Magiska stunder

Medlem
Magiska stunder

Nej, det blev inte mycket spel i helgen. Fast det är väl normalt med smått därhemma. Fast jag fick 30 minuter med AC:Brotherhood, grafiken känns bättre, miljöerna i Rom är snyggare och äntligen flyttar sig pöbeln när jag skrittar fram på min stolta springare.

Jag köpte Magicka utan att testa demon. Ett helt OK spel, men inte ett Rogue-like RPG som jag hade hoppats på, vilket var uppenbart redan vid mitt första äventyr utanför "universitetet" (UU)*. Lite synd, men jag har sedan anpassat mina förväntningar till ett skjutaspel med lite skojiga kombon för mina magiska formler.

Är det inte någon som reagerat på att datorn nästan lyfter av sig själv när man spelar Magicka? Fläktarna går på så högt varv att jag måste sänka temperaturen i huset. Inte ens när jag spelar Empire: Total War på högsta grafikinställning går fläktarna på så högt varv. Magicka borde ju inte ens kunna skryta med avancerade polygoner utan det ser ut som det körs på sprites. Spelet påminner mycket om Who Dares Wins på C64, eller #Cannon Fodder. Nu vill jag snabbt flika in, innan ni börjar hata mig, ja humorn finns verkligen i Magicka och jag gillar röstinspelningarna och spelmekaniken är till viss del ny, men jag hade nog förväntat mig ett spel mer åt RPG-hållet än vad det är, jag var helt enkelt dåligt påläst.

*De som läser Terry Pratchett fattar vad U.U står för

#blogg

Magiska stunder

Det är nog inte optimerat för vissa processorer?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja det verkar så.

1
Skriv svar