AoC, hur funkar det med servrar osv?

Medlem
AoC, hur funkar det med servrar osv?

Börjat bli mer och mer sugen nu när flera polare snackat om att dra ihop lite folk till AoC. Hur funkar det med servrar och så?

Har kört wow så vi kan jämföra med det. Är det två factions som horde/alliance eller endast en där det är lite alla mot alla? Servrar då, har man valt en server är man fast med sin gubbe på den då?

Inaktiv

När du väljer ras väljer du bara utseende och starting area. Sedan kan du gruppa fritt hur du vill med vem du vill.
PVP baseras på guilder och inte sidor

Keeps mm är player based.

Inaktiv

Det finns inga factions som i WoW, utan det är din guild och dess eventuella allierade mot resten,
Det råder i princip FFA man kan även attackera sina guild kompisar om man vill^^
och jag vet inte om det går att byta server som i WoW, men det kommer säkert är ju ett bra sätt att tjäna pengar.

Om du och dina vänner söker guild kolla gärna in

http://lotkavolterra.net/

jaja lite reklam men wtf

Medlem

Jag skulle gärna veta vad du fick informationen om att man kan attackera sina guildmembers, låter VÄLDIGT osannolikt.

Medlem

guild members och party members kan man inte attackera...men resten är bara cutta huvuden av ;P

Medlem

"The basic rule is that you can never attack anyone that's in your group. But then we have a different type of PvP set up which comes into play in the Battle Keep zones. In those zones, even though you're not on their team, you cannot attack guild members. But outside of Battle Keep zones, you can definitely gank guild members, and many guild members enjoy doing that."

citat från en intervju med Godager

http://pc.gamespy.com/pc/age-of-conan-hyborian-adventures/870...

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

guild members och party members kan man inte attackera...men resten är bara cutta huvuden av ;P

Du kan attackera guild members så länge dom inte är i ditt party. Fast det kräver iofs att du är på en PvP server och inte en vanlig server, på vanliga servers är det ju bara Border Kingdoms som är PvP om man inte räknar minigames.

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av Hannu87:

guild members och party members kan man inte attackera...men resten är bara cutta huvuden av ;P

Du kan attackera guild members så länge dom inte är i ditt party. Fast det kräver iofs att du är på en PvP server och inte en vanlig server, på vanliga servers är det ju bara Border Kingdoms som är PvP om man inte räknar minigames.

Har hört förut att man inte kunnat göra det men hittade nu..."you can definitely gank guild members, and many guild members enjoy doing that."

Medlem

Någon som vet om man kan patcha upp open beta till retail den 17´de eller måste man tanka om allt igen då?

Medlem

Ne det lär inte fungera, du måste betala 5 eurona för att få ner retailen.

Medlem

Kommer det finnas några fler server-varianter än pvp/pve? Role-playing servers?

Hur kommer servrarna vara uppdelade, kommer hela europa spela på samma servrar eller kommder det finnas engelskspråkiga/spanska/tyska osv? Tog ju många år innan man fick bort spanjorernas oändliga spammande i chatten på wow, så jag hoppas att de får en egen server i AoC (:

Medlem

Engelsk, spanska och tysk språkiga servar bör nog finnas...jag vet inte om jag får säga det här men nu i closed beta finns det att välja på spanska och tyska servrar.

Inaktiv

skönt!

finns pve, pvp och rppvp server typer än så länge

Medlem

pve och pvp servrar finns i closebetan iaf...rp-pvp finns inte än men dyker upp vid releasen

Medlem

ah fan vad nice, slipper tyskarna.. fransmännen då? kan vara riktigt dryga

Zemina vilken server hade ni tänkt köra på? Kanske kan vara en idée för oss att hoppa med i någon guild som tänker satsa lite direkt. Vi har snackat om att fixa ihop en egen men vi är nog på gränsen till för få för att få ihop en vettig guild.

Själv har jag lirat flertal mmo's och dem flesta har jag kört på rätt hög nivå så att köra i en guild som satsar från början vore fint Kommer dock inte få en ny dator fören den 30:onde så lär inte börja köra AoC innan dess. Min nuvarande klarar knappt minimumkraven ens

1
Skriv svar