Need for Speed: Shift

Medlem
Skrivet av TysN:

Det är helt värdelöst utan ratt, det borde fan vara ett minus!

Du har så fel...sitter och kör och kör och kör med en ps2 kontroll och det är bara så ball när man hittar känslan.

Det som stör mig mest är att det tar hundra år innan man kommer in i spelet. Alla jävla fönster och filmer. Vem är huvudansvarig för detta, jag har giljotinen redo!

Medlem

Underbar recension, och jag håller med till fullo. Bra jobbat Tompa! Efter en racing season med G25an är man bra svettig alltså, så jävla kul.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Fruktansvärt bra spel. Dammade av min gamla Microsoft Sidewinder force feedback ratt som legat i källaren och samlat damm under många år nu.

Mekar man lite med inställningarna så blir det ett riktigt racingspel, med mycket fin känsla. Till och med så bra att de inte skulle använt NFS-varumärket till det. Detta är mycket närmre GT och FM.

Kolla bara upp ett par bra inställningar att utgå ifrån så kan man finslipa detta så det känns äckligt nära verklig racing.

Medlem
Skrivet av Novdid:

Fruktansvärt bra spel. Dammade av min gamla Microsoft Sidewinder force feedback ratt som legat i källaren och samlat damm under många år nu.

Mekar man lite med inställningarna så blir det ett riktigt racingspel, med mycket fin känsla. Till och med så bra att de inte skulle använt NFS-varumärket till det. Detta är mycket närmre GT och FM.

Kolla bara upp ett par bra inställningar att utgå ifrån så kan man finslipa detta så det känns äckligt nära verklig racing.

Jaaa, visst är det coolt. Finns lite andra bilspel som är bra också men jag anstränger mig aldrig lika mycket som i Shift. Man blir svettig på riktigt, fan som ett gympass.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Need for Speed: Shit

Medlem

Kör eller försöker köra med min gamla logitech wingman ratt.
Men har desvärre en fördröjning på runt en sekund när jag styr.
Har försökt med lite olika inställningar men verkar som jag får ta fram 360 dosan och spela med den istället =(


signatur

#Komsi Mycket mysig kanal med folk från alla hörn av lilla sverige

Medlem

Ser rätt intressant ut i väntan på GT5.
Spelat sönder prolouge med min G25

Någon som vet om växelspaken och kopplingen funkar i Shift på PS3an?
Sorry om någon nämnt det, skimmat igenom alla kommentarer och recensionen bara.

Medlem

+ Grafik och effekter
+ Err... Bilar?

- Fysiken (bilar är klistrade till vägen)
- Styrning (jag har inte fått ordning på inställningar till min ratt än)
- Konsol menyer
- Irriterande filmer och animationer som man inte kan skippa
- Kille som talar i början pratar inte med dig genom hela race

Medlem

Nu blev jag förvånad. Jag höll FZ högre än så. Detta spel är ju inget annat än en "beta"
Mängder av spelare sitter vid sina datorer och har installerat ett spel som inte fungerar.
Så istället för att hylla detta spel , så borde FZ varna alla som planerar att köpa PC versionen. KÖP INTE ÄN!!!! Vänta tills EA behagar att ta fram en fix för problemet att spelet slutar att fungera helt plötsligt strax efter att du startar ett lopp.
FZ;s personal borde nog ha läst Nfs eget forum innan man skrev ett sådant skitsnack
Read and Weep redaktionen:
http://forum.needforspeed.com/eaforum/posts/list/303529.page

Medlem

Hade dom stött på det problemet hade dom antagligen skrivit det i recensionen. Alltid knepigt med olika PC-konfigurationer, när man utvecklar spel.

Personligen älskar jag spelet på min ps3 med hankontroll. Har aldrig varit ett stort fan av simulations-racing, så för mig känns Shift som en perfekt mjukstart i genren, eftersom spelet hjälper en ganska mycket (då syftar jag främst på racinglinen, steering- och brakingassists har jag avstängt).

Det var lite avskräckande med RWD-fordon när dom bara sladdar ut vid första pedaltrycket, men efter tweakande av oversteer går dom som tåget. En för övrigt totalt katastrofal miss att i quicktweaking så är oversteer och understeer omvända så för att få mindre oversteer så måste man dra sliden MOT oversteer. Och efter lite kontroll-tweaking så funkar det svinbra. Det är 1a personsvyn som gör hela spelet.

Redaktör
Skrivet av Thomax:

Nu blev jag förvånad. Jag höll FZ högre än så. Detta spel är ju inget annat än en "beta"
Mängder av spelare sitter vid sina datorer och har installerat ett spel som inte fungerar.
Så istället för att hylla detta spel , så borde FZ varna alla som planerar att köpa PC versionen. KÖP INTE ÄN!!!! Vänta tills EA behagar att ta fram en fix för problemet att spelet slutar att fungera helt plötsligt strax efter att du startar ett lopp.
FZ;s personal borde nog ha läst Nfs eget forum innan man skrev ett sådant skitsnack
Read and Weep redaktionen:
http://forum.needforspeed.com/eaforum/posts/list/303529.page

Jag kan inte gärna klanka ner på spelet för problem som jag själv inte har stött på. Det står mycket tydligt i texten att spelet är opolerat, men jag kan inte gärna redovisa andra spelares problem. Och, datorkrångel handlar som bekant ofta (vilket inte är samma sak som alltid) om skit bakom spakarna.


signatur
Medlem

Klart bästa racespelet på länge,bra upplägg med achievments för 360n, bra känsla, sjyssta banor m.m. Ni som dissar lär er tweaka kontrollen och kärrorna innan ni bräker.

Medlem

det är så sjukt jävla bra med ratt kör med en G25

Medlem

frustrerande spel hater när bilen buggar den typ studsar på hjulen

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Thomax:

Nu blev jag förvånad. Jag höll FZ högre än så. Detta spel är ju inget annat än en "beta"
Mängder av spelare sitter vid sina datorer och har installerat ett spel som inte fungerar.
Så istället för att hylla detta spel , så borde FZ varna alla som planerar att köpa PC versionen. KÖP INTE ÄN!!!! Vänta tills EA behagar att ta fram en fix för problemet att spelet slutar att fungera helt plötsligt strax efter att du startar ett lopp.
FZ;s personal borde nog ha läst Nfs eget forum innan man skrev ett sådant skitsnack
Read and Weep redaktionen:
http://forum.needforspeed.com/eaforum/posts/list/303529.page

Jag kan inte gärna klanka ner på spelet för problem som jag själv inte har stött på. Det står mycket tydligt i texten att spelet är opolerat, men jag kan inte gärna redovisa andra spelares problem. Och, datorkrångel handlar som bekant ofta (vilket inte är samma sak som alltid) om skit bakom spakarna.

Att mellan raderna kalla folk som har problem med detta spel, att vara skit bakom spakarna är ett ynkligt angrepp på inläggets författare. alltså mej! Har suttit och spelat bilspel sedan jag köpte min första dator 1999. Kan kalla mig datorvan. Har aldrig haft detta problem tidigare. Med kontakt med EA så visar det sig att det är mängder som har EXAKT samma problem. Att då generalisera problemet som användarproblem. Vad säger det om eran egen seriositet. Innan man skriver om ett spel ska man väll göra en grundlig faktakoll om det stämmer i allt vad man skriver.

Medlem

Jag har inte stött på det här problemet med krasch efter att man kört igång ett lopp.

Spelar man ett tag kan jag hålla med recensenten att lite av grejerna man förväntas att göra för stjärnor är onödigt. Sedan är driftdelen inte så bra.

Hade de inte döpt spelet till NFS och koncentrerat sig fullt ut på vanlig hederlig racing så hade nog spelet tagits emot bättre. För som det är nu förväntar sig de som köper det ett vanligt Need for Speed men de får en svår simulator istället.

Dessutom spelar nog de flesta detta med tangentbord eller handkontroll. Detta SKA spelas med ratt.

Medlem
Skrivet av Thomax:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Thomax:

Nu blev jag förvånad. Jag höll FZ högre än så. Detta spel är ju inget annat än en "beta"
Mängder av spelare sitter vid sina datorer och har installerat ett spel som inte fungerar.
Så istället för att hylla detta spel , så borde FZ varna alla som planerar att köpa PC versionen. KÖP INTE ÄN!!!! Vänta tills EA behagar att ta fram en fix för problemet att spelet slutar att fungera helt plötsligt strax efter att du startar ett lopp.
FZ;s personal borde nog ha läst Nfs eget forum innan man skrev ett sådant skitsnack
Read and Weep redaktionen:
http://forum.needforspeed.com/eaforum/posts/list/303529.page

Jag kan inte gärna klanka ner på spelet för problem som jag själv inte har stött på. Det står mycket tydligt i texten att spelet är opolerat, men jag kan inte gärna redovisa andra spelares problem. Och, datorkrångel handlar som bekant ofta (vilket inte är samma sak som alltid) om skit bakom spakarna.

Att mellan raderna kalla folk som har problem med detta spel, att vara skit bakom spakarna är ett ynkligt angrepp på inläggets författare. alltså mej! Har suttit och spelat bilspel sedan jag köpte min första dator 1999. Kan kalla mig datorvan. Har aldrig haft detta problem tidigare. Med kontakt med EA så visar det sig att det är mängder som har EXAKT samma problem. Att då generalisera problemet som användarproblem. Vad säger det om eran egen seriositet. Innan man skriver om ett spel ska man väll göra en grundlig faktakoll om det stämmer i allt vad man skriver.

Att man har haft en dator sen -99 betyder inte att man är datorvan. Och det är inte mängder med folk som har samma problem, för då hade du inte varit i princip ensam här om det.

Redaktör
Skrivet av Thomax:

Att mellan raderna kalla folk som har problem med detta spel, att vara skit bakom spakarna är ett ynkligt angrepp på inläggets författare. alltså mej!

Nu tolkar du lite väl fritt... Du har stor datorvana. Då vet du att många problem med pc-spel beror på bristande kunskap hos användarna. Nej, det är inget påhopp på dig eller nån annan, ej heller säger jag att det BARA är därför spel krånglar. Jag säger inte heller folks problem med Shift är deras eget fel. Det jag säger är det KAN vara så att många Shift-problem beror på okunskap. Eller skit bakom spakarna, som det skämtsamt brukar heta.

Recensionens faktauppgifter är korrekta. Däremot tog jag inte upp det kraschproblem du länkar till, helt enkelt eftersom jag inte visste om att det existerade. Min okunskap där beror på att jag inte stött på problemet. Jag sitter så gott som aldrig och skummar igenom spelens supportforum när jag recenserar, av den anledningen att det nästan aldrig behövs. Varken du eller jag har en aning om hur många procent av köparna som drabbats av det här problemet, då känns det väldigt märkligt att varna folk för att köpa ett spel som de möjligen - men långt, långt från garanterat - får problem med.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Thomax:

Att mellan raderna kalla folk som har problem med detta spel, att vara skit bakom spakarna är ett ynkligt angrepp på inläggets författare. alltså mej!

Nu tolkar du lite väl fritt... Du har stor datorvana. Då vet du att många problem med pc-spel beror på bristande kunskap hos användarna. Nej, det är inget påhopp på dig eller nån annan, ej heller säger jag att det BARA är därför spel krånglar. Jag säger inte heller folks problem med Shift är deras eget fel. Det jag säger är det KAN vara så att många Shift-problem beror på okunskap. Eller skit bakom spakarna, som det skämtsamt brukar heta.

Recensionens faktauppgifter är korrekta. Däremot tog jag inte upp det kraschproblem du länkar till, helt enkelt eftersom jag inte visste om att det existerade. Min okunskap där beror på att jag inte stött på problemet. Jag sitter så gott som aldrig och skummar igenom spelens supportforum när jag recenserar, av den anledningen att det nästan aldrig behövs. Varken du eller jag har en aning om hur många procent av köparna som drabbats av det här problemet, då känns det väldigt märkligt att varna folk för att köpa ett spel som de möjligen - men långt, långt från garanterat - får problem med.

OK! Det svaret var fullt godkänt och det köper jag.
Till andra som säger "jag har kört ett tag och jag har inga problem", kan jag säga. Jag hade inga som helst problem med spelet den första dagen. Flöt på skitfint. Sen kom jag till Tier3. Näst sista loppet innan utmaningen. Där tog det stop. Nu blir jag utkastad varje gång jag ska starta ett lopp. Hinner bara köra i typ 10 sek. Så att det funkar nu för er är ingen garanti.
Det är samma fel som mängder av andra PC användare upplever. Det var därför jag länkade till NFS forum.

Medlem

Inte för att tjata, men funkar g25ans koppling och pedaler?:)
Om ja, i så fall hur bra?
Googlat lite och fått lite olika svar

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av natogundalf:

Hur kan ni ge PLUS för fysiken??

Eftersom fysiken är otroligt bra när man väl lyckas få till inställningarna.

För att den är bra kanske?
På Xbox är det iaf bra. Bästa NFS jag spelat sedan NFS Porsche. Men det är bara min åsikt :).

Medlem
Skrivet av BigD:

Inte för att tjata, men funkar g25ans koppling och pedaler?:)
Om ja, i så fall hur bra?
Googlat lite och fått lite olika svar

Ja de fungerar. Ypperligt dessutom


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

är det bara jag som tycker folk överdriver med cockpitvyn i spel xp bara irriterande imo


signatur

[/5] "powernap over"

Medlem
Skrivet av Tompa:

Och, datorkrångel handlar som bekant ofta (vilket inte är samma sak som alltid) om skit bakom spakarna.

Word.

Btw, de som vill ha mer pimpat NFS får väl vackert vänta på Need for Speed: World Online, eller Blackbox' nya inlägg i serien. Och vem vet vad Criterion games har att lägga till...

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av BigD:

Inte för att tjata, men funkar g25ans koppling och pedaler?:)
Om ja, i så fall hur bra?
Googlat lite och fått lite olika svar

Ja de fungerar. Ypperligt dessutom

Nice tack för svaret.
Då blir det att plocka upp ett ex imorrn:)

Medlem

Håller med qayotee och det med att skadeskjuta de som gjort menyer gäller många spel.

Medlem

Vanliga race funkar ganska bra med tangentbord men drifting momenten är totalt ospelbara med tangentbord, full ratt och full gas, och det hjälper inte att klicka på knapparna heller tar inte länge innan bilen pekar åt felt håll. Hatar "realistisk" drifting i spel, Need for Speed: Underground hade perfekt drifting för att det skulle vara kul.

Medlem
Skrivet av BigD:

Inte för att tjata, men funkar g25ans koppling och pedaler?:)
Om ja, i så fall hur bra?
Googlat lite och fått lite olika svar

Jadå, det funkar! Sålänge du kan leva med att pedalerna inte funkar om du inte krånglar och att du måste hålla ner bromsen för att kunna navigera menyerna utan att dom flippar ur!

Fast det är ju bara den tekniska biten. Sen själva grejen att spelfan är totalt värdelöst när det kommer till att förmedla känslan av att köra bil, det är ju "working as intended".

Om du någonsin spelat och gillat ett riktigt bilspel kommer du bli arg som fan på NFS: Shift. Men sålänge du inte äger en bil, har suttit i en bil, gillar att köra bil eller har sett en bil i verkligheten kommer du nog inte bli besviken. Men om du är en person som gillar t.ex. Forza, GTR: Evolution eller Live for Speed är NFS: Shift ungefär lika kul som en pungspark, för ilska och illamående är allt det kommer framkalla.

NFS: Shift är ett bilspel för folk som inte vet hur ett bilspel ska vara. INTE SAGT att man inte får tycka om det, men att uttala sig och säga att känslan är "bra" eller att spelet är "verkligt" är bara att visa sin okunnighet.

OBS: "Bra" känsla är i det här sammanhanget synonymt med verklighetstrogen. Folk säger att GRiD har "bra" känsla, och till och med att NFS: Carbon eller Underground har "bra" känsla, men det grundar sig naturligtvis i att den som tycker så inte VILL att spelet ska bete sig som en bil hade gjort i verkligheten. Så om du vill spela NFS: Shift med tanken att spela en bilsimulator ska du spara dig dina pengar och din ilska och istället investera i en riktig sim.

Och att recensionen ger PLUS för fysiken är faktiskt ett jävla skämt. SKÄRPNING! Tomas, du har recenserat GTR: Evolution också och även gett detta plus för "riktigt bra körkänsla". Vilket av spelen är det du inte har spelat? Du kan fan inte ge båda spelen plus på samma premisser?? Eller menar du något annat när du ger plus för fysiken för du måste ju ha märkt att GTR: Evolution har bra känsla medan NFS: Shift är ett jävla skämt? Min och min kompis reaktioner när vi spelade det var en blandning mellan extrema skrattnojor/skräckblandad förtjusning när vi såg hur kassa menyerna var, att rattjäveln inte funkade utan bråk och att introfilmerna inte gick att skippa. När vi sedan testade spelet i sig var ju nästa chock hur kass körkänslan är och när vi sedan insåg att man inte kan avsluta spelet utan att döda processen i ett race, ja då blev det så sjuka Benny Hill-vibbar över det hela att det inte kändes möjligt att det här var ett seriöst släpp utan bara ett sjukt skämt för folk som trodde att NFS skulle göra en bilsimulator.

Inaktiv

Vad spelar PC-folk det här på? Jag börjar frukta att mitt älskade 8800GT inte hänger med längre, laggus maximus i cockpit view med medium inställningar på grafik.

Medlem

fabriksöverklockad GTX260, allt på max, 1920x1200 flyter på finfint

123
Skriv svar