nog allt bra trots allt.

Medlem
Skrivet av pellevinken:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av RobbazSweC:

Vinewood finns i San Andreas.

Trailern innehöll delar från alla områden i San Andreas.

Jaså, från San Fierro och Las Venturas? Var då?

För övrigt hette EN stad i GTA(1) San Andreas. Den hette inte Los Santos då.

Jag har inte sett någon skymt av motsvarande San Fransisco eller Las Vegas.
Endast Los Angeles... Jag vet inte hur folk tolkar in annat i trailern...

Mount Chiliad ligger strax under San Fierro, på en halt annan ö än Los Santos medan oljepumparna i ökenområdet är landmärken strax utanför Las Venturas. Fälten som besprutas i trailern passar bäst in i Flint County, även det på en helt annan ö än Los Santos.

Vidare så står det San Andreas på registreringsskyltarna medan det bland annat står Los Santos klottrat under bron som visas någonstans mot trailerns slut.

Antingen så finns alla städer representerade i spelet eller så finns endast L.A. med varierad terräng runtom. För det sistnämnda så måste Rockstar dock möblera om San Andreas ordentligt, som tidigare nämnts så tror jag inte heller att jetplan, vanliga plan, zeppelinare och förmodligen helikoptrar skulle finnas om spelvärlden endast omfattade Los Santos.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av pellevinken:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av RobbazSweC:

Vinewood finns i San Andreas.

Trailern innehöll delar från alla områden i San Andreas.

Jaså, från San Fierro och Las Venturas? Var då?

För övrigt hette EN stad i GTA(1) San Andreas. Den hette inte Los Santos då.

Jag har inte sett någon skymt av motsvarande San Fransisco eller Las Vegas.
Endast Los Angeles... Jag vet inte hur folk tolkar in annat i trailern...

Mount Chiliad ligger strax under San Fierro, på en halt annan ö än Los Santos medan oljepumparna i ökenområdet är landmärken strax utanför Las Venturas. Fälten som besprutas i trailern passar bäst in i Flint County, även det på en helt annan ö än Los Santos.

Vidare så står det San Andreas på registreringsskyltarna medan det bland annat står Los Santos klottrat under bron som visas någonstans mot trailerns slut.

Antingen så finns alla städer representerade i spelet eller så finns endast L.A. med varierad terräng runtom. För det sistnämnda så måste Rockstar dock möblera om San Andreas ordentligt, som tidigare nämnts så tror jag inte heller att jetplan, vanliga plan, zeppelinare och förmodligen helikoptrar skulle finnas om spelvärlden endast omfattade Los Santos.

Sen tycker jag vindkraftverkens plats ser ut som nära Las Venturas. Liknar stället nära den stora grävplatsen i GTA SA, som låg nära Las Venturas.

Medlem

Bevis på att det INTE är Vercetti i trailern: http://ps3.ign.com/articles/121/1211384p1.html

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Brain:

Försök att hålla diskussionen saklig. Bara för att någon tycker att GTA V är fult eller snyggt betyder inte att personen i fråga "trollar" eller har synfel. Kritisera folks åsikter istället för folk. Personangrepp är inte tillåtet!

Nu var det dock så att han också sa att grafiken såg ut "typ exakt som San Andreas", inte bara att den är ful och det var det jag reagerade på. Åsikten får mig att dra den logiska slutsatsen att han antingen trollar eller inte ser ordentligt. Ett tredje alternativ är ett skevt minne. Inte heller ser jag hur det som skrevs är ett personangrepp.

Skrivet av Preed:

Känns det inte lite som dom har gjort "I came back/here to straighten out" - också blir man indragen i massa skit, i typ varje spel dom gjort?

Jag känner mig missnöjd med det jag fått veta hittils, dom beträder gammal mark med en gammal story premise. What's the twist? Undrar jag. Varför ska jag spela detta igen? Det känner jag inte att jag fått svar på alls. Vem vet, kanske kommer det.

Det är sällan en utvecklares försäljningsargument görs tydliga i en teaser...

Medlem

Sims:arna har flyttat till San Andreas!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Detta kan bara bli grymt. Har alltid velat se ett återbesök till San Andreas, utan den lite påklistrade gangsterattityden från det första spelet, och det verkar ju vara precis vad vi kommer få nu. Direkthype!

Medlem
Skrivet av Fargo:

Bevis på att det INTE är Vercetti i trailern: http://ps3.ign.com/articles/121/1211384p1.html

James Earl Jones gör inte Vaders röst i The Force Unleashed, det är fortfarande samma karaktär i spelet.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Fargo:

Bevis på att det INTE är Vercetti i trailern: http://ps3.ign.com/articles/121/1211384p1.html

James Earl Jones gör inte Vaders röst i The Force Unleashed, det är fortfarande samma karaktär i spelet.

Relevant jämförelse?
Vi får se helt enkelt. Men det är väldigt lite som tyder att det skulle vara Vercetti. Tror Rockstar med flit framhävde det så här så dessa diskussioner skulle starta. Men jag tror med all säkerhet att det INTE är Vercetti.
Time will tell.

Medlem

Musiken i trailern är The Small Faces - Ogden's Nut Gone Flake om någon undrar Bra som helvete!!!!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Trailern sög....


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv
Skrivet av saru:

Musiken i trailern är The Small Faces - Ogden's Nut Gone Flake om någon undrar Bra som helvete!!!!

Glöm inte att alla trailerlåtar också är med i spelet. Det betyder att vi kan vänta oss en radiokanal med andra liknande låtar. Genre 60- och 70-talsrock?

Medlem

*nöjd* det kommer bli FETT! san andreas i nytappning och helt annan story känns perfekt! tänk bara skillnaden på gta iv och gta III

Inaktiv
Skrivet av Fargo:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Fargo:

Bevis på att det INTE är Vercetti i trailern: http://ps3.ign.com/articles/121/1211384p1.html

James Earl Jones gör inte Vaders röst i The Force Unleashed, det är fortfarande samma karaktär i spelet.

Relevant jämförelse?
Vi får se helt enkelt. Men det är väldigt lite som tyder att det skulle vara Vercetti. Tror Rockstar med flit framhävde det så här så dessa diskussioner skulle starta. Men jag tror med all säkerhet att det INTE är Vercetti.
Time will tell.

Jag tycker inte heller det är en relevant jämförelse. Vader är milt sagt en viktig karaktär i Star Wars. Tommy Vercetti är ingen nödvändig karaktär, därför skulle man bara välja honom om man hade samma röstskådespelare. Och även det hade varit möjligt (Ray Liotta lär väl inte ta mycket betalt nuförtiden) så tror jag inte Rockstar skulle återanvända en figur.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av pellevinken:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av RobbazSweC:

Vinewood finns i San Andreas.

Trailern innehöll delar från alla områden i San Andreas.

Jaså, från San Fierro och Las Venturas? Var då?

För övrigt hette EN stad i GTA(1) San Andreas. Den hette inte Los Santos då.

Jag har inte sett någon skymt av motsvarande San Fransisco eller Las Vegas.
Endast Los Angeles... Jag vet inte hur folk tolkar in annat i trailern...

Mount Chiliad ligger strax under San Fierro, på en halt annan ö än Los Santos medan oljepumparna i ökenområdet är landmärken strax utanför Las Venturas. Fälten som besprutas i trailern passar bäst in i Flint County, även det på en helt annan ö än Los Santos.

Vidare så står det San Andreas på registreringsskyltarna medan det bland annat står Los Santos klottrat under bron som visas någonstans mot trailerns slut.

Antingen så finns alla städer representerade i spelet eller så finns endast L.A. med varierad terräng runtom. För det sistnämnda så måste Rockstar dock möblera om San Andreas ordentligt, som tidigare nämnts så tror jag inte heller att jetplan, vanliga plan, zeppelinare och förmodligen helikoptrar skulle finnas om spelvärlden endast omfattade Los Santos.

Förstår inte hur folk lyckas tolka in att hela San Andreas kommer att avbildas i GTA V? Jag säger inte att det är omöjligt, men inget ifrån trailern tyder på att San Fierro eller Las Venturas är med. Argumentet att oljepumparna är landmärken utanför Las Venturas håller inte riktigt, i trailern ser vi ju tydligt Los Santos' skyline i fjärran när de visas i bild, jag ser heller inga ökenscener i trailern, utan mest prärieliknande gräsområden. I sista sekvensen av trailern ser vi ju även att det numer finns rätt dramatiska landskap runtomkring Los Santos, vilket ser ut att tyda på att berget vi ser up close i början av trailern kan finnas i närheten.

Rockstar har tidigare möblerat om rätt så kraftigt när Liberty City tog steget ifrån GTA III till GTA IV. Anledningen till att det står San Andreas på registreringsskyltarna torde ju kunna bero på att Los Santos är beläget i den fiktiva staten San Andreas, precis på samma sätt som Liberty City ligger i Liberty State (tillsammans med Carcer City som omnämns i GTA-GTA III).

Personligen tror jag att vi kommer att få se ett superdetaljerat Los Santos med stora vidder omkringliggande landsbygd och vildmark samt några mindre samhällen.

Det faktum att jetplan visas upp i trailern innebär ju knappast heller att vi kommer kunna flyga dem i spelet, dessutom fanns ju möjligheten att flyga helikopter och propellerplan i GTA Vice City (även om flygplanet bara figurerade i ett uppdrag) som var betydligt mindre än San Andreas. Jag tvivlar inte en sekund på att spelvärlden kommer att vara stor, men från den här trailern att döma så kommer vi att leka i en stor och detaljerad stad med gott om landsbygd omkring sig.

Medlem
Skrivet av anon_35747:
Skrivet av saru:

Musiken i trailern är The Small Faces - Ogden's Nut Gone Flake om någon undrar Bra som helvete!!!!

Glöm inte att alla trailerlåtar också är med i spelet. Det betyder att vi kan vänta oss en radiokanal med andra liknande låtar. Genre 60- och 70-talsrock?

Vore inte helt fel Saknade en liknande kanal i GTA IV


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Fy fan va underbart!

Medlem

För de som utesluter andra städer pga att fokus i trailern ligger på Los Santos så kan det vara bra att färska upp minnet med den första trailern för San Andreas:

http://www.youtube.com/watch?v=Pze6mdhnBLM

Även där är det endast Los Santos som visas.

Skriv svar