Spela Crysis 2 i DX 11 nu

Robot
Spela Crysis 2 i DX 11 nu

Högupplösta texturer och DirectX 11 är vad som står på tapeten när ultra-uppgraderingen äntligen är släppt, och på onsdag släpps spelets nivåediterare.

#nyhetstips, #crysis-2, #crytek


Medlem
Spela Crysis 2 i DX 11 nu

Awesome! Har inte spelat Crysis 2 på ett par veckor pga olika anledningar.. men kanske dags att börja igen, skulle vara smidigare med en fet patch istället för massa smånerladdningar som det verkar vara på sidan som ni länkade till.. oh well

AW8
Medlem

Kul!

Maximum graphics!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Härligt! Realtidsreflektionerna i metallen såg riktigt snazzy ut! Någonting man bara sett i bilspel tidigare.

Vad är allt annat då? patchen o high resolution texture pack?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Oooh, fint! Får man en anledning att spela igenom kampanjen igen då... Fast i ett lägre tempo kanske? Ser framemot att få leka lite med editorn också!

Medlem

Crytek finns inte längre, i mina ögon.

Medlem

Väntat på denna. Spelade aldrig igenom kampanjen, men nu fan är det dags!

Medlem

Nu ser det ut som ett spel signerat av Crytek.
När konsolerna får denna gfx? 2015?

Medlem

Tror ni att jag kan maxa crysis 2 med DX11 med ett 560?


signatur

One shot One kill [OSOK]

Flakmonkey

Tveklöst snyggare, men gör det spelet mer underhållande?

Medlem

Vad gör tesselisering?

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tveklöst snyggare, men gör det spelet mer underhållande?

Nej, fortfarande stela miljöer om man jämför mot ettan där hus och träd gick sönder när man hade eldstrid.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Vad gör tesselisering?

Skrivet av Wikipedia:

In the subject of computer graphics, tessellation techniques are often used to manage datasets of polygons and divide them into suitable structures for rendering. Normally, at least for real-time rendering, the data is tessellated into triangles, which is sometimes referred to as triangulation. Tessellation is a staple feature of DirectX 11 and OpenGL.[2][3]

In computer-aided design the constructed design is represented by a boundary representation topological model, where analytical 3D surfaces and curves, limited to faces and edges constitute a continuous boundary of a 3D body. Arbitrary 3D bodies are often too complicated to analyze directly. So they are approximated (tessellated) with a mesh of small, easy-to-analyze pieces of 3D volume — usually either irregular tetrahedrons, or irregular hexahedrons. The mesh is used for finite element analysis.

Mesh of a surface is usually generated per individual faces and edges (approximated to polylines) so that original limit vertices are included into mesh. To ensure approximation of the original surface suits needs of the further processing 3 basic parameters are usually defined for the surface mesh generator:

Maximum allowed distance between planar approximation polygon and the surface (aka "sag"). This parameter ensures that mesh is similar enough to the original analytical surface (or the polyline is similar to the original curve).
Maximum allowed size of the approximation polygon (for triangulations it can be maximum allowed length of triangle sides). This parameter ensures enough detail for further analysis.
Maximum allowed angle between two adjacent approximation polygons (on the same face). This parameter ensures that even very small humps or hollows that can have significant effect to analysis will not disappear in mesh.

Algorithm generating mesh is driven by the parameters (example: CATIA V5 tessellation library). Some computer analyses require adaptive mesh, which is made finer (using stronger parameters) in regions where the analysis needs more detail.

Some geodesic domes are designed by tessellating the sphere with triangles that are as close to equilateral triangles as possible.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Äntligen ett spel som visar potentialen med DX11, gillade spelet redan men jag har inget DX11 kort då mitt gamla DX10.1 håller fortfarande (den endra fördelen med att medelmåttiga konsoler styr marknaden), dock väldigt sugen på att införskaffa ett kort i HD6XXX serien nu.

Medlem

Är det bara jag som inte får fullscreen i 1920x1080 i upplösning? Det blir svart runt bilden en bit in! tips till fix!? detta hände efter dx11 install må jag tillägga!

FML
Medlem

Jahapp då är de bara att slänga förra veckans inköpta dator och köpa nytt!

Nej, skämtosido, så otroligt snyggt spel, tågkrashen där kunde varit en mäktig upplevelse!
Men de används ju inte! Crysis springer man runt och hoppa som en ninja, så inte direkt att man ta vara på den vackra omgivningen.

Verka som inte Crytek vet skillnaden mellan ett bra spel och ett snyggt spel.

Hoppas nån annan utvecklare gör nån nytta av motorn istället och gör redigt spel!

Soldier of Fortune 3 kanske? (Payback existera inte!)
Med en comeback av Mullins!

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

Tror ni att jag kan maxa crysis 2 med DX11 med ett 560?

Ja... jag kan nästan med mitt GTX 460 och quadcore, flyter på redigt bra utan lagg på näst högsta i alla fall med DX 11, när jag kör på högsta blir det lite laggigt men spelbart förmodar jag.. föredrar 100% laggfritt dock

Medlem
Skrivet av DonneR93:
Skrivet av Nicke9494:

Tror ni att jag kan maxa crysis 2 med DX11 med ett 560?

Ja... jag kan nästan med mitt GTX 460 och quadcore, flyter på redigt bra utan lagg på näst högsta i alla fall med DX 11, när jag kör på högsta blir det lite laggigt men spelbart förmodar jag.. föredrar 100% laggfritt dock

Får man fråga hur? jag kör i 1920x1200 med 6950 moddade till 6970 i CF och med högsta inställningar ligger jag oftast runt 20fps och ibland under i strider där det är mycket explosioner etc. Dx11 patchen försämrade prestadan avsevärt från vad det var innan.

Inaktiv

Behöver hjälp.

Installerade dx11 patchen, och alla saker som hörde till.
Men när jag startar spelet nu så får jag direkt black screen :S - hör ljud och allt men ingen bild.
Spelet crachar inte eller någonting åt det hållet, får bara inte någon bild :S , vet någon vad det kan bero på och hur man löser det? :S . detta hände efter dx11 patchen sommsagt , funkade fin fint innan .


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Inaktiv

Här har ni en compare från mig.

http://www.youtube.com/watch?v=lSfN7OTUOTA


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Vad gör tesselisering?

Att släta ytor får ojämnheter, eller deformering av ytor rättare sagt. Enklaste är att se det med egna ögon (det är ett stort grafiskt framsteg enligt mig). Se http://www.youtube.com/watch?v=-uavLefzDuQ&t=1m3s

Det är som bump mapping fast deformationen är för hela objektet, inte bara ytan.

Ja, och konsoler suger.

Medlem

Lär knappast hjälpa det här skitspelet.

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Lär knappast hjälpa det här skitspelet.

Om man inte gillade det innan, tror du verkligen en grafikpatch gör att man gillar det, Sherlock?

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

Tror ni att jag kan maxa crysis 2 med DX11 med ett 560?

Jag kör med ett 560ti i 950Mhz och en i7 920 i 3.8 Ghz och det flyter på hyffst med max inställningar. Kör i 1920x1080.

Skrivet av cykelfarfar:
Skrivet av DonneR93:
Skrivet av Nicke9494:

Tror ni att jag kan maxa crysis 2 med DX11 med ett 560?

Ja... jag kan nästan med mitt GTX 460 och quadcore, flyter på redigt bra utan lagg på näst högsta i alla fall med DX 11, när jag kör på högsta blir det lite laggigt men spelbart förmodar jag.. föredrar 100% laggfritt dock

Får man fråga hur? jag kör i 1920x1200 med 6950 moddade till 6970 i CF och med högsta inställningar ligger jag oftast runt 20fps och ibland under i strider där det är mycket explosioner etc. Dx11 patchen försämrade prestadan avsevärt från vad det var innan.

Nu körde jag dock inte så länge, men åtminstone en intensiv sekvens. Inte droppade jag ner till några 20 fps iaf. Dippade Något ibland, men långt ifrån de 20 fps som du beskriver.
Ditt extra grafikkort borde ju kompensera den något högre upplösningen.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Lär knappast hjälpa det här skitspelet.

Off topic: Seriöst Du är fanimej den mest negativen personen jag vet på hela internet! Varje nyhet som inte passar dig kommenterar du med någon skit onödig kommentar... Väx up! -.-

Back to topic: Jag har installerat High ress packet och Dx11 och det blev verkligen underbart vackert nu! Blev riktigt chockad över resultatet!

Sjukt gött att dom släpper Editorn på onsdag med! Har längtat efter den ^^

Medlem
Skrivet av Friberg:

Crytek finns inte längre, i mina ögon.

Låter som en obehaglig psykos. Att ha ett helt spelutvecklarlag inuti ögonen. Men skönt för dig att den släppte till slut...


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Skrivet av HerrA:
Skrivet av Friberg:

Crytek finns inte längre, i mina ögon.

Låter som en obehaglig psykos. Att ha ett helt spelutvecklarlag inuti ögonen. Men skönt för dig att den släppte till slut...

Nu vart du allt rolig, va?

Skrivet av cykelfarfar:
Skrivet av DonneR93:
Skrivet av Nicke9494:

Tror ni att jag kan maxa crysis 2 med DX11 med ett 560?

Ja... jag kan nästan med mitt GTX 460 och quadcore, flyter på redigt bra utan lagg på näst högsta i alla fall med DX 11, när jag kör på högsta blir det lite laggigt men spelbart förmodar jag.. föredrar 100% laggfritt dock

Får man fråga hur? jag kör i 1920x1200 med 6950 moddade till 6970 i CF och med högsta inställningar ligger jag oftast runt 20fps och ibland under i strider där det är mycket explosioner etc. Dx11 patchen försämrade prestadan avsevärt från vad det var innan.

Jag har ett GTX 460 också och för mig laggar det inte alls måste vara cpu'n kanske eller så enkelt som att du inte har defragmenterat på 900 år ^^


signatur
Medlem

Slår fortfarande inte BF3s grafik

12
Skriv svar