"Dreamhack en fristad för fildelare"

Medlem

tycker dom borde börja med en ny tävling på DH! tävlingen lyder att den som delar ut mest film/musik vinner en stor summa pengar eller den som hackar sönder Henrik Pontens dator först och främst..

Medlem

Att Ponten orkar hålla på.

Medlem
Skrivet av estling:

Då är krogen en fristad för våldsmän och kriminella, eftersom alkohol står bakom de flesta våldsbrott. Och alla på krogen är också våldtäktsmän, för alkohol står bakom de flesta våldtäktsfall.

Vad jag vet så går man inte till krogen för att våldta någon eller begå brott. Man går dit för att festa. Men enligt ditt resonemang så har du en helt annan agenda...

Till Dreamhack åker de flesta för att tanka ned olagliga saker och spela. Det är en känd plats för fildelare vilket alla vet. Ganska så rejäl skillnad.

Skrivet av Snorken:

Att Ponten orkar hålla på.

Varför skulle han ge upp? Han står för något som borde vara självklart för alla: man betalar för sig. Tyvärr tror dagens generation att man ska kunna få allt gratis och att de som skapar kultur får pengar från ovan för att finansiera sina projekt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Det finns intärna nätverk på DH där de som jobbar kan snylta hem saker. Deras PR är ren skitsnack och inte undra på att de ser mellan fingrarna. Det bara flödar piratkopierat material där.

*ser fram mot de hätska diskussionerna*

Skrivet av Snigelapa:

Men va löjliga Ponten och hans maffia är. Hela det här kriget mot fildelare (vilket tydligen har blivit synonymt med illegal fildelning) kommer aldrig att föda något gott.

Så om du skulle skapa ett spel eller film för 100 miljoner, skulle du vara glad om alla tankar hem det utan att betala för sig? Tycker ditt resonemang att deras jobb är löjligt är anmärkningsvärt.

Du kan ju ta och fundera på varför det kostar 100 miljoner, när det går att göra (framför allt spel) kvalitetsprodukter av bra mycket mindre belopp än så.

Anpassa sig till marknaden är det rätt många som har påpekat och jag kan inte göra annat än att hålla med....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av estling:

Harrejävlar...

Då är krogen en fristad för våldsmän och kriminella, eftersom alkohol står bakom de flesta våldsbrott. Och alla på krogen är också våldtäktsmän, för alkohol står bakom de flesta våldtäktsfall. Harre jävlar, dumma satans förbannade korkade idiotiska människa, Pirate Pontén, stick svansen mellan dina ben och skyl dig själv din fule fuckfitta.

Om det hade visat sig att flertalet våldtäkter pågick inne på en viss krog och krogägaren såg mellan fingrarna på det så tycker jag nog att farbror polisen borde stänga ner det stället, tycker inte du det egentligen?

Jag tycker däremot att det är fegt av Pontén och gänget att inte ingripa på DH redan nu. Men de kanske kör en fuling och kommer på oväntat besök


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv
Skrivet av Kartraith:

Det är deras jobb att anpassa sig efter marknaden, inte marknaden att anpassa sig efter dem.

Piratkopierare utan moral som vill ha allting gratis är ingen marknad.

Medlem

Bara för att den där jävla Pontén gnäller så ska jag ta och köpa en massa hårddiskar och bege mig till dreamhack för första gången, bara för att sitta och fildela.

Medlem
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Runken:

bara jag som ser likheter mellan pontén och den smått underlige jack thompson ?

ja, skulle Thompson få igenom sin vilja så har du inga spel att spela längre. Skulle Ponten få igenom sin vilja så är du tvungen att betala för dina spel.

för övrigt så kan jag ju påpeka att jag faktiskt betalar för mina spel då jag huvudsakligen lirar på 360.

Medlem
Skrivet av jiwn:

Tycker FZ ska ändra sina uppgifter omedelbart för att han heter Pirate Pontén, ändå tills hans ansökan om Henrik går igenom! Har ni totalt missat denna nyhet så klicka här http://tr.im/o9ym .

FZ främjar inte brottslighet. Att ändra hans namn är en brottslig handling. Det är integritetskränkning och de har letat upp privata personuppgifter för att kunna ändra hans namn.

Vi vet redan att den här generationen är oerhört bortskämd och vill inte betala för sig - vill inte gynna de spelutvecklare som lägger ner sin själ, sin tid och sitt liv i underbara spel som vi lägger vår fritid på. Vad kan man göra åt det? Ett samhälle där man övervakar alla individer? Nej. Föra debatt? Ja.

Hjälper något över huvud taget? Nej. Vi som faktiskt uppskattar spelutvecklarna för deras jobb och vill gynna dessa får helt enkelt bita ihop och fortsätta betala som ärliga människor gör.

De snåla jävlarna som aldrig vill betala för sin underhållning får hålla på tills det inte längre tillverkas några spel till PC.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Bara för att den där jävla Pontén gnäller så ska jag ta och köpa en massa hårddiskar och bege mig till dreamhack för första gången, bara för att sitta och fildela.

När du ändå är igång, ska du inte sno dessa hårddiskar. Jag menar, du tycker det inte är värt att betala för media och snor hem det via internet. Men betala för hårddisk är okej? Kanske beror på att du åker fast om du tar dem fysiskt. Du är alltså en feg tjuv.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Haha trodde jag hittat en ny kille på FZ som skriver urbota korkade inlägg men det var ju bara redmac som bytt avatar. Du är alltid lika härlig att skratta åt redmac!


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av redmac:

Denna generation måste lära sig att allt i livet kan inte vara gratis. De måste förstå innebörden av moral och solidaritet. Idag finns det riktigt bra alternativ att köpa spel digitalt, musik börjar bli bättre med exempelvis spotify och film kan man snart köpa eller hyra digitalt via xbox360 eller PS3.
Dock är det värt att köpa en fysik blu-ray film då det erbjuder överlägset bäst bild och ljudkvalité.

Spotifys utbud suger. iTunes är sjukt begränsat vad avser filmer och tv-serier för oss svenskar. NetFlix finns inte ens i Sverige.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Runken:

bara jag som ser likheter mellan pontén och den smått underlige jack thompson ?

ja, skulle Thompson få igenom sin vilja så har du inga spel att spela längre. Skulle Ponten få igenom sin vilja så är du tvungen att betala för dina spel.

TACK! Det finns folk med vett och moral på FZ!

Trodde det bara var jag kvar som betalade för mig.

ja usha ja. du e den ende på hela forumet...:O

Medlem

Hycklandet vet inga gränser.


signatur
Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Du kan ju ta och fundera på varför det kostar 100 miljoner, när det går att göra (framför allt spel) kvalitetsprodukter av bra mycket mindre belopp än så.

Anpassa sig till marknaden är det rätt många som har påpekat och jag kan inte göra annat än att hålla med....

Finns alltid produkter som kostar mindre att göra och blivit lyckade. Se på world of goo, tyvärr blev det spelet piratkopierat till döts. Så din logik håller inte.

Marknaden vill inte betala för media och de förväntar sig att de som skapar film, musik och spel ska få kapital från ovan. De kanske skulle ta och göra en reality check.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

När du ändå är igång, ska du inte sno dessa hårddiskar. Jag menar, du tycker det inte är värt att betala för media och snor hem det via internet. Men betala för hårddisk är okej? Kanske beror på att du åker fast om du tar dem fysiskt. Du är alltså en feg tjuv.

Är du inte så pass gammal att du kan skilja mellan sakrätter och immaterialrätter?

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av nudelsdesign:

Du kan ju ta och fundera på varför det kostar 100 miljoner, när det går att göra (framför allt spel) kvalitetsprodukter av bra mycket mindre belopp än så.

Anpassa sig till marknaden är det rätt många som har påpekat och jag kan inte göra annat än att hålla med....

Finns alltid produkter som kostar mindre att göra och blivit lyckade. Se på world of goo, tyvärr blev det spelet piratkopierat till döts. Så din logik håller inte.

Marknaden vill inte betala för media och de förväntar sig att de som skapar film, musik och spel ska få kapital från ovan. De kanske skulle ta och göra en reality check.

och du kan göra en spell check

Medlem

Ni som säger att företagen borde anpassa sig till marknaden ser ni inte ett problem med en marknad där konsumenterna har rätt att använda produkterna utan att betala. Man kan inte jämställa spelindustrin med andra industrier pga detta.

Om Volvos bilar skulle kosta för mycket så skulle ingen köpa dom och då skulle Volvo bli tvingade att anpassa sig till marknaden.

I spelindustrin däremot så har konsumenterna med piratkopiering redan varan tillgänglig och då funkar inte prissättnings processen.

Om ena parten kan få varan gratis olagligt så försvinner efterfrågan och utgivarna har då ingen förhandlingsposition.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Haha trodde jag hittat en ny kille på FZ som skriver urbota korkade inlägg men det var ju bara redmac som bytt avatar. Du är alltid lika härlig att skratta åt redmac!

så det är korkat att betala för sig? berätta vad du tycker är korkat och skapa en vettig diskussion.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Detta är väll deras ennsack

Medlem

Teleskärmar hemma hos varenda svensk härnäst, lagen måste upprätthållas med järnhand och alla lagbrott måste bestraffas.
Vilken utopi det skulle vara, alla blir nöjda och glada

Inaktiv
Skrivet av Loading:

Henrik Pontén? Jag trodde han hette Pirate Pontén

Läs det här då http://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Thompson_(attorney)#Grand_T...:
Han är som Hillary Clinton

// Biffenstek (Så j*vla coolt med sånt )

Medlem
Skrivet av cm0s:

Är du inte så pass gammal att du kan skilja mellan sakrätter och immaterialrätter?

Bara för att det är digital menas det inte att du ska kunna ge ut en produkt du köpt till miljoner människor. Detta gör att utvecklaren inte får in några pengar, bara för att du kände ha dig rätt att dela med dig till hela världen.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Thanatos84:

Måste vara lagom kul för Henrik Ponten att konstant hotas, nedvärderas och allmänt demoniseras bara för att han vågar drista sig till att påstå att svensk lag borde gälla. Är det bara jag som tycker att all skit som spys ut på det här och många andra forum är rätt sjuk?

Jag håller med dig. Samtidigt så verkar inte Pontén anstränga sig särskilt mycket för att få till en vettig debatt. Han är nästan lika fundamentalistisk som många som står på motsatt sida.

Inaktiv
Skrivet av cm0s:
Skrivet av redmac:

När du ändå är igång, ska du inte sno dessa hårddiskar. Jag menar, du tycker det inte är värt att betala för media och snor hem det via internet. Men betala för hårddisk är okej? Kanske beror på att du åker fast om du tar dem fysiskt. Du är alltså en feg tjuv.

Är du inte så pass gammal att du kan skilja mellan sakrätter och immaterialrätter?

Om du läser ordentligt så ser du att inlägget inte har något att göra med det.

Man begår ett brott både när man snor en hårddisk eller piratkopierar även om de är brott mot olika lagar.

För att stoppa fildelningen där gäller det samma som för samhället i övrigt: Spola mänskliga rättigheter ner i toan och införa total övervakning.

Inaktiv

Om Dreamhack skulle begränsa sitt nätverk så tappar dom flera tusen spelare. Det finns nog många som åker dit med 2-5 terra och laddar ner för fullt. Fyller sina hårddiskar och drar.

Aja vem bryr sig? Ponten såklart.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av cm0s:

Är du inte så pass gammal att du kan skilja mellan sakrätter och immaterialrätter?

Bara för att det är digital menas det inte att du ska kunna ge ut en produkt du köpt till miljoner människor. Detta gör att utvecklaren inte får in några pengar, bara för att du kände ha dig rätt att dela med dig till hela världen.

Det är fortfarande inte stöld. Det är upphovsrättsintrång.

Skrivet av Buio:

Man begår ett brott både när man snor en hårddisk eller piratkopierar även om de är brott mot olika lagar.

Våldtäkt är ju också ett brott. Varför kan vi inte börja jämföra piratkopiering med våldtäkt; det skulle ju få piratkopiering att framstå som ännu mer förkastligt!

Medlem
Skrivet av cm0s:

Spotifys utbud suger. iTunes är sjukt begränsat vad avser filmer och tv-serier för oss svenskar. NetFlix finns inte ens i Sverige.

I höst kommer det att finnas via xboxen och ett likvärdig alternativ till PS3 vad gällande film och serier. Spotify är inte klart ännu, de förbättrar sig för varje dag. Försök inte få det att låta som att det är rätt att tanka hem bara för att tjänsterna inte är fullt utvecklade.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Aftonstjaerna:
Skrivet av Runken:

bara jag som ser likheter mellan pontén och den smått underlige jack thompson ?

ja, skulle Thompson få igenom sin vilja så har du inga spel att spela längre. Skulle Ponten få igenom sin vilja så är du tvungen att betala för dina spel.

TACK! Det finns folk med vett och moral på FZ!

Trodde det bara var jag kvar som betalade för mig.

Vi kommer väl dö ut samtidigt som spelen dör ut. Viktigt är dock att föra vidare det sunda förnuftet till våra barn så att den här mellangenerationen så småningom dör ut istället

Helt rätt... Ska hälsa barnen det. *Smider en plan*

//Biffenstek

Skriv svar