Hoppa tyskjävel!

Medlem
Skrivet av quesus:

Men det är som sagt något de tänder på, precis som många av er tänder på tajta rumpor, bröst etc

Och tror du vi tar varje tjej vi ser. Håller med Soulless helt.:)


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av prikk:

man kan alltså inte rehabilitera folk för att notumforce säger det
shit
det var intressant
hela världen borde läsa denna nyhet, så vi kan lägga ner alla fängelser å skjuta av alla istället

vadå "för att man inte håller med om våra samhällsregler"
man behöver inte anse att det är okej att göra nåt för att göra det
jag tror inte pedofili är en sjukdom näe, det är nog mer en sexuell böjning med väldigt destruktiva konsekvenser för personen i sig (och SJÄLVKLART för offren om densamme begår övergrepp)
det är klart man kan vara ansvarig för sina handlingar, men är det pga en sjuk skruv i skallen man gör något så ska personen självklart rehabiliteras.. med din logik ska man hålla vem som helst ansvarig för det dom gör? vart går gränsen? ska en 8-årig kille hållas ansvarig för att han mördar sin kompis?

Är din argumentation att pedofiler är psykiskt sjuka för att de är sexuellt attraherade av människor under en ålder angiven i lagen? Är homosexuella psykiskt sjuka? fetischister?
Jag kan inte göra kopplingen att man kidnappar
och våldtar med en sexuell läggning.

Du skriver hånfullt om Notumforces mening att man inte kan bota pedofiler. Så för att du säger att man kan det så är det så, eller?

Medlem

en behandling kostar ca 3043203miljoner för samhället, en kula kostar, vad 10kr? billigt å smidigt.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Skönt att folk fortfarande verkar tro på att en ond handling kan botgöras med ännu en ond handling... 1+1=0?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

jag vill inte veta att de skattepengar jag betalar går till att vårda en pervers jävla pedofil.

kan vi inte istället köpa fängelseplats utomlands i några utav de värsta fängelserna där vakterna ser mellan fingrarna och mer än gärna talar om för de andra som sitter inne att den nya killen som kommer sitta på livstid är pedofil och våldtäktsman.
det betalar jag gärna skattepengar för.

den jävel som någonsin skulle försöka ge sig på min dotter kommer inte att andas samma luft som oss andra så värst länge.
men skulle inte bara sätta en kula mellan ögonen på äcklet utan nått i stil med att först skjuta kuken av honom med ett hagelgevär och sedan klassikern:
-"What now? Let me tell you what now. I'ma call a coupla hard, pipe-hittin' n******, who'll go to work on the homes here with a pair of pliers and a blow torch. You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Zerpent:

Intressant hur man fokuserar mer på förbrytaren än offret/offren.

Tråden är om förbrytaren? Kanske ett longshot ^^

Jag menade mer allmänt, inte i bara den här tråden.

Brukar vara så att det är förbrytarna som får all uppmärksamhet. Jag undrar hur många som tänker på att offret antagligen aldrig kommer bli sig lik igen?

Medlem
Skrivet av Zerpent:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Zerpent:

Intressant hur man fokuserar mer på förbrytaren än offret/offren.

Tråden är om förbrytaren? Kanske ett longshot ^^

Jag menade mer allmänt, inte i bara den här tråden.

Brukar vara så att det är förbrytarna som får all uppmärksamhet. Jag undrar hur många som tänker på att offret antagligen aldrig kommer bli sig lik igen?

Ah då är jag med. Bra synpunkt.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Det finns alltid något som bör säga till när något gått för långt. I avsaknad av en sådan funktion är det inte säkert att den personen hör hemma ute i det fria eller på denna planet som en levande människa.

Jag skiter i att den här personen kanske är psykiskt sjuk. Om jag skulle göra något liknande hoppas jag att folk resonerar som jag gör nu och på något sätt dödar mig. Det är fan det värsta som finns att göra det han har gjort.
Ställ upp han mot en vägg och ge mig ett vapen, alternativt ställ han på väggen och låt mig putta!

Inaktiv

en fråga...

Om er bror, eller er son visade sig vara pedofil, hur skulle ni reagera då?

ja dom som går ut och våldtar barn är avskum, men dom är fortfarande meniskor!!

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

en behandling kostar ca 3043203miljoner


signatur
Inaktiv
Skrivet av prikk:

pedofiler är sjuka
dom behöver vård
massmördare är sjuka
dom behöver vård
dödsstraffsivrare är sjuka
dom behöver vett


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

skulle bli jävligt ledsen och besviken...skulle ta avstånd, klippa familjebanden. anmäla honom direkt om han var på fri fot ifall han själv inte gör det inom 24 timmar.

sedan ifall offret tar lagen i egna händer och tex skjuter honom skulle jag ha full förståelse.

en fråga tillbaka..

Om er son eller dotter visade sig bli våldtagen av en äldre man (pedofil), hur skulle du reagera då?
är inte ett oskyldigt barn som offer mer värt än en äldre pedofil?

skrämmande vägning i kostnader:
kostnad för att omhänderta en pedofil, ge denna personen fängelseplats everntuellt psykvård etc VÄGER MOT kostnad av omhändertagandet av offret, psykvård etc.

vilket tror ni kostar ekonomiskt sett mest?
jag själv tippar på att pedofilen kostar mest.

lås in fanskapet i isolering med en pistol, en kula i loppet. får han sitta där tills han tar livet av sig. sedan lägg pengarna på det stackars offret istället.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]en fråga...

Om er bror, eller er son visade sig vara pedofil, hur skulle ni reagera då?

ja dom som går ut och våldtar barn är avskum, men dom är fortfarande meniskor!!

Den självklara frågan när dödsstraff kommer på fråga och självklart kan jag inte veta hur jag skulle känna eller tycka i den situationen.
Men även om man alltid älskar en bror eller son så har jag svårt o se hur jag skulle kunna försvara honom i den situationen.

Men om man ska sympatisera med någons bror, son, far, mor eller syster, varför inte sympatisera med de vart liv kanske förstörts för alltid?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av cabante:

skulle bli jävligt ledsen och besviken...skulle ta avstånd, klippa familjebanden. anmäla honom direkt om han var på fri fot ifall han själv inte gör det inom 24 timmar.

sedan ifall offret tar lagen i egna händer och tex skjuter honom skulle jag ha full förståelse.

en fråga tillbaka..

Om er son eller dotter visade sig bli våldtagen av en äldre man (pedofil), hur skulle du reagera då?
är inte ett oskyldigt barn som offer mer värt än en äldre pedofil?

skrämmande vägning i kostnader:
kostnad för att omhänderta en pedofil, ge denna personen fängelseplats everntuellt psykvård etc VÄGER MOT kostnad av omhändertagandet av offret, psykvård etc.

vilket tror ni kostar ekonomiskt sett mest?
jag själv tippar på att pedofilen kostar mest.

lås in fanskapet i isolering med en pistol, en kula i loppet. får han sitta där tills han tar livet av sig. sedan lägg pengarna på det stackars offret istället.

Vist skulle jag må dåligt att något hadde hänt ens barn, men jag skulle aldrig vilja livet av den personen, men i vreden så skulle jag nog vilja se att han/hon satt inne resten av livet eller under behandling resten av hans/hennes liv...

Men aldrig att jag skulle önska livet av den personen...

Inaktiv

man måste också tänka på att det kan sluta så illa för offret att han/hon tar livet av sig själv som ung medans pedofilen lever ett långt liv.

kom att tänka på en grej. inte om pedofil, men offret var på gränsen gammal.
jag bodde på irland ett tag och läste i tidningarna om som får en att börja fundera på hur fan världen fungerar. det är förbjudet med abort där...iaf var det så att en ung tjej blev våldtagen, gärningsmannen åkte fast och fick några år i finkan.
tjejen blev tyvärr gravid av våldtäkten. och hon kunde inte leva med att behålla barnet. hon valde abort som utväg. detta gjorde hon privat utomlands (u.k). men det kom ju ut att hon hade gjort det och äkte därför fast för att ha tagit livet av sitt barn vilket resulterade i 12 års fängelse.
när pedofilen suttit av sin tid hade hon suttit av 1/3 av sin egen.

Inaktiv
Skrivet av cabante:

kom att tänka på en grej. inte om pedofil, men offret var på gränsen gammal.
jag bodde på irland ett tag och läste i tidningarna om som får en att börja fundera på hur fan världen fungerar. det är förbjudet med abort där...iaf var det så att en ung tjej blev våldtagen, gärningsmannen åkte fast och fick några år i finkan.
tjejen blev tyvärr gravid av våldtäkten. och hon kunde inte leva med att behålla barnet. hon valde abort som utväg. detta gjorde hon privat utomlands (u.k). men det kom ju ut att hon hade gjort det och äkte därför fast för att ha tagit livet av sitt barn vilket resulterade i 12 års fängelse.
när pedofilen suttit av sin tid hade hon suttit av 1/3 av sin egen.

WTF...

Jag kan tänka mig att den ungen mår bra nu...

"Min far är den pedofilen som våldtog min morsa som barn. Min mor sitter förövrigt i fängelse nu just för att hon inte önskade mig och det är knappast något som min pedofarsa gjorde heller. Min morsa som ändå inte ville ha mig släpps då jag är 11-12."

Fick pedofarsan vårdandet för ungen när morsan satt i fängelse också? :crazy:

För den här ungen kommer ju växa upp sund och frisk i huvudet?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Jag kan tänka mig att den ungen mår bra nu...

Tja, för det första gjorde hon abort.

Men jag förstår inte er som sympatiserar med gärningsmannen.

Skrivet av Aftonbladet:

systematiskt ha våldtagit och misshandlat en 13-årig flicka i fem veckor. + Våldtagit henne över 100gånger.

Hon kommer aldrig kunna leva ett normalt liv, hon kommer för alltid ha ett helvete och inte kunna lita på andra människor - om inte ett mirakel händer.

Vi snackar inte om en våldtäckt här utan något så sjukt och ont som upprepad misshandel och våldtäckt i över FEM veckor. Han må vara sjuk, men det finns inget straff nog för vad han har gjort.

Skrivet av Soulless:

Det är en störning i hjärnan, ja, men ingen jävla "sjukdom". Dessa personer behöver hjälp FÖRE gränsen passerats, FÖRE de stoppat kuken i någon, men efteråt finns det ingen hjälp och om jag ska va ärlig så tycker jag inte de förtjänar hjälp ens om det fanns.

Ta dessa "hjälp och vård" pengar och skänk till offret istället, gör mer nytta där.


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Inaktiv
Skrivet av Saben:
Skrivet av Sipmo:

Jag kan tänka mig att den ungen mår bra nu...

Tja, för det första gjorde hon abort.

puh, det är sant, jag var väldigt rädd där ett tag.

12 år för försök till abort är nog lite hårt med o.o;

Men verkligheten är fortfarande rubbad! >_<


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

ni vet att många som är pedofiler utsattes för övergrepp när de var små? så i så fall borde man kasta både pedofil och offer på samma bål? det blir ju billigare och enklare i så fall....

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är en störning i hjärnan, ja, men ingen jävla "sjukdom".

Det klassas just nu som en mental sjukdom, Så en sjukdom är det allt.

Inaktiv
Skrivet av cabante:

man måste också tänka på att det kan sluta så illa för offret att han/hon tar livet av sig själv som ung medans pedofilen lever ett långt liv.

kom att tänka på en grej. inte om pedofil, men offret var på gränsen gammal.
jag bodde på irland ett tag och läste i tidningarna om som får en att börja fundera på hur fan världen fungerar. det är förbjudet med abort där...iaf var det så att en ung tjej blev våldtagen, gärningsmannen åkte fast och fick några år i finkan.
tjejen blev tyvärr gravid av våldtäkten. och hon kunde inte leva med att behålla barnet. hon valde abort som utväg. detta gjorde hon privat utomlands (u.k). men det kom ju ut att hon hade gjort det och äkte därför fast för att ha tagit livet av sitt barn vilket resulterade i 12 års fängelse.
när pedofilen suttit av sin tid hade hon suttit av 1/3 av sin egen.

helt sjukt det där. jag läst om något liknande för mång år sedan, men då var det en kvinna som misslyckats med en abort i hemma och hon riskerade upp till 3 års fängelse.
tur för kvinnorna i irland att det är lagligt att göra abort utomlands sedan början på -90 talet.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Soulless:

Det är en störning i hjärnan, ja, men ingen jävla "sjukdom".

Det klassas just nu som en mental sjukdom, Så en sjukdom är det allt.

Vad är det för skillnad på störning och sjukdom?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Det handlar väl ändå mest om en grundläggande värdering om att man inte skall beröva andra människor livet, snarare än sympati för våldtäktsmannen?

Folk som förespråkar dödsstraff är obildade och trångsynta.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Skrivet av IceMan:

en behandling kostar ca 3043203miljoner för samhället, en kula kostar, vad 10kr? billigt å smidigt.

Förutom priset att samhället tagit livet av en människa. Jag vill personligen inte bo i ett land som ger sig självt rätten att ta livet av människor, vilka brott de än begått.

Skrivet av Zerpent:

Jag menade mer allmänt, inte i bara den här tråden.

Brukar vara så att det är förbrytarna som får all uppmärksamhet. Jag undrar hur många som tänker på att offret antagligen aldrig kommer bli sig lik igen?

Det är möjligt att jag förstått dig fel nu. Men i alla fall, hade jag varit offret hade jag inte precis velat bli uthängd i media för alla att se och sympatisera med :\

Skrivet av PaddanL:

Skönt att folk fortfarande verkar tro på att en ond handling kan botgöras med ännu en ond handling... 1+1=0?

+1

Jag blir rädd av mångas inställning i den här tråden. Det må vara hänt att folk som ger sig på och våldtar små barn är världens vidrigaste, äckligaste och sjukaste människor och att de inte förtjänar att leva. Men det ger (imo, för det här är verkligen en värderingsfråga) oss inte rätten att ta livet av dem.

Skrivet av cabante:

skulle bli jävligt ledsen och besviken...skulle ta avstånd, klippa familjebanden. anmäla honom direkt om han var på fri fot ifall han själv inte gör det inom 24 timmar.

Ifall han är pedofil eller ifall han våldtagit något barn?

Skrivet av cabante:

skrämmande vägning i kostnader:
kostnad för att omhänderta en pedofil, ge denna personen fängelseplats everntuellt psykvård etc VÄGER MOT kostnad av omhändertagandet av offret, psykvård etc.

vilket tror ni kostar ekonomiskt sett mest?
jag själv tippar på att pedofilen kostar mest.

Det gör den säkert, men det betyder snarare att offret kostar för lite än att pedofilen kostar för mycket. Återigen enligt min värderingsmall av liv och dödsstraff.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Soulless:

Det är en störning i hjärnan, ja, men ingen jävla "sjukdom".

Det klassas just nu som en mental sjukdom, Så en sjukdom är det allt.

Borde inte pedofileri kunna "likställas" med homosexualitet? Det var också klassat som en mental sjukdom tidigare.

Medlem

Pedofili är en parafili och inte en sexuell läggning. En pedofil kan vara hetero, homo eller bi sexuell.
Men visst, jag är med på argumenteringen.

Skrivet av Karmalicious:

Pedofili är en parafili och inte en sexuell läggning. En pedofil kan vara hetero, homo eller bi sexuell.
Men visst, jag är med på argumenteringen.

Tur det finns folk som har lite mer koll iaf

(och nej, jag är inte ironisk nu)

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Soulless:

Det är en störning i hjärnan, ja, men ingen jävla "sjukdom".

Det klassas just nu som en mental sjukdom, Så en sjukdom är det allt.

Vad är det för skillnad på störning och sjukdom?

länk

"Psykiska störningar (skiljt från psykiska sjukdomar, mentalsjukdomar) är störningar i själen eller psyket. En psykisk störning innebär att en människa under längre tid uppvisar ett avvikande/stört beteende och/eller uppfattar/tolkar omvärlden till sådan grad och omfattning annorlunda än folk i allmänhet att det förorsakar ett signifikant lidande"

Finns mer där om du orkar läsa.

Inaktiv

Okej, känner att jag inte riktigt greppa det där, får nog lägga energi på det någon bättre tid på dygnet.

Är man inte sjuk om man har en psykisk störning?

Har en annan fråga på lager: vad gör det för skillnad för offer/gärningsman om våldtäktsmän lider av en "mental sjukdom" eller en "psykisk störning"?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

störningar i själen asså...
det börjar flippa ur lite här

det handlar om att stå för vad man tro på och vara konsekvent i alla avseenden
varje aktion har en reaktion, varje gärning har en anledning till att den skedde

jag tror på rehabilitering av folk som inte kan leva på ett sätt som inte skadar andra människor i samhället, om dom absolut inte går att rehabilitera på detta sättet är det en jävligt svår fråga.. det är ganska weird att så fort man pratar om just pedofili så slängs _ALLA_ civiliserade värderingar åt helvete och folk ser bara mord i ögonen.
folk här verkar övertygade om att
1. pedofiler är monster som våldtar barn
2. pedofiler gör detta för att dom tror att det är okej att göra så
3. dom skäms inte för sin parafili (saxat av karma)
jag tror alla är falska mer eller mindre (folk som våldtar barn är självklart pedofiler, men det finns säkert ett jävligt stort mörkertal som aldrig gjort någon förnär och skäms för dom de är)

som sagt handlar det för mig iaf om att vara konsekvent.
jag säger rätt ut: jag tycker inte att saddam hussein ska ha dödsstraff, och jag kommer stå för det.

jag vill inte heller ta det till den nivån som vissa debattörer alltid gör när det gäller såna här känsloladdade saker..
"OM DET VAR DIN SON SOM BLEV VÅLDTAGEN!??!" är ju lika subjektivt som "om det var din son som våldtog?"
folk som någon ovan som sa att han skulle göra både det ena och det andra... det är ju ren bullshit, internetlögner som han aldrig kommer behöva stå för i verkligheten.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Skriv svar