Star Wars: The Old Republic premiärfilmat

Inaktiv

Jag är väldigt skeptiskt till det här.
1. Grafiken är inte jätterevolutionerande.
2. Animationerna var ju hur stela som helst.
3. Spelare kommer bara kunna lira som jedi eller sith. Lite utav grejen med Star Wars är ju att det finns så många olika skumma raser och typer. Jag känner iallafall direkt att det skulle vara mycket roligare att spela den där skumma typen i baren, han som i hemlighet är en bounty hunter.

En sak som Bioware har som fördel är ju ioförsig att de i princip kan göra vad de vill med spelet. Så länge som det utspelar sig i Star Wars storyn. Det är ganska stora ramar de har att leka med.
Only time will tell...


signatur

dare to be bold

Inaktiv

Tycker det är fel att döma ut spelet nu, man får ju testa och se..

Medlem
Skrivet av Lusen:

Tycker det är fel att döma ut spelet nu, man får ju testa och se..

mm, folk verkar ha en hel del förutsatta åsikter om något som inte är klart. men så är det ju visserligen alltid.. folks spekulationer kanske bara tas allt för seriöst.

allt jag vet är att jag älskar star wars, och jag hoppas att dem kommer lyckas med detta.

only time will tell!

Medlem

Animationerna väntar jag med att kommentera i all fall. Om spelet är i ett tidigt stadium och de vill få t.ex. ljussabelfighterna har de ju lite mer jobb att göra, och det tror jag kommer komma.

Medlem

hoppas de blir BH yrke i spelet så man kan jaga jedis igen mohahaha!

Medlem

Hoppas för gudarnas skull det inte är för mycket Jedi/sith,
vafan! jag vill vara Mandalorian av klanen Fett... Bobbey Fett! ^^

Medlem

som vanligt sitter de där och snackar som om de skulle förändra världen med sitt spel, som alltid när det har med starwars att göra...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag är glatt inställd till att det kommer flera MMO's med Star Wars i titeln. Dock så känns bara detta med old republic fel. Det jag vill ha är _Äkta_ Star Wars, dvs tidsperioden från filmerna och SWG.

Jag är själv uppväxt med StarWars och det är för mig Tie-Fighters, Stormtroopers och blasters. Allt Bioware gjort är att inom ramarna för Lucas historia kunna skapa sin egna plastiga värld där egentligen inget känns mer Star Wars än bara namnet på platser och miljöer.

Det kommer ju basera sig på material och miljöer från tidigare Kotor spel, då det var bra stuff så var det ändå inget som för mig kändes äkta.

Jag inser att den där underbara känslan inte kommer infinna sig. Trots det kommer jag nog maniskt spela det för att det just har Star Wars i namnet.

Man lever ju i ständig total denial att SWG är dött och man loggar in titt som tätt för att se om så är fallet. Någon borde få en ny licens till att göra ett Äkta Star Wars MMO. SOE har haft sin chans.

Det känns som att allt man önskar sig i ett Star Wars MMO kommer här vara omöjligt att få, precis på grund av tidsperioden. Gissningsvis har Bioware fått tillgång till namnet i titeln, möjligheten till lightsabres och resten är upp till dom att skapa nytt.

Det ser ut att bli ett spel för CloneWars-kidsen men vi veteran-gubbar får sitta kvar i SWG och ruttna.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Hoppas det blir bra, dock tror jag inte det ser inte så roligt ut direkt

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Jag är nyfiken på hur de ska få den där jediorgien att bli intressant. Hoppas att de gör ett bättre jobb med "valmöjligheterna" än i NWN2, då kändes där som att man hade lika mycket att säga till om som i Diablo.

Nu var det för det första inte Bioware som gjorde NWN2, och för det andra så verkar den allmäna åsikten vara att expansionen (har visst kommit en till nu också) var klart bättre.

Vad gäller The Old Republic så är jag försiktigt positiv.

Har testat några MMOn, men det som fått mig att tröttna varje gång är att allting man gör känns rätt meningslöst. En story värd namnet, där det känns som att ens handlingar faktiskt spelar någon som helst roll skulle kunna göra stor skillnad.

Medlem

Ser väldigt bra ut. Hoppas inte att SOE har något att göra med det här spelet bara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Har helt klart potential... hade hellre sett single player men detta kan få mig att börja lira MMORPG och betala fört, senast var FF XI liksom xD

Medlem

ge mig SWG2, annars kan de skippa skiten :0~

Medlem

Dark side here I come!


signatur

Meep!

Inaktiv

Förstår inte vad gnället om att alla kan vara jedi-riddare kommer ifrån, ser inte hur det skulle förstöra spelupplevelsen det minsta om man nu inte bara vill spela spelet för att känna "ooohhh" när man ser en Jedi.

Och ja, animationerna måste arbetas på ordentligt.

Inaktiv

Ser rätt schysst ut..

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Man lever ju i ständig total denial att SWG är dött och man loggar in titt som tätt för att se om så är fallet. Någon borde få en ny licens till att göra ett Äkta Star Wars MMO. SOE har haft sin chans.

Jag tycker att SOE gjorde ett lysande jobb med SWG, dom hade isärklass mest avancerade systemen för klasser, crafting, politik, städer/hus, fordon, spelar gjorda quester, m.m.

Det var när Lucas Arts PR chef fick för sig att dom skulle "wow'a" till det som allt sket sig. Han menade att om wow kunde ha så många spelare så måste ett spel med StarWars tema kunna få ännu fler, så han drog slutsatsen att SWG var för svårt och riktade sig mot fel åldersgrupp.... därav NGE :evil:

Medlem
Skrivet av mr.bear:

För det andra gillar jag inte att de ska satsa på mikrotransaktioner, något som jag aldrig har varit speciellt positivt inställd till.

öööh det har ALDRIG sagts att de skall köra med mikrotransaktioner i detta spel...

men tack ändå... mr. negativ. kanske skall ta reda på fakta innan du spyr ur dig osanning?

Medlem
Skrivet av toern:

edit: Xeroc, striderna var inte lik dem i spelsätt, men de var rätt snygga att se på. Jag tror dock att de måste styra striderna mer åt jedi knight-hållet för att det ska funka i ett mmo. KotOR funkar bra i ett singleplayer-rpg, men ser gärna något mer avancerat i detta spel.

Får ju hoppas det iafall, för jag hoppar väldigt gärna runt och kör "Push" på folk

Medlem

dom måste verkligen jobba på animationerna om det ska bli ett coolt spel.
det får inte bli som i wow där två står och slår på varandra samtidigt utan att skydda sig eller något


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Ser väldigt bra ut. Hoppas inte att SOE har något att göra med det här spelet bara.

hur kan du ens säga så? Det är bioware, EA och lucas art som är inblandade... men visst om EA skulle kursa nu i finanskrisens öga så kanske SOE får händerna på det... troligt.

Medlem

Ser fram emot detta. Jag kommer vara där dag ett som Bounty Hunter på den mörka sidan om de inte sabbar hela spelet.

Till gurkoz. Jag håller inte med dig, jag tycker att det är bra att de baserar det på någon annat än den utjatade tidsperioden från filmerna. Det finns så mycket lore i Star Wars storyn, varför ska de basera varje spel på just den tidsperioden?

Medlem

Ett problem som jag ser det när man får "val" är att man kommer att ha det väldigt svårt när man spelar detta spel med vänner. Man får nog ha bra övertalningsskills att göra vissa saker. Känns mer som ett singelplayer mmo

Medlem

jag tyckte det såg riktigt dåligt ut. animationerna och grafiken var hemsk. såg typ inget bra någonstans.

Medlem

Om ni inte förstår de så är spelet i ett jätte tidigt skede, de kommer nog tröja ett antal år innan de ens släpps en beta etc.
Och om ni skulle kunna vara så snälla att läsa på om spelet innan ni whinar sönder om att de är bara jedi / sith (är de inte, du kommer kunna spela som många, många andra raser och klasser), och animationerna... vad hade ni väntat er i första filmklippet? DET KOMMER! lugna er..
Jag tror personligen det här spelet kommer bli grymt.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av mr.bear:

För det andra gillar jag inte att de ska satsa på mikrotransaktioner, något som jag aldrig har varit speciellt positivt inställd till.

öööh det har ALDRIG sagts att de skall köra med mikrotransaktioner i detta spel...

men tack ändå... mr. negativ. kanske skall ta reda på fakta innan du spyr ur dig osanning?

Osanning? Det rapporterades om mikrotransaktioner hos Shacknews för ett par dagar sedan, men tydligen var det hela bara ett missförstånd. Så... Ja, jag får väl rätta mig själv, men jag skulle aldrig få för mig att sitta och skriva en massa strunt som jag aldrig har hörtalas om.

Innan du börjar agera som Herr Arrogant Allvetare tycker jag att du borde fylla på din kunskap om det som faktiskt har rapporteras om spelet och sluta kalla folk lögnare.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Hoppas äckligt mycket på en konsolversion också

Medlem

Ja man får ju hela tiden påminna sig själv om att detta är work-in-progress. Hur man än vänder och vrider på det tror jag många är glada över ett att nytt SW-MMO faktiskt är på gång. Jag personligen är SW-skadad så jag kommer spela/prova det hur det än blir.

Edit: För övrigt bör alla vara glada över att ett Sci-Fi MMO utvecklas då dessa enligt mig är sjukt underrepresenterade.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Oj oj oj!

Äntligen ser det ut som det kommer att finnas ett MMO värt att spela.

Inaktiv

Ge mig, för bövelen!11!!11!11

123
Skriv svar