Steve Jobs är död

Medlem
Skrivet av Snakalabama:
Skrivet av taha:

Han blev nog besviken vid företagets presentation av gårdagens iPhone 4S och tänkte : F**k Thit S**t. i cant do this anymore :D.

Var nog det sämsta skämtet jag har hört.

Okej.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Nu är det slut för Apple är jag rädd, de kommer åter att sjunka ner till det mariginalföretag de var innan Jobs. I princip allt som man idag förknippar med Apple kom just under hans tid i ledningen, och han förde Apple från hotande konkurs till miljonsäljare bland casuals.
Men tveklöst, utan honom försvinner magin och iPhone, iPad, iPod och liknande blir väl tids nog ersatta av andra produkter och Apple blir inte längre det självklara valet av "instegsmodell" för de som saknar teknikkunskap/intresse.

Så illa tror jag inte det kommer bli, Apple har massor av vissionärer kvar, inte minst deras Chefsdesigner Jonathan Ive som varit med och designat merparten av alla apples produkter sedan Steve kom tillbaka till apple under mitten på 90-talet, iMac, iPod, Macbook, iPhone och iPad är alla hans skapelser.

Medlem

Blev också väldigt förvånad när jag såg rubrikerna i tidningarna. Fan va tråkigt. Vem har vi nu? Bill Gates? Han är typ Steve Jobs light.

Medlem

Ett fet finger till alla som kommenterat att det inte bryr sej...

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Blev också väldigt förvånad när jag såg rubrikerna i tidningarna. Fan va tråkigt. Vem har vi nu? Bill Gates? Han är typ Steve Jobs light.

För det första, hur kan du vara förvånad när hans dödruna bara väntat på att bli tryckt i flera, flera månader? Och för det andra. Bill Gates gör betydligt mer för mänskligheten än vad Steve Jobs någonsin gjort. Och här talar jag inte om hur mycket pengar den och den givit, utan betydligt mer personliga insatser, eller att Jobs kanske ger massor med pengar utan att göra stora PR-grejer av det - fine. Men herr Gates har talat inför stora politiska genomföranden, både för och emot. Bland annat om sociala orättvisor, svält, och tillgång till medicin för de fattigaste i världen. Att kalla Gates för en "Jobs light" är en otrolig förolämpning - för hela mänskligheten. Så stanna du vid "RIP Jobs", eller något annat - men håll inte på att kasta skit på Bill Gates undertiden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Mycket Sorgligt för hans vänner och familj.

Och tack så hemskt mycket för att du har varit med och skapat en av tidernas vidrigaste företag någonsin...tack Steve.

Medlem
Skrivet av Scourged:

Ett fet finger till alla som kommenterat att det inte bryr sej...

QQ mer

Medlem

Även om jag inte gillar mac-produkter var Jobs en imponerande man. RIP.

Medlem

R.I.P Steve Jobs

Väldigt inspirerande tal som länkats i nyheten, fick i alla fall mig att tänka efter lite

Medlem

Det är tråkigt när folk dör. Det var en lastbilschaffis som dog i trafiken igår också hörde jag på radion.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

RIP Hoppas det går bra för apple ändå

Medlem

Vem bryr sig? det dör folk hela tiden, jag kände inte honom så jag skiter i det.

Medlem

RIP eftersom han var en människa(?)

Dock är denna uppmärksamheten löjlig.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Voorhees:

Blev också väldigt förvånad när jag såg rubrikerna i tidningarna. Fan va tråkigt. Vem har vi nu? Bill Gates? Han är typ Steve Jobs light.

För det första, hur kan du vara förvånad när hans dödruna bara väntat på att bli tryckt i flera, flera månader? Och för det andra. Bill Gates gör betydligt mer för mänskligheten än vad Steve Jobs någonsin gjort. Och här talar jag inte om hur mycket pengar den och den givit, utan betydligt mer personliga insatser, eller att Jobs kanske ger massor med pengar utan att göra stora PR-grejer av det - fine. Men herr Gates har talat inför stora politiska genomföranden, både för och emot. Bland annat om sociala orättvisor, svält, och tillgång till medicin för de fattigaste i världen. Att kalla Gates för en "Jobs light" är en otrolig förolämpning - för hela mänskligheten. Så stanna du vid "RIP Jobs", eller något annat - men håll inte på att kasta skit på Bill Gates undertiden.

Om du fick bestämma skulle jag stannat där. Men nu har vi båda olika åsikter. Mina åsikter kvarstår så vi kan sätta punkt för en pinsam debatt direkt.

Medlem
Medlem

Jag tycker att alla ska sluta bry sig om att han får mer uppmärksamhet än någon annan, en kompis till mig gick bort för drygt ett år sedan, han var 13 år. han fick inte så mycket uppmärksamhet för det, man det är irrelevant, för jag bryr mig om honom.

Medlem

Väldigt tråkigt att höra om hans bortgång. Han var bara ett år yngre än min egen far. Måste vara hemskt för hans familj.

Medlem

Tråkigt! Vila i frid!

iRip

Medlem
Skrivet av johntis:

Synd om honom antar jag, men apple är ett äckligt företag som inte bryr sig om nått annat än vinst så...

...så därför är deras produkter skit som igen vill ha? Varför tror du det har gått så bra för dem? Jo för dem har kommit med produkter vi konsumenter vill ha.

Medlem

Sannerligen en mörk dag. Väldigt tråkigt. *Skrivet på min MacBook*

Inaktiv

Har deppat hela dan p.g.a denna nyhet
R.I.P Steve Jobs

Medlem

rip rip .,....

Medlem

Läskigt att inte ens en man med så mycket pengar kan lura döden.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Alla som inte bryr sig måste nog läsa på lite. Är själv väldigt illa berörd av detta även om jag visste att de var nära. Jag har länge sett upp till Jobs men framför allt till en betydligt närmare person som tyvärr gick bort i under samma omständeigheter nyligen. Båda två sanna visionärer och mycket framgångsrika både socialt och i karriären inom ungefär samma område. Behöver bara nämna Micronic Laser Systems och de som vet något om IT idag borde veta vad jag pratar om.

Har mått och mår fortfarande väldigt dåligt av detta. Och tro mig, pengar är de minsta dessa ledare bryr sig om. Men självklart måste de skapa produkter som gynnar företaget, men mest av allt handlar de om att förverkliga deras vision av framtiden.

Så snälla, ni som "inte bryr er", ingen bryr sig eller kommer bry sig om er heller med den inställningen.

Medlem
Skrivet av korosuu:

They took our Jobs!

Too Zune?


signatur
Medlem

Alltid varit ett stort Apple fan enda sen jag gick på dagis. Vila i frid Steve!

Aldrig ägt en Apple-produkt i mitt liv och alltid haft lite svårt för just Apple. Samtidigt går det inte att förneka hur otroligt viktig Steve Jobs varit och hur banbrytande många av hans idéer varit, oavsett om man är Apple-fantast eller ej. Det är sannerligen en riktig visionär och fantastisk affärsmakare som gått ur tiden, och det är verkligen sorgligt när så briljanta människor försvinner alldeles för tidigt.

Medlem

Jag har aldrig ägt en Apple-pr... hm... Sebastian skrev det jag tänkte skriva.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

R.I.P. och tack för allt du gjort för oss! Du visade vägen mot framtiden, delade med dig av dina drömmar, och är utan tvekan en bland dom största och viktigaste visionärerna och uppfinnarna för mänskligheten.

Medlem

Min första dator var en Macintosh från Apple. Idag har jag en IPhone

Riktigt synd detta i alla fall. R.I.P


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Skriv svar