Ny annonstyp på FZ

Medlem

Gamespy & IGN kör sådant här, och det är väldigt irriterande. Dock så är det förståligt varför ni gör det.

Testpilot

Sålänge det inte är en pipande , blinkande , flashande annons som täcker hela sidan och föjer med då man scrollar och är allmänt irriterande så kvittar det.

Irriterande är det dock om samma typ av annons kommer upp undertiden man är inne på siten och surfar runt , vissa sidor räknar ju och efter xx tid så poppar de upp en ny.

Helsides annonser innan huvudsidan är iallafall mindre irriterande än annonser som ligger som bakgrund , dessa tenderar också att sänka mindre kraftfulla maskiner till snigelfart.

Medlem

Gör vad ni vill. Som tidigare sagts så tar adblock bort reklamen.

Medlem

Pengar behövs och 15 sekunder kan nog vem som helst stå ut med.

Medlem

Nödvändigt ont? Jag tycker att ni har tillräckligt med reklam på er sida och en splashscreen är extremt irriterande. Jo, aftobladet.se har kanske också mycket reklam men det är för att deras sida suger.

Antikvitet
Skrivet av Ishra:

En fråga, kommer annonsen alltid att vara där 1 gång om dagen eller bara under perioder när någon vill betala extra mycket? t.ex. som IDG har nån gång per månad bara.

Den kommer att visas på kampanjbasis och är ett specialformat, det vill säga inget vi i dagsläget planerar att köra på heltid.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet

Till er som tycker att det här är det sämsta som hänt sedan trafikomläggningen, berätta gärna hur ni tänker. Hade ni föredragit ett betalmedlemskap på 50 pix per månad för att få sidan helt annonsfri?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Det är okej så länge man har möjlighet att klicka bort reklamen och inte blir forcerad att se hela under 15 sekunder.

Inaktiv

Det första jag tänkte när jag fick se intro-reklamen är inget man skriver här ... that's for sure.

Efter att ha läst förklaringen har jag mer förståelse för det hela. (Det är bra att ni i alla fall ger en förklaring, än att bara slänga upp det.)

MEN ... nu får ni fasen se te o fortsätta leverera osså!

Medlem

Det är väl skönt att slippa den, men det spelar ingen roll egentligen. En stor eloge till fz som faktiskt har motiverat varför man provar den här sortens reklam. Får en att kännas delaktig.

Accepterade den? Den är fett irriterande på Gamereactor, kommer flera gånger per dag, så jag hoppas att den inte gör det här, som ni sa alltså. Och hur skulle vi kunnat "inte vilja ha den"? Maila dem och be dem ta bort den?

Men ändå väldigt bra att man set nyheter!


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

Helt okej för mig. En gång per dag är ju ingenting. Hos Gamereactor kan det vara jobbigt då annonsen är både ful och kommer hela tiden.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag sneade ur totalt först, men om det nu bara är en gång per dygn är det väl helt ok. Jag tycker FZ borgar för överlag väldigt bra kvalité, och om detta verkligen är ett nödvändigt ont så fine.

Medlem

hur fungerar det med nyheter länkade via RSS-flöden? kommer det krävas att man går genom reklamsidan även då?

Medlem

En gång per dygn är helt okej. På vissa sidor dyker den där upp så fort man går från en sida till en annan på webplatsen, sjukt störande.

Sen är det bättre än annonser som stör medan man läser.

Medlem

Tycker denna annonstyp är störande som fan. Den går ju inte blockera som all annan skit (med flashblock extension i Firefox).

För övrigt kan jag rekommendera det add-on:et i Firefox. Tar bort all jävla flashreklam på sidor som denna och aftonbladet m.m. Är det nåt man vill se går det klicka på en liten ikon för att visa flash-annonsen...

EDIT: Adblock fungerade mycket bättre...

Medlem

Då får ni fasen bli bättre på att bevaka framförallt konsolspel också! Tycker att ni är lite halvdåliga med att skriva om det senaste på den fronten.

Medlem

Det mesta av materialet som finns på nätet kan vara gratis i och med att man tillåter reklam. Så sluta gnäll och berätta istället för John och de andra FZ:arna hur de ska lösa det istället eftersom det här gör att ni tycker FZ suger och är fel på det. Jag är kolerisk trött på gratisåkare som bara har klagomål och inte kan komma med konstruktiv kritik.
Ja, reklam är trist, men kom igen, FZ har dessutom reklam för saker som bör vara av intresse för de flesta av er?

All produktion kostar mer än vad man tror.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Aah, de e stabilt.


signatur

SneL fezt heSt

Inaktiv
Skrivet av John:

Till er som tycker att det här är det sämsta som hänt sedan trafikomläggningen, berätta gärna hur ni tänker. Hade ni föredragit ett betalmedlemskap på 50 pix per månad för att få sidan helt annonsfri?

Ja, varför inte göra så att man kan bli en betalande medlem, så slipper dom se reklamen, dock slår jag vad om att dom flesta bara använder add block istället.

Men det vore ett alternativ och då som bonus kanske man får en tittel på forumet som "Sponsor"med någon färg eller liknande

Men 50kr är nog lite högt, även om det inte är mycket, skulle nog säga 30-35kr så nappar nog rätt många på det.

30-35kr/månaden för att slippa reklam är det nog en del som skulle kunna tnka sig, som SVT kör, och kanske ha några special funktioner är alltid kul, jag skulle kunna tänka mig det, men vet inte riktigt om det är 50kr

Medlem

Visst, jag kan leva med den, men ge mig åtminstone täckning på handhållna konsoler också i så fall! Ge mig DS- och PSP-nyheter!

Medlem

Jag märkte skiten rätt snabbt och suckade, men vafan, orka bry sig ärligt talat, inte direkt jobbigt och jag spolades vidare väldigt snabbt per automatik, kan det vara så att FF3;s anti-rekalm/popup bla bla slussade mig vidare till siten direkt nästan eftersom jag har den som favorit? Ska ta bort kakorna och testa det här nu direkt.

Medlem

Nog kom det allt en svordom eller två första gången jag såg den när jag surfade på jobbet inatt. Jag hatar verkligen denna typen av reklam då den stör mitt surfande. Reklam i sidebars och dylikt kan jag leva med, men inget jag ska behöva klicka/vänta mig förbi. Det känns lite som att gå längs Drottninggatan en varm sommardag då man konstant möts av en massa sign/abonemang-jägare från nått företag med en riktig snyftar-historia om dom fattiga barnen i afrika som dom verkligen måste rabbla upp innan dom låter en passera utan våld.

Skönt nog så verkar det som att den inte ploppar upp så länge man bara uppdaterar nyhets-sidan Då bryr jag mig inte.

Medlem

Hatar den här typen av annonser.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fortsätter ni att lägga upp FZ.tv nu som jag tycker var väldigt bra med recentioner på svenska då har jag ingenting alls emot reklamen.

Inaktiv

Det påverkar inte min inställning till FZ som helhet. Det är fortfarande en av de få svenska spelsajter jag besöker dagligen. Jag är ingen fan av reklam, men vet också om hur spelreglerna ser ut för företag.


signatur
Medlem
Skrivet av John:

Till er som tycker att det här är det sämsta som hänt sedan trafikomläggningen, berätta gärna hur ni tänker. Hade ni föredragit ett betalmedlemskap på 50 pix per månad för att få sidan helt annonsfri?

Jag stör mig inte på reklamen men visst hade det varit intressant med en betalfunktion för att slippa den helt och samtidigt stödja FZ. Huvudsaken är att ni inte börjar låsa delar av siten för icke betalande medlemmar (tänk Aftonbladet PLUS).

/ LordDaimos

Medlem

som mediaförmedlare och FZ-fan så tycker jag detta är en utmärkt idé, mer pengar till er betyder högre kvalite på ert arbete och fler funktioner på siten.

Medlem
Skrivet av plixness:

Det påverkar inte min inställning till FZ som helhet. Det är fortfarande en av de få svenska spelsajter jag besöker dagligen. Jag är ingen fan av reklam, men vet också om hur spelreglerna ser ut för företag.

Håller helt och hållet med.

Denna typ av reklam är en av de drygare typerna speciellt då andra sidor som jag besöker använder samma system MEN (!) jag vet varför och det räcker.

Det är innehållet på FZ som jag är ute efter och det håller samma standard.

Medlem

Jag tyckte den var ok gjord. Just att man ser nyheterna ser jag som ett plus. Den tar inte över hela sidan som många andra siter kör med. Reklam är definitivt nödvändigt, men börjar det ta för mycket från användbarheten och störa för mycket då tappar man läsare, så det gäller att balasera reklamen på rätt sätt.

Skriv svar