Ingen ålning i dåligt sällskap

Medlem
Skrivet av warh0g:

Det roligaste att göra mot en klunga med Recongubbar är att:
Välja Recon själv
Välja Mortar Strike istället för C4
Ta sikte på ansiktet på en sniper
Avvakta fyrverkeri och panik

UAV funkar ganska bra med om man är i det anfallande laget

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Mikzarn:

Bra. Hade blivit ett långsamt skitspel med prone.

MW2 har det och det är en långsamt skitspel?? haha.. som sagt BFBC2 trodde alla skulle vara den spel som kunde slå MW2 men efter ett tag när det börjar närma sig släpp så kommer mer och mer negativa saker upp.

Långsamt och långsamt, who cares, MW2 är ändå ett konsoldyngespel


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Luciphear:

Jag tycker inte prone känns så värst nödvändigt. Kolla på det som det är nu, det är en eldstrid mellan recons! Nästan alla servrar jag spelat på har varit smackfulla med recons i båda lagen, och ingen av de bryr sig om objective. Attackers siktar på Defenders från sin kulle, och defenders på attackers från sina byggnader.

Till slut förlurar ena laget, oftast attackers, pågrund av att allt de gjort är suttit på sin kulle och försökt leka jägare med bössan.

Fanns det prone skulle det nog också lockat fram fler recons(snipers), vilket bara blir ännu ett lager skit på skiten.

Utan prone känns det lite mer intensivt i alla fall...

Men jo, jag måste hålla med lite ändå, prone är skönt, men åt helvete med det om det ska vara såhär många snipers.

En förbättring skulle nog vara om de gjorde M-COMs odödliga mot damage, och de ända sätten att spränga dom på är att "planta" eller spränga hela byggnaden. Just nu krävs det bara 5 C-4s och den går inte att repaira... (Vilket också lockar fram fler Recons, då de har C-4)

Fast så är det såklart fortfarande en beta.

Tyvärr så är det många som skiter i objectives, ibland är det 8-10 snipers uppe på första kullen.

Då får man göra så gott det går för att spränga A+B så dom iaf blir tvugna att flytta sig framåt

Jag kan hålla med om att det kanske är lite väl många Recons ibland, för om man väljer en annan klass blir man oftast ägd då man rushar som attackers.

Dock, så spelar jag ju oftast Recon, mestadels för att jag spelar bäst som det, och dels för att det är roligast. Min filosofi är det att ifall jag dödar deras Recons så har de inte så mycket att sätta till, speciellt inte eftersom jag ofta pushar och förstör objectives själv (utan att använda C-4 till det).

Dessutom funkar en kulle överbefolkad med Recons som en perfekt (och förhoppningsvis dödlig) rökridå för vad man egentligen gör - rushar kanterna.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Skrivet av lop3r:
Skrivet av Luciphear:

[Samma sak som ovan.]

håller med helt helt sjukt störigt när man hamnar i en squad med 3 snipers som bara ligger och trycker 500 meter från slagfältet. hadde ju bara varit reacons på servrarna om prone funnits.

Byt squad då?

Eller ta det som en man/kvinna och spawna 500 meter från slagfältet och flanka fienden? Ja, ensam, om det behövs. Eller så får du försöka att smyga in bakom deras linjer och sitta där och reporta/förstöra tanks och dylikt.

Dessutom måste du nästan spela Engineer för att inte vara glad över att ha en sådan squad... Så då kan du ju sno motståndarlagets tanks, för det är väl sådana saker man trivs bäst i som Engineer?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag har ännu inte kommit till ett beslut gällande prone-frågan. Visst saknar jag prone flera gånger under spelets gång, speciellt när jag inte spelar som Recon, men å andra sidan så funkar det väl ganska så OK utan i många fall...


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Åsså blev det arcade av hela paketet då...
Billigt..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Skönt att slippa Dolphin-dive tramset! Vem fanken gjorde jämfotahopp, lade sig i luften och satte headshot på skjutbanan i lumpen. Men visst skulle dom kunna plutta in det om dom bara ville...

Ligger nog mer nära sanningen att dom vill ha upp tempot lite än att det är en begränsning i motorn

Medlem
Skrivet av Chrono:

Skönt att slippa Dolphin-dive tramset! Vem fanken gjorde jämfotahopp, lade sig i luften och satte headshot på skjutbanan i lumpen. Men visst skulle dom kunna plutta in det om dom bara ville...

Ligger nog mer nära sanningen att dom vill ha upp tempot lite än att det är en begränsning i motorn

Du menar få upp body counten och respawn-frekvensen?... Det är ju vad som händer om alla ska springa runt upprätt och leka blyfångare.

Nä, som någon föreslog - det bästa vore ju att peta in prone MED FÖRDRÖJNING, så slipper man patetiska Dolphin dives, och alla som vill får chansen att åla i leran.

Skriv svar