Unreal Tournament vilar några år
Hm, ja UT3 blev väl inte den succé de hade väntat sig..
Känns faktiskt inte som om de är spelets fel i sig... det är genren som inte längre tilltalar den stora massan vilket är synd då jag tycker de här spelen ger betydligt mer tillbaka i det långa loppet jämfört med lättare MP-FPS... och de som spelar såna här spel fortfarande är ju de mest bakåtsträvande personerna man kan tänka sig som vägrar ge något nytt en riktig chans... så spelet hamnar ju i ett ingemansland... dock så tror jag nog att det sålde helt okej ändå jämfört med många andra spel, men inte jämfört med tidigare UT...
Lär ju komma ett med nästa grafikmotor som ju kommer först när nästa Xbox och Playstation kommer.
Hm, ja UT3 blev väl inte den succé de hade väntat sig..
Känns faktiskt inte som om de är spelets fel i sig... det är genren som inte längre tilltalar den stora massan vilket är synd då jag tycker de här spelen ger betydligt mer tillbaka i det långa loppet jämfört med lättare MP-FPS... och de som spelar såna här spel fortfarande är ju de mest bakåtsträvande personerna man kan tänka sig som vägrar ge något nytt en riktig chans... så spelet hamnar ju i ett ingemansland... dock så tror jag nog att det sålde helt okej ändå jämfört med många andra spel, men inte jämfört med tidigare UT...
Lär ju komma ett med nästa grafikmotor som ju kommer först när nästa Xbox och Playstation kommer.
Jo, jag gillade spelet i sig. Gameplayet kände snabbare och fräschare, men samtidigt kändes det som jag försökte navigera ett 360-spel på datorn när jag ramlade runt i menyerna osv. Ingen vettig serverbrowsern gör ju sig.. Visserligen är de flesta sakerna säkert fixade nu, men suget är borta
Jo, jag gillade spelet i sig. Gameplayet kände snabbare och fräschare, men samtidigt kändes det som jag försökte navigera ett 360-spel på datorn när jag ramlade runt i menyerna osv. Ingen vettig serverbrowsern gör ju sig.. Visserligen är de flesta sakerna säkert fixade nu, men suget är borta
Själv så har jag helt enkelt inte tiden som krävs för att det ska vara roligt... har man en gång varit bra så tar det emot att börja lira litegranna och vara kass (relativt sett då förstås) och för att vara bra i UT och Quake så måste man verkligen nöta nöta nöta nöta... är ju det som är så bra i cod, bf, etc där kan man bara spela lite matcher ibland och det är kul ändå, mycket tack vare att man kan satsa på annat än att vinna med ranking, medaljer, etc etc...
Tror det skulle fått en starkare community om de hade skippat tiden de la ner på SP, etc och istället la ner den på att anpassa spelet till målgruppen som verkligen gillar såna här spel och gör att de lever dvs tävlingsinriktat... men men
Communityn för UT2004 är fortfarnde mycket stor, och större än UT3, så ser ändå ingen idé med att släppa ett nytt UT ifall ingen kommer att spela det ifall det slutar som UT3.
btw, inget tipstack?
Anledningen till att UT2k4 e större e för att MPn e sååååå mycket bättre och sååååå mycket roligare! Men som någon sa, det e bara att nöta spelet för att bli bra då allt går så hisskelles fort, och det är bra! Kommer ihåg klan-matcherna man hade
jag vil lse ett UT spel med riktig singelplayer, asa typ som far cry2 eller liknande fast med ut desig känslan så! är ju ett grymt kul spel i multiplayer men singenplayern lika tråkig hela tiden: (
Då är det nog inte ett nytt UT du söker, utan ett nytt Unreal. Som nämns här nedan; Ett Unreal 3.
Every trophy counts...
Dom hajpade ju singelplayerdelen till UT3 men när jag spelade den var det ju precis samma som i alla tidigare UT-spel eller Quake 3 för den delen. Så ska dom satsa på singeldel får dom nog ta in bättre folk. Sen så var spelet inte dåligt men allt skit i menyerna, buggarna osv. gjorde att folk inte tyckte om det helt enkelt och det dog trots att mycket fixades.
Min käpphäst här är att det tog 2-3 patchar innan man ens kunde copy-paste från irc. Man körde ett litet extraprogram som en spelare gjort. Avsaknaden av UTV och riktig demorecording var ju också en pinsam avsaknad i ett modernt spel.
Som man bäddar får man ligga helt enkelt. Ska Epic sälja nya spel till PC får man helt enkelt bevisa sig på nytt.
once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.
Någpn mer än jag som fullkomligt älskade Unreal 2?
Inte så innovativt kanske, men själva spelet är otroligt välgjort. Vapnen är balanserade, banorna roliga (Hell ) grafiken bra
Speciellt själva känslan hade de fått rätt - speciellt på alla vapnen. Shotgunen kändes otroligt härlig att använda, osv.
Kanske bara jag...