Så har exet hämtat det sista av sina saker.

Medlem
Så har exet hämtat det sista av sina saker.

Var ut och festade lite i fredags och var riktigt avslappnad. Tänkte inte så mycket på exet.
Lördagen var lite värre, visste att hon skulle komma förbi för att packa det sista. Självklart kom hon i en läcker klänning (hon hade nyss varit på familjemiddag och fått skjuts direkt hit). Jag blev lite överraskad och känslor jag trodde jag tyglat sprang till.
Här var denna underbara tjej jag varit ihop med i sex härliga år, som jag inte sett på tre veckor, och i en jättefin kort klänning. Gjorde ont inombords att vara så nära, att ha de känslor man har, men inte få hålla om och få tala om hur mycket man saknat.
Hon började packa, och jag gjorde mig i ordning för fest. Trodde vi skulle få chans att prata på en fest vi båda blivit bjudna till, kunna berätta vad som hänt under de tre veckorna och kanske umgås som vänner.
Tyvärr kunde vi inte prata, det blev bara fel från oss båda och kvällen slutade med ett bittert farväl.
Idag kom hon förbi med sina föräldrar för att lasta sina möbler och kartonger i flyttbil, vilket gick ganska snabbt, därefter sa vi ett sista kort adjö och sen var hon borta.

Kvällens höjdpunkt har varit att några kompisar varit förbi och peppat mig och låtit mig få älta av mig lite, samt att vi spelat Bomberman på krysslådan (himla kul sällskapsspel), sedan blev det visning av lite youtubeklipp. Fick bland annat se "Legend of Neil", baserat på det första Zelda spelet.
http://www.atom.com/channel/channel_legend_of_neil/#Season%20...

Gud vad jag saknar mitt ex.. Antar att det är svårt att få ett riktigt avslut på ett sex års förhållande. Vore ju en sak om hon sagt att hon hatar mig, att jag är ett svin, eller att hon älskar någon annan, men här känns det bara som att det runnit ut i sanden.. "Jag vill vara ensam och själv, få chans att växa upp och mogna och stå på mina egna ben" är vad hon sagt som skäl till att hon gjorde slut. Men är ändå nöjd med det misslyckade "farväl'et" igår. Svårt att ta farväl på ett värdigt sätt med alkohol i kroppen klockan fyra på morgonen när båda är aströtta och helst vill sova.

#blogg

MFZ
Medlem
Så har exet hämtat det sista av sina saker.

en månads saknad per år sägs det.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Kvinnor är inte som män, hon har säkert försökt att kommunicera med dig under alla era år men inte riktigt fått gensvar. Om du har visat dig bekväm har hon förmodlingen känt att ni inte kan utvecklas, och då tänker hon hur många har ni har haft och adderar det med ytterligare år får en siffra och ett känslotillstånd som hon inte kan leva med...

Det bästa du kan göra är att acceptera som det är, tänk hon ser inte situationen på samma sätt som du, hon ser det som en befrielse av någon anledning. Förhoppningsvis har du lärt dig en sak som inte kommer upprepas i nästa förhållande.

Bli aldrig bekväm eller ta en kvinna för givet, då går hon ut genom dörren och kommer aldrig igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jo, nog var jag bekväm och tog henne för givet. Men samtidigt har jag ändå visat konstant uppmärksamhet, men jag antar att det är som du säger, hon har sett på saker och ting ur sitt sätt.
Hyste ett hopp att hon kanske kunde se annorlunda på saken om någon månad eller så, men det är tydligen omöjligt att bli tillsammans med ett ex enligt många. Trist och smärtsamt.

1
Skriv svar