Modern Warfare 2 försenat till pc?*

Medlem

Oj vad folk blev upprörda.

Vi på PC får väl trösta oss med att vi får nya DLC-banor och sådant gratis och konsollerna får fortsätta betala för sådant.

Nåväl, tråkigt när någonting roligt blir försenat såklart.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Men fan asså, vänta två veckor till. Är ju typ as-sugigt cp-fett juuue!!!!!!!!!!!!!!11111!!11111

Skärp er och sluta whina, spelet lär ju knappast bli sämre för att vi får vänta några dagar mer. Och vi PC-spelare får också, som alltid, den bästa versionen av alla.

Medlem

Jag tror bara att dom är djävulska demoner som gör allt de kan för att göra livet piss för oss...


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.

Medlem

hmmm det stod 24e nov som release när jag förbokade på webhallen här om dagen så det är ok för min del.
ahr dessutom ett par andra titlar som trillar in innan mw2.

men visst det är surt ändå att pc versionen inte får den cred den borde. hade köpt deluxe utgåva om det fanns till pc.
men icke vi får nöja oss med vaniljsmak.

kommer sabba studierna i vilketfall som tills man är klar med kampanjen


signatur

Signalmatros på HMS Visborg

Medlem

Ahhh, spelar ingen roll för mig då jag precis skaffat 360. Jag återkommer med hur spelet var...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Whimsical:

Känns inte så konstigt.

Nästan alla PC-spel läcker ju ut på nätet typ en vecka innan release. Det här är väl det bästa skyddet mot halvhjärtade pirater. Spore laddades ju ner mer än en halv miljon gånger de första dagarna efter att det läckt ut ungefär en vecka innan release.

Detta stoppar ju inte de riktiga piraterna. De väntar ju bara tills det dyker upp på nätet. Men jag skulle tro att de människor som tänkt spela MW 2 på konsol men som äger en PC kapabel att köra MW 2, skulle kunna vara sådana som annars hade laddat ner spelet till PC pga att de får testa spelet tidigare än om de väntat till release. Vet själv hur suktande det är när ett spel som man längtat som fan till ligger uppe på nätet och det är en vecka kvar till release.

Skrivet av Zelaxe:

Jag kommer tanka 360-versionen i protest även om jag inte har flashad box, jag rekommenderar er alla andra som är förbannade att göra det också.

Hur gör ni med MP då? Man får ju smaka banhammer om man går ut på nätet på en chippad 360. Det är ju multiplayer som gör MW bra.

Jag har ingen flashad box, utan kommer göra det för att få lite finare siffror på torrenten.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Nu tänker nog jag bara ladda ner den för att retas.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Det kanske kommer finnas en seedad kopia den 9-11/11 att få tag iallafall, dom kanske "läcker" version som är helt ospelbar osv.. det har ju blivit poppis nu. Glöm inte att IW var några ut av dom som gick ut och bannade pirater mest under MW släppet.. så dom kanske vill ge igen?.

Fattar inte varför dom ger bort spelet på pc en gång till faktiskt, to be honest.. tog ju nastan ett och ett halvt år innan dom började rabbattera spelet på konsol sidan. Making up for losses?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Synd på förseningen (om det nu stämmer) men samtidigt är det bara två veckor så mig gör det inte så mycket... Har ändå fullt upp med Risen:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

sund för dom som har bokat det till pc

Medlem

det värkar som den är försenart http://www.webhallen.com/prod.php?id=95311 kålla på datumet

Medlem

gutt som fan


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av drsnap:

Dom vill säkja extra mycket te konsolerna inledningsvis, då det är ett av årets största releaser. Konsolspelen är dyrare har även fler specialversioner, så det är givet.

Två veckor kan tyckas kort för ett sånt ändamål, men det gör mycket...det gör mycket för penningapungen hos utgivaren.

Snåla jävlar.

Det som är irriterande är att det är just bara utgivaren, inte företaget som gjort spelet, som tjänar pengar på det här.
Butikerna skulle kunna ta lika lågt pris för konsoler som till PC, de kostar lika mycket att tillverka, framställa, skeppa och hyra platts för i butikerna, men det är bara det att alla konsolägare är så dumma i huvudet så de accepterar det högre priset och köper glatt sitt nya konsolspel till ett överpris, medan PC ägarna köper till ett lägre pris.
Gissar också på att det är mest utgivarna som pushar för att spel ska släppas till konsol i första hand då de tjänar mer pengar på konsol än på PC. PC har liksom lite hårdare konkurrens, samt att alla billiga onlinetjänster som dykt upp kan göra det billigare att köpa spelet online än från en butik vilket inte leverantörerna tjänar alls på.

// My theory of the subject

Inaktiv

Jag förstår dem, men samtidigt så gör jag inte det.

Knepigt värre

Medlem
Skrivet av SierraKhaar:

Ursäkta, pga. piratkopiering?

Låt oss leka lite teoretiskt!

Så om jag vill ha det på PC o lira multiplayer som många andra så KÖPER jag det på PC.

Om jag har både x360 och PC, så lirar jag hellre på PC såklart.

Så då har vi kvar vad, singleplayer? Med all respekt till IW så köper jag fan inte modern warfare pga. singleplayer.

Men du kanske inte är ett demografiskt genomsnitt heller. Personligen köpte jag COD4 ENBART för Single Player-delen. Har inte ens öppnat multiplayerlöäget.

Medlem

NOoOoOoOoOoOoOoOoOOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOoOOOOoOOOoOoOo


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

Jävla idioter! Där sjönk min respekt för IW från 100 till 20! Ska detta hjälpa mot piraterna??

Om dom ändå ska försöka bekämpa piraterna så släpp "Prestige" edition till PC spelarna också! Man kanske kan kopiera ett spel men night vision googles blir fan mycket svårare!

Slår vad om att det skulle bli en hel del mer köpare om "Prestige" edition var lite billigare och kom till PC också!

Fast jag å andra sidan skulle nog inte köpa en sån ändå... Jag själv nöjer mig med vanliga.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Märklig strategi.. Är ju lika många som tar ner x360 versionen olagligt om inte mer än PC nu för tiden..

Sen har MW2 nästan gått Guld så jag tror det blir svårt att inte läcka krysslåde versionen samt PC långt innan release datumet..

Medlem

Har förbokat Prestige edition till konsoll, men vill likförbannat ha det till PC, Så lite surt må jag säga att det är.

Medlem
Skrivet av proddan:

Märklig strategi.. Är ju lika många som tar ner x360 versionen olagligt om inte mer än PC nu för tiden..
..

försäljningssiffrorna säger annorlunda :=)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Forrestfox du glömmer att utvecklare måste införskaffa dyra utvecklings-kits för konsollerna + betala licenser till MS och Sony för att utveckla spel på deras plattformar.

Med lite googlande hittar man förövrigt att CoD4 sålde runt 14 miljoner ex och då kan man ju tycka att de borde ha tjänat sina pengar och göra PC-spelarna glada. Fast å andra sidan kan man ju växa upp och inse att det är ett företag och inte en jäkla välgörenhet.
Tittar man på fördelningen av de 14 miljoner sålda kopiorna så stod konsollerna för ungefär 12 miljoner (7.5 miljoner på 360, 4.5 miljoner på PS3). De övriga 2 miljoner kopiorna hamnade hos PC-spelare. Marknaden har helt enkelt återigen visat att PC-spelare betalar helst bara för MMOs och inget annat. Varför ska ett företag som satsar över 100 miljoner kronor (troligtvis mycket mer när det gäller en stor produktion som CoD:MW2) på att utveckla ett spel då satsa på den minsta marknaden först?

Själv kommer jag att vänta på Steam-versionen tror jag för den inbyggda server-browsern och funktionaliteten i CoD4 var värdelöst. Jag vill kunna joina en friend enkelt.

Medlem

Activision Blizzard skjuter sig bara sig i foten om det skjuter upp PC versionen. MW2 är typiskt ett sådant spel som många vill köpa eftersom det är så annorlunda och jävligt roligt spel som är bäst online.

Medlem

Varför, fan vad ska man lira på dh nu då?

Medlem

jävla skräp!

Medlem

Att välja att pissa PC-Spelarna i ansiktet lär nog inte direkt gynna försäljningen på den fronten.
Hoppas bara de har en bra anledning att försena spelet och inte bara kör med samma taktik som andra studior.

Medlem

Jag får se det positiva ur det här. Jag kommer hinna spela ut singleplayer kampanjen innan folk i Europa kan ens röra multiplayer.

Har fortfarande chans att bli någon av dom första att nå lvl 10 Prestige.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Som någon sa tidigare, det är inte bekräftat. Så lugn.
Rage får komma då det är officiellt, som tlx dice och BF1943

Edit : Sen är ju 14 dagar inte ens i närheten av vad vi som förbeställde Bionic Commando till PC genomled. Där har vi det ruttnaste i branchen imo =(

Medlem

Men! de ska ju komma till pc först av allt! vem fasiken spelar shootemup på konsol. finns inget som heter aim där. sikta med spakar, helt illa....

tycker nog mest så för att jag inte kan lira shootemup på konsol för det är helt feeeeel!
konsoler e för sportspel ! =D
ok hej hej!


signatur

Haj haj

Medlem
Skrivet av Heika_:

Men! de ska ju komma till pc först av allt! vem fasiken spelar shootemup på konsol. finns inget som heter aim där. sikta med spakar, helt illa....

tycker nog mest så för att jag inte kan lira shootemup på konsol för det är helt feeeeel!
konsoler e för sportspel ! =D
ok hej hej!

Säg det till alla som lirar fps på konsoll Det är ingen skildnad imo, alla sitter i samma båt, alla har samma halvruttna precision.

Inlärnings kurvan för att bli riktigt bra skiljer sig en aning dock, men att bli bra på fps med konsol är nog en större utmaning än vad det är med Mus Ska testa COD5 multiplayer på 360 någon helg, vore kul att se om man kan sköta kontrollerna.

Medlem

är ganska kul att läsa hur folk hoppar på folk som spelar på konsol osv.
som att konsolspelare är dum i huvet.
FPS går enbart att spela på dator med mus och tangentbord
samt mer skitsnack.

konsolspelare är inte dumma i huvet, inte mer än pc-spelare.
dom som är dumma i huvet imo är alla som är trångsynta, dvs extreme fanboys från olika plattformar och märken.

Sen går det alldeles utmärkt att spela FPS på konsol.
jag spelar tex på både PC och XB360 och skillnad är bara att det är annorlunda.
det handlar inte om att man ska tävla konsol vs pc kontroller det är bara olika metoder som fungerar lika bra när man väl lärt sig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar