Slay the Spire får en uppföljare – se utannonseringstrailern

Robot
Slay the Spire får en uppföljare – se utannonseringstrailern

Det är på tiden att vi dräper det där jävla tornet.

#Mega-crit, #Slay-the-spire-2


Medlem

Åh! Härliga tider, älskar första spelet. Kuuuuuul!

Medlem
Skrivet av Therant:

Åh! Härliga tider, älskar första spelet. Kuuuuuul!

Första spelet var helt fantastiskt. Svårt men kul!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Aldrig spelat första. Och trailern gjorde mig än mindre sugen på att testa del 2.

Medlem

Första kostar 60-70kr på steam nu, man borde kanske testa o se va det är för någe

Medlem
Skrivet av robbis:

Aldrig spelat första. Och trailern gjorde mig än mindre sugen på att testa del 2.

Haha, alltid lika roligt. Man vet med säkerhet att ju längre man skrollar, desto högre är sannolikheten att det kommer en negativ kommentar ifrån Robbis.

Medlem

Spelar första lite varje dag på mobil, en runda på lättaste nivån går att klara på runt 30 minuter men är man ny till spelet tar det nog 90-120 minuter och man kommer aldrig klara det dom första timmarna.

Första är perfekt och på pc finns extremt många roliga moddar

Medlem

Wow, det var man inte beredd på! Har 400h+ på första och ser det som det bästa deckbuilderspelet jag spelat. Höga förväntningar!

Trailern gjorde mig dock inte alls sugen, men det är väl mer för att jag avskyr cinematiska trailers…


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Haha, alltid lika roligt. Man vet med säkerhet att ju längre man skrollar, desto högre är sannolikheten att det kommer en negativ kommentar ifrån Robbis.

Min far sa en gång... Vissa barn har sina dagar... Men Robbis han är tamefan född på baksidan av månen

Skrivet av robbis:

Min far sa en gång... Vissa barn har sina dagar... Men Robbis han är tamefan född på baksidan av månen

Det hoppas jag inte att han sa fastnade faktiskt aldrig för första spelet. Men är väl mig det är fel på då jag ser att vänner har över 1000 timmar spelade.

Gnällkuk

OMG! YES! ÄNTLIGEN!!!!! Så jävla bra spel!

Om något nu mot förmodan missat det så finns denna fan-skapade expansion som är ett måste. Helt gratis dessutom!

https://store.steampowered.com/app/1865780/Downfall__A_Slay_t...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Chefredaktör

Ä N T L I G E N ! ! ! !

Medlem

Det är ändå sjukt att hur taggad man kan bli av ett sånt här spel. Första var helt galet bra så hoppas på en uppföljare som är bättre på alla plan. Ettan är ett av mina mest spelade spel enligt steam. Hoppas man kan lira tvåan i tid för nästa sommarsemester så man kan ta med sig Steam Decken och lira varsomhelst.

Nä nu vet jag inte var jag ska ta vägen. Hypen är orimlig. Just nu är det nog bara Hollow Knight Silksong som jag ser fram emot lika mycket... Blir spännande framöver!

Medlem
Skrivet av ichnusa:

Det är ändå sjukt att hur taggad man kan bli av ett sånt här spel. Första var helt galet bra så hoppas på en uppföljare som är bättre på alla plan. Ettan är ett av mina mest spelade spel enligt steam. Hoppas man kan lira tvåan i tid för nästa sommarsemester så man kan ta med sig Steam Decken och lira varsomhelst.

Nä nu vet jag inte var jag ska ta vägen. Hypen är orimlig. Just nu är det nog bara Hollow Knight Silksong som jag ser fram emot lika mycket... Blir spännande framöver!

Haha. Om dom lyckas göra ett bättre spel än första lär man ju lira det tills man dör

Medlem

Verkligen bra nyhet men lite för tidigt annonserat. 2025 för ea är ju hemskt långt bort. Hade hellre inte vetat något. Gillar inte riktigt ea på roguelites då de ofta saknar nån värld och sista bossen etc. Dock tyckte jag första slay the spire ea, om jag minns rätt, var bra. Hade det en sista boss? Vill minnas det men att det bara fanns en klass. Men nej var så längesedan. Har säkert helt fel.

Medlem

Caw, Caw!
Otroligt underhållande spel.
Inom någon vecka får man äntligen hem brädspelsvarianten <3
https://www.kickstarter.com/projects/contentiongames/slay-the...

Medlem
Skrivet av Niklas Eriksson:

Det hoppas jag inte att han sa fastnade faktiskt aldrig för första spelet. Men är väl mig det är fel på då jag ser att vänner har över 1000 timmar spelade.

Det var exakt så han sa 🙃

Medlem
Skrivet av Gaara:

Första kostar 60-70kr på steam nu, man borde kanske testa o se va det är för någe

Finns även på Game Pass.

Har aldrig lirat första men läst mycket positivt om det. En dag kanske man testar på det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

OMG. Sitter och skakar. Vågade aldrig hoppas.

(smågillar ettan)

Medlem

Ser läckert ut! Diggade ettan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av culliford:

OMG. Sitter och skakar. Vågade aldrig hoppas.

<Uppladdad bildlänk>
(smågillar ettan)

Galet Nice för någon som dig haha. Hoppas att tvåan kan ge dig något du uppskattar. Själv har jag sällan problem att lira uppföljare till spel jag tycker om vare sig jag anser det bättre eller sämre än föregående spel. Jag njuter av det som är bättre och försöker se förbi det som är sämre. Sen kan det dock bli så att man lägger betydligt mindre tid på en uppföljare men har ganska lätt för att känna att det var en kul ”upplevelse” oavsett. Är det något som oroar dig att du, med så mkt tid i ettan, kan bli lite STS1-purist?

Jag har bara 57h i STS men älskar spelet och har längtat efter en uppföljare. Inga andra spel card roguelikes har kommit nära för mig förutom monster train.

Medlem
Skrivet av Govein:

Galet Nice för någon som dig haha. Hoppas att tvåan kan ge dig något du uppskattar. Själv har jag sällan problem att lira uppföljare till spel jag tycker om vare sig jag anser det bättre eller sämre än föregående spel. Jag njuter av det som är bättre och försöker se förbi det som är sämre. Sen kan det dock bli så att man lägger betydligt mindre tid på en uppföljare men har ganska lätt för att känna att det var en kul ”upplevelse” oavsett. Är det något som oroar dig att du, med så mkt tid i ettan, kan bli lite STS1-purist?

Det är inget som oroar mig, skulle det vara så att jag tycker ettan är bättre så finns det spelet kvar. Däremot har jag väldigt mycket tillit till utvecklarna. Och vad vi ser av trailern så blir det ett spel som inte ändrar grejer för sakens skull utan behåller konceptet intakt. Men i slutändan kommer jag inte veta vilket jag föredrar förrän jag har hundra timmar i StS2.

Medlem

Jag är taggad, tyvärr för trög för att klara sista svårighetsgraden/graderna i spelet men fortfarande jävligt bra

1
Skriv svar