Grafikkortstävlingen avgjord!

Inaktiv

Jag som tyckte min var skitkul. Nu kommer jag inte ihåg exakt, men det var något om att ta bort fläkten och montera fast den tillsammans med ett 9V-batteri i koenigsegg-regionen i ett par byxor och komplettera med ett dammsugarfilter för att undvika hack i ballen.
Men det är ju bra att veta att måste skriva en politiskt korrekt och småtråkig motivering för att vinna..

Medlem

Hur många svar om museum fick ni in, fz? 50? 100?

Medlem

Nog väldigt mycket slump hursom, så jag var iaff ärlig:
~"stoppa i antistatpåse och lägga det till min samling i lådan".

Grattis!!!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Jag var också ärlig.
Anyhoo, jag har inget emot att förlora så länge det är till någon med bättre motivering. Om vinnaren ändå slumpas fram så kan man ju lika gärna misshandla tangentbordet en stund för att få fram en potentiellt vinnande motivering.

Medlem

Grattis Jonas!
Historiska riksmuseet kan få mitt kort om dom fixar ett nytt till mig...


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Om man missade att ens läsa specifkationerna på kortet som t.o.m. är läsbart medans man fyller i frågan, tja då vinner man inget kort helt enkelt.

Grattis till vinnaren


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Grattis Jonas!

Även om jag tycker motiveringen var tråkig (trodde den skulle vara lite originell och kul) så spelar det ju ingen roll. Någon vann den och jag hoppas du har mycket trevligt polygondödande med kortet Jonas! Och motiveringen var ju dock något bättre än "lägga i antistatpåse och ner i samlingen" som någon skrev :). Übernörd som man själv är så har jag en dedikerad vägg därhemma där jag sätter upp alla grafikkort, ljudkort och processorer jag använt i mina burkar. The Wall of N3rd.

Grattis iaf!

Ang Win7, spelar ju liksom ingen roll om någon inte tycker kortet funkar som det ska i Win7 (SBS?), XFX (NVidia) gör ju faktiskt drivers för Windows 7 till stort sett hela sin aktiva grafikkortserie (ner till Geforce 5 för Vista, Geforce 6 för Win7, även om WinVista-drivrutinerna funkar med Win7 också), så svaret är ju rätt att alla XFX-kort stöds. Har dock inte koll på om XFX säljer kort under AMD's flagg också, men även de stödjer Windows 7 långt ner i serien.

Medlem

Gratulerar! Och som sagt, bra motivation.


signatur

I'm just sayin...

Inaktiv

Grattis....Hoppas du tycker att Grafik kortet Är "Bra"

MFZ
Medlem

grattis!

även om svaret på klockfrekvensken ÄR fel.

black = 680
black edition (som denna tävling handlade om) ÄR 666


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag skulle vilja veta var det står att alla grafikkorten har stöd för W7?
Om man läser på forum och gör lite sökning så är det folk som skriver att deras kort inte funkar som det ska i W7 :/

Det har jag också sett!

Medlem

grattis till dig!: ) var en riktig bra slut fråga där:P


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Hehe bra motivation. Hade en liknande variant också men historiska riksmuseet smäller klart högre än länsmuseet

Grattis!

Medlem

Men kul att FZ har fel svar på frågan då... 666Mhz är rätt inte 680. Det säger XFX själva att det är så dra på trissor va fel det kan bli om man läser igenom faktan från tillverkaren innan man säger att svaret är nåt helt annat....

Inaktiv

Grattis mannen

Medlem

http://susning.nu/motivering ska det vara, inte "motivation", vilket nästan alla har skrivit här. Tur att iallafall några verkar kunna skillnaden.

Grattis till vinnaren!

Medlem
Skrivet av LeeWander:

grafikkortet har faktiskt 666mhz läste jag i en recension :S och inte 680. Well kanske var ngn annan tillverkare då

Precis vad jag också läste. Att 680 inte är den egentliga frekvensen.

Medlem

Konstiga svar.

Går man till XFX hemsida så står det att klockfrekvensen (GPU) på samtliga Black Edition är 666. Ej 680 som står här i svaren.

Sedan på system requirements finns ju inte w7 med som operativsystem men det kanske stod någon annan stans.

Medlem

Grattis!: Goooosh ville gärna vinna, behövde mer kräm i burken. Istället tänker jag köpa ett DX11 kort då dom kommer till affärerna.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

12
Skriv svar