Biomaraton, Sagan om Ringen!

Skribent
Biomaraton, Sagan om Ringen!

Tänkte bara informera för er riktiga Sagan om Ringen-fantaster där ute att Nordisk Film kör alla tre extended edition irad på midsommardagen. 14h bio med lite pauser, fika och annat.

Går både i Uppsala och Malmö. OBS: BOKA I RÄTT STAD! Länken nedan är till UPPSALASALONGEN.

https://www.nfbio.se/sagan-om-ringen-extended-version-maraton...

Medlem

Kul... synd att man somnade på bion under alla de 3 första filmerna när det begav sig. Att sitta 14h i streck hade aldrig fungerat för mig... får myror i brallan direkt. Tyckte Avatar 2 var alldeles för lång, därför valde jag att se Killing of a flower moon hemma i soffan med paus när man känner för det.

Skribent
Skrivet av robbis:

Kul... synd att man somnade på bion under alla de 3 första filmerna när det begav sig. Att sitta 14h i streck hade aldrig fungerat för mig... får myror i brallan direkt. Tyckte Avatar 2 var alldeles för lång, därför valde jag att se Killing of a flower moon hemma i soffan med paus när man känner för det.

Nu är det inte korta filmer, men det är ju pauser mellan filmerna där det bjuds på fika o.s.v. En längre paus mellan film 2 och 3 så man ska hinna käka. Köper man "snacksbiljetten" så har man läsk +popcorn/varma gips till varje film.

För att förtydliga det alltså inte är 14h bio utan avbrott. Dessutom så är alla stolar i Nordisk Films salonger reclinerstolar och det är riktigt bra benutrymme, så man slipper sitta obekvämt.

Medlem

Nah fan, har som tradition vid jul/nyår att glo igenom dessa filmer hemma, det får räcka

Skribent

Jag såg dem i julas när jag var sjuk, men är riktigt sugen ändå.

ZF
Medlem
Skrivet av Shadee:

varma gips

Det är gött. Särskilt när det är bra benutrymme också.

Medlem

Kul att det finns sånna långkörare!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Hade varit fantastiskt att se dem på bio igen men som så många andra klarar jag nog inte av att sitta så länge, även med paus, haha. Hade varit mysigt om de visade alla tre filmerna tre dagar i rad eller något. Nåja, får nöja mig med projektorn hemma, inte fy skam det heller.

Medlem

Det är rätt så tufft att se alla filmer samma dag, har gjort det en gång, var rätt så seg efteråt.

Såg Dune part two på bio i helgen, passade på att se part one innan man gick dig. Riktigt bra!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skribent
Skrivet av ZF:

Det är gött. Särskilt när det är bra benutrymme också.

Haha, bra fångat. Kul med felskrivningar ibland.

Skrivet av Ftmch:

Hade varit fantastiskt att se dem på bio igen men som så många andra klarar jag nog inte av att sitta så länge, även med paus, haha. Hade varit mysigt om de visade alla tre filmerna tre dagar i rad eller något. Nåja, får nöja mig med projektorn hemma, inte fy skam det heller.

Jag brukar gå på luciabio-eventet som körs varje år på Nordisk Film och Filmstaden. Tre hemliga förhandsvisningar under natten till Lucia. Kaffe, glögg, fika och annat gött mellan filmerna. Riktigt kul faktiskt!

Det är däremot inte 14h, utan snarare kanske 8h total tid. Håller med om att det är en mastigt lång tid att spendera i lokalerna, men kul att det anordnas!

Skribent

Första tanken var: "Wow, det skulle man gå på!". Men i ärlighetens namn skulle jag nog aldrig palla. Känner mig rätt matt efter att ha sett en av de förlängda rullarna i en sittning, och även med paus mellan skulle det nog bli för mycket att se alla tre.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag brukar gå på luciabio-eventet som körs varje år på Nordisk Film och Filmstaden. Tre hemliga förhandsvisningar under natten till Lucia. Kaffe, glögg, fika och annat gött mellan filmerna. Riktigt kul faktiskt!

Det är däremot inte 14h, utan snarare kanske 8h total tid. Håller med om att det är en mastigt lång tid att spendera i lokalerna, men kul att det anordnas!

Ja, det är toppen med sånt! Önskar bara att jag inte fick så ont i röven och ryggen av att sitta så länge, det verkar så väldigt mysigt i teorin Tycker om när bio får vara mer än bara de senaste storfilmerna.

Redaktör
Ponny

Riktigt kul initiativ! Så skulle jag vilja fira midsommar. Känner mig dock lite för gammal, skulle jag orka...?

Om inte annat kan man ju göra det hemma i soffan nån regnig sommardag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Synd att det inte är i fler städer, kommer aldrig skapas lika bra film igen som ringen trilogin tyvärr.

Skribent
Skrivet av Ftmch:

Ja, det är toppen med sånt! Önskar bara att jag inte fick så ont i röven och ryggen av att sitta så länge, det verkar så väldigt mysigt i teorin Tycker om när bio får vara mer än bara de senaste storfilmerna.

Med risk att låta som en reklampelare för Nordisk Film måste jag ändå säga att i deras stolar är rygg- och rövont ett minne blott.

Alla stolar är som sagt reclinerstolar med separat inställning för fotstöd och nackstöd. Allting steglöst, så går att justera som man vill. Ljusår före Filmstaden, deras "plusstolar" är närmast men de är dyra och i ärlighetens namn inte lika bekväma.

Nu ska Filmstaden öppna nytt här i Uppsala till hösten så blir intressant att se detas prisnivå och stolar, om de kan utmana Nordisk Film.

Skrivet av DieZe:

Synd att det inte är i fler städer, kommer aldrig skapas lika bra film igen som ringen trilogin tyvärr.

Nordisk Film finns tyvärr endast i Uppsala och Malmö för tillfället, så de kör på alla deras biografer.

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Riktigt kul initiativ! Så skulle jag vilja fira midsommar. Känner mig dock lite för gammal, skulle jag orka...?

Om inte annat kan man ju göra det hemma i soffan nån regnig sommardag.

Klart du orkar. Blir det segt är det bara gå hem. Två filmer orkar man lätt i alla fall. Med tanke på avbrottet mellan tvåan och trean på en timme, den extrema längden på trean samt att den är rätt seg sista timmen kan det bli jobbigt.

Sidoparentes, men de kör även Epispde 1 på "Star Wars dagen" May the forth. Samt även Max Max Fury road någon gång i maj (om jag kommer ihåg rätt).

Medlem
Skrivet av Shadee:

Med risk att låta som en reklampelare för Nordisk Film måste jag ändå säga att i deras stolar är rygg- och rövont ett minne blott.

Alla stolar är som sagt reclinerstolar med separat inställning för fotstöd och nackstöd. Allting steglöst, så går att justera som man vill. Ljusår före Filmstaden, deras "plusstolar" är närmast men de är dyra och i ärlighetens namn inte lika bekväma.

Oh, det låter ju lite mer intressant då!

1
Skriv svar