Modern Warfare 2 slår rekord

Medlem
Skrivet av Danserminator:

Leta gärna upp en trovärdigare källa så kan jag börja tro på det du skriver.

Eller så lär du dig hur Wikipedia fungerar och kollar upp deras källkritik. Om den duger är dock en annan femma.

Inaktiv

Klarade precis ut spelet, måste faktiskt säga att Modern Warfare var bättre men detta har några roliga uppdrag och massa godsaker i storyn.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Tycker det är synd att folk betalar för det eftersom det är så... konsolifierat. Förstår iofs om folk som spelar det till PS3/X360 betalar, eftersom de får samma produkt som COD4, fast uppgraderad.
Vi PC-spelare får en nedgraderad version, men det känns som att de bara kommer skylla på pirater ifall de får taskiga försäljningssiffror till PC.

Jag ska erkänna att jag tankade COD4 och spelade SP hemma. Först när jag provade MP hos en polare insåg jag hur kul det var, och betalade för det (istället för att köra crackad MP, som vissa säger går). Kan aldrig tänka mig betala för det när de gimpar det så brutalt. Hur kan man ens tänka sig betala 500 för ett spel med 5-10 timmar SP och gimpat MP?...

Kalla mig gnällig om ni vill, men jag har mina åsikter om hur ett trofast community ska behandlas, och detta är inte rätt.

Skrik pirat om du vill. Skit ner dig

Mycket gnäll men lite insikt, MP är inte gimpat, spelet är inte CoD4: Modern Warfare utan Modern Warfare 2. Att göra en uppföljare medföljer ändringar och det dom ändrat är fane mig bra för jag fattar knappt hur bra det är och flyter på i MP. Enda jag kan säga är ett minus är att man inte kan luta längre, men det kan jag fan leva med få så jävla bra spelet är så tycker jag ni som gnäller om dedikerade servrar ska dra skallen ur röven och pröva innan ni får PMS-anfall..

Medlem
Skrivet av SorbP:

Hur funkar det online då ni som har testat?

Inte överdrivet bra. Tråkigt små slag med max 9 mot 9 (det är dock bara typ 3 av 12 spelstiler som stödjer över 12 pers). Sedan så blir det riktigt laggigt emellan åt. Då kommer servern på att man kanske skall byta host och så förs det över till någon annan så får man vänta en minut ungefär. Och alldeles för mycket skit som både ploppar upp och som man måste låsa upp. Finns hur mycket som helst och det är lite jobbigt att man måste göra det och det bara för att låsa upp något visst sikte (fanns ju i CoD 4 också men inte lika många kategorier och det var upplagt mycket enklare).

Överlag så är jag rejält besviken. SP är riktigt kul som vanligt men det är tyvärr bara 4-5h långt vilket är under all kritik. Storyn är riktigt bra men framåt slutet så börjar det låta mer och mer som en såpopera. Oavsett är det riktigt kul men det är EXAKT samma spel som CoD 1, 2, och 4 förutom att det är lite nya miljöer och vapen. Tycker absolut att det är ett vinnande koncept men tycker samtidigt att det är tråkigt att man slänger ut fullpris varje gång och får samma spel. Egentligen så känner jag att det är en nedgradering på alla plan jämfört med CoD 4. SP i CoD 4 hade en helt annan "wow"-upplevelse. Pripyat banan exempelvis är bland det häftigaste någonsin. I MW2 har dom en liknande men nu har det gjorts tidigare och är inte lika fräscht längre. Mitt stora klagomål på spelet är att i stället för att lägga in det som behövdes så har de bara öst på med mer av allt.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av SorbP:

Hur funkar det online då ni som har testat?

Inte överdrivet bra. Tråkigt små slag med max 9 mot 9 (det är dock bara typ 3 av 12 spelstiler som stödjer över 12 pers). Sedan så blir det riktigt laggigt emellan åt. Då kommer servern på att man kanske skall byta host och så förs det över till någon annan så får man vänta en minut ungefär. Och alldeles för mycket skit som både ploppar upp och som man måste låsa upp. Finns hur mycket som helst och det är lite jobbigt att man måste göra det och det bara för att låsa upp något visst sikte (fanns ju i CoD 4 också men inte lika många kategorier och det var upplagt mycket enklare).

Överlag så är jag rejält besviken. SP är riktigt kul som vanligt men det är tyvärr bara 4-5h långt vilket är under all kritik. Storyn är riktigt bra men framåt slutet så börjar det låta mer och mer som en såpopera. Oavsett är det riktigt kul men det är EXAKT samma spel som CoD 1, 2, och 4 förutom att det är lite nya miljöer och vapen. Tycker absolut att det är ett vinnande koncept men tycker samtidigt att det är tråkigt att man slänger ut fullpris varje gång och får samma spel. Egentligen så känner jag att det är en nedgradering på alla plan jämfört med CoD 4. SP i CoD 4 hade en helt annan "wow"-upplevelse. Pripyat banan exempelvis är bland det häftigaste någonsin. I MW2 har dom en liknande men nu har det gjorts tidigare och är inte lika fräscht längre. Mitt stora klagomål på spelet är att i stället för att lägga in det som behövdes så har de bara öst på med mer av allt.

Ganska överdrivna klagomål på MP där va, att sitta å vänta nån minut bara på att hosten ska bytas är förmodligen ditt internet's fel då jag å min bror inte fått vänta mer än 8-13 sekunder dom 2 gånger på 29h speltid som det hänt och något lagg har aldrig uppstått. Sen är extremt många buggar som klagades på i cod4 som var orsaken till pam4 och promod åtgärdade från start i mw2 så som swaybuggen, nu är det sway på vissa vapen och den är precis. Unlocks är inte nå fel att ha många av då man har något att jaga då. Och varför gnälla över att du inte får värmekikarsiktet direkt från start när det gör spelet hur enkelt som helst? man kan ju faktiskt kämpa lite för att få dom bästa delarna till vapnena..

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Fattar dock inte hur det kunde ha sålt så bra, så bra är inte spelet.

Hype.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av chewiee:
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av SorbP:

Hur funkar det online då ni som har testat?

Inte överdrivet bra. Tråkigt små slag med max 9 mot 9 (det är dock bara typ 3 av 12 spelstiler som stödjer över 12 pers). Sedan så blir det riktigt laggigt emellan åt. Då kommer servern på att man kanske skall byta host och så förs det över till någon annan så får man vänta en minut ungefär. Och alldeles för mycket skit som både ploppar upp och som man måste låsa upp. Finns hur mycket som helst och det är lite jobbigt att man måste göra det och det bara för att låsa upp något visst sikte (fanns ju i CoD 4 också men inte lika många kategorier och det var upplagt mycket enklare).

Överlag så är jag rejält besviken. SP är riktigt kul som vanligt men det är tyvärr bara 4-5h långt vilket är under all kritik. Storyn är riktigt bra men framåt slutet så börjar det låta mer och mer som en såpopera. Oavsett är det riktigt kul men det är EXAKT samma spel som CoD 1, 2, och 4 förutom att det är lite nya miljöer och vapen. Tycker absolut att det är ett vinnande koncept men tycker samtidigt att det är tråkigt att man slänger ut fullpris varje gång och får samma spel. Egentligen så känner jag att det är en nedgradering på alla plan jämfört med CoD 4. SP i CoD 4 hade en helt annan "wow"-upplevelse. Pripyat banan exempelvis är bland det häftigaste någonsin. I MW2 har dom en liknande men nu har det gjorts tidigare och är inte lika fräscht längre. Mitt stora klagomål på spelet är att i stället för att lägga in det som behövdes så har de bara öst på med mer av allt.

Ganska överdrivna klagomål på MP där va, att sitta å vänta nån minut bara på att hosten ska bytas är förmodligen ditt internet's fel då jag å min bror inte fått vänta mer än 8-13 sekunder dom 2 gånger på 29h speltid som det hänt och något lagg har aldrig uppstått. Sen är extremt många buggar som klagades på i cod4 som var orsaken till pam4 och promod åtgärdade från start i mw2 så som swaybuggen, nu är det sway på vissa vapen och den är precis. Unlocks är inte nå fel att ha många av då man har något att jaga då. Och varför gnälla över att du inte får värmekikarsiktet direkt från start när det gör spelet hur enkelt som helst? man kan ju faktiskt kämpa lite för att få dom bästa delarna till vapnena..

Sitter på 24 mbit i ett gbit nätverk och har väldigt låg ping mot huvudstationen. Funkar alldeles utmärkt i alla andra spel men jag får mycket lagg till och från. Du har haft tur i sådana fall. Det är bättre än L4D var i början men fortfarande inte bra. Perfekt att det inte är lika många buggar, för som sagt det är svårt att modda till sådana fel numera. Unlocks är inte fel nej, det har jag inte sagt. Men systemet i MW2 är ju helt extremt. Man får ju fan xp bara man sätter sig ner några gånger. De kunde ju faktiskt förbättre systemet och gjort det svårare i stället för att bara ösa på med mer och mer, vilket i praktiken resulterar i massa onödiga grejor på skärmen. Du får tycka precis som du vill men som gammal CoD4 spelare så tycker jag att de missat lite av vad som gjorde det spelet så bra. "Less is more" som sagt. Det roliga var att jag inte tyckte att CoD4 var så enormt bra när det kom ut. När jag testade MP så ändrade jag mig. Nu sitter jag och jämför de två och fattar inte hur IW kunde fatta ett så puckat beslut. Tror att CoD4 kommer leva kvar länge till på PC men MW2 blir nog mer kortlivat.

Inaktiv
Skrivet av SorbP:

Hur funkar det online då ni som har testat?

Tycker det funkar över förväntan.. tänkte inte köpa det men då jag snacka med en polare som hade köpt det och han var nöjd (trodde jag aldrig han skulle bli) så slog jag till på onoff för 399kr.

95% av gångerna är det lagg fria servrar och det är skönt att joina som grupp med polarna så man hamnar på samma lag också. Men jag kan inte förneka att IWNet tar och tjorvar till det då och då.

Ganska trevligt med nya banor och vapen etc..

Tyckte det var lätt värt 399kr för SP, co-op och MP. Men jag nekar inte att dedikerade servrar fortfarande är ett stort behov.

ps. älskar att döda folk med skölden.

Inaktiv

Håller med dig Mathias på den listan är det 19 st som spelar modern warfare 2 Tycker det är lite roligt Hehe Det är borde bra och dåligt att dem har Dedicated servrar;) Jag sitter och spelar detta spelet varje dag har inte varit med om något sånt här bra spel på länge även om jag inte är så gamal;) Aja man får ju säga/skriva vad man tycker;) För min del GRYMT SPEL

Medlem
Skrivet av Slashneed:
Skrivet av Hardboiled15:

Sitter och spelar nu satan vad simpelt de har lyckats gjort ett spel som i grunden är ganska simpelt redan. Köpte jag det? Aldrig har laddat hem det och kör SP.

Är det något att vara stolt över? Det är inte så jäkla coolt som du kanske tror.

kanske inte så coolt men billigt är det i alla fall

Medlem

Men OJ så oväntat.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag postade en bild nyligen i forumet, tycker den passar väl till den här nyheten:

[http://img5.imageshack.us/img5/6062/1258035395841.jpg]

Hahaha, har aldrig spelat något av COD-spelen, men det där är en fantastisk bild!

Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ska bli kul att se hur mycket spelet säljer sin första vecka och sen månad. Lär bli löjliga siffror.

GALET!


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Inaktiv

Gimpat hit och dit. Tråkigt, men köpet inte spelet då. Alltid tråkigt att det är folkets whinande som hörs mer än vad jublet gör.

Tycker fortfarande att Infinity Awards höjer ribban med varenda titel de släpper.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fr0gg0.:

Fattar dock inte hur det kunde ha sålt så bra, så bra är inte spelet.

Folk köper som regel inte spel (eller filmer) för att de ÄR bra, utan för att de VERKAR bra. Det beror på bra PR osv helt enkelt.

Medlem

jag är mer än nöjd med 2'an, SP är bara rent av underbar... spec ops har jag haft sjuk kul med polarna ser fram emot lite DLC där sen i framtiden...och sen mulitplayern kommer lätt hålla fram för mig till MW3 släpps.

inte haft så kul i en multiplayer sen mw1 släpptes.

Dock lite tröttsamt o läsa konstant alla som gnäller över : "men dedikerade servrar dååå!"


signatur

God is dead

Medlem

Reklam fungerar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Köpte MW2 igår och testade lite.
Helt klart godkänt MP. Kändes lite som L4D systemet, och L4D MP funkar ju bra. Borde ha varit lite mer Coop i MW2 men jag har dock inte ännu utforskat Spec OPs helt. SP spar vi till en regnig dag.

Klart värt 500 spänn och perfekt att varva BF2142 med till BFBC2 kommer. (eller BF3 om BFBC2 suger)

Förstår inte varför alla gnäller om dedicerade servrar hela tiden? Om ni är med i klaner så köp BFBC2 istället.

Medlem

Seriens framgång är verkligen en nagel i ögat för mig.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag postade en bild nyligen i forumet, tycker den passar väl till den här nyheten:

[http://img5.imageshack.us/img5/6062/1258035395841.jpg]

haha Boycott Fail!

Synd Bara att man måste "Hajpa" ett spel så mycket för att det ska sälja, vissa spel som är bra säljer inte bra alls bara för den anledningen för att folk inte känner til den.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jag postade en bild nyligen i forumet, tycker den passar väl till den här nyheten:

[http://img5.imageshack.us/img5/6062/1258035395841.jpg]

Haha! Idioter.

Medlem

In your fucking face, "boycotters".

Inaktiv

Shit det är ju som 2-3 månader WoW intäkter.

Inaktiv

Ja visst finns det svagsinniga men gillar dom mer än dom som köpte det utan att tveka, gjorde man det gillar man inte spel är det så svårt att förstå man slår en spik i gamings kista helt enkelt.

Medlem

Mm, man kan ju undra hur det kommer lägga sig sen i sälj-listan, men å andra sidan har väl dom flesta köpt spelet nu, så det kan säkerligen få från #1 till #10 på 2veckor..

Medlem

Men då får man ju tänka på att det är ett spel som kostar typ 600 kr.
hade det vart t.ex en film så hade ju intäkterna vart mindre än hälften av det ;O

Medlem

det är IW värda, att få en rejäl belöning för allt jobb de lagt ner på detta underbara spel


signatur

"Framtidens fascister kommer kalla sig Anti-fascister"
- Winston Churchill

Medlem
Skrivet av realin:

ps. älskar att döda folk med skölden.

Döda folk med skölden är skiten! Måste kännas så förnedrande när det kommer en spelare dundrandes med en fet glasbit och slår in ansiktet på en


signatur
123
Skriv svar