Äntligen! Releasedatum och ny trailer från Star Wars Outlaws

Medlem

Ser lovande ut men kommer inte förhandsboka. måste se lite gameplay och reviews innan jag ens funderar på ett köp.
Och är det bara jag som stör mig på att huvudkaraktären har "shampoo-reklam-hår" hela tiden?

Medlem

Hoppas innerligt att det blir bättre än avatar som var standard ubi open world concept som alla far cry, ghost recon, ac fast med en ny "skin" + barnslig och naiv dialog.

Medlem

Är det ingen som bryr sig om girighets pass i ett SP spel längre? Man har inte heller någon aning om vad man får.

Sen handlar det inte enbart om kosmetika från början om du köper. Utan gameplay:
"PLAY THE EXCLUSIVE JABBA'S GAMBIT MISSION AT LAUNCH

Just as Kay is putting together a crew for the Canto Bight heist, she receives a job from Jabba the Hutt himself. Turns out that ND-5 owes Jabba a debt from years ago, and he has come to collect..."

BOJKOTT

Medlem

Vill bara påpeka att detta är ingen gameplay trailer. Det är en sån där "in-engine" bullshit som de kör med. Och det är alltid röda varningsflaggor för mig. Sen kommer spelet se helt annorlunda ut.
Jag tror verkligen inte på det här spelet. Med tanke på gameplay som saknas, stealth momenten, en rätt så generisk story.
Allting med det här spelet känns som det redan är sagt och gjort hundratals gånger tyvärr.

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=_mNacGlEWBs

Nejtack. Girigheten vet inga gränser. Fy fasen vad vidrigt av dom. Usch! Bojkott!

Medlem

Ser ut som skit.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av yoggi:

https://www.youtube.com/watch?v=_mNacGlEWBs

Nejtack. Girigheten vet inga gränser. Fy fasen vad vidrigt av dom. Usch! Bojkott!

Spelindustrin måste vara en av de mest giriga industrierna. Snart övertar de väl oljeindustrin.

Medlem
Skrivet av yoggi:

https://www.youtube.com/watch?v=_mNacGlEWBs

Nejtack. Girigheten vet inga gränser. Fy fasen vad vidrigt av dom. Usch! Bojkott!

får hålla med, tyvärr vill jag nog spela spelet, men tänker jag låter recensionerna komma ut, och skippar helt enkelt förbokning och allt sånt, så har man ändå visat att man inte accepterar de sakerna. sen får vi väl se om man köper det efter release eller väntar på rea. om det ens får bra betyg som spel.

Medlem

En bra summering på hur giriga de var med prissättningen. Nej FZ, titeln på videon uppmanar inte till piratkopiering.


signatur

I drank what?

Dex
Medlem
Skrivet av magma:

Hade varit kul att se rå gameplay, gärna en video som beskriver och visar spelets mekaniker. Jag får intrycket av att man vill dölja något här...

Eller så skaffar man ubisoft+ premium och spelar ut det inom 1 månad, då får man dessutom spela 3 dagar tidigare om man kan stå ut med eventuella barnsjukdomar i början.

Skrivet av glottis:

Ser lovande ut men kommer inte förhandsboka. måste se lite gameplay och reviews innan jag ens funderar på ett köp.
Och är det bara jag som stör mig på att huvudkaraktären har "shampoo-reklam-hår" hela tiden?

Skrivet av PontusT:

Vill bara påpeka att detta är ingen gameplay trailer. Det är en sån där "in-engine" bullshit som de kör med. Och det är alltid röda varningsflaggor för mig. Sen kommer spelet se helt annorlunda ut.
Jag tror verkligen inte på det här spelet. Med tanke på gameplay som saknas, stealth momenten, en rätt så generisk story.
Allting med det här spelet känns som det redan är sagt och gjort hundratals gånger tyvärr.

Det kom en jätte lång gameplay preview förra sommaren som visar upp jätte mycket gameplay där man kan se mer hur spelet ser ut.

Medlem

Kommer heller inte förhandsboka. Men det ser bra ut tycker jag. Storyn verkar nice också. Få se när det släpps sen. Får kolla nån stream, innan jag bestämmer mig. Reviews bryr jag mig inte om längre.

Medlem

Jag var ändå intresserad, men kände verkligen att luften gick ur mig lite när det sista som nämns är 3 dagar earlier access om man betalar mer. Mycket mer dessutom. Ingenting som stör mig i regel, jag kan vänta, men det är vad det representerar som stör mig. Jag blir direkt orolig för att spelet inte bär sig självt, att de inte ens själva tror det kommer sälja tillräckligt bra utan att trycka in en sån grej. De säljer också season pass, vilket är bl a 2 kommande DLC - och även här blir jag orolig över att de lyft ut saker som hade passat i grundspelet till DLC istället, för att tjäna mer pengar och kunna ha dessa season pass-erbjudanden.

Får se vad recensionerna säger, men hype-lågan är släckt.

Medlem

Älskar Star Wars, men fyfan vad jag inte har förtroende för Ubisoft/Massive när det gäller Open World spel och att ha något djup alls.

Medlem
Skrivet av insilence:

Ser lovande ut.
Älskar George Lucas Star Wars, men hatar nästan allt Disney gjort (med några få undantag)

Håller tummarna att de inte "woke"ar sönder storyn och karaktärerna i det här spelet.

Risken är ganska stor att hånet i Southpark visar sig vara korrekt än en gång (Disney äger rättigheterna som bekant).

"- Put a chick in it, make it lame and g*y".

https://youtu.be/Iz8feYskRpk?si=B1MTHHPIDFJYv3ch

Att vänta på recensionerna är nog klokt, inte minst med tanke på prissättningen (minst "gold" versionen för early access.. på 3 dagar):
https://store.ubisoft.com/us/star-wars-outlaws/645ba713a9ce04...

Medlem

Det finns ett gammal indie-spel som gjordes efter ett Game Jam som heter DLC Quest. Det är en kort platformer på typ 2h kanske, där man måste samla på sig in game currency för att köpa abilities som att...kunna gå åt höger. Eller hoppa. Hela spelet går ut på att samla in game coins, så man kan köpa sig vad som krävs för att komma vidare. Gjort som en känga till alla som skulle kränga DLCs i oändlighet för en 10-15 år sedan.

Men potentialen för en rad uppföljare finns att hämta i dagens klimat..MicroTX Quest, Season Pass Quest, och Early Access Quest hade kunnat bli fina uppföljare.

Medlem
Skrivet av Dex:

Det kom en jätte lång gameplay preview förra sommaren som visar upp jätte mycket gameplay där man kan se mer hur spelet ser ut.

https://www.youtube.com/watch?v=c7K2TA0bBpY

Tack!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Så här står det om man inte ens klickar in sig i artikeln.

”Till sist får vi en ny trailer från det svenskutvecklade Star Wars-spelet.”

Läser man sedan några rader in i artikeln står det att Massive utvecklar spelet.

Tar kortare tid att läsa artikeln än det tog dig att skriva inlägget, kom igen.

Ubisoft är utgivare, det hade tagit kortare tid att skriva det än det du skrev, jag håller dock med om det du skriver. Hur lång tid tog det för mig att skriva detta tro, låt mig utveckla; I dessa tider av tidsbrist och optimering av den tid vi har utanför jobb och…….😊

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ubisoft är utgivare, det hade tagit kortare tid att skriva det än det du skrev, jag håller dock med om det du skriver. Hur lång tid tog det för mig att skriva detta tro, låt mig utveckla; I dessa tider av tidsbrist och optimering av den tid vi har utanför jobb och…….😊

Mitt inlägg var inte grundat i lathet/ovilja/oförstånd eller bristande läsförståelse så tidsfaktor var irrelevant kände jag men fortfarande bättre än klassikern.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Mitt inlägg var inte grundat i lathet/ovilja/oförstånd eller bristande läsförståelse så tidsfaktor var irrelevant kände jag men fortfarande bättre än klassikern.

Absolut, jag förstår vad du kommer ifrån.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ubisoft är utgivare, det hade tagit kortare tid att skriva det än det du skrev, jag håller dock med om det du skriver. Hur lång tid tog det för mig att skriva detta tro, låt mig utveckla; I dessa tider av tidsbrist och optimering av den tid vi har utanför jobb och…….😊

Ähh det är kul o skriva, skriv på!

Medlem
Skrivet av Najkan:

Ähh det är kul o skriva, skriv på!

😊

Medlem
Skrivet av DieZe:

Enig, vem fan sätter sig frivilligt ner för att spela ett spel och sedan tvingas till att åla runt på backen och gömma sig i skuggorna. Stealth kan vara bland det värsta som kommits på i gameplay väg sen det första spelet kom till.

Håller verkligen inte med, många av dom bästa spelen som gjorts är stealthspel. Deus Ex, Thief, Hitman, Splinter Cell.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Håller verkligen inte med, många av dom bästa spelen som gjorts är stealthspel. Deus Ex, Thief, Hitman, Splinter Cell.

Inte för att klyva allt för många hår, men skulle nog inte definiera Deus Ex som stealthspel/smygarspel per se - grejen med spelet/serien är ju att du kan spela som du vill. Du *kan* smyga men måste absolut inte, det finns så gott som alltid alternativ med både för- och nackdelar.

I de andra spelen brukar det ju vara mer åt hållet att smygande enbart innebär fördelar och/eller är en del av målen (ibland både valfria och obligatoriska sådana). Smygande/stealth kan vara intressant om det görs bra, men personligen tycker jag det är alldeles för många spel som inte implementerar det bra, av en rad olika anledningar. (Helt förutsägbar alternativt helt oförutsägbar AI, stenkorkad sådan, alldeles för uppenbara alternativt helt obskyra möjligheter att gömma sig, etc. etc. etc. Finner att det är svårt att få till smygande så det känns naturligt och lagom intuitivt.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Inte för att klyva allt för många hår, men skulle nog inte definiera Deus Ex som stealthspel/smygarspel per se - grejen med spelet/serien är ju att du kan spela som du vill. Du *kan* smyga men måste absolut inte, det finns så gott som alltid alternativ med både för- och nackdelar.

I de andra spelen brukar det ju vara mer åt hållet att smygande enbart innebär fördelar och/eller är en del av målen (ibland både valfria och obligatoriska sådana). Smygande/stealth kan vara intressant om det görs bra, men personligen tycker jag det är alldeles för många spel som inte implementerar det bra, av en rad olika anledningar. (Helt förutsägbar alternativt helt oförutsägbar AI, stenkorkad sådan, alldeles för uppenbara alternativt helt obskyra möjligheter att gömma sig, etc. etc. etc. Finner att det är svårt att få till smygande så det känns naturligt och lagom intuitivt.)

Du klyver verkligen hår här eftersom det är smygardelen som är den mest polerade. Det är snarare tvärtom, du *kan* spela på annat vis än smygande, men spelet är inte särskilt bra på annat än smygardelen. Att många spel implementerar smygande dåligt har du helt rätt i, men det har ingen påverkan på huruvida spel med smygfokus är bra eller dåliga. Det finns dåliga skjutare, det betyder inte att man kan argumentera att hela genren är kass.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Du klyver verkligen hår här eftersom det är smygardelen som är den mest polerade. Det är snarare tvärtom, du *kan* spela på annat vis än smygande, men spelet är inte särskilt bra på annat än smygardelen. Att många spel implementerar smygande dåligt har du helt rätt i, men det har ingen påverkan på huruvida spel med smygfokus är bra eller dåliga. Det finns dåliga skjutare, det betyder inte att man kan argumentera att hela genren är kass.

Ja, men vi kan diskutera om det är ett actionspel med stealthinslag eller ett stealthspel med actioninslag (alternativt RPG inbakat där också) tills vi blir blåa i ansiktet, jag tror inte det ger något. Vilket som är primärt skulle jag säga i Deus Ex fall absolut inte är tydligt.

Och vi får väl se vad det blir av det här, ska inte måla fan på väggen allt för mycket.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar