Todd Howard: Fallout 5 kan komma snabbare och göras av någon annan

Robot
Todd Howard: Fallout 5 kan komma snabbare och göras av någon annan

Viktigaste är att spelet blir bra.

#fallout, #fallout-5, #todd-howard


Medlem

"men vi vill att saker görs rätt"

Hahaha! Den där mannen alltså!

Medlem

Passa bollen till Id tech 7 och mg eller id så kanske det händer något revolutionerande för serien för en gång skull.

Medlem
Skrivet av heady89:

Passa bollen till Id tech 7 och mg eller id så kanske det händer något revolutionerande för serien för en gång skull.

Ser framför mig hur kravet från Bethesda skulle vara att Fallout 5 utvecklas med cration engine 😅

Medlem
Skrivet av jehuty:

"men vi vill att saker görs rätt"

Hahaha! Den där mannen alltså!

Tror han menar med världsbygget, inte antalet buggar 😅

I så fall förstår jag hobom. Fallout (och Elder Scrolls) är i det närmaste synonymt med Bethesda. Därför ganska givet att han vill ha sista ordet om allt vad gäller spelen. Säger inte att det är rätt, men att det är begripligt.

(Sannolikt skulle båda spelserierna må bra av ett par år under annan kreativ ledning. Har inte hänt mycket spännande med dem på senare år.)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Icke Bethesda ✅
Kommer tidigare ✅
Annan grafikmotor ✅

Fan, de här kan ju bli riktigt bra.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ser framför mig hur kravet från Bethesda skulle vara att Fallout 5 utvecklas med cration engine 😅

Blir nog klurigt att få till alla funktioner som spelserien ska ha annars. Men kanske andra motorer fixar sånt fint nu för tiden.

Medlem

Jag skulle inte ha något emot ett Fallout spel från CD Project Red. Dom skulle förmodligen kunna skapa något intressant.
Eller kanske Eidos-Montréal. Synd att dom inte fick chansen på ett tredje Deus Ex spel.

Min våta dröm hade annars varit att Rockstar gjorde ett postapokalyptiskt spel, som inte nödvändigtvis hade behövt vara Fallout, med RAGE motorn och deras känsla för historieberättande och världsskapande.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ge spelet till Obisidian, om det är 5an eller en spinoff spelar ju mindre roll.
Det viktigaste är ju att de inte dummar ned spelen mer än vad de redan gjort i 4an....
Jag saknar skills med % chans att lyckas likt gamla hederliga Fallout.
Behåll RPG saker och gör det inte mer till Shooter än vad det redan är....

Om man kunde få tag i fordon vore coolt, vertibird och bil/motorcykel.
Men de får inte göra det för vanligt att folk har fordon då försvinner en del av känslan... Om de inte lägger det i detroit då

Medlem

New Vegas 2?!

Medlem

Starfield visade snarare att kvalitet är hans absolut lägsta prioritet.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Starfield visade snarare att kvalitet är hans absolut lägsta prioritet.

Yes håller med. Och Fallout 76... Nä Bethesda är inget kvalitetsföretag längre.

Medlem

Tycker såklart att femman borde göras av Bethesda själv, men andra studios kan ju gärna göra spel i Fallout universumet, alla behöver ju inte vara de typ av RPG som vi är vana vid.

Medlem

Hoppas nån som gör roliga spel får göra det. Så att det blir något annat än en buggig lekplats att köra mods i.

Medlem

Låter helt fantastiskt om något annat företag fick göra Fallout istället för Bethesda.
Obsidian eller InXile låter som helt självklara val, men det finns många, så länge det inte är Bethesda.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ja, görs det inte av Bethesda så finns ju chansen att det ska bli bra.


signatur

I drank what?

Medlem

Ge oss en ny spelmotor


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Larian Studios har väl inget särskilt för sig?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Obsidian hade verkligen varit ett klockrent val! Efter The Outer Worlds hat de visat att de verkligen har känsla för RPG i förstaperson. Sån kvalitet de har hållit med deras senaste spel är härligt! Bethesda har inte alls hållit samma nivå och dessutom gjort mycket färre spel på samma tid. Lite oroväckande ändå.


signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Releasehästryttare
Medlem

Inte orolig, Todd och gänget har gjort flera av mina favoritspel genom alla tider så jag är övertygad om att även F5 blir bra. Däremot hoppas jag de hittar en lösning med fler utvecklingsteam där de i coreteamet kan hålla koll och styra men där utvecklingen sker hos fler parallellt. Drömmen vore ju att få ett bethesdaspel om året eller vartannat år eller liknande, inte minst nu när de har tre IPn att rotera.

Medlem
Skrivet av Divion:

Icke Bethesda ✅
Kommer tidigare ✅
Annan grafikmotor ✅

Fan, de här kan ju bli riktigt bra.

Faktiskt. När du lägger det så. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Divion:

Icke Bethesda ✅
Kommer tidigare ✅
Annan grafikmotor ✅

Fan, de här kan ju bli riktigt bra.

Så länge de inte klipper mods också så låter det spännande.

Dock alltid kul med en classic också. Annars är de stor risk att charmen med spelet försvinner.

Medlem

Hoppas obsidian gör nästa Fallout! Behöver storyn som new Vegas hade med det nya från 4:an

Medlem

Man kan ju hoppas att InXile gör nästa Fallout. Det hade kunnat bli RIKTIGT bra.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ge oss en ny spelmotor

Hoppas jag verkligen inte på, då kommer det inte vara Fallout längre.
I ren RPG anda så finns det ingen annan motor som hanterar persistence bättre än Creation/Gamebryo, Star Citizen är påväg men tror ej dom kommer nyttja deras motor

Hoppas att dom fortsätter utveckla och förbättra Creation Engine då den har stöd för just presistence och är extremt enkel att modda.

Medlem

Jag ser mycket gärna ett nytt Fallout av Obsidian, men det känns väl som att dem har lite mycket på sitt bord just nu? Tänker på Avowed och The Outer Worlds 2.

Medlem
Skrivet av SypherZ:

Hoppas jag verkligen inte på, då kommer det inte vara Fallout längre.
I ren RPG anda så finns det ingen annan motor som hanterar persistence bättre än Creation/Gamebryo, Star Citizen är påväg men tror ej dom kommer nyttja deras motor

Hoppas att dom fortsätter utveckla och förbättra Creation Engine då den har stöd för just presistence och är extremt enkel att modda.

Kanske, men jag tycker den lider helt för mycket av sin ålder. Dock kan man ju hoppas på att de släpper en ny ordentlig version av den som inte känns uråldrig längre


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas!
Ett Fallout utan Bethesda får ju chansen att bli bra. Bethesda Game Studios har inte släppt ett toppspel på över 20 år.

Medlem

En extern studio bör ju inte kunna producera sämre och mer frånvarande titlar än FO76 och FO4 iallafall... så ser fram emot den första bra FO sedan new vegas!

Juste, bethesda har ju släppt en ny rymdtitel också... star...field va? hur gick det för den? juste..

12
Skriv svar