Resident Evil: The Mercenaries 3D

Robot
Resident Evil: The Mercenaries 3D

När Resident Evil debuterar på 3DS är det löjligare och mer enahanda än vad vi är vana vid. Men "bara lite till"-känslan sitter där den ska.

#resident-evil, #resident-evil-4, #resident-evil-the-mercenaries-3d, #capcom


Medlem
Resident Evil: The Mercenaries 3D

Såg Ganska okay ut... men.. får hoppas att någon moddare fixar så man kan radera filen., Ja. även om det är olagligt.
Varför ska jag betala +500kr för ett spel som jag kan bara spela 1 gång?
Sorry... blir inget köp


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Resident evil spelen gör ju sig inte rättvisa på en portabel konsoll längtar själv efter nästa del med riktig skräck och inte hjärndöd action bara som femman hade.

Redaktör
Ponny

Då väntar du på bärbara (!) Revelations, skräck som på mormors tid.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

GAH! Sluta upp och larva er Capcom! Släpp RE6 till PS3 nu med zombies och riktigt iskall skräck!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Här vart vi generösa ser jag... Ta en titt på GTs recension är ett tips, där får ni verkligen se vilket skräp spelet är och att det som bäst bara "okej".

Medlem

Hade tänkt köpa det men efter ha sett GT recensionen så blir det inget.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Återigen... Hur lättskrämda är ni egentligen om ni finner Resident Evil 1-3 läskiga? Har aldrig riktigt förstått varför människor gnäller över att Resident Evil inte har något skräck längre, när den aldrig riktigt har haft det. Det är billiga "hopp-moment" som gör att man skakar till när en hund hoppar igenom ett fönster eller dylikt. Det tar sig ALDRIG in under huden och gör en aldrig obekväm under spelets gång.

Och nej, jag ogillar inte RE1-3, 0, Code Veronica eller något annat spel med det klassiska suvival horror stuket. Älskar faktiskt spelen, och jag kommer alltid tillbaka till minst ett av spelen varje år. Sedan ser jag bristerna hos de gamla spelen också: Kameravinklarna är störande, man dör på grund av dålig kontroll i vissa lägen, med mera.

Såg fram mot RE: M3D, men detta verkar vara otroligt dåligt när jag fick se recensionen på GT. Så det blir inget köp för mig. Dock väntar jag på Revelations.

Medlem
Skrivet av Zmizk:

Återigen... Hur lättskrämda är ni egentligen om ni finner Resident Evil 1-3 läskiga? Har aldrig riktigt förstått varför människor gnäller över att Resident Evil inte har något skräck längre, när den aldrig riktigt har haft det. Det är billiga "hopp-moment" som gör att man skakar till när en hund hoppar igenom ett fönster eller dylikt. Det tar sig ALDRIG in under huden och gör en aldrig obekväm under spelets gång.

Och nej, jag ogillar inte RE1-3, 0, Code Veronica eller något annat spel med det klassiska suvival horror stuket. Älskar faktiskt spelen, och jag kommer alltid tillbaka till minst ett av spelen varje år. Sedan ser jag bristerna hos de gamla spelen också: Kameravinklarna är störande, man dör på grund av dålig kontroll i vissa lägen, med mera.

Såg fram mot RE: M3D, men detta verkar vara otroligt dåligt när jag fick se recensionen på GT. Så det blir inget köp för mig. Dock väntar jag på Revelations.

Skräcken ligger i att du inte har oändligt med ammunition så som i Resident evil 4 eller 5 t.ex. Man måste oftast tänka sig för lite innan man går lös med vapnen. Sen i äldre Resident evil spel dog man även mycket lättare då 3 bett från en zombie = död medan man nu för tiden kan ta hur mycket stryk som helst.

Det kallas survival horror för en anledning och även om du inte håller med om att det är särskillt mycket skräck i de äldre spelen är det iaf survival. Senaste Resident evil spel borde kategoriserats som Action och inget annat då du inte gör mer än att springa runt i olika "korridorer" och skjuter på allt du ser.

Sen ska vi inte tala om puzzlen... Nog för att Resident evil spelen aldrig haft särskillt svåra puzzel men nu är de ju helt och hållet borta vilken ytterligare förtydligar skiftet från survival horror till action.

Medlem
Skrivet av Zmizk:

Återigen... Hur lättskrämda är ni egentligen om ni finner Resident Evil 1-3 läskiga? Har aldrig riktigt förstått varför människor gnäller över att Resident Evil inte har något skräck längre, när den aldrig riktigt har haft det. Det är billiga "hopp-moment" som gör att man skakar till när en hund hoppar igenom ett fönster eller dylikt. Det tar sig ALDRIG in under huden och gör en aldrig obekväm under spelets gång.

Och nej, jag ogillar inte RE1-3, 0, Code Veronica eller något annat spel med det klassiska suvival horror stuket. Älskar faktiskt spelen, och jag kommer alltid tillbaka till minst ett av spelen varje år. Sedan ser jag bristerna hos de gamla spelen också: Kameravinklarna är störande, man dör på grund av dålig kontroll i vissa lägen, med mera.

Såg fram mot RE: M3D, men detta verkar vara otroligt dåligt när jag fick se recensionen på GT. Så det blir inget köp för mig. Dock väntar jag på Revelations.

Beror oftast på kontexten. Vad som är skrämmande och hur ändras med tiden. Vad som var nytt då, kan vara skåpmat idag. Första mötet med Scar i Unreal kanske inte känns superhäftigt idag, men då var det tillräckligt för att åstadkomma en mindre hjärtinfarkt. Man får andra krav på spelen.

Att spela igenom gamla spel idag är toppen, men många spel ger inte samma effekt som de gjorde då. För att ta Unreal igen som exempel. Om du spelar det idag, fokuserar du antagligen bara på spelmekaniken och storyn. Man missar grafikupplevelsen som man hade back-in-the-day, för när det var nytt var det bland det tuffaste man kunde få tag på i grafikväg.

Om jag minns rätt var jag konstant livrädd när jag spelade igenom RE2 första gången.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Skrivet av HerrA:

Beror oftast på kontexten. Vad som är skrämmande och hur ändras med tiden. Vad som var nytt då, kan vara skåpmat idag. Första mötet med Scar i Unreal kanske inte känns superhäftigt idag, men då var det tillräckligt för att åstadkomma en mindre hjärtinfarkt. Man får andra krav på spelen.

Att spela igenom gamla spel idag är toppen, men många spel ger inte samma effekt som de gjorde då. För att ta Unreal igen som exempel. Om du spelar det idag, fokuserar du antagligen bara på spelmekaniken och storyn. Man missar grafikupplevelsen som man hade back-in-the-day, för när det var nytt var det bland det tuffaste man kunde få tag på i grafikväg.

Om jag minns rätt var jag konstant livrädd när jag spelade igenom RE2 första gången.

Det har en poäng där, det tänkte jag inte på, även om jag har upplevt den där känslan av att spela det där gamla spelet på NES som man älskade som ung. Men sedan visar sig spelet vara otroligt mycket sämre än man kom ihåg.

Points to you, mister. Points to you!

Medlem
Skrivet av Zmizk:

Det har en poäng där, det tänkte jag inte på, även om jag har upplevt den där känslan av att spela det där gamla spelet på NES som man älskade som ung. Men sedan visar sig spelet vara otroligt mycket sämre än man kom ihåg.

Points to you, mister. Points to you!

*bugar ödmjukt*

Spelade nyligen igenom Clive Barkers Undying, vilket har åldrats förvånansvärt väl, men var inte i närheten av lika skrämmande som jag kom ihåg det då.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

oavsett om det här är det bästa spelet i världen hade jag inte köpt det på grund av sparfilen.


signatur

// Bacon <3

Jag skippar spelen och ser bara filmerna, vilka i sin tur inte är något enastående.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

oavsett om det här är det bästa spelet i världen hade jag inte köpt det på grund av sparfilen.

Det är ju speciellt då man inte vill köpa det.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Såg Ganska okay ut... men.. får hoppas att någon moddare fixar så man kan radera filen., Ja. även om det är olagligt.
Varför ska jag betala +500kr för ett spel som jag kan bara spela 1 gång?
Sorry... blir inget köp

Varför skulle det vara brottsligt att ändra på något man själv äger, menar du?

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Resident evil spelen gör ju sig inte rättvisa på en portabel konsoll längtar själv efter nästa del med riktig skräck och inte hjärndöd action bara som femman hade.

Baserat på det lilla jag sett från nästa kommande RE spel till 3DS så tror jag du har fel, verkar hel klart vara ett spel som gör spelen rättvisa formatet till trots.

Medlem

Bra recension Fredrik! Och ni andra, glömmer ni återigen att en recension av ett spel enbart är upp till recensenten och ingen annan att betygsätta? Att jämföra med GameTrailers är naturligt, men att testa spelet först kanske är bäst innan man bestämmer sig för att det suger.

Mercenaries är f.ö. en av de bästa spellägena någonsin på konsol. Spenderade mer tid med Mercenaries än att köra om storyn i RE4. I RE5 var det ännu bättre pga. att man kunde köra local CO-OP i Mercenaries. Upplägget låter lite trist men det är sjukt kul och utmanande (försök att slå japanernas high-score) att plocka poäng.

Medlem
Skrivet av Karl:
Skrivet av PcKaffe:

oavsett om det här är det bästa spelet i världen hade jag inte köpt det på grund av sparfilen.

Det är ju speciellt då man inte vill köpa det.

OK. Fortsätt köpa dåliga spel då så köper jag de bra istället.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Spelar ju ingen roll gällande sparfilen direkt med tanke på att det inte är mycket att spara annat än stats/score du fått på varje bana. Är inget story mode spel. Du kan även spela om varje nivå hur många gånger du vill (skillnaden är ingen om du spelar om den eller om du spelar den för första gången).

Ser det mer som ett spel där du inte kan resetta score boarden när man inte längre klarar av o klå det högsta rekordet.

(Ja, jag äger spelet och är extremt nöjd)

1
Skriv svar