Ipaddan - plus och minus

Redaktör
Ipaddan - plus och minus

[ia=18991; large]

+ Potent penisförlängare.
+ Man kan med fog säga "Min är större än din!"
+ Skapar ett nytt behov i steget mellan smidigt (Iphone) och användbart (minilaptop).
+ Kan se kul ut när man försöker ringa med 3G-varianten. Lite 1G-retro.

- @John har inte wlan vid sitt skrivbord på våning 7, han kommer ner och snyltar speldivisionens.

#blogg


signatur
Medlem
Ipaddan - plus och minus

John ser självsäker ut med sin iPad.

Redaktör

Det är våra sittpuffar som gör det.


signatur
Inaktiv

tja det är vad man får när man kör en iphone i mangeln


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Hur funkar det utan flash?

alla snackar om att HTML5 är hemsidornas framtid, de folk inte tänker på dock är hur pass etablerat Flash är och att det förmodligen aldrig kommer att försvinna...

Medlem

Så mycket snyggare man blir med

flash diskussioner
flash finns på massor med hemsidor, som reklam
det används som film, på tex youtube.
används som hela sidor, ett få tal.

om man bortser från att det finns många film sidor som inte är youtube så kan man inte se på dom med ipad eller iphone. men hur ofta saknar man det? skulle aldrig ha slagit mig ialla fall på min iphone. en ipad är det lite annorlunda med.

etablerat är det, och det kanske aldrig försvinner helt, men det finns nu andra sätt att göra saker på som egentligen bara kräver hemsida kunskaper, här är klyftan, dom som faktiskt kan bygga hemsidor kan lätt gå över till html5 och kanske föredrar detta, och dom som har kört med flash och kanske inte kan html programmering eller liknande. dom lär fortsätta med flash om dom inte måste byta

men du har google och apple som är stora på webb och telefoner nu med som båda är för html5. android kommer dock har stöd för flash och adobe air, men det är nog mycket för att vinna mark mot iphonen som dom ställer sig som neautral.

Om flash ska överleva så måste det blir snabbare och stabilare. jag har flashblocker på. och det är inte för att jag är imot reklam utan för att det går inte en dag utan att flash krashar eller ställer till det i webbläsaren och jag tar helt enkelt hellre bort det.

var inte meningen att det skulle bli långt, men flash diskussionen har suttit i ett tag. och jag känner som så att många klagar på det bara för att klaga, dom har ingen iphone dom har ingen ipad eller nån mac produkt, men syns i varenda diskussion. roligt hur många som måste ha en åsikt om saker, intressant med när det ofta är felaktigheter istället bara för att inse att det finns dom som vet bättre än mig kanske jag ska lyssna. men vad är man utan åsikt, stark måste den vara med.

Medlem

Det var mer en fråga än klagande. Har själv ett företag som utvecklar en webplatform, och vi har kommit fram till att HTML5 är omständigt om inte onödigt i dagsläget då det inte är konsistent för alla webplattformar.

Vi kan tänka oss att gå över till HTML5 om några år då det är fullt utvecklat och det är visat att flash är döende. Men som det ser ut nu när de har 98% av webmarknaden finner vi ingen anledning att gå igenom koden igen.

Klagande eller inte, det får du välja själv.

Redaktör

Även om jag inte saknar Flashstöd i Iphonen alltför mycket tycker jag det är korkat att inte ha med det - det är fortfarande enormt vanligt och HTML5 är långtifrån standard (och inte var det bättre när Inallen släpptes för snart tre år sen).


signatur
Medlem

Min egna teori är att Apple gärna skippar flash stöd så länge det går. Dels för att det är mer processorkrävande vilket leder till att de måste trycka in mer i deras apparater. Dels också för att ifall de skulle göra det förlorar de en står del av deras inkomst, deras applikationer som har blivit en jätte marknad!

Redaktör

Kan nog stämma båda två. Särskilt batteritiden - den är redan skrämmande dålig på Iphone.


signatur
Medlem

jag tog inte ditt inlägg som klaga, bara att diskussioner kommer upp av folk som oftast inte vet vad dom pratar om.
och jag tror som du att det ligger nog mycket i batteri tid, men också prestanda då iphonen har mycket lägre än deras konkurrenter. att då vägra flash, nåt som faktiskt går att mäta mellan lurarna där processorn spelare roll.

gränsnittet på iphonen är grymt snabbt, och det beror mer eller mindre på att det är välkodat och i bra sync med deras hårdvara.

Bara flash - ingen substans?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Att ipad inte stödjer PDF är ett stort och skrattretande minus.

Medlem

Fargo> Är du säker på det? Man kan kolla in PDF i iPhone, samt att iWork för iPad har stöd för PDF. Kan ha fel, men jag tror inte det

Skägg.
10 Chambers

Finn (minst) ett fel på bilden? Mr Absolute Music gör rocktecknet, blasphemy!


signatur
Medlem

Med ett utomstående program ja. Det går väl alltid ordna. Finns dock ingen inbyggt pdf-läsare i iPad.

Medlem

Fargo, lol? sitter du på en dator som stöder pdf från början?
jag har då fått installera mitt acrobat reader, och chrome som också läser pdf. men men.

gtfo

Inaktiv

Min iPhone klarar av pdf direkt i safari, gör inte iPad det?


signatur

PSN - Addeproffs

1
Skriv svar