Skyrims huvudplattform är konsolerna

Robot
Skyrims huvudplattform är konsolerna

Chefsdesignern Craig Lafferty menar att portning till pc i ett senare skede vanligtvis inte är så farligt. Därför utvecklas spelet först till konsol.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda, #fallout-3, #the-elder-scrolls-iv-oblivion


Medlem
Skyrims huvudplattform är konsolerna

NERDRAGE!

Medlem

Tycker ändå att det är skönare å lira TES på konsol och handkontroll. Känns mer lämpad för det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Börjar nästan grina

Medlem
Medlem

Ursäkta mitt språk, MEN FY FAN!!

Vi PC-kramare kan alltså förvänta oss dåligt portade kontroller, usla konsolmenyer och ett förenklat/fördummat spel. FY FAAN!

Medlem

Tre ord i denna artikel som många här på FZ inte lär gilla; konsol, port och Apple.

Så länge portningen blir bra, dvs. väloptimerat, buggfritt och välanpassat med lämpligt gränssnitt så blir jag nöjd. Det kan visserligen vara lite höga krav på Bethesda eftersom de är hopplöst dåliga på att utforma bra UI:s, men det finns ju alltid mods

Medlem

spel ska va som Morrowind och Stalker, skita fullständigt i spelaren och låta honom/henne anpassa sig bäs f"n det går. Inte hålla en i handen hela tiden

Medlem

Hoppas som fan att detta är en trollning.
Hoppas som fan att detta är en trollning.
Hoppas som fan att detta är en trollning.
Hoppas som fan att detta är en trollning.

För detta får ju fan bara inte vara sant!

MFC
Medlem

Ridå!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Inget köp...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Ett självklart köp till PC.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

3....2....1

Japp där blev PC-rage

Synd att det inte blir parallell utveckling utan portas från en pattform till en annan, men som marknaden visar så är det dessvärre konsolerna som regerar - tyvärr så får man ta ett stort svalg och anpassa sig :/


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av kebbe:

TPB på detta då.

Varför?
Port = / = Vi har kodat ihop det här på en halvtimme och förtjänar inte ett öre för det.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:
Skrivet av kebbe:

TPB på detta då.

Varför?
Port =/= Vi har kodat ihop det här på en halvtimme och förtjänar inte ett öre för det.

precis


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Man skaffar ju det till pc delvis för modsens skull. Om det nu kommer gå o fixa

Medlem

roligt att dom fokuserar på konsol när konsolen inte värkar få mod värktig som pc (eller så förväntar dom sig att vi ksall fixa felen till pc )


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Skulle vilja hänvisa vad jag känner via en låt som jag lysnnar på ibland av DOPE som heter
DIE MOTHER FUCKER DIE!

http://www.youtube.com/watch?v=Xw-m4jEY-Ns

Medlem

Dra inte in torrents och olaglig nedladdning i diskussionen. Håll er till ämnet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Sulukai:

Skulle vilja hänvisa vad jag känner via en låt som jag lysnnar på ibland av DOPE som heter
DIE MOTHER FUCKER DIE!

http://www.youtube.com/watch?v=Xw-m4jEY-Ns

Mer rätt än dig går det inte att ha!

U are the king!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Inaktiv

Ja för Oblivion var inte konsol anpassat heller.
Nej, blir inge köp eller införskaffning på detta.
Jag mår bra med Morrowind.

Medlem

Ja asså, Oblivion va bra tyckte jag, men de va väl också lite av en port?. eller jag har kanske för mig fel, jag kommer köpa detta till pc oavsätt vad, för det är elder scrolls, visst port eller ingen port, fortfarande ett elder scrolls spel, och är man ett riktigt fan så köper man de oavsett vad, enligt mig.

Skrivet av Tobblish:

Hoppas som fan att detta är en trollning.
Hoppas som fan att detta är en trollning.
Hoppas som fan att detta är en trollning.
Hoppas som fan att detta är en trollning.

För detta får ju fan bara inte vara sant!

Haha, det var det väl? Du skrev inlägget, du bestämmer

Medlem

Många spel har konsol som huvudplattform. Det behöver inte betyda att spelet blir dåligt.
Inte så konstigt att företag inte satsar på pc. Läser om många som laddar ner spelet bara för att en sak gör dom missnöjda. Bara för att spelet kommer på konsol så blir det inte automatiskt skit. Vi pc-spelare är inte direkt några gudar som spelmakarna måste göra nöjda för att överleva.

Medlem

Läste på EA forum där en person hade insider-kontakt om Shift-spelet(ettan), och det hade sålts 96% till konsoll. Bara 4 % till pc, och ändå är forumen fullt av just folk som har problem med pc av olika slag.

Rätt talande siffror vad utvecklarna skall satsa på.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Dra inte in torrents och olaglig nedladdning i diskussionen. Håll er till ämnet.

Varför inte? De som gör spelet har precis gått ut med att de gör spelet till Konsol, vilket betyder att det är där de tjänar in flisen för sitt hårda arbete.

De bajsar på PC användarna (som de flesta gör idag) bara för att tjäna stålar.. så då kan väl vi bajsa tillbaks på dem genom att inte stödja spelet.

Satt precis o njöt av videon o tänkte att "Ska fan ta o förboka detta (till PC) med detsamma"
sen läste jag denna lilla artikel o tänkte, TPB TPB TPB...

Men men... kommer väl ändå köpa spelet installera det och gråta över den dåliga kontrollen samtidigt som jag sitter på toa med en gammal köttbulle smörgås i handen..

Medlem

Ovanligt...


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Inaktiv

I´m not even mad yo

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sulukai:
Skrivet av WaltX:

Dra inte in torrents och olaglig nedladdning i diskussionen. Håll er till ämnet.

Varför inte? De som gör spelet har precis gått ut med att de gör spelet till Konsol, vilket betyder att det är där de tjänar in flisen för sitt hårda arbete.

De bajsar på PC användarna (som de flesta gör idag) bara för att tjäna stålar.. så då kan väl vi bajsa tillbaks på dem genom att inte stödja spelet.

Satt precis o njöt av videon o tänkte att "Ska fan ta o förboka detta (till PC) med detsamma"
sen läste jag denna lilla artikel o tänkte, TPB TPB TPB...

Men men... kommer väl ändå köpa spelet installera det och gråta över den dåliga kontrollen samtidigt som jag sitter på toa med en gammal köttbulle smörgås i handen..

Moment 22. Men vi snackar inte warez på detta forum, håll det för dig själv.


signatur
Skriv svar