Zelda-effekten kortvarig

Robot
Zelda-effekten kortvarig

3DS har haft svårt att stå emot den sju år äldre PSP:n i Japan. Men förra veckan släpptes The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D och Nintendo fick vind i segeln. Dessvärre höll det bara en vecka.


Medlem
Zelda-effekten kortvarig

Är ju självklart att 3DS/en konsol går om då ett flaggskepp släpps.
Det bundlades väl tom?

Medlem

Ganska tragiskt att en re release av ett gammalt spel är det som säljer på 3DS säger väl allt om utbudet än så länge. Tycker synd om folk som gång på gång faller för Nintendos bullshit och köper sånt här day 1, snacka om att vara godtrogen.

Medlem

Eller så gillar man zelda så pass mycket

Inaktiv

enda problemet här hemma var att brosan har redan ett vanligt DS och synd att zelda inte funka med den. :/

Medlem

Köpte mig en 3DS (1999:- på CDON för nån vecka sen) inför Zeldasläpppet och har kommit ett par timmar in i OoT och det är fortfarande ett fantastiskt spel. Kommer att bli mycket spelat i sommar kan jag lova!

/ LordDaimos

Frågan är ju hurfan PSP kan sälja såpass mycket när den är helt stendöd?

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Frågan är ju hurfan PSP kan sälja såpass mycket när den är helt stendöd?

Beviserligen är den ju INTE stendöd om den piskar 3DS vad gäller försäljning?

Medlem

Folk börjar väl äntligen sluta gå på Nintendos bs. Efter N64 så har det ju inte varit något vidare något av det som blivit sålt, förutom flaggskeppet lastat med Mario och Zelda.

Medlem

Konstigt... Om 3DS inte var så löjligt dyr kanske den skulle sälja bättre.

Medlem

Tåls att påpekas till problemen löses, batteritid å pris, sen kommer jag inhandla dendär 3DS (för zeldas skull ofc)

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Köpte mig en 3DS (1999:- på CDON för nån vecka sen) inför Zeldasläpppet och har kommit ett par timmar in i OoT och det är fortfarande ett fantastiskt spel. Kommer att bli mycket spelat i sommar kan jag lova!

/ LordDaimos

Gjorde faktiskt exakt samma sak! ska börja spela OoT nu ikväll


signatur

Everyday I worry all day

Knappast oväntat ändå, att "Zelda-effekten" avtagit. Zelda är inte alls lika populärt i Japan som i västvärlden. Med tanke på att det bästsäljande bärbara Zelda (Phantom Hourglass) "bara" mäktat med 910 000 ex i Japan så får nog Ocarina-släppet anses vara bra... sett till förutsättningarna.

Skrivet av kabex:
Skrivet av Captain_Dracula:

Frågan är ju hurfan PSP kan sälja såpass mycket när den är helt stendöd?

Beviserligen är den ju INTE stendöd om den piskar 3DS vad gäller försäljning?

Jag syftade på att det var väl ett bra tag sedan det kom spel till den?

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:
Skrivet av kabex:
Skrivet av Captain_Dracula:

Frågan är ju hurfan PSP kan sälja såpass mycket när den är helt stendöd?

Beviserligen är den ju INTE stendöd om den piskar 3DS vad gäller försäljning?

Jag syftade på att det var väl ett bra tag sedan det kom spel till den?

Nja, Patapon 3 kom för inte så länge sen, och många JRPG:n släpps ju till den.

Alltså... Ni har båda rätt, på sätt och vis. Mjukvaruförsäljningen för PSP i väst är ju så gott som stendöd. Däremot lever ju formatet i allra högsta grad kvar i Japan där nya PSP-lir kontinuerligt toppar listorna.

1
Skriv svar