Duke Nukem Forever

Inaktiv

Hur kan brydar vara en nackdel?????

Eller....jaha. Jaahaa OOkej Nu fattar jag

Nej nej alltså jag har inget emot det, känner flera stycken som "spelar för andra laget" Men kul att FZ står får sina åsikter iaf.

Få be dom ta in lite mer killar nästa gång då Calle

Medlem
Skrivet av hunden:

Du läste inte ens recensionen utan hoppade direkt till plus- och minus-delen, eller hur?

Verkar vara ett gemensamt drag hos de flesta "haters" bland kommentarerna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Moderator | Testpilot
Skrivet av hunden:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av hunden:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av BlekEmil:

Men hallå XBOX 360 i recencionen. Duke är ett spel för PC och inget annat. Inte underligt att betyget blir lågt om man kör det på en konsol. Snart kommer det med posten och vore det inte så j**la bra väder så skulle jag lira omg. Längtar.....

konsol/pc har ingen betydelse

ni pc kids e roliga

Du är rolig, det har storbetydelse gällande kontroll och grafiska möjligheter.

Då kan du gärna förklara hur humorn och den dåliga humorn med bajskorvar skiljer sig på PC-versionen.

Vad har det att göra med det grafiska och kontrollen? Garv.

Du sa ju att betyget blev lågt på grund av att det spelades på Xbox, ingenstans i recensionen nämns det något om kontrollen. Du läste inte ens recensionen utan hoppade direkt till plus- och minus-delen, eller hur?

Jag har aldrig skrivit att betyget blev lågt pågrund av kontrollen. Warpgun påstog det inte spelar någon roll om man spelar ett spel på konsoll eller PC men det är i många fall väldigt stora skillnader och det var poängen med det.

SKA vi då gå in på kontrollen i spelet har jag sett filmer och folk som tycker kontrollen när du ska sikta och sånt på PC att det är dåligt, det kan vi inte få reda på i denna recension då denna recension baseras på 360 versionen. Du läste ingenting av det som skrevs utan klickade "Citera" och börja skriva en massa smörja eller hur?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av neonille:

Hur kan brydar vara en nackdel?????
Eller....jaha. Jaahaa OOkej Nu fattar jag
Nej nej alltså jag har inget emot det, känner flera stycken som "spelar för andra laget" Men kul att FZ står får sina åsikter iaf.
Få be dom ta in lite mer killar nästa gång då Calle

Så gillar man inte infantilt gubbsnusk så är man homosexuell?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Äh jag tycker multiplayern borde kunna recenseras separat iaf, verkar ju till och med bra!

Kan tänka mig att köpa enbart för multiplayern

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av neonille:

Hur kan brydar vara en nackdel?????
Eller....jaha. Jaahaa OOkej Nu fattar jag
Nej nej alltså jag har inget emot det, känner flera stycken som "spelar för andra laget" Men kul att FZ står får sina åsikter iaf.
Få be dom ta in lite mer killar nästa gång då Calle

Så gillar man inte infantilt gubbsnusk så är man homosexuell?

Det verkar fan så....
Antingen det eller är alla på FZ feminister som går ute på gatorna och klagar på att gudrun på biblioteket har 10 kr mindre i lön än va dom andra männen har....

Eller så försöker dom bara vara politiskt korrekta...

Det är Duke, klart som fan det ska vara brudar i spelet!
Who the fuck cares????
"Nej det är dålig kvinnosyn"

Lägg ner för fan...

Medlem
Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av neonille:

Hur kan brydar vara en nackdel?????
Eller....jaha. Jaahaa OOkej Nu fattar jag
Nej nej alltså jag har inget emot det, känner flera stycken som "spelar för andra laget" Men kul att FZ står får sina åsikter iaf.
Få be dom ta in lite mer killar nästa gång då Calle

Så gillar man inte infantilt gubbsnusk så är man homosexuell?

Det verkar fan så....
Antingen det eller är alla på FZ feminister som går ute på gatorna och klagar på att gudrun på biblioteket har 10 kr mindre i lön än va dom andra männen har....

Eller så försöker dom bara vara politiskt korrekta...

Det är Duke, klart som fan det ska vara brudar i spelet!
Who the fuck cares????
"Nej det är dålig kvinnosyn"

Lägg ner för fan...

Det har påpekats om och om och om och om igen att det är inte brösten i sig som är problemet. Läs recensionen, läs kommentarerna så undviker man missförstånd.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Inte så överaskad.

Medlem

Jag har hört namnet blåsa i vinden förr men aldrig spelat det och då är jag äldre än recensenterna här. Hursomhelst var det en sjukt rolig första paragraf och sjyssta filmer. Snubben skjuter ner inkommande jaktflyg med automatkarbin och 1:54 in på filmen från 2001 mässan har skön South Park studs-känsla.
Gud vad jag ångrar att jag inte spelade det här förr. Nu är det försent.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Blir ett köp framöver här! ska att njuta av det hört flera säga att det ska vara roligt så

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Missade att nämna, men laddingstiderna är horribla, ofta en halvminut.

Så går det när man spelar på konsol.

Jag har haft max 10 sek på pc.

Så du menar att det alltid är halvminutsladdningar så fort det är konsol? Gällande recensionsplattformen var det den som erbjöds men jag har även testat det på pc.

Det är väl inte så konstigt eftersom konsolerna har betydligt mindre ramminne. Det är väl endast på 512mb nått.
Det är väl inte det enda som är slött på konsolerna, processorn gör väl också sitt jobb när det gäller laddningstider.

Nu har jag själv inte lirat på senaste generationens konsoler, men dom som har gjort det säger oftast att det är långa laddningstider på spel. Tex när man ska starta upp ett spel, ladda banor, joina servrar etc. etc.

Får för mig att det är allmänt längre laddningstider till konsolerna.

Medlem
Skrivet av neonille:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av neonille:

Hur kan brydar vara en nackdel?????
Eller....jaha. Jaahaa OOkej Nu fattar jag
Nej nej alltså jag har inget emot det, känner flera stycken som "spelar för andra laget" Men kul att FZ står får sina åsikter iaf.
Få be dom ta in lite mer killar nästa gång då Calle

Så gillar man inte infantilt gubbsnusk så är man homosexuell?

Det verkar fan så....
Antingen det eller är alla på FZ feminister som går ute på gatorna och klagar på att gudrun på biblioteket har 10 kr mindre i lön än va dom andra männen har....

Eller så försöker dom bara vara politiskt korrekta...

Det är Duke, klart som fan det ska vara brudar i spelet!
Who the fuck cares????
"Nej det är dålig kvinnosyn"

Lägg ner för fan...

Tycker du ska ta o lägga ner ditt jävla skitsnack. Tror de flesta här tycker bröst är jävligt trevliga. Men du verkar missförstå att det vissa här ogillar är att bröst/bajs/piss används på ett dåligt sätt, sett ur ett humorperspektiv. Low-Poly tits tröttnar jag själv på rätt så snabbt. Har du ens lirat D3D? Hur mycket bröst vart det där egentligen? Inte precis så att man badade i dem. Där använde man de som små oväntade avstickare, här har man byggt större delen av spelet runt det. Det blir bara tramsigt till slut, så suck på dig.

Medlem
Skrivet av Lotzym:

Blir ett köp framöver här! ska att njuta av det hört flera säga att det ska vara roligt så

Det är helt OK och värt 300 spänn.

Medlem
Skrivet av neonille:

Det verkar fan så....
Antingen det eller är alla på FZ feminister som går ute på gatorna och klagar på att gudrun på biblioteket har 10 kr mindre i lön än va dom andra männen har....
Eller så försöker dom bara vara politiskt korrekta...
Det är Duke, klart som fan det ska vara brudar i spelet!
Who the fuck cares????
"Nej det är dålig kvinnosyn"
Lägg ner för fan...

Du kanske kan testa att läsa recensionen innan du försöker yttra dig om någonting. Då slipper du kanske missuppfattningar av dessa slag. Gör om, gör rätt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Här är beviset på att spelet inte är bra någonstans precis som jag trodde. Fan vad folk hypade sönder för några månader sedan...

Inaktiv
Skrivet av Fisse:
Skrivet av neonille:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av neonille:

Hur kan brydar vara en nackdel?????
Eller....jaha. Jaahaa OOkej Nu fattar jag
Nej nej alltså jag har inget emot det, känner flera stycken som "spelar för andra laget" Men kul att FZ står får sina åsikter iaf.
Få be dom ta in lite mer killar nästa gång då Calle

Så gillar man inte infantilt gubbsnusk så är man homosexuell?

Det verkar fan så....
Antingen det eller är alla på FZ feminister som går ute på gatorna och klagar på att gudrun på biblioteket har 10 kr mindre i lön än va dom andra männen har....

Eller så försöker dom bara vara politiskt korrekta...

Det är Duke, klart som fan det ska vara brudar i spelet!
Who the fuck cares????
"Nej det är dålig kvinnosyn"

Lägg ner för fan...

Tycker du ska ta o lägga ner ditt jävla skitsnack. Tror de flesta här tycker bröst är jävligt trevliga. Men du verkar missförstå att det vissa här ogillar är att bröst/bajs/piss används på ett dåligt sätt, sett ur ett humorperspektiv. Low-Poly tits tröttnar jag själv på rätt så snabbt. Har du ens lirat D3D? Hur mycket bröst vart det där egentligen? Inte precis så att man badade i dem. Där använde man de som små oväntade avstickare, här har man byggt större delen av spelet runt det. Det blir bara tramsigt till slut, så suck på dig.

Jag säger inte att detta är ett bra spel, det är fullt möjligt att dom fokuserar för mycket på "Porr"..

Min poäng va dock att det är inte första gången som FZ klagar på tuttar....eller hur???
Eller det är alldelles för mycket fokus på brudar i The Witcher också???

Medlem

Säga vad man vill om spelet. Men Duke lyckas skapa kalabalik utan dess like

Medlem

Okej, jag har spelat det i cirka 4 timmar än så länge.

Det är riktigt jäkla roligt, snygga effekter och även detaljerade texturer nästan överallt. Väldigt mycket i omgivningen går att interagera med OCH det är snygga brudar. Det finns även hemliga rum och annat kul att hitta, även i multiplayerläget.

Någon nämnde något om att det är lång laddningstid. På min dator (som förvisso är snabb, Core i7, 6gb minne, Radeon 6950) så har hittills aldrig laddningen tagit längre än 3 sekunder. Att det tar lång tid att ladda på Xbox360 kan man kanske förstå (då det är en leksak), men att klaga på det i recensionen är ju bara fjantigt, skriv med att laddningstiden på en okej dator är försumbar.

Sedan om man jämför DNFS:singleplayerkampanj med kampanjen i exempelvis COD: MW och MW2 så är DNF mycket bättre och roligare! Dessutom så mycket mer interaktivt. Visst, det är linjärt men det är ta mig fasen MW-spelen också. Likaså med Bad Company 2 exempelvis men som å andra sidan har mycket roligare multiplayer.

Nej, folk borde släppa loss lite mer och ta det som ett roligt spel istället för någon slags perfektion av spel i allmänhet.

Medlem
Skrivet av Velfolt:

Okej, jag har spelat det i cirka 4 timmar än så länge.

Det är riktigt jäkla roligt, snygga effekter och även detaljerade texturer nästan överallt. Väldigt mycket i omgivningen går att interagera med OCH det är snygga brudar. Det finns även hemliga rum och annat kul att hitta, även i multiplayerläget.

Någon nämnde något om att det är lång laddningstid. På min dator (som förvisso är snabb, Core i7, 6gb minne, Radeon 6950) så har hittills aldrig laddningen tagit längre än 3 sekunder. Att det tar lång tid att ladda på Xbox360 kan man kanske förstå (då det är en leksak), men att klaga på det i recensionen är ju bara fjantigt, skriv med att laddningstiden på en okej dator är försumbar.

Sedan om man jämför DNFS:singleplayerkampanj med kampanjen i exempelvis COD: MW och MW2 så är DNF mycket bättre och roligare! Dessutom så mycket mer interaktivt. Visst, det är linjärt men det är ta mig fasen MW-spelen också. Likaså med Bad Company 2 exempelvis men som å andra sidan har mycket roligare multiplayer.

Nej, folk borde släppa loss lite mer och ta det som ett roligt spel istället för någon slags perfektion av spel i allmänhet.

Word

Moderator | Testpilot
Skrivet av Velfolt:

Okej, jag har spelat det i cirka 4 timmar än så länge.

Det är riktigt jäkla roligt, snygga effekter och även detaljerade texturer nästan överallt. Väldigt mycket i omgivningen går att interagera med OCH det är snygga brudar. Det finns även hemliga rum och annat kul att hitta, även i multiplayerläget.

Någon nämnde något om att det är lång laddningstid. På min dator (som förvisso är snabb, Core i7, 6gb minne, Radeon 6950) så har hittills aldrig laddningen tagit längre än 3 sekunder. Att det tar lång tid att ladda på Xbox360 kan man kanske förstå (då det är en leksak), men att klaga på det i recensionen är ju bara fjantigt, skriv med att laddningstiden på en okej dator är försumbar.

Sedan om man jämför DNFS:singleplayerkampanj med kampanjen i exempelvis COD: MW och MW2 så är DNF mycket bättre och roligare! Dessutom så mycket mer interaktivt. Visst, det är linjärt men det är ta mig fasen MW-spelen också. Likaså med Bad Company 2 exempelvis men som å andra sidan har mycket roligare multiplayer.

Nej, folk borde släppa loss lite mer och ta det som ett roligt spel istället för någon slags perfektion av spel i allmänhet.

Väldigt bra sagt!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har aldrig skrivit att betyget blev lågt pågrund av kontrollen. Warpgun påstog det inte spelar någon roll om man spelar ett spel på konsoll eller PC men det är i många fall väldigt stora skillnader och det var poängen med det.

SKA vi då gå in på kontrollen i spelet har jag sett filmer och folk som tycker kontrollen när du ska sikta och sånt på PC att det är dåligt, det kan vi inte få reda på i denna recension då denna recension baseras på 360 versionen. Du läste ingenting av det som skrevs utan klickade "Citera" och börja skriva en massa smörja eller hur?

Du skrev ju ordagrant "Men hallå XBOX 360 i recencionen. Duke är ett spel för PC och inget annat. Inte underligt att betyget blir lågt om man kör det på en konsol." och sen nämner du att kontrollen är en dålig sak på konsoll gentemot PC, hur går det att tolka det på annat sätt än jag skrev?

Visst är spelet marginellt snyggare på PC, det håller jag med om men grafiken gör inte spelet och fortfarande är animationerna desamma. Det skrevs även att bil-delarna av spelet var värdelöst, blir det bättre på PC?

Många verkar ju fortfarande inte läst över huvud taget, spelet får inte dåligt betyg på grund av brudarna och bajset utan sättet det används på. Spelet är kasst men utvecklarna tror att det blir bättre för att man slänger in brudar vilket inte alls var receptet för Duke3D.

Man kan även undra hur gamla vissa är, med tanke på att Duke3D kom ut 96 så måste man vara ju nästan vara född tidigt 80-tal för att över huvud taget ha förstått spelet. Är man för ung kan jag anta att man tyckte Duke3D var skoj på grund av att man fick se bröst och tycker att det är en stor del av Duke Nukem men om man verkligen spelat Duke3D ordentligt vet man att brösten är en otroligt liten del av spelet, det är i princip bara en av de alla interaktiva sakerna så som lampknappar och biljardbord vilket man förstår om man inte är en kåt unge som dreglar så fort det visas pixliga bröst. Men visst, var man ung och inte hade tillgång till porr kan jag förstå att bröst i ett spel var häftigt men då har man ju totalt missuppfattat spelet.

Medlem

Nu har jag spelat DNF i drygt en timme och måste säga att jag redan inte håller med recensionen! På bara några banor så har jag sett mer och fräschare variation än jag brukar göra i hela fps spel, t ex Cod och Homefront. (Båda fick bra betyg på FZ...och Homefront var de sämst spenderade pengarna jag slängt ut på ett spel!)
Det märks tydligt att Calle fortfarande lever i Duke Nukem 3d eran och önskade att Forever skulle vara i den stilen.

Recensionen känns orättvis tycker jag, Calle drar bara upp negativa åsikter om spelet, tror inte jag läste en enda positiv grej (finns gott om dom). Grafiken tycker jag det är fel att klaga på, ibland är effekterna riktigt snygga! Och varför stod det inget om multiplayer? Du har ju provspelat det i London och allt :/

FZ borde låta en annan skribent få skriva en åsikt om DNF, någon som är neutral till spelet och inte insta-hater. Förlåt om jag är hård mot dig Calle, jag brukar älska alla dina artiklar och recensioner, men den här var väldigt orättvist imo. Det är ok att inte gilla ett spel, men att såga sönder utan att nämna de positiva delarna är dålig stil.


signatur

Game long and prosper

OML
Medlem

Ingen stor överraskning för mig...

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sulukai:

jag sjukt nyfiken på varför man vill spela ett FPS spel påkonsoll.

varför inte?
har du levt under en sten dom senaste 8 åren?

för att man inte vill spela fps på konsol. fps på konsol är som en man som bär trosor.

Moderator | Testpilot
Skrivet av hunden:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har aldrig skrivit att betyget blev lågt pågrund av kontrollen. Warpgun påstog det inte spelar någon roll om man spelar ett spel på konsoll eller PC men det är i många fall väldigt stora skillnader och det var poängen med det.

SKA vi då gå in på kontrollen i spelet har jag sett filmer och folk som tycker kontrollen när du ska sikta och sånt på PC att det är dåligt, det kan vi inte få reda på i denna recension då denna recension baseras på 360 versionen. Du läste ingenting av det som skrevs utan klickade "Citera" och börja skriva en massa smörja eller hur?

Du skrev ju ordagrant "Men hallå XBOX 360 i recencionen. Duke är ett spel för PC och inget annat. Inte underligt att betyget blir lågt om man kör det på en konsol." och sen nämner du att kontrollen är en dålig sak på konsoll gentemot PC, hur går det att tolka det på annat sätt än jag skrev?

Visst är spelet marginellt snyggare på PC, det håller jag med om men grafiken gör inte spelet och fortfarande är animationerna desamma. Det skrevs även att bil-delarna av spelet var värdelöst, blir det bättre på PC?

Många verkar ju fortfarande inte läst över huvud taget, spelet får inte dåligt betyg på grund av brudarna och bajset utan sättet det används på. Spelet är kasst men utvecklarna tror att det blir bättre för att man slänger in brudar vilket inte alls var receptet för Duke3D.

Man kan även undra hur gamla vissa är, med tanke på att Duke3D kom ut 96 så måste man vara ju nästan vara född tidigt 80-tal för att över huvud taget ha förstått spelet. Är man för ung kan jag anta att man tyckte Duke3D var skoj på grund av att man fick se bröst och tycker att det är en stor del av Duke Nukem men om man verkligen spelat Duke3D ordentligt vet man att brösten är en otroligt liten del av spelet, det är i princip bara en av de alla interaktiva sakerna så som lampknappar och biljardbord vilket man förstår om man inte är en kåt unge som dreglar så fort det visas pixliga bröst. Men visst, var man ung och inte hade tillgång till porr kan jag förstå att bröst i ett spel var häftigt men då har man ju totalt missuppfattat spelet.

För det första varför gnäller du på mig när det var "Blekemil" som skrev det?

För det andra så snackade jag om portar överlag, inte Duke nukem.

Get your facts straight.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tänker köpa spelet, dom förtjänar det.
14 (?) års försening tycker jag säger allt.

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sulukai:

jag sjukt nyfiken på varför man vill spela ett FPS spel påkonsoll.

varför inte?
har du levt under en sten dom senaste 8 åren?

för att man inte vill spela fps på konsol. fps på konsol är som en man som bär trosor.

absoult inga problem att lira fps på konsol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Moderator | Testpilot
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av kaem79:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Sulukai:

jag sjukt nyfiken på varför man vill spela ett FPS spel påkonsoll.

varför inte?
har du levt under en sten dom senaste 8 åren?

för att man inte vill spela fps på konsol. fps på konsol är som en man som bär trosor.

absoult inga problem att lira fps på konsol

Halo gillar jag som fps på konsoll, men cod och battlefield? Nej, mer precision och allt flyter på bättre med mus och tangentbord där genren föddes.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nu har jag spelat spelet ca en timme och detta är vad jag tycker:

Som spel tycker jag att det håller samma klass/spelnöje som alla andra linjära shooters.

Visst, det har inte Frostbite grafiken och animationerna på AIn är med dagens mått väldigt kassa.

Dock tycker jag att det gameplaymässigt faktiskt är underhållande, iaf för mig. Jag har saknat bossar i slutet på banorna, och kiss/bajs humorn är inte så påtvingad som man kan tro efter recensionen, precis i början, i första momentet så är den det, men inte sen.

Det är ett oseriöst spel som man får ta för vad det är. Kanske spelar jag det förblindad med gamla minnen men jag tycker faktiskt det är ett bra spel, av det jag spelat. Jag kan dock förstå om dagens ungdomar skulle finna det tråkigt, detta pga att det inte har alla de finesser som man förväntar sig av dagens moderna spel.

Skriv svar