Far Cry 2 landar i butik - firar med trailer

Medlem

Meeeen vad besviken man blev...detta va ju värdelöst!!!

Inaktiv

Jag har spelat litegrann nu och tycker att det verkar bra. Jag är själv lite skeptisk till det fria. Jag gillar istället som det är i t.ex. HL2. En del kallar det linjärt.. Jag vet inte vad jag ska kalla det. Jag gillar det.

Inaktiv
Skrivet av deftune:

Men nu till det viktigaste, är det bättre än Boiling Point?

haha,,, hoppas du skojjar : )

Medlem

Otroligt välgjort och grym spelkänsla! Lite småbuggad AI kanske, men inget man inte kan leva med.

Underbart

Medlem

Håller helt med dig Fisse

Medlem
Skrivet av bitcrusher:

Jag har kört spelet till 360 nån timme eller två, ibland blir man väldigt imponerad av grafiken. Framförallt skuggor och ljus-effekter hjälper till att skapa en schysst stämning. Däremot så är kontrollen lite seg, det tar säkert 0.5 sekund från att man styr till att karaktären panorerar. Märkligt?

Det är lite jobbigt att fienden överlever den strängaste bestraffning, t.ex. en överraskning i ländryggen - avsändare lortig hagelbrakare. Hoppas de uppgraderade vapnen gör lite mer ont. Men ballt spel verkar det vara hittills iallafall.

Far Cry Instincts Predator hade samma problem.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vapnen svaga i början bättre senare. Förresten ni som klagar att man måste skjuta 20 skott hur fan siktar ni??;)


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av Letalis:

Synd bara att det strula lite vid installationen på Vista x64

Hej ska strax installera spelet. Vad strulade?

Medlem
Skrivet av Fisse:

Vansinnigt tråkigt spel. Ser väl okej ut men sen slutar det positiva där tycker jag.

Karaktärerna som är med i spelet är helt ointressanta, storyn är lika engagerande som typ scary movie #94.
Dina buddies verkade fett ända tills man insåg att de fyllde lika mycket funktion som vilken förscriptad npc som helst i valfritt spel. O den ena buddyn... verkligen helt meningslös, vadå han bara ploppar upp o räddar dig var du än må vara när han känner för det...

Fordonen i spelet har fullständigt värdelös fysik. Känns som att köra runt i en legokloss.
Blodet sprutar som en lös vattenslang när man skjuter på nån. Lite småhärligt med blood decals för en gångsskull men synd att det bara blir 1 st kulhål och att det försvinner efter ca 1 sekund.

I övrigt är det ett rince and repeat spel. Gå dit förstör lastbilen få lite diamanter köp lite skitvapen som är värdelösa (slutar med att bilarnas kulsprutor är det ända man använder typ).

Eldkastaren verkade ju fränt. Sätta eld på lite gräs o titta på när det brinner. Verka vara taktiskt häftigt, men så blev det givevis inte. Elden sprider sig bara några meter o slutar sedan brinna. Yaaay... kör bort 1-2 min och det har vuxit ut igen. Samma sak med fiender, ploppar upp igen efter 1-2 min. Alla du möter vill döda dig på vägarna typ.
Inga som bor på kartan, helt tomt förutom lite milis. Känns helt stendött. Djur som dör om du kör på dem i 1 km/h.
Fiender som tål vansinnigt mycket stryk.
Spelet förklarar även väldigt dåligt vad man gör o varför, vilka är faktionerna man slåss för, varför ska man göra det? Varför skjuter alla på dig osv osv.

Fruktansvärt tråkigt. Rätt fult ibland också, texturer är under all kritik på många håll och nej behöver inte glasögon eller linser eller synundersökning. Allt maxxat i 1920x1200.

3,5/10... hög zzzz faktor efter 1 timme

Damn... det är ju precis sånt som jag inte gillar. Varför tänker inte utvecklarna på sådana självklara detaljer??? Vid närmare eftertanke är det inte ens detaljer du pratar om, det är ju grundläggande fundament för ett lyckat spel!

GAH! De har lurat oss.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av Letalis:

Synd bara att det strula lite vid installationen på Vista x64

Jag kör också Vista 64 bit sp1 och det gick hur bra som helst att installera för mig.

Medlem

Nån mer än jag som har problem med punkbuster när jag ska spela online? blir alltid kickad och läst på nätet att många andra blir de oxå, gemensam koppling verkar vara Vista 64 bit

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av knusseljohan:

Men GoW och CoD vet man är uppbyggda på det settet och inte så fri världs upplevelse men levererar väldigt mycket mer action och inlevelse än vad Far Cry 2 gör
Men visst det är väldigt fritt men det blir lite fail ändå som stalker och inga laddnings zoner är skönt!

STALKER är bland det bästa som gjorts på PC imo.

Jag tycker känslan går bort helt om man vet att varenda person som spelar te.x GoW får till (nästan) 100% samma upplevelse som man själv hade, visst de kanske dog på något ställe som man själv klarade av, men det är typ allt. Att allting redan innan är förbestämt i stort sett.

Då är ju film ett betydligt bättre format för denna typ av linjära upplevelse som dessutom bjuder både på bättre skådespel, snyggare miljöer, bättre story och inte är begränsat av någon grafikmotor på något sätt.

Är väl inget fel med det, alla gillar vi olika.
Spel som GoW, Cod och deadspace är gjorda linjära just för att kunna berätta en story och få in dig mer i upplevelsen.

Jag föredrar helt klart spel som DeadSpace eller Cod över Farcry 2 som var helt värdelöst. Crysis var däremot helt okej jämnfört med detta.

Medlem

nån mer än jag som har problemet med punkbuster? blir kickad mycket ofta när jag ska logga in på nån rank serv... många verkar ha problemet med vista 64

Inaktiv

brukar vara rättigheterna, prova starta spelet som administratör..
(Höger-klicka på ikonen och sen "Kör som administratör")

Medlem

Jag tröttnade omgående på FC2... spelets totala 3.16GB vittnar om att man kommer köra samma vägar ganska ofta... Grafiken i sprint får mig illamående. Plocka fram karta som täcker hela skärmen vid diamantjakt, man får ju f-n kolla ner i backen för att se nåt framåt...

Muskänslan är mycket dålig (PC), säkert bra för konsoler...

Fick spelet igår, men inte spelat alls idag. Troligen det enda spelet det hänt med.

Var är spelglädjen ? Finns inte alls....Buuubisoft


signatur

Make a hole !

Medlem

Totalt värdelöst spel blev väldigt besviken.

Jag gav spelet tre timmar men sen blev jag less. Att fara runt som en jojjo på en jättekarta där i princip all tid av uppdragen går till färdas i en bil som man får laga stup i kvarten för att allt och alla som ser en skjuter på en och åker man förbi dom så får man en massa bilar efter sig. Inte nog med det så pluppar gubbjävlarna upp igen nästa gång man åker förbi där fast man har dödad dom.

Näe tacka vet jag dom gamla Far Cry spelen och Crysis där det är riktiga banor med motiverande uppdrag. Uppdragen i Far Cry 2 känns så grymt omotiverande och meningslösa.

Medlem

Grymt tråkigt att Fable 2 kommer ut samtidigt. Eller ja, det finns inget tråkigt med att 2 vrickat grymma spel kommer ut samtidigt men det är tråkigt att jag inte har pengarna till båda två.

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Grymt tråkigt att Fable 2 kommer ut samtidigt. Eller ja, det finns inget tråkigt med att 2 vrickat grymma spel kommer ut samtidigt men det är tråkigt att jag inte har pengarna till båda två.

Tydligen så var detta inte så grymt, så satsa bagisarna på Fable 2 istället. Eller köp FC2 begagnat av någon i forumet. Du får det säkert billigt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Som tur är så har jag försökt att undvika att bli upphetsad. Detta var inget bra spel. Enformigt och jag har ingen aning om varför det bara kommer bilar och skjuter på mig... I början, jag hade kanske skjutit 10 personer så långt. Jag är ute och kör en jobbig bil i djungeln, jag möter en bil. Den börjar skjuta på mig! Ingen aning om varför. Även om fienderna går utan t-shirt så klarar de av 6 Ak-47 skott i magen innan de dör. Jag kör runt i min bil och gör samma uppdrag, om och om igen.
Gubben som man är tror jag är väldigt otränad. Även om man sovit 12h så klarar han av att springa 20m innan det börjar flimmra framför ögonen.

Det som jag ville åt mest i detta spel var att man kunde sitta och snipra ut fienden, skjuta dem i benet så att deras kompis kom och plockade upp dem. Det går inte... Även om man mot alla odds får tag på ett snipervapen så ser de dig direkt. Och om de mot förmodan inte skulle se dig så vägrar de att skada sig.
"Taget ur spelandet"

Jag får tag på ett snipervapen och hittar ett passande ställa att sitta på. Skjuter en fiende i låret. Han ramlar inte (!), skjuter honom i höften. Han fortsätter att gå samtidigt som han börjar att skjuta mot mig. De har sett mig och jag får hämta ett automatvapen och göra som vanligt...

Sen undrar jag: Sen när började vapen rosta för att man skjuter med dem? De har försökt för mycket. Jag har skjutit med pistoler ett tag och jag använder samma pistol, hela tiden. Den har ALDRIG rostat, den har aldrig fastnat. Ändå så rostar den framför ögonen, den börjar att "jamma" och till slut så EXPLODERAR den! Vart fick de de ifrån?

Detta är upplagt för årets flopp :evil:

Medlem

Efter de två timmar jag spelat så är det GOTY-material, jag har inte upplevt någonting av vad alla verkar klaga på.

Medlem

Spelet va inte så bra jag hade hoppats på, jävligt överhypat. Allt man gör är att köra bil, tar ett uppdrag, dödar, kör lite mer bil, dödar lite rebeller som blockerar vägen, kör mer bil, tar ett nytt uppdrag, dödar, oj jag har visst malaria, bäst jag gör ett uppdrag så jag får medicin, dödar. Nu har jag inte kört så mycket men fan va jävla enformigt spel de va, ett starkt bevis på att man inte ska blanda FPS och GTA.

Skrivet av deftune:

Men nu till det viktigaste, är det bättre än Boiling Point?

Bättre ja, men bra? Nja, duger väl.

Medlem

haha shit vad jag instämmer EXAKT på alla som har skrivit långa klagomål på detta spel... Synd som fan men sant till 100% Det är inte möjligt att fixa allt som är SÅÅ fel i detta spel med patchar.. Synd


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Det verkar som mina aningar stämde. Har inte spelat mer än en timme typ hos en polare, men njaa, jag vet inte. Fräsig inledning och sådär men det verkar lite ointressant, känns lite som om man inte bryr sig om handlingen.

Lite svårt att dömma spelet med tanke på hur lite jag spelat dock. Fast intrycket jag fick av Crysis efter demot var bättre än vad det var för Far Cry och jag var inte ens helt nöjd med Crysis heller...

Medlem

Nått som ingen klagat på men som jag själv (som alltså gillar spelet) måste klaga på är att det inte finns något djurliv att tala om, ja förutom någon gammal get här och där.

änker jag på afrika så har jag extremt svårt att inte tänka på djurlivet där, förstår inte riktigt hur det har undgått spelskaparna.

Jag vet inte om det är nån myt men läste nånstans att de skulle släppa en Wild Life-extension till det? Det är ju faktiskt lite halvkasst att inte ha med det från början.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Nått som ingen klagat på men som jag själv (som alltså gillar spelet) måste klaga på är att det inte finns något djurliv att tala om, ja förutom någon gammal get här och där.

änker jag på afrika så har jag extremt svårt att inte tänka på djurlivet där, förstår inte riktigt hur det har undgått spelskaparna.

Har sett några antiloper lite här och där plus fåglar.

Klart det bästa PC spelet på länge

Det som jag kan enbart klaga på är att editorn stängs efter att den har laddat klart...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av MKultra:

Nått som ingen klagat på men som jag själv (som alltså gillar spelet) måste klaga på är att det inte finns något djurliv att tala om, ja förutom någon gammal get här och där.

änker jag på afrika så har jag extremt svårt att inte tänka på djurlivet där, förstår inte riktigt hur det har undgått spelskaparna.

Jag vet inte om det är nån myt men läste nånstans att de skulle släppa en Wild Life-extension till det? Det är ju faktiskt lite halvkasst att inte ha med det från början.

Det finns mer djur än bara getter, har sett zebror och antiloper, vet inte hur många roadkills man gjort, men jag antar att de är större chans att köra på djur då nästan allt man gör i spelet är att köra bil.

Medlem

Riktigt skitspel. Inte kul någonstans. Speciellt inte om man inte kan maxa alla inställningar för det skulle isf vara grafiken som lockar.. och endast den!

Medlem

Nä det här floppa hårt.....stämmer mycket bra det alla skriver om det, tyvärr.

Inaktiv

Nää :/ hade verkligen förhoppningar på detta spel..efter att ha spelat i 2 timmar nu så känns det fattigt och B-aktigt..visst kan det vara roligt ibland men dom har verkligen "photoshoppat" trailers...Vaperna är väldigt trökiga,vissa karaktärer rör inte ens på munnen när dom snackar.
När man skjuter någon så flyger det lite blod..eller ganska mycket om man ska vara ärlig, så stannar snubben som man nyss skjutit på till..för att sedan ta 3-7 kulor till innan han till slut faller till marken.

Stavfel*

Medlem

urk ... tänk en kopia utav mercinaries 2 ...

Skriv svar