Friskyttarna | Svenskt MMO-community

Medlem
Skrivet av Godnoken:

Hej igen!
Undrade om friskyttarna är aktiva i betan som pågår nu?
Har precis fått en invite nämligen (:

Tjena!

Vad jag vet har ingen luskat tag på en betanyckel, vi har fullt upp med det vanliga spelet för tillfället!

Du är fortfarande varmt välkommen i höst!

@Mosoloa1

Nej, jag brukar inte byta spel ofta. Speciellt inte om jag har hittat ett spel jag gillar och trivs i. (GW 4 år, WAR 2år LotRO 1år>)

Anledningen till att jag inte var överdrivet aktiv i Aion var (som jag även då upplyste alla om) att mitt spel blev flera veckor försenat. När jag sedan kom in spelet var jag så aktiv jag förmådde. En stor del av alla som hade sagt att de skulle vara med dök inte upp, spelet var Tråkigt och jag tappade sugen. För att inte vara en bromskloss lämnade jag över ledarrollen till den av oss som hade högst level och var mest aktiv. Vad mer finns att begära?

Vidare förstår jag fullt ut vad det krävs för att leda en framgångsrik och välfungerade guild. Medlemmar som är villiga att hjälpa till. Något som saknades i det här fallet.

Edit: Väldigt roligt, men den här gången består kinshipet av engagerade medlemmar.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tack tack!
Drar kanske med mig en kompis också om han ska vara med när jag börjar, får se


signatur

Wai

Medlem

Nej ingen i vårt kinship är i betan, men väl en av våra skribenter på MMOfocus.

@Mosoloa
V1ctory är inte kinship ledare, utan en av officerarna. Du kan vara försäkrad om att Friskyttarna kommer att finnas kvar länge i Midgård. Jag har nämligen inga planer på att spela något annat spel, åtminstone inte innan GW2 lanseras. Dessutom är jag inte övertygad om att jag kommer att lämna LotRO ens för GW2. Allt beror på hur Turbine hanterar utvecklingen av den nya versionen från hösten och framåt.

Välkommen


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Den 10 september lanseras Turbine LotROs F2P version. Söker ni ett kinship till dess, välkomna till http://friskyttarna.eu


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Hej, skriver här för säkerhets skull om ni inte ser det på hemsidan;
Är i Spanien då och jag lär inte spela mycket Lotro när jag kommer hem heller för då ligger Halo: Reach och bara väntar på att öppnas!
Men hoppas ni har kvar en plats till mig när jag väl börjar


signatur

Wai

Medlem

Självklart finns det kvar en plats för dig. Knappt två veckor kvar till den nya versionen av LotRO lanseras, och redan har vi fått förfrågningar från en hel del nya spelare. Så det ser ut att bli en trevlig höst!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Lite uppdatering. Det är nu bara tre dagar kvar till LotROs F2P lansering med allt vad det innebär.

Friskyttarna består just nu av ett tjugotal spelare av båda könen i åldern 16-43 år, dock med en viss övervikt av spelare i den senare delen av skalan. Vi har fått en del nya medlemmar sista tiden som är helt nya i LotRO, så levelmässigt finns det medlemmar i alla nivåer. Vi sätter en ära i att bevara en varmt och hjälpsam anda. Hos oss finns inga krav på hur mycket du skall spela eller vilken utrustning du måste ha. Vi spelar för att ha kul och till våra led är alla välkomna, både alver, dvärgar, hober och människor.

Vår hemsida och forum finner ni på: http://friskyttarna.eu


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

spelade i NSRS grupp lord of the rings
Jag är level 31 BLACKDOR
käns svårt hitta spel känslan igen , spelade när vi spelet var nytt
spelat 3 gånger sen börjat betala spelet i sagan om ringen .

Jag har spelat I eve online NSRS
vi var ca 200 svenskar med masa olika grupper , vi hade svensk station ,

Tiden för ryssar kinzer över väldeliga av botar . hade man hållit utan för ryssar kinzer ,
Då skule nog många online spelet inte blivit så förstörd .

NSRS age of conan hade vi by också , komm till level 60

test runt lite olika online spel .
alla online spel är för lika , det saknas något

Medlem

Är guildet aktivt?

Medlem

I allra högsta grad. Du är välkommen att ansöka via vår hemsida.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Kan inte hitta någon server som heter Evernight

Medlem

Då har du laddat ner US klienten och inte EU klienten. OBS att F2P ännu inte lanserats i EU.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Vym
Medlem
Skrivet av Genemos:

Kan inte hitta någon server som heter Evernight

I så fall har du nog laddat ned den amerikanska klienten istället för den europeiska. Den europeiska går att hitta på http://lotro-europe.com eller http://community.lotro-europe.com

Värt att nämna är att LotRO inte blivit F2P i Europa ännu men du kan ändå ladda ned en 14-dagars trial och spela i 2 veckor och sen fortsätta på din karaktär när spelet blir F2P

EDIT: Otroligt Snake, du hann före mig med en minut!

Medlem

Usch, hatar sådant skräp när man tar ner fel klient.

Medlem

Vi har ny adress: http://friskyttarna.eu

Välkomna!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag väntar fortfarande på att det ska bli gratis i EU, jag och min polare är lvl 10-11 just nu. Trialen tog slut för någon vecka sedan, vill spela nu!


signatur

Wai

Medlem

Varför köper du inte en månads prenumeration? Du kan alltid gå F2P sen. Just nu ser det ut som om lanseringen dröjer i EU.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Nja, vill inte lägga ut pengar på sånt.. det är just därför jag tänkt spela lotro, för att det blir gratis


signatur

Wai

Medlem

LotRO blir inte gratis. Upp till level 20 ungefär är det fritt. Men i de efterföljande zonerna upp till level 50 måste du antingen ha prenumeration eller köpa quest-packs från online butiken för att ha något att göra. Från level 50-65 kan du köra gratis under förutsättning att du köpt expansionerna.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag vet, men man kan ju nörda deeds och liknande för att få points sen köpa packs därifrån = gratis


signatur

Wai

Medlem

Kanon, då syns vi när F2P lanseras i EU


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Det gör vi! Får hoppas det lanseras snart, vill lira nu!


signatur

Wai

Medlem

Den 25/10 börjar testerna av F2P versionen i EU. Lansering närmar sig. Friskyttarna har idag ungefär ett 20-tal aktiva medlemmar, varav hälften i level 55-65. Men alla är välkomna, nybörjare såväl som veteraner. Mer info finner ni på http://friskyttarna.eu


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

På tisdag den 2 november lanseras LotROs F2P version i EU med allt vad det innebär med nya områden osv. Är ni intresserade av att spela i ett kinship som är känt för sin varma gemenskap, är ni välkomna att skriva en ansökan på vår hemsida.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Skrämmande att se så många till slakt!Hur kan man gå på ljug från lotros sida gratis men om ni vill bli högre betala. många kommer att bli fattiga där:)Dark age of camelot är det ända rätta äldsta spelet samt så är dom ärliga:)Samt förnyade.

Medlem

förnyade, ärliga? , vad är det man ljuger om ang lotr?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

@dakadabra

Jag kan rekommendera dig att du tar dig 1 minut till att läsa vad Turbine skrivit om LotROs tre olika medlemsnivåer. Om du fortfarande känner dig lurad efter det, kan jag bara beklaga. Det kan nämligen inte bli mer uppenbart än så.

F2P versionen är en ”win-win” situation för spelarna. Tidigare fanns endast möjligheten att prenumerera på LotRO. Nu finns ett val: antingen kör du F2P varianten och spelar gratis upp till level 20, för att därefter köpa quest-packs till de områden du vill utforska. Eller så skaffar du en prenumeration och har full access till allt i LotRO. Spelar man lite, är F2P varianten bäst. Spelar man mycket, är en prenumeration att föredra. Svårare än så är det inte!

För er som är nyfikna att prova på LotROs nya F2P version och letar efter ett svenskt kinship, är ni välkomna att höra av er till Friskyttarna på Evernight. Vi är ett 30-tal medlemmar och har en bra mix av nya såväl som erfarna spelare. För mer info besök vår hemsida http://friskyttarna.eu


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

@dakadabra

LotROs tre olika medlemsnivåer. Om du fortfarande känner dig lurad efter det, kan jag bara beklaga. Det kan nämligen inte bli mer uppenbart än så.

Nu finns ett val: antingen kör du F2P varianten och spelar gratis upp till level 20, för att därefter köpa quest-packs till de områden du vill utforska. Eller så skaffar du en prenumeration och har full access till allt i LotRO. Spelar man lite, är F2P varianten bäst. Spelar man mycket, är en prenumeration att föredra.

Ser du inte vad du skriver?Detta är just problemet ingen som spelar ett mmos vill stanna vid lvl20,2.i och med detta så kommer folk att betala för bättre armor klädder osv....för att kunna vinna.Att betala redan från början finns i alla mmos inclusive mitt dark age of camelot,tycket detta sätt är mera ärligt då man ser hur folk lämnar lotro då spelet inte ger dom något,helt enkelt inte värt det.men nu ska man alltså lura människor.

Medlem

Jag kan rekommendera dig att spela LotRO innan du skriver en massa felaktigheter. Låt mig till att börja med konstatera att man som F2P spelare i LotRO har valmöjligheten att köpa "tillgänglighet" (quest-packs för områdena mellan lvl 20-50) och en mängd olika kosmetiska prylar (väskor, festival kläder utan stats mm), samt expansiorna.

Väljer man att inte köpa quest-packs eller expansioner, har man fortfarande möjlighet att uppleva alla områden, men är begränsad till att endast kunna göra epic quest line serierna och inte övriga quests. Väljer man att inte spendera en enda krona, är det alltså möjligt att fortsätta spela gratis efter lvl 20, men det kommer att innebära en hel del grinding.

Men det går att minska grindingen som F2P, genom att göra alla deeds i startområdena som genererar turbine points (för vilka man handlar i lotro store), kan man få ihop tillräckligt många poäng för att köpa exempelvis quest-packet för Lone-lands. Så vill man absolut inte spendera en enda krona och har mycket tålamod, kan man även komma åt quest-packs för level 20+ områdena.

Till skillnad mot vad du verkar tro, så kan man inte köpa sig till "vinst". Bra armor och vapen får du göra dig förtjänt av i spelet genom quester, instanser, mob drops eller crafting. Det är inget du kan köpa i LotRO store.

Sedan har du helt fått om bakfoten att folk lämnar LotRO. Det är nämligen precis tvärtom. Nya servers har precis öppnat i både USA och EU, och det totala antalet spelare växer.

Den nya F2P versionen ger spelare möjlighet att prova på spelet gratis upp till level 20. Trivs de och vill fortsätta spelet kan man välja att antingen fortsätta som F2P, bli premium (köpa från store) eller bli vip medlem (prenumerant).

Förklara gärna hur Turbine luras genom att ge spelarna flera olika valmöjligheter, i stället för kort och gott bara en (prenumeration)?

För jag måste erkänna att jag inte ser logiken i ditt resonemang!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

För att komplettera det Snake skrev:

Pay 2 Win existerar knappt. Det enda som ger dig någon som helt spelmässig fördel är följande:

Ett par nya pots som kan användas kontinuerligt, dessa ger en del extra liv och power om man använder dem direkt efter varandra. MEN, det kostar en jäkla pengar att göra detta och communityn ger dig en verbal misshandel om du gör detta.
(Dessa kan f.ö vara borta från LotRO store, det pratades om det förut.)

Utöver det kan den som vill köpa +10 av en valfri stat EN gång. För det betalar du ca 50kr och får knappt någon fördel alls. Stat taken ligger i dagsläget på 650 och då stats skalar mycket dåligt med extra skada, hp och liknande ger +10 knappt något alls. Sedan är det inte alltför svårt att ta sig till 650 heller, man buffas rätt rejält i de flesta grupper.

T.ex. ger 10 vitality dig 30 hp och +0.0X % wound resist, som referens ligger en vanlig karaktär på runt 6k hp samt 5%+. wound resist.

Pay to win existerar alltså bara i huvudet på de som aldrig har (men borde) pröva LotRO.

Själv lär jag spendera några kronor extra i månaden trots fortsatt prenumeration, man byter helt enkelt lite pengar mot att slippa mycket grind i spelet.

I min mening har de flesta något att hämta i LotRO:

-Utmärkt grafik, om inte den bästa i MMO sammanhang.
-Varierande och enormt underhållande klasser
-Solid crafting
-Välskriva quest och allmänt fin story
-Midgård!
-Mycket 3 och 6 manna innehåll samt en hel del 12 manna innehåll med anledning av de omgjorda level 50-65 instanserna
-Skirmishes
-Riktigt stor värld
...

Det enda som saknas är en mer utvecklad PvP och ett par nya raids. Det sistnämnda är på väg till tidigt 2011, PvP:n lär göras om efter det.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skriv svar