Tolv minuter med Diablo III-munken

Medlem
Skrivet av Aneo:

Fattar inte charmen med Diablo serien, poppis bara för att det inte finns alternativa, bra spel.

God of War och Legacy of Kain spel räcker inte länge, synd dom slår ju Diablo med hästlängder, Diablo = spelvärldens motsvarighet till Britney Spears, säljer som mjölk men är skiiiiiiiiiiiit.

Britney är ju asbra

Edit: För att säga något vettigare istället, 12 minuter med Monk hacknslashande var nästan för mycket. Ser jävligt ballt ut, men alla effekter o allt dödande blev lite enformigt till slut. Detta är dock bara en kommentar till själva videon, är fullt övertygad om att spelet kommer äga

Medlem

Ser mer ut som en slags magiker än munk Men äga monster kunde han!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av draep:
Skrivet av Aneo:

Fattar inte charmen med Diablo serien, poppis bara för att det inte finns alternativa, bra spel.

God of War och Legacy of Kain spel räcker inte länge, synd dom slår ju Diablo med hästlängder, Diablo = spelvärldens motsvarighet till Britney Spears, säljer som mjölk men är skiiiiiiiiiiiit.

Britney är ju asbra

Edit: För att säga något vettigare istället, 12 minuter med Monk hacknslashande var nästan för mycket. Ser jävligt ballt ut, men alla effekter o allt dödande blev lite enformigt till slut. Detta är dock bara en kommentar till själva videon, är fullt övertygad om att spelet kommer äga

n1

Medlem

Men Räv-munken då? Var är han?! Är det nästa klass?

Medlem

Såg underhållande ut (om man bortser från god-mode för demovisandet), om de gör combosystemet hyfsat invecklat så att man kan välja favoriter/olika stilar beroende på fajten.

Skulle tippa på att den femte klassen blir något med en pilbåge involverad också. Eller kanske någon slags steampunk-gevärsskytt? Nja.. kanske inte till Diablo.

Medlem

Ser ut som sånna där ganska typiska japanska arkadspel där striderna bara är att tokspamma massvis av fiender, att kameran är fixerad gör det ännu mer likt sådana trökspel. Otroligt intentsägande och trist.


signatur
Inaktiv

Man blir ju inte mindre sugen direkt..

Medlem

Jag kissade precis på mig lite.

Medlem

Verkar som om många inte har lirat Diablo och Diablo2. Hela spelserien går ut på oändlöst hack&slash för att få nya prylar.

D3 ser allt för bra ut, lika bra att planera sin uppsägning.

Inaktiv

Jag tycker ändå att det är en hyfsatt intressant klass, men känns ändå lite som att munken är en blanding av sorc och assassin eller något i den stilen. För övrigt så ser ju spelet riktigt jävla bra ut och om dem verkligen väntar så länge som 2011 med att släppa det så är det en stor besvikelse... blir det 2011 är det en fet kick in the balls

Medlem

Tycker klassen verkar snyggt. Vill inte direkt ha ett dött spel. Vafan man vänjer sig.

Och att säga spelet är dåligt? NEJ glöm! Det är ett i genom sina tiders bästa spel som finns. Bland alla sorter. Annars skulle inte så många folk spela det och det skulle vara så stort. Har kört Alla jäkla Diablo spel förutom Hellfire, och jag gillar alla. Visst, kanske inte sätter mig och nöter Diablo idag pga av sin grafik, men ibland att man än idag drar upp och kör lite Diablo2 händer. Man blir mer och mer sugen på det lite då och då sen startar man igen och kör.

Längtar som fan nu på detta.


signatur

The King is Back

Inaktiv

Trailern är väll från en av mässorna? Så då är det ju ganska stor chans att dom hade nåra devolopers som pratade samtidigt och berättade om allt, vilket vi inte fick höra.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag blev just ganska besviken. Vilken jävla röra. Vilken jävla gröt gjord av färger och kladd. Det måste vara grafiken för jag minns att DBII inte såg ut som en enda jävla röra.

Nu är jag besviken... Men jag lär nog ge detta en chans ändå. Och då som Barbar. Ingenting annat!

Det enda jag tyckte var lite rörigt var när det var 3-4 pers som spelade samtidigt, annars var det nog ovanligt lite grejor som hände samtidigt för att vara diablo.

Förresten så minns du tokfel angående diablo 2, grötigare spel får man leta efter, fiender på hela jävla skärmen och alla skjuter pilar efter dig, sen försöker man kötta iväg 10 frozen orbs på en sec och ser bara vitt i ett bra tag. Samma gällde diablo 1 vill jag minnas. Var ofta svårt att se sin karaktär för man var omringad av stora demoner som stog och högg som idioter.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Åh blev bra sugen att spela nu!

Medlem
Skrivet av Aneo:

Fattar inte charmen med Diablo serien, poppis bara för att det inte finns alternativa, bra spel.

God of War och Legacy of Kain spel räcker inte länge, synd dom slår ju Diablo med hästlängder, Diablo = spelvärldens motsvarighet till Britney Spears, säljer som mjölk men är skiiiiiiiiiiiit.

Du kan ju inte jämföra diablo med god of war. Då kan du likaväl jämföra det med sim city.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

När de visade en grupp med flera spelare som sprang runt och mosade så såg det ut som en kvinnlig Witch Docktorn kastade grodor på fienderna.. lol.. seriöst? förgiftade grodor? tja, kanske funkar...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Ack, så rörigt det blev. Jaja. Hmm, ingen klass som intresserar mig så jättemycket än så länge. Hade hoppats på en klass med helrustning, men icke. Hoppas personligen på en krigare som nästa klass med det är nog lite väl mycket önsketänkande eftersom dem redan har barbaren och Monk som närstridskillar. Usch och fy för ranger!

Medlem

Personligen gillar jag den där gröten ni talar om, det där kaotiska så att säga Ett virrvarr av fiender, effekter och ljud. Kanske inte det bästa sättet att showcasea en ny klass och dess abilities. Men det är en sak att se någon annan spela ett spel som Diablo i 12 minuter.. Att spela själv å andra sidan? Mumma! Det fattas lite stämingsfull musik á la Diablo, men sen så!

Medlem
Skrivet av blabbs:

Sista klassen måste vara någon ranger-klass. Eftersom en pilbåge har synts i en ingame-film samt att det är en lika klassiskt klasss om warrior/barbarien och mage i diablo samanhang

Sista? kmr de bara bli 5 klasser?

Medlem
Skrivet av sno0zer:
Skrivet av Remus:

Jag blev just ganska besviken. Vilken jävla röra. Vilken jävla gröt gjord av färger och kladd. Det måste vara grafiken för jag minns att DBII inte såg ut som en enda jävla röra.

Nu är jag besviken... Men jag lär nog ge detta en chans ändå. Och då som Barbar. Ingenting annat!

Det enda jag tyckte var lite rörigt var när det var 3-4 pers som spelade samtidigt, annars var det nog ovanligt lite grejor som hände samtidigt för att vara diablo.

Förresten så minns du tokfel angående diablo 2, grötigare spel får man leta efter, fiender på hela jävla skärmen och alla skjuter pilar efter dig, sen försöker man kötta iväg 10 frozen orbs på en sec och ser bara vitt i ett bra tag. Samma gällde diablo 1 vill jag minnas. Var ofta svårt att se sin karaktär för man var omringad av stora demoner som stog och högg som idioter.

Haha, är du på riktigt? (remus alltså).. Diablo 2 kunde vara så jävla grötigt så det finns inte, Diablo 3 är juh bra mycket stiligare än Diablo 3. Allting ser mycket renare ut dessutom, så det blir ingen toksmet av allt..
Vet inte om jag kan hålla med om Diablo 1 dock, tycker det var ganska relaxat och skönt.. om man jämnför med vad D2 är.

Medlem

alltså som ja sa men kanske beskrev dåligt bygger monk på 3-combos, alla attacker e 3helt olika attacker i sig, så om du spammar 3gånger får du 3attacker, men du kan också klicka 2gånger på en attack och sen 1gång på en annan och få slutattacken. suger på att förklara men det verkar inte iallafall enformigt som d2.

är Q&A d3 just nu på blizzcon


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Är det bekräftat att det bara blir 5 klasser ?

Låter som lite, spelet ser dock ut att bli skitskoj.

Medlem

Ser sjukt nice ut. Väldigt vackert spel. Vill se lite gameplay från female witch doctor nu : o

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Är det bekräftat att det bara blir 5 klasser ?

Låter som lite, spelet ser dock ut att bli skitskoj.

det är jättebekräftat, men expansioner är ju alltid en möjlighet att införa flera. tror dom väljer en icke-mana ranged klass som nummer 3 och sparar t.ex. paladin/assasin till expansionen (mest älskade från d2)


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

fack yä! Lite blandade reaktioner här inne, själv blev jag asnöjd!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Ludolf:

alltså som ja sa men kanske beskrev dåligt bygger monk på 3-combos, alla attacker e 3helt olika attacker i sig, så om du spammar 3gånger får du 3attacker, men du kan också klicka 2gånger på en attack och sen 1gång på en annan och få slutattacken. suger på att förklara men det verkar inte iallafall enformigt som d2.

är Q&A d3 just nu på blizzcon

Jahaa, fan då är det juh asballt
Tycker munken är helball.. har dom sagt nått om man kan köra hand-to-hand combat som han kör ibland genom hela spelet?
Nog för att det är riktigt ballt att slåss med stav, men vore snajs om det gick att köra utan vapen och sparka/slå ner monster ändå

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av Ludolf:

alltså som ja sa men kanske beskrev dåligt bygger monk på 3-combos, alla attacker e 3helt olika attacker i sig, så om du spammar 3gånger får du 3attacker, men du kan också klicka 2gånger på en attack och sen 1gång på en annan och få slutattacken. suger på att förklara men det verkar inte iallafall enformigt som d2.

är Q&A d3 just nu på blizzcon

Jahaa, fan då är det juh asballt
Tycker munken är helball.. har dom sagt nått om man kan köra hand-to-hand combat som han kör ibland genom hela spelet?
Nog för att det är riktigt ballt att slåss med stav, men vore snajs om det gick att köra utan vapen och sparka/slå ner monster ändå

munkar ska ha massor me vapen :P, just nu finns tyvär bara fist och stav, men dom har lovat en massor mera!


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Pallade inte ens se hela trailern, spolade fram lite då och då, det var ju exakt samma skit hela tiden! Alltid samma slag och fyrverkerier. Ser ju ut som nån anime-grej mer än ett Diablo-spel.
Ingen klass jag kommer lira iaf.

Medlem

ända klassen dom har tillkännagivit 9olika attacker så är inte direkt samma hela tiden?


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

Medlem

Men så har ju alla diablo spelen varit oavsett klass? Det är ett enformigt hack'n'slash... nothing more,k nothing less.

123
Skriv svar