Battlefield-utvecklare: "Våra konkurrenter är lata"

Medlem
Skrivet av Lordmarkus:

medans Bad Company 2 var stöld direkt från Modern Warfare.

Det ironiska är att MoH började, sedan kom CoD, som i sin tur ledde till BC 2 och nya MoH. Skaparna till CoD gick ifrån EA för att slippa göra uppföljare på uppföljare men det var precis detta som de fick göra. Är ganska säker på att detta är en av anledningarna till att de lämnade Activision.

Men när det kommer till "stöld" så är det så här spelbranschen fungerar, någon kommer på något som säljer och då kan man ge sig tusan på att många andra också vill ha en del av kakan.

Medlem

Lata, Dice visade ju hur mycket dem "brydde" sig om pc communityn med BC2, fan inga mod tools , inga öppna server filer, nedlåst spel utan mycket admin möjligheter osv osv, total kasst interface och m.m

Dice är då fan minst lika lata när det kommer till kritan.

Medlem

Haha Dice har ju ingen som helst rätt att skriva nått sånt här. Vad är skillnaden mellan CoD serien och Battlefield serien? Jag menar de har ju bägge två gått utför som fan och de började bägge två under WW2. Kolla bara på BF1942 och jämför med BFBC2. Gått från underbart till rena skräpet. vilket CoD serien också mer eller mindre gjort ( förutom CoD4 som faktiskt var riktigt grymmt).

Sen är jag iofs inte förvånad att se sånt här komma från Dice, de gör ju allt för att få folk att tycka om dem och tydligen lyckas det väldigt bra också bara att ta en blick på alla fanboys som finns här på FZ.

Ish
Medlem

Det är sånt här som gör en stolt att vara svensk.. Även om det kanske "bara" handlar om spelutveckling.
Jag har tjatat om detta mycket.. Det känns som att det kommer ett nytt CoD varje år om inte oftare. Likaså Need for Speed. Och det känns verkligen som SAMMA skit VARJE gång! I bästa fall en total conversion som det finns moddare som kan göra bättre.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Och Dice är så J*VLA idérika och nyskapande! Iofs i regel bättre produkter men bannemig inte ett dugg mer orginella. Sorry, no dice... dice...

Medlem

Verkligen inte rätt läge för DICE att yttra sig på detta sätt. Ännu en anledning att BF3 kan bli lort.

Medlem

Dice borde kanske orka dra ut fingret ur röven och släppa lite kartor eller en mapeditor till Medal of jävla Honor innan de börjar hacka på andra företag om att vara lata *hmpf*

Medlem

Dem kanske ska släppa stabila spel vid release och ha fler crosshairs inkluderade innan dem börjar slänga ut sig idiotiska kommentarer.

Quake kom 1996(?) och hade 8 ! crosshairs och var helt stabilt i sp och mp vid release vad jag kommer ihåg. BC2 14 år senare har ett ! värdelöst crosshair och var extremt instabil i pc version.

Medlem

BF-serien slår Cod med hästlängder. För många P12:or här inne. Heja BF!

Medlem

BF3 FTW!! Jag håller med helt, Dice försöker förnya sig och sina produkter hela tiden. Call of duty har varit samma spel med lite olika texturer och nya spelsätt, men i stort sett samma jävla spel varje gång. BF3 är och kommer vara mycket bättre än cod spelet, och om nån påstår annat då så är dom inte speciellt intelligenta då. Så tycker jag, iaf.

Dice är bäst på krigsspel, speciellt MP, ingen kommer i närheten i kvalitet. Och motorn verkar grym den med, så bra teknologi hela tiden från dom. Tacksam att Dice finns, dom tar det på allvar iaf.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Men dom ÄR ju det! 8)

Dice FTW!!

Medlem

Herregud tragiska människor här inne, klart de vill att CoD-"crewen" ska skärpa sig. Jag tycker de ska göra det med, de har inte kommit med något nytt på ett tag om vi säger så... Mekanik och spelkänsla är densamma som i alla tidigare spel i serien.

Zauii89: Hur är det med Black Ops, jag hittar väldigt få custommaps till det, och varför finns det bara servrar i ett par länder? Det kan väl inte vara CoD som begränsar det hela?

Inaktiv

Håller med DICE helt och hållet här. Activision vågar inte göra något riktigt nytt, som DICE gör nu (med tanke på grafiken och spelmekanismen).

Medlem

Vill ju inte vara sån. Men har inte FZ blivit väldigt sena med nyheter? Tycker ju FZ som renodlad spel-sajt borde vara snabbare än t.ex Feber.se och Aftonbladet när det kommer till nyheter...

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Men vad är egentligen skillnaden mellan Bf 3s Frostbite och BfBC 2s Frostbite?

Fins några slides på http://publications.dice.se/ om du vill läsa dig till lite kunskap om Frostbite 2

Medlem
Skrivet av Tiny:

Verkligen inte rätt läge för DICE att yttra sig på detta sätt. Ännu en anledning att BF3 kan bli lort.

För kopplingen mellan detta yttrande och kvaliten på kommande spel är ju väldigt uppenbar.

Medlem

DICE ska väl bara vara tysta med tanke på hur jävla buggiga deras spel är..

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Tycker Dice har varit ganska lata själv gentemot PC-spelarna, vi blev lovade BF1943, blev inget. Vi fick en tråkig konsoleportning BFBC2, så att smutskasta andra företag när man inte levererar själv är ganska lamt.

De la ju dock ner BF1943 för att kunna fokusera mer på PC versionen till BF3.

Förstår inte varför folk gnäller på Dice, det mesta de säger om CoD och Activision stämmer ju, men jag antar att flera här inne är CoD fanboys.

Medlem

Om man nu skall jämföra de två huvudaktörerna så tycker ju iaf jag att Activision är/har blivit rent sunk i jämförelse.

När de tex lade vantarna på Guitar Hero som jag gillade väldigt starkt ett tag slutade med att man till slut blir trött och spyr bara man hör namnet. De matade sönder serien totalt. Dom gör exakt samma med CoD.

Medan kommande BF3 känns spännande, fräscht och ska bli riktigt kul att börja med så blir jag lätt illamående bara jag hör..."Nya CoD som skall komma i Nov". Vadå, skall de stressa ihop en ny "kassako" på 6 månader....zzzzzzz!!

Inaktiv

COD har inte varit roligt alls sen MW1, däremot Bad Company spelen är helt suveräna på alla plan. Precis som han säger så borde "konkurenterna" ta mer tid på sig OM dom överhuvudtaget ska sikta in sig på SP delen i sina kommande spel. Gör COD enbart MP, och sälj det för halva priset +dlc i längden. Dice däremot har lyckats suveränt med sina SP-kampanjer i BC1 & 2. För mig får dom gärna ta fullpris, men COD blir aldrig mer ett köp om det inte vänder om och gör ett roligt och bra SP läge. (Ja jag bryr mig inte om MP lägen så mycket).


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

/care

Köps vad som än sägs.


signatur

Rawr

Medlem

Kul att se inkompetenta avföringsälskare försvara den skithög som är CoD just nu.
Det är så mycket motsägelser, döva öron och blinda ögon här i kommentarerna att jag blir rädd att mänsklighetens värdighet står på spel.

Det är sorgligt hur ett sånt uruselt spel som CoD:Black Ops ens kan försvaras som ett bra spel.

Till och med Battlefield: Bad Company 2 har mer inlevelse och krigskänsla, istället för CS wanna-be Black Ops camper heaven.

Medlem

Kul att se inkompetenta avföringsälskare försvara den skithög som är CoD just nu.
Det är så mycket motsägelser, döva öron och blinda ögon här i kommentarerna att jag blir rädd att mänsklighetens värdighet står på spel.

Det är sorgligt hur ett sånt uruselt spel som CoD:Black Ops ens kan försvaras som ett bra spel.

Till och med Battlefield: Bad Company 2 har mer inlevelse och krigskänsla, istället för CS wanna-be Black Ops camper heaven.

Inaktiv

Håller inte med om att spelutvecklarna som indirekt utpekas skulle vara lata. De är nog oerhört dedikerade och lägger ner mycket blod, svett och tårar. De anställda kör nog mycket övertid för att det ska bli klart i tid och ser inte sitt yrke som ett 9-5 jobb där man släpper alla tankar på spelet så fort det är dags att stämpla ut. De största bovarna anser jag är utgivarna vilket om man skulle jämföra med musikbranschen, motsvarar skivbolag. Dessa kan gå in och kräva att delar i spelet förenklas, saker tas bort, läggs till, får mindre resurser, nej till mer tid för utveckling av grafikmotor och att spelet ska bli fortare färdigt och eventuellt också förvandlas till en årlig framstressad följetong som ska generara mer cash än året innan. Är det någon av de livegna som klagar så kan hela studion sparkas och en ny sättas in i dess ställe.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Troublegum:

Håller inte med om att spelutvecklarna som indirekt utpekas skulle vara lata. De är nog oerhört dedikerade och lägger ner mycket blod, svett och tårar. De anställda kör nog mycket övertid för att det ska bli klart i tid och ser inte sitt yrke som ett 9-5 jobb där man släpper alla tankar på spelet så fort det är dags att stämpla ut. De största bovarna anser jag är utgivarna vilket om man skulle jämföra med musikbranschen, motsvarar skivbolag. Dessa kan gå in och kräva att delar i spelet förenklas, saker tas bort, läggs till, får mindre resurser, nej till mer tid för utveckling av grafikmotor och att spelet ska bli fortare färdigt och eventuellt också förvandlas till en årlig framstressad följetong som ska generara mer cash än året innan. Är det någon av de livegna som klagar så kan hela studion sparkas och en ny sättas in i dess ställe.

Yes, det är så det funkar när det är toppstyrt. Håller med om att det antagligen är fel att säga att utvecklarna är lata då det i själva verket är Craptivision som inte ger dem något större val. Trist när det blir så!

Skrivet av StrongBad:

DICE, sånt där sandlådebeteende klär Er inte. Fokusera på att göra spelet istället och låt marknaden avgöra vilka produkter de föredrar.

Talk is cheap. Ni har mycket att bevisa.

Är du go i boet eller. Dice har redan bevisat att de är flera gånger bättre än call of scripts produkterna!!!!!!!!!!!!!!!!! Gå ur mammas källare gott folk.


signatur
Medlem

Nä ska nog börja lira Battlefield då 3an kommer ut och avsluta CoD-spelandet lite halft.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

Tyvärr så är Dice minst lika lata
Seriöst, givet hur många spel och expansioner de pumpat ut sedan release har ändå väldigt, väldigt lite förändrats. Du har fortfarande samma klasser, samma gameplay, lika många (färre?) spelare, liknande fordon och vapen, och uppenbara problem har inte åtgärdats.
Vi har fortfarande odödliga medic-grupper, squad-spawn långt bakom fiendens linjer och på objective, spawn camp (om än inte like illa som i CoD), generisk kampanj utan nyheter etc.

Tyvärr Dice, men att bättra på grafiken och kalla det för "prestation" imponerar inte nämnvärt, när gameplay är lika bra/dåligt som det var för 10 år sedan. Dags att våga göra något nytt och utvecklas, eller i alla fall ta och åtgärda de problem som plågat spelserien sen grunden...

Medlem

Jag tycker det är oerhört komiskt att så fort man kritiserar DICE så är man "CoD-fanboy" eller liknande, jag gillade CoD 4, alla spel efter det har varit dåliga spel enligt mig, men det ändrar inte det faktum att DICE är lata när det gäller att supporta sina köpare efter de köpt deras spel gällande det mesta.

Battlefield > nuvarande Cod alla dagar, men DICE ska inte klaga på lata utvecklare.

Medlem

Tycker inte DICE har sagt något fel Alla tycker väl som de vill o dom har fortfarande inte sagt att det är "Call Of Duty" de menar.

Skriv svar