Tips och kap i mellandagsrean

Medlem
Skrivet av bulan880:

Hur är Dawn of War online? Många som lirar det fortfarande?

Lirar DoW online dagligen. Det enda sättet spelet kan spelas på, för enspelarkampanjerna sög verkligen getpung.

Enligt Relics statistik är det runt 20.000 olika spelare varje dag på onlinetjänsten, fast det är väl inte mer än några sidor spel uppe åt gången. I alla fall tillräckligt för att bli sysselsatt nonstop.
Synd bara att matchmakingsfunktionen är så seg och blev ännu segare i Soulstorm, så det tar upp emot en minut att få reda på om du kommit in i ett spel eller inte (gah!).

Därför tror jag knappast att det kan bli så mycket sämre med Windows Live i DoW2.

Men spelet i sig är kul som satan online. Slår alla nuvarande RTS, både äldre och nyare, på fingrarna.
Svårt att konkurrera med 9 unika raser och den action som DoW innebär.

Spelsystemet uppmanar ju till krig redan från start, iom att man måste strida om resurserna och inte kan sitta i sin bas och bygga samlare i flera minuter, som i *host*Warcraft, C&C, Red Alert och Starcraft*host*


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Slog nyss till på Company of Heroes och dess expansion på CDON.com. 3 spel för priset av 2. 79 kr st.

Medlem

Såg att Wipeout HD finns för 149kr på PSN. Ingen aning om det är billigare än vanligt. Känns dock som ett helt ok pris för det spelet. Kan ju passa på att tipsa om Burnout Paradise som finns för 299kr på PSN också.

(om nån redan nämnt detta så får det vara så, orkade inte läsa igenom alla inlägg)

Medlem
Skrivet av bulan880:

Slog nyss till på Company of Heroes och dess expansion på CDON.com. 2 spel för priset av 3. 79 kr st.

Låter som ett jäkligt dåligt kap

Medlem

Gjorde ett skönt kap på OnOff trodde jag. Facebreaker för 199 istället för 549. Var ju sugen på lite fighting spel. (Hade dock ingen aning om spelets klass)
Ps3:an dog efter en kvarts spelande (problem med kontakten mellan konsol och kontroll) Den kände väl som mig gällande spelet och gjorde en automatisk 'shut down' Inte bra alltså!

Samma dag införskaffade jag mig Nhl 09 och Time Crisis 4 (jag och tjejen brukade spela TC spelen tidigare) på Webhallen, Nhl 09 gick på 549 så det var väl inte sänkt alls men Time Crisis 4 låg på 699, så det var ju sänkt med några kronor.

Dock så funkade ju inte Ps3:an något mer så Time Crisis 4 har jag inte hunnit testa.
Vältajmat var ju den dagens ord...8)

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av bulan880:

Slog nyss till på Company of Heroes och dess expansion på CDON.com. 2 spel för priset av 3. 79 kr st.

Låter som ett jäkligt dåligt kap

Aj då.. Motivera gärna.

Medlem

nån som vet var jag kan köpa Mass Effect till PC billigt?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem
Skrivet av bulan880:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av bulan880:

Slog nyss till på Company of Heroes och dess expansion på CDON.com. 2 spel för priset av 3. 79 kr st.

Låter som ett jäkligt dåligt kap

Aj då.. Motivera gärna.

Få 2 spel till priset av 3 är väl inte så bra?

Skrivet av Fearnox:

Var inne på prisjakt och sökte i forumet och tydligen händer det att man får tulla på priset....

Hmm, fan de va ju typiskt :\

Medlem
Skrivet av Vike15:

nån som vet var jag kan köpa Mass Effect till PC billigt?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=273691

Inte så svårt att hitta på.

Medlem

Spore på GameStop för 198:- kändes nice

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av bulan880:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av bulan880:

Slog nyss till på Company of Heroes och dess expansion på CDON.com. 2 spel för priset av 3. 79 kr st.

Låter som ett jäkligt dåligt kap

Aj då.. Motivera gärna.

Få 2 spel till priset av 3 är väl inte så bra?

Skrivet av Fearnox:

Var inne på prisjakt och sökte i forumet och tydligen händer det att man får tulla på priset....

Hmm, fan de va ju typiskt :\

Medlem

Köpte "WoW - Wrath of the Lich King: Collectors Edition" för 149:- på GAME.

Hon som stod i kassan var nog lite virrig idag eftersom priset egentligen var 599:-.

Medlem

Har köpt två PS3-spel, Mirror's Edge (399kr) och Metal Gear Solid 4 (ingen rea, så 649kr) på OnOff.

Ska strax iväg igen och köpa ett spel till. Fick ett presentkort på EB Games i julklapp.

Medlem

399 för Tiger woods 09 och NHL 09, tycker jag är ett bra pris.

Medlem
Skrivet av bulan880:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av bulan880:

Slog nyss till på Company of Heroes och dess expansion på CDON.com. 2 spel för priset av 3. 79 kr st.

Låter som ett jäkligt dåligt kap

Aj då.. Motivera gärna.

Tror att han menar "2 spel till priset av 3.

Medlem

Från steam:

Frontlines: Fuel Of War - 7.49€ ~85kr


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av Rigge1988:

Från steam:

Frontlines: Fuel Of War - 7.49? ~85kr

Synd att spelet är så dåligt bara, köpte det på dagen det kom, har spelat max 2 timmar sammanlagt, först kunde jag inte regga min cd key så fick fråga om en ny, sedan var det såna jävla lagg o patch problem så att jag fick ryck på skiten, och hur kass support som helst, och krashar hela tiden. Jag kan göra listan längre, men det behövs inte tror jag.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Köpte "WoW - Wrath of the Lich King: Collectors Edition" för 149:- på GAME.

Hon som stod i kassan var nog lite virrig idag eftersom priset egentligen var 599:-.

Det var inget dåligt klipp, trodde inte det fanns CE kvar ens

Medlem
Skrivet av Weyzer:

Bioshock för 5? (55kr) på steam är ju nåt man inte får missa!

Fan vad bra pris, är dock inte särskilt sugen på spelet. Men hur mycket moms är det som läggs på varan nu? för när jag handlade när det var dollar så kom det till 100 kr moms o skit

Medlem

Har aldrig nå pengar kvar till mellandags rea..

Medlem
Skrivet av LeeWander:

399 för Tiger woods 09 och NHL 09 till 360, tycker jag är ett bra pris.

Medlem

Kan tipsa om ginzas spelrea! bl.a. mercenaries 2 för 299kr (PC), need for speed uc för 249kr (PC)


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av LeeWander:
Skrivet av Weyzer:

Bioshock för 5? (55kr) på steam är ju nåt man inte får missa!

Fan vad bra pris, är dock inte särskilt sugen på spelet. Men hur mycket moms är det som läggs på varan nu? för när jag handlade när det var dollar så kom det till 100 kr moms o skit

tror det inte alls är så mycke, handlade nyss frontlines fuel of war för 7.49€ och på kontoöversikten stod det "skyddat belopp: 95kr" men e-kortet sa att det fanns 65kr kvar av de 150kr jag aktiverade. så ja, antingen är den tillkommande skatten på ~11kr eller så ere ingen skatt alls.


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av Fearnox:
Skrivet av Mahone:

Kan tipsa er om http://www.play.com/Games/Games/6-/Campaign.html?campaign=622...

Vad sägs om Halo 3 för 190kr? Eller LittleBigPlanet för 350kr? Eller varför inte Mirror's Edge för 210kr? Fraktfritt är de också. Välj och vraka.

Var inne på prisjakt och sökte i forumet och tydligen händer det att man får tulla på priset....

Det skall inte vara tull på varor inom eu.
Jag har köpt från play 40 gånger och aldrig fått betala tull eller extra avgifter, så jag skulle säga det är rätt säkert.

Medlem
Skrivet av LeeWander:
Skrivet av Weyzer:

Bioshock för 5? (55kr) på steam är ju nåt man inte får missa!

Fan vad bra pris, är dock inte särskilt sugen på spelet. Men hur mycket moms är det som läggs på varan nu? för när jag handlade när det var dollar så kom det till 100 kr moms o skit

Vore trevligt om Valve kunde göra som Microsoft på 360 och Sony på PS3 vad gäller onlineshopping, lägga ut priserna i svenska kronor, där momsen är inkluderad.
Skulle troligen sälja än mer då tror jag.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

BME
Medlem

Äntligen hade CoD4 till 360 gått ner i pris, tjacka't på onoff för 299 och Red Alert 3 för 329 på juldagen


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Köpte Little big planet och Mirrors Edge på Cd-wow.com för 639kr (fri frakt), nackdelen är leveranstiden på ca 1 vecka. Det skickas från England..
Sen köpte jag Left 4 Dead på Steam häromkvällen för €33 om jag minns rätt.

Inaktiv

Psychonauts
Mount & Blade
Hinterland
FlatOut: Ultimate Carnage
BioShock
Beyond Good and Evil

Köpte dom på Steam och det kostade 68 euro sammanlagt.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av LeeWander:
Skrivet av Weyzer:

Bioshock för 5? (55kr) på steam är ju nåt man inte får missa!

Fan vad bra pris, är dock inte särskilt sugen på spelet. Men hur mycket moms är det som läggs på varan nu? för när jag handlade när det var dollar så kom det till 100 kr moms o skit

Vore trevligt om Valve kunde göra som Microsoft på 360 och Sony på PS3 vad gäller onlineshopping, lägga ut priserna i svenska kronor, där momsen är inkluderad.
Skulle troligen sälja än mer då tror jag.

Momsen är inkluderad numera.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Orbek:

Psychonauts
Mount & Blade
Hinterland
FlatOut: Ultimate Carnage
BioShock
Beyond Good and Evil

Köpte dom på Steam och det kostade 68 euro sammanlagt.

Hur är Mount & Blade??

Och förresten, ngn som vet var man kan få Oblivion (X360) och Halo 3 billigt?? ;D


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

123
Skriv svar