Eran Nationalitet

MFC
Medlem
Skrivet av Zerpent:

Väldigt säker på att min morsas släkt är svensk iaf ett par hundra år tillbaks om inte hela vägen.

höhö.. Adam o Eva svenska?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hela vägen till det att "svenskar" faktiskt uppstod. Vi kommer väl från Tyskland eller nåt sånt från början?

Medlem

1/4 ryss, 1/4 svensk, 2/4 finsk och svensk medborgare sen 3 år tillbaka.


signatur

thank you, come again

Medlem

oh just, far har sagt att de på farmor sida nångång för länge sedan kom ifrån tyskland. (kanske förklarar mig kärlek till tyska bilar)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av huxflux:

1/4 ryss, 1/4 svensk, 2/4 finsk och svensk medborgare sen 3 år tillbaka.

hux! gott&blandat human


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Svensk


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Ich am ett hundred prozent kosovoalbanisch....fast flyttade till sverige när jag var cirkus 1 - 2 år gammal, eller familjen gjorde hehe. Enligt pappa så blev vi bjudna på knäckebröd i flyktinglägret, så pappa blev förbannad och skällde ut stackarna på albanska för att han trodde att vi blev matade med sånt som dom annars ger till hästar:P


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem

Helsvensk vad jag vet

Skrivet av El-Dudeerino:

Ich am ett hundred prozent kosovoalbanisch....fast flyttade till sverige när jag var cirkus 1 - 2 år gammal, eller familjen gjorde hehe. Enligt pappa så blev vi bjudna på knäckebröd i flyktinglägret, så pappa blev förbannad och skällde ut stackarna på albanska för att han trodde att vi blev matade med sånt som dom annars ger till hästar:P

hahaha, ja se svensk mat, duger knappt åt hästarna


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Är runt 95% svensk skulle jag säga eftersom farmor var norsk!

Medlem

Svensk med blondt hår och blåa ögon


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Ni som säger att ni är finnar, polacker osv är det eran faktiska nationallitet eller talar ni som många andra här om eran etnicitet?

Medlem

Svärje


signatur

I'm the best around...

Medlem

Tapper svensk här.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Ni som säger att ni är finnar, polacker osv är det eran faktiska nationallitet eller talar ni som många andra här om eran etnicitet?

Tänkte samma sak faktiskt... mycket turister.
Ni borde verkligen kalla er svenskar istället för vad ni nu säger... eller häng på mig - jag skall invadera gotland och säga upp mig från sverige, starta ett eget land... CastorFibria.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Fik0n:

Ni som säger att ni är finnar, polacker osv är det eran faktiska nationallitet eller talar ni som många andra här om eran etnicitet?

nog för att alla här har svensk nationalitet och i bästa fall gått klart en svensk grundskola (men nu gissar jag väldigt vilt), men man känner sig inte hel svenzon när man blivit uppfostrad på ett annat sätt än vad Kalle Svensson har blivit. inte samma tankesätt och inställning till saker.

men självklart är det svennar hela bunten om man ska vara .. erm .. politiskt korrekt? I dunno (på tal om grundskola)

Medlem

Skåning och bangladeshier


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av El-Dudeerino:

Ich am ett hundred prozent kosovoalbanisch....fast flyttade till sverige när jag var cirkus 1 - 2 år gammal, eller familjen gjorde hehe. Enligt pappa så blev vi bjudna på knäckebröd i flyktinglägret, så pappa blev förbannad och skällde ut stackarna på albanska för att han trodde att vi blev matade med sånt som dom annars ger till hästar:P

hum... Alltså hur kan det finnas något som heter kosovo-alban? Landskapet Kosovo tillhör Serbien och INTE Albanien (wikipedia.se). Om skåne bestod av 98% albaner, skulle det då vara rätt att bli kallade "skåne-albaner".

Bara undrar.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

75% svensk, 25% finsk


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Tysk en bit bak på moderns sida, farsans farfar/farmor både precis vid finska gränsen så där är det väl lite oklart. Hel-svensk annars.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av El-Dudeerino:

Ich am ett hundred prozent kosovoalbanisch....fast flyttade till sverige när jag var cirkus 1 - 2 år gammal, eller familjen gjorde hehe. Enligt pappa så blev vi bjudna på knäckebröd i flyktinglägret, så pappa blev förbannad och skällde ut stackarna på albanska för att han trodde att vi blev matade med sånt som dom annars ger till hästar:P

Om skåne bestod av 98% albaner, skulle det då vara rätt att bli kallade "skåne-albaner".

Bara undrar.

nej för att albanerna har inte levt i skåne i flera tusen år, vilket inte är samma sak som i Kosova

Medlem

Morsan kommer från Jugoslavien (Nuvarande Serbien) Som en gång vart Ungerskt. Samma sak med Papps, Fast han kommer från Rumänien, en del där som en gång tillhörde Ungern. Så jag har mest ungerkst blod i mig
Född i Svergie.

Medlem

Har inte släktforskat ett dugg, men skulle tro att jag är svensk till väldigt många generationer tillbaka.

Medlem
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av El-Dudeerino:

Ich am ett hundred prozent kosovoalbanisch....fast flyttade till sverige när jag var cirkus 1 - 2 år gammal, eller familjen gjorde hehe. Enligt pappa så blev vi bjudna på knäckebröd i flyktinglägret, så pappa blev förbannad och skällde ut stackarna på albanska för att han trodde att vi blev matade med sånt som dom annars ger till hästar:P

Om skåne bestod av 98% albaner, skulle det då vara rätt att bli kallade "skåne-albaner".

Bara undrar.

nej för att albanerna har inte levt i skåne i flera tusen år, vilket inte är samma sak som i Kosova

nja, flera tusen år är det väl inte fråga om. albanerna började flytta in för 300 år sedan, efter något osmanskt krig eller hur det var.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:
Skrivet av MaLiBu:
Skrivet av Tomzi:
Skrivet av El-Dudeerino:

Ich am ett hundred prozent kosovoalbanisch....fast flyttade till sverige när jag var cirkus 1 - 2 år gammal, eller familjen gjorde hehe. Enligt pappa så blev vi bjudna på knäckebröd i flyktinglägret, så pappa blev förbannad och skällde ut stackarna på albanska för att han trodde att vi blev matade med sånt som dom annars ger till hästar:P

Om skåne bestod av 98% albaner, skulle det då vara rätt att bli kallade "skåne-albaner".

Bara undrar.

nej för att albanerna har inte levt i skåne i flera tusen år, vilket inte är samma sak som i Kosova

nja, flera tusen år är det väl inte fråga om. albanerna började flytta in för 300 år sedan, efter något osmanskt krig eller hur det var.

nej albanerna var bosatta där innan slaverna och ottomanska riket kom, sen blev det krig och folket splittrades

Medlem

men de spelar ingen roll jue, efter som att de är jue serbisk delstat nu jue ? kosovo-alban är man jue i sånna fall om man föddes för 300 år sen.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Fik0n:

Ni som säger att ni är finnar, polacker osv är det eran faktiska nationallitet eller talar ni som många andra här om eran etnicitet?

Tänkte samma sak faktiskt... mycket turister.
Ni borde verkligen kalla er svenskar istället för vad ni nu säger... eller häng på mig - jag skall invadera gotland och säga upp mig från sverige, starta ett eget land... CastorFibria.

Åh, då kan du alliera dig med FZ-alliansen som planerar att erövra världen, men berätta inte för någon, shh :crazy:

Om man nu ska utgå ifrån var man härstammar ifrån så kom mina släktingar från skottland, som härstammade från norge. Så jag är norsk då eller ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Så norsk man bara kan.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Fik0n:

Ni som säger att ni är finnar, polacker osv är det eran faktiska nationallitet eller talar ni som många andra här om eran etnicitet?

Tänkte samma sak faktiskt... mycket turister.
Ni borde verkligen kalla er svenskar istället för vad ni nu säger... eller häng på mig - jag skall invadera gotland och säga upp mig från sverige, starta ett eget land... CastorFibria.

Åh, då kan du alliera dig med FZ-alliansen som planerar att erövra världen, men berätta inte för någon, shh :crazy:

Om man nu ska utgå ifrån var man härstammar ifrån så kom mina släktingar från skottland, som härstammade från norge. Så jag är norsk då eller ?

Beror väll på hur länge de bodde i Skottland?

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Fik0n:

Ni som säger att ni är finnar, polacker osv är det eran faktiska nationallitet eller talar ni som många andra här om eran etnicitet?

Tänkte samma sak faktiskt... mycket turister.
Ni borde verkligen kalla er svenskar istället för vad ni nu säger... eller häng på mig - jag skall invadera gotland och säga upp mig från sverige, starta ett eget land... CastorFibria.

Vad tar du för skatter?

Vive la Suede.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Jak er svensk hest! Mamma från Skara. Pappa från Umé. SkruMp från Stockholm.


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Skriv svar