L.A. Noire-studion stängs
Synd. Jag har bokat PC-versionen och hoppas att den är bra.
Det känns så fel att en studio som lyckats så bra med ett spel ska stängas ned på en gång.
Om det där med arbetstiderna stämde så kanske de anställda inte hade velat varit kvar i alla fall.
Jäkligt tråkigt
Hoppas dom uppstår med någon bra finansiär.
Jag gråter en stilla tår för dessa utvecklare som vågade göra något nytt.
Nytt och nytt... Det är ju samma spel som rockstar gjort i ett årtionde! GTA i olika tappningar! Det enda som var nytt egentligen var sättet dom fångade motion capture för ansiktena. Dock är det ett jävligt bra spel, precis som GTA och RDR. Men dom borde verkligen försöka göra nåt mera med spelen. MP i RDR var ju ett steg i rätt riktning och jag tror GTA kommer få nåt liknande
1# FZ Troll
Vad händer med PC-versionen för L.A. Noire nu då? Fortfarande på G?
Release är 11/11/11.
Jag gråter en stilla tår för dessa utvecklare som vågade göra något nytt.
Nytt och nytt... Det är ju samma spel som rockstar gjort i ett årtionde! GTA i olika tappningar! Det enda som var nytt egentligen var sättet dom fångade motion capture för ansiktena. Dock är det ett jävligt bra spel, precis som GTA och RDR. Men dom borde verkligen försöka göra nåt mera med spelen. MP i RDR var ju ett steg i rätt riktning och jag tror GTA kommer få nåt liknande
Har du spelat L.A. Noire? Att jämföra det med GTA som är mer renodlad action och vårdslös körning blir väldigt fel även om vissa likheter så klart finns. Hela upplägget med att leta bevis och förhöra misstänkta m.m. är ju mer eller mindre nyskapande och har aldrig gjorts i en sån högprofil titel förut.
/ LordDaimos
hur är det möjligt när det sålt så bra?
Så här fungerar spelutvecklingsekonomi (generellt sett):
Förläggaren (Rockstar) sitter på en stor hög pengar. De betalar en utvecklare (Bondi) löpande i förskott för att göra spelet. Dessa pengar går till personalens löner, och (förhoppningsvis) till en kassa som säkrar studions överlevnad mellan projekt. När spelet släpps så får förläggaren 100% tills dess att projektet gått runt, sedan får utvecklaren en viss royalty. Förläggaren tar den stora ekonomiska risken, men håvar även in större delen av vinsten. I vissa fall kan förläggaren skita i att betala royalty om utvecklaren misslyckats med att leverera i tid.
Med detta system i åtanke så är det inte alls konstigt att en studio kan gå under straxt efter att de släpper ett storsäljande spel. Speciellt inte när det tagit sju år att få klart spelet.
Sålde mitt Noire och överlycklig att någon betalade 200kr för den skiten. Var så jävla besviken på repetitionen, världens sämsta bil och kroppsfysik samt URTRÅKIG stad!
Gör mig ingenting att skiten försvinner faktiskt, hittade ingenting bra och jag la ner många timmar för att ge det en chans för en kompis sa "att det blir bättre längre in"...nej
Vad händer med PC-versionen för L.A. Noire nu då? Fortfarande på G?
Release är 11/11/11.
Det blir ett köp för min del, förutsatt att det inte har GFWL / SECUROM / RGSCL etc. Gta 4 var ju så fyllt med drm att man vart mörkrädd.
Jag köper det oavsett. Det är dock fortfarande ett plus för mig om man slipper DRM.