Robot
Crysis 2

Redan på förhand har flerplattformsspelet Crysis 2 utsetts till en förlorare av många fans. Vi har testat både PC- och konsolversionerna av spelet som har allt att bevisa och ännu mer att förlora.

#crysis, #crytek, #far-cry, #crytek-uk, #free-radical-design


Medlem
Crysis 2

är fortfarande skeptisk

Medlem

wtb dx11 version!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

det är säkert hur bra som helst men man har ju inte tid när man fortfarande lirar mw2 och precis börjat på killzone 3 haha

Medlem

Där ser man! Då blir det nog köp ändå ... kommer dock hålla mig borta från multiplayern så mycket som möjligt.


signatur

Have a good time!

Medlem

Blir faktiskt ganska sugen nu


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Brain:

Där ser man! Då blir det nog köp ändå ... kommer dock hålla mig borta från multiplayern så mycket som möjligt.

Lycka till med det ;D


signatur

Mvh KalkiH

Medlem

Det duger gott. Kan inte bli sämre när DX11-patchen kommer, eller?

Medlem

Ser bra ut kommer köpa på steam nästa vecka!

""Still no DirectX 11 support

Day 1 Patch used

Uses 3-4 CPU threads hovering around 70% - doesn't scale with CPU after 3ghz

Near 100% GPU usage - scales linearly with shader clocks/memory bandwidth.

FOV options can be changed in console/launch command line (default 55 degrees)"

PC-specific graphic features - Features such as DX11 aren't generally featured in console ports because the consoles don't support them. Crysis 2 will feature DX11."

http://www.crymod.com/thread.php?postid=782962#post782962

Medlem

Kanske ska tanka demon då och se ifall gamla Bettan pallar trycket.

Medlem

multiplayer på PC är ett skämt.

Medlem
Medlem
Inaktiv

jag är inte övertygad eftersom FZ har subjektiva recensioner. köper nog det från ica för 99:- i stället....

Medlem

Jag vill mest av allt veta om PC-versionen har aim assist option i multiplayer. Är det inte dags att dela upp recensionerna i singleplayer och multiplayer? Som regel snackas det mycket om storyn i recensioner men jag vill inte veta några spoilers... däremot vill jag se hur gameplay verkligen är i multiplayer. Singleplayer drar man igenom på några sessioner, multiplayer kan räcka åratal, ganska stor skillnad!

Medlem
Skrivet av DU238:

Det duger gott. Kan inte bli sämre när DX11-patchen kommer, eller?

Fruktar att det kommer ge stora prestandaförsämringar, som de flesta spel som ej utvecklats från grunden för DX10+ får

Inaktiv

Blir nog köp faktiskt ser kul ut

Skrivet av Oxide:

Jag vill mest av allt veta om PC-versionen har aim assist option i multiplayer.

Redan dementerat när demot släpptes att aim assist kopplas bort online


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av kaem79:

jag är inte övertygad eftersom FZ har subjektiva recensioner. köper nog det från ica för 99:- i stället....

No shit, vad förväntade du dig?
"Detta är ett spel. Perspektivet är förstaperson." - Där har du en objektiv recension..

Medlem

Verkar ärligt talat ganska bra! Blir nog ett köp när DX11 släpps, som en mild protest mot att det inte finns tillgängligt vid release.

Medlem

Bra recension Fredde, dock skulle jag vilja att du gav lite mer inblick i multiplayer, det pratas mycket om att massor av krut lagts på mp, så det hade varit kul att få höra mer. Hur många vapen, vilka olika färdigheter det finns, funkar alla banor på alla speltyper eller är dem "låsta" till vissa, osv.


signatur

"High life on low budget"

Bra recension, det ska bli kul att se hur det funkar med DX11...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trevlig recension. Känns entusiastisk både i lovord och i kritik.

Medlem

Skeptisk... Får inte riktigt ihop recensionen?!? Banal story, ok detta innebär att man inte bryr sig ett dugg med andra ord? Multiplayern då?!? Vill ha mer och utförligare test av denna...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Inga dedikerade servrar, bara p2p, Bara 12 pers online, inget annat än DirectX 9, luktar succé lång väg
Inte för att tala om dåliga hitboxar. lagg i multiplayer och helt obalanserade perks.
En spelare med hög level kommer att vinna över en med låg level oavsett deras inbördes skicklighet, så mycket hjälp får man på "toppnivå"...
Tyvärr, men ytterligare en CoD-klon, roligt med suit abilities men trasigt gameplay och bristen på balans gör detta till ett givet icke-köp

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Inga dedikerade servrar, bara p2p, Bara 12 pers online, inget annat än DirectX 9, luktar succé lång väg
Inte för att tala om dåliga hitboxar. lagg i multiplayer och helt obalanserade perks.
En spelare med hög level kommer att vinna över en med låg level oavsett deras inbördes skicklighet, så mycket hjälp får man på "toppnivå"...
Tyvärr, men ytterligare en CoD-klon, roligt med suit abilities men trasigt gameplay och bristen på balans gör detta till ett givet icke-köp

Tackar! Inget köp med andra ord. Hade förväntningar på Homefront men det blir inget köp där heller. Inväntar BF3 helt enkelt.


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

* New York, New York
* Välj spelsätt – nu enklare än någonsin

Yay, givande plus för ett spel...lust att utveckla det där? Vart spelet utspelar sig har väl inte mycket med ett betyg att göra?

Medlem

4 av 5 utan sparfunktion? e ni dumma i huvet eller

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Inga dedikerade servrar, bara p2p, Bara 12 pers online, inget annat än DirectX 9, luktar succé lång väg
Inte för att tala om dåliga hitboxar. lagg i multiplayer och helt obalanserade perks.
En spelare med hög level kommer att vinna över en med låg level oavsett deras inbördes skicklighet, så mycket hjälp får man på "toppnivå"...
Tyvärr, men ytterligare en CoD-klon, roligt med suit abilities men trasigt gameplay och bristen på balans gör detta till ett givet icke-köp

På Console ja. PC har dedikarade servers iaf.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kaem79:

jag är inte övertygad eftersom FZ har subjektiva recensioner. köper nog det från ica för 99:- i stället....

No shit, vad förväntade du dig?
"Detta är ett spel. Perspektivet är förstaperson." - Där har du en objektiv recension..

Alla är inte lika dåliga på att skriva objektivt som du. Det går att skriva objektivt utan att skriva sju ord och idiotförklara alla som tycker FZ är köpta, vilket de är. Tror du FZ vågar ge ett riktigt rättvist betyg till t.ex. Dragon Age när utgivaren precis betalat alla recensenters "löner" genom sin enorma reklambanner på sidan?
Tror du FZ ger objektivitet när de åker på bjudresor till Dice för att få exklusivitet på Battlefield-spel? Du tror inte utgivare förväntar sig något i utbyte någonstans längs vägen?
Det går att få objektivitet, men tro inte att det går att få på en köpt sida, eller en köpt tidning. Man får ta allt med enorm nypa salt. Blir inte förvånad om detta meddelande tas bort snart...

Skriv svar