EA: alla blev inte nöjda med Dragon Age 2
Electronic Arts erkänner att de förlorade en del fans med den kritiserade tvåan.
#electronic-arts, #dragon-age-ii, #dragon-age-3-2, #bioware
Mindre likt Mass Effect, inte för Mass Effect är ett dåligt spel, är själv ett stort fan av serien, men att dom håller sig mer likt Baldurs Gate serien som ettan var. Låt Dragon Age vara Dragon Age och låt Mass Effect vara Mass Effect helt enkelt.
Det jag saknade i DA2 var "strategivyn" som fanns i ettan då man kunde zooma ut. DA2 kändes mer som ett actionspel á la Gears of War i TPS vy istället för ett RPG som DA. Och så det här med alla ställen som man besökte fleeera gånger om...
Edit: Att kunna styra kameran med musen (utan att behöva hålla ned en knapp) måste komma tillbaka i DA3. Blev galen på det i DA2.
"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine
Det var väl inget misstag att återanvända miljöer, det måste varit medvetet för att spara pengar, dom visste ju att det skulle sälja bra pga att ettan ansågs som ett mästerverk av många. Nu kan man i efterhand "be om ursäkt" och säga att man fixar allting till del nr 3.
Vad var innovativt? Man tog väl något bra och allt som kostar pengar tog man därefter bort?
Kanske får vi se lite mer spännande innovation i mass effect 3?
"De var inte nöjda med innovationerna och sakerna vi gjort. Vi förstår det och vi lyssnar, förklarar Frank Gibeau."
Pff, med tanke på att all kritik som spelet fick redan när de sa att de skulle komma ut och fansen sa att de inte kommer gilla de och de sket i de totalt.
Trådar som blir låsta för folk försöker säga varför spelet blev dåligt ect.
Bioware har sjunkit ofantligt lågt för mig sen ME2 och DA2.
Värsta var när någon av dem skrev en lista av hur folk skulle reagera till spelet.
4: Shock.
3:Rage
2:acceptance
1:"See what a great game it really is"
Inte en chans att man går tillbaks till Dragon Age serien efter DA2. Var så jävla pinsamt att se hur de behandlade kritiken på deras forum under betan/demot. All kritik ignorerades och man stängde av folk hela tiden. Värst av allt så var de nöjda med resultatet vilket är en skandal på hög nivå.
Tacka CD Red Projekt som vet hur man skapar BRA pc spel.
Tycker stridssystemet var bra. Vad de däremot bör ordna är en öppen och stor sömlös värld, inte små minizoner med laddning mellan, då förstörs hela inlevelsen.
Precis. En öppen värld som i TES serien skulle vara fantastiskt i Dragon Age.
För övrigt så fungerade tvåan bättre ihop med mig än vad ettan gjorde.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
att dom håller sig mer likt Baldurs Gate serien som ettan var.
Håller med helt här, men jag ser inte ett problem med att kombinera de innovationer som kom i tvåan och ändå hålla det mer som orginalet/BG.
Känns som de sparat in lite väl mycket här, många klagade också på de återanvända nivåerna. Kirkwall kändes för mig väldigt begränsat, precis som städerna i Origins. Du kan inte gå runt och upptäcka saker i städerna längre som i BG2, allt är avstängt tills du har rätt quest.
Vad det gäller världen utanför Kirkwall, så måste de fan ha en bättre karta..... visst att de försökte hålla en viss estetisk stil, men hur crappy den än är måste ett Fantasy-RPG ha en bättre karta. Själv är jag mer förtjust i sandbox modellen i Oblivion. Men Origins modellen är helt ok med.
Även om man har minizoner så ska de inte vara så extremt linjära som i DA2... trodde jag spelade Super Mario Bros ett tag.
Inte en chans att man går tillbaks till Dragon Age serien efter DA2. Var så jävla pinsamt att se hur de behandlade kritiken på deras forum under betan/demot. All kritik ignorerades och man stängde av folk hela tiden. Värst av allt så var de nöjda med resultatet vilket är en skandal på hög nivå.
Tacka CD Red Projekt som vet hur man skapar BRA pc spel.
Älskar killen som fick sitt konto avstängt så han inte kunde spela sitt spel efter han gav Bioware kritik
De här EA-idioterna inser inte att det är Bioware som måste vara stolta med ett spel, inte EA som inte ger ett skit om spelet, förutom de deadlines som de sätter vilket leder till att Bioware inte har mycket till val.
Man hade lite hopp förr men nu har all skeptism nått sanningen från då EA köpte upp Bioware.
Tycker stridssystemet var bra. Vad de däremot bör ordna är en öppen och stor sömlös värld, inte små minizoner med laddning mellan, då förstörs hela inlevelsen.
Precis. En öppen värld som i TES serien skulle vara fantastiskt i Dragon Age.
För övrigt så fungerade tvåan bättre ihop med mig än vad ettan gjorde.
Jag håller med. Vill även se en form av strategi i trean om de vill locka tillbaka mig. t.ex. skapa en egen fraktion av en by där man kommer ha en stor inverkan på spelets utveckling. Där man måste rekrytera trupper för att hjälpa en fältherre mot en massiv invasion av fiender etc fast där det fortfarande är fokus på ROLLSPEL. Visst tvåans stridssystem var rätt coolt men kontrollerna kändes som att man spelade pc spel som var tänkt som konsol. Jag är inte nöjd jag kräver mer!!!
Gillade ettan väldigt mycket, körde det flera rundor med olika gubbar, började med mage som var den roligaste, sedan rogue...
Tvåan började jag med mage, ganska hyfsat tills de upprepade miljöerna som berövade känslan mer & mer för varje gång de dök upp. Efter mage gav jag ytterligare en gubbe chansen, men fasiken vad ruttet det kändes, spelet hade tappat så pass mycket att jag inte orkat starta det igen.
ettan fantastiskt lirade igenom det med alla klasserna. 2an sisådär spelade igenom det med 2 klasser och har inte sen dess spelat det igen.. Eftersom det inte är några DLC påväg än vad jag vet så antar jag att Bioware måste ha antagit redan tidigt att spelet skulle få kritik och har börjat lägga ner arbete på att göra en Bättre 3a, för mig är det viktigt gör dem inget bra tredje spel så lägger jag ner eventuella framtida Dragon Age avsnitt om det ens kommer några fler. För allvarligt talat jag är lite bortskämd med the witcher 2 nu..
Dom kan gärna se till att det finns någon sorts motivation till fienderna. Vågor av fiender som bara teleporterar in och ofta verkar ha väldigt väldigt lite med uppdragen eller storyn att göra överhuvudtaget känns då bara väldigt billigt och som ett slöseri med tid... Men dom behövde väl sånt för att dra ut på spelet.
Förstår fortfarande inte ett av uppdragen när man ska undersöka en sak om en snubbe och man möter en jävla massa fiender konstant längst Kirkwalls gator och det visar sig att snubben inte gjort något, så varför försöker alla dessa "ondingar" stoppa en helt plötsligt? Striderna och berättandet känns som att det är 2 helt olika spel.